Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Gast »

welke site gebruik je voor je aanvraag en kun je aangeven welke stappen je al gedaan hebt?
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door SanFran »

Je gaat naar de officiële site om esta aan te vragen (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/). Je kiest voor new application en vervolgens group of applications. Dan volg je de stappen en klaar.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Old Faithful »

Even voor de zekerheid: je gebruikt deze officiële site: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ en niet een commerciële site?
Ik heb verder helaas geen ervaring met een groepsaanvrage.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Martin & Marianne »

Doe anders gewoon 4 aparte aanvragen. Je moet dan wel 4 keer betalen in plaats van 1 keer maar verder maakt het niets uit.

Marianne
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door phoonke »

Hallo iedereen,

Het is voor de eerste keer dat we dezelfde ESTA kunnen gebruiken andere keren was hem juist vervallen of was het al 3 jaar geleden.
Ik ben juist op de site van ESTA geweest en heb mijn verblijfplaats aangepast zowel voor mij als die van mijn vrouw.
Nu om het na te checken of ik dit goed heb ingevuld, zie ik bij contactgegevens in de VS nog van onze vorige bezoek staan in de VS in Florida.
Ik had daar toen ons eerste hotel ingegeven waar we overnachten als contactpersoon in de vs.
Dat blijft nu wel staan en kan ik niet aanpassen. Kan dit kwaad??

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Nee, dat kan geen kwaad. Wijzigen van de gegevens is geen vereiste.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door BorL »

Op de diverse CBP sites kan ik geen duidelijk antwoord vinden, misschien zijn er hier mensen met ervaring?

Wij vliegen met ESTA naar de USA, aangevraagd en goedgekeurd.
Tijdens onze roadtrip hebben we het plan om te voet een middagje Mexico te bezoeken.
Nu dien je hiervoor een I94 te hebben (zoekterm is te kort om op t forum te zoeken;) )
Op cbp.gov/i94 kan ik wel een I94 nummer achterhalen op basis van onze eerdere bezoeken,
is dit voldoende om vanuit Mexico weer de USA binnen te komen of zie ik zaken over het hoofd?
Meen ook ergens gelezen te hebben dat een I94 maar zeer beperkt houdbaar is en we deze tijdens onze trip aan zouden moeten vragen / aan de grens..?

Wie heeft ervaring of wijsheid?;)
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Als je per vliegtuig het land binnenkomt krijg je geen papieren i94 meer in je paspoort geniet, dat is al een poos afgeschaft. Die is voortaan digitaal. Wel krijg je een stempel met daarin (geschreven) de datum tot wanneer je in het land mag zijn (90 dagen in de toekomst) Je kunt gewoon het land uit naar Mexico en weer opnieuw naar binnen, de datum blijft dan staan.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door BorL »

:thumbup: helder, thanks!
Werd nergens echt duidelijk dat het niet nodig was een apart formulier aan te vragen
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Stan.Gobien »

PS: Je kan een * toevoegen aan je zoekterm waardoor die lang genoeg wordt voor de zoekmachine. Of je kan ook het Google zoekveld bovenin gebruiken om via Google het forum te doorzoeken.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door BorL »

:thumbup:
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Forumguy
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2018, 17:21

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Forumguy »

Beste forumleden,


Maandag 26 maart vlieg ik naar de VS en ik ben momenteel bezig met het regelen van een ESTA.
Mijn ticket heb ik Vliegwinkel.nl geboekt en vanuit daar ben ik verwezen naar Visumcentrale.nl om een ESTA aan te vragen.
Mijn twee voornamen zijn Jan Pieter en mijn achternaam is Vet (fictief i.v.m. privacy natuurlijk).

Op mijn ticket staat "MR JANPIETER VET" vermeldt en op mijn paspoort "Jan Pieter Vet". Er staan dus twee voornamen op mijn ticket vermeldt en ook op mijn paspoort. Volgens Vliegwinkel.nl is dit geen enkel probleem.

Bij de aanvraag van mijn ESTA moet ik alleen mijn eerste voornaam invoeren en achternaam, "Jan Vet" dus.

Een aantal vragen:

- Zou het bij de vraag "Heeft u andere (officiële) namen gehad (dus geen bijnamen)?" fout zijn om mijn tweede voornaam in te voeren "Pieter"? Of kan ik dit gewoon leeg laten aangezien ik geen andere namen heb naast mijn twee voornamen en mijn achternaam?

