Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Het maakt echt werkelijk waar niets uit wat je daar invult.
Chub
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 okt 2011, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Almere

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Chub »

Pfff, gistermiddag aangevraagd, en vanmorgen nog steeds geen goedkeuring... nieuw paspoort, geen bijzonderheden, al 6 x geweest en niets veranderd. Het blijft toch een stress momentje hoor... :(
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door babarage »

heb je ingelogd op de site of zit je te wachten op een mailtje?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Chub
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 okt 2011, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Almere

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Chub »

Ja, ik weet dat je moet inloggen. Vanmiddag maar weer eens proberen.... ze hebben 72 uur de tijd he? De andere 2 kreeg ik direct... :x
Gast

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Gast »

Dan hoop ik niet dat ie is afgekeurd. Ik vrees nu van wel. Houd ons op de hoogte!
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door M Kactus »

Niet waar hoor, Stormbreaker. Geen nieuws is niet meer kans op afkeuring dan op goedkeuring.
Ze hebben meer dan 72u de tijd, ze raden aan het minstens 72u voor het vliegen te doen. Komt goed.
Gast

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Gast »

Hopelijk voor hem wel. Dan wachten we wel af.
Chub
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 okt 2011, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Almere

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Chub »

Nog steeds geen goedkeuring. Ook geen afkeuring. Nu 24 uur later. Begin me toch wel lichtelijk zorgen te maken... bij afkeuring een nieuwe aanvraag indienen denk ik dan maar. Ze hebben geen reden om het af te keuren (zover ik het kan overzien)... afwachten maar.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Echt helemaal geen reden om je ergens zorgen over te maken. Een deel van de aanvragen wordt simpelweg niet automatisch goedgekeurd. Heb een paar jaar geleden ook wel eens een ESTA aanvraag gehad die ruim een dag duurde voordat die op authorization approved stond. Volgens mij gewoon kwestie van steekproefsgewijs handmatig een X aantal aanvragen beoordelen.
Gast

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Gast »

Chub schreef:Nog steeds geen goedkeuring. Ook geen afkeuring. Nu 24 uur later. Begin me toch wel lichtelijk zorgen te maken... bij afkeuring een nieuwe aanvraag indienen denk ik dan maar. Ze hebben geen reden om het af te keuren (zover ik het kan overzien)... afwachten maar.
Bij afkeuring kan je toch niet zomaar een nieuwe aanvraag indienen? Alleen bij naam onterecht op lijst met redress nummer? Anders omzeil je heel het systeem en dat heeft de CBP door. Maar zou nog geen zorgen maken zolang mensen als Mr Kaktus en mtl zeggen dat het in orde is.
Chub
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 okt 2011, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Almere

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Chub »

Yes.... eindelijk goedkeuring :clap: :clap: Wat een opluchting. Ondanks dat de kans groot was moet je toch maar afwachten, dit moet niet tegen zitten. Je bent er toch van afhankelijk. Dank allen voor de morele ondersteuning, fijn de ervaringen van een ander hierin te horen.

Het is gelukkig niet meer nodig, maar zou je bij afwijzing gewoon een 2e keer kunnen proberen? Als ze consequent zijn wordt je weer afgewezen.
Ik ga het niet meer proberen, ESTA is binnen, over 6 weken op naar LA.. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Dat ligt aan de reden van afwijzing. Als de betaling mislukt (of teruggedraaid) is, ook een reden van afwijzing, kun je het gewoon opnieuw indienen. Als je een foutje hebt gemaakt in documentnummers oid ook.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Inges »

Ik heb wel eens gelezen dat iemand per ongeluk "ja" had aangevinkt bij 1 van de vragen (Engelse taal niet zo machtig). Die kreeg een afwijzing. Daarna opnieuw ingevuld en toen werd hij gewoon goedgekeurd. Maar als je alles met nee beantwoord en ze keuren je dan alsnog af dan kun je niet opnieuw een Esta aanvraag indienen maar moet je voor een visum. Dat kan langer duren dan 6 weken volgens mij. Dus op tijd je Esta aanvragen lijkt mij.

Gelukkig is het goedgekomen!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door knaapje »

.......... Engelse taal niet zo machtig..................

Is ook niet nodig

Esta "'spreekt" Nederlands.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Inges »

Ja dat weet ik maar dat wist diegene toen nog niet en die vulde per ongeluk het verkeerde in.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Franciscus »

Ter info; mijn goedgekeurde Esta bleek afgekeurd!

Toen ik gisteren wilde ik inchecken bij Icelandair bleek mijn Esta afgekeurd! Deze heb ik maanden geleden al aangevraagd en was toen direct goedgekeurd. Ik heb de goedkeuring geprint en er verder niet meer naar gekeken, wist niet dat dit nog zou kunnen veranderen. Maar dar kan dus wel en je ontvangt daarvan dan blijkbaar geen bericht!

Ik heb ter plekke ingecheckt in mijn Esta aanvraag en inderdaad; hij stond op afgekeurd. Sind wanneer stond er niet bij. Aan de uitdraai van de goedkeuring had ik ook niets meer. We schrokken ons natuurlijk kapot en zagen onze reis al in duigen vallen.

Volgens de medewerkers van Icelandair gebeurde dit regelmatig en was het meestal op te lossen door een nieuwe Esta aan te vragen. Dus dat heb ik ter plekke gedaan, op mijn telefoon. Bepaald geen pretje, onder stress die procedure op zo'n klein scherm. Het wilde ook niet meteen lukken dus we zijn er wel ruim een half uur mee bezig geweest. En daarna was het afwachten op goedkeuring. Een paar minuten na verzending zijn we weer naar de desk gelopen met de vraag wat nu te doen. De medewerkster keek in het systeem en toen bleek mijn Esta al goedgekeurd!!! Dus zo ongeveer per ommegaande. Een enorme opluchting natuurlijk dus we konden verder inchecken en was het haasten naar de gate waar we precies op tijd aankwamen. De rest van de reis verliep gelukkig zonder problemen.

Heel raar dit en geen pretje om mee te maken. Ik heb geen idee wat hiervan de reden kan zijn? En wat