- Moet ik bij de voornaam van mijn vader en moeder alle twee de voornamen gebruiken of alleen de eerste voornamen? (Staat niet expliciet vermeldt).
Mijn moeder is getrouwd met mijn stiefvader nadat mijn biologische vader overleden is en ik ben niet geadopteerd.
Naam stiefvader: Henk Frederik Jansen
Naam moeder: Paula Jansen(achternaam stiefvader) Visser

- Ik neem aan dat ik bij de namen van mijn vader gewoon de namen van mijn biologische vader gebruik en onderstaand voorbeeld correct is?
Naam biologische vader: Pieter Klaas Vet

Voorbeeld:

Voornaam moeder: Paula
Achternaam moeder: Jansen Visser

Voornaam vader: Pieter Klaas
Achternaam vader: Vet

- Laatste vraag:
Mijn paspoort is geldig van 20 mei 2014 tot 20 mei 2024. Op mijn paspoort staat als handtekening mijn eerste voornaam vermeldt en ik heb in 2016 mijn handtekening gewijzigd naar een krabbeltje van mijn initialen.
Maakt dit veel uit of hoef ik dat niet te laten wijzigen op mijn paspoort? Mijn ID kaart heeft namelijk wel mijn nieuwe handtekening erop staan.

Excuses voor de vragen die misschien overbodig zijn, maar ik vraag het toch liever voor de zekerheid. :)

Alvast bedankt!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Hockey »

Forumguy schreef:ben ik verwezen naar Visumcentrale.nl om een ESTA aan te vragen.
NIET DOEN. De enige juiste is de .gov site. Deze staat in mijn link.
Ik ben even bij die visumclown gaan kijken, €66 voor een Esta, via de officiële VS site $14. Weggegooid geld dus.

1) leeglaten
2) Ik vermeld altijd de gehele voornaam.
3) Biologische vader
4) maakt niet uit. ID kaart telt niet.

Vraag 2 en 3 zijn wat onzinnig, niet onzinnig dat jij ze stelt, maar wel dat de VS ze stelt. Mijn ouders, inmiddels 86 en 85, reizen naar de VS, en moeten laatste werkgever en naam ouders opgeven. Vader is al 14 jaar met pensioen, moeder al 45 jaar geleden gestopt met werken, en hun ouders zijn al +80 t/m +25 jaar dood. Heeft de VS dus niks, maar wordt toch gevraagd.
Racingweirdo
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2018, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Racingweirdo »

Bij de aanvraag moet je invullen of je een werkgever hebt, hoe doe je dat als je zelfstandige bent? Strikt genomen heb ik geen werkgever maar als ik nee invul gaan alle seinen op rood natuurlijk.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Dat valt wel mee.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Harry »

Dan vul je toch de naam van je bedrijf in?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Almere vak V »

Hockey schreef:
Forumguy schreef:ben ik verwezen naar Visumcentrale.nl om een ESTA aan te vragen.
NIET DOEN. De enige juiste is de .gov site. Deze staat in mijn link.
Ik ben even bij die visumclown gaan kijken, €66 voor een Esta, via de officiële VS site $14. Weggegooid geld dus.
Dit dus?! Waarom trappen mensen hier nog in??

Je weet hoe streng ze in Amerika zijn met toelaten en dan laat je jezelf door 1 of andere broker, waar je waarschijnlijk je ticket voor ogenschijnlijk een paar tientjes goedkoper hebt kunnen boeken, verwijzen naar de Visumcentrale. Om daar waarschijnlijk door diezelfde broker, maar dan onder een andere naam, te worden uitgekleed. Je boekt je tickets toch ook niet op One Way Travel...
pevadijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 sep 2014, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Leiden

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door pevadijk »

Hoe belangrijk zijn eigenlijk de exacte namen van je ouders op de ESTA?
Ik heb de 'getrouwde naam' van m'n moeder ingevuld, maar ik vermoed dat dit eigenlijk niet goed is...........maar de ESTA is 'goedgekeurd', dus ben ik geneigd te denken dat het niet zo belangrijk is?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Is niet belangrijk..
pevadijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 sep 2014, 16:50
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Leiden

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door pevadijk »

Dan laat ik het lekker zo.........ik heb het in 2015 ook zo ingevuld en toen zijn we ook de VS binnengekomen ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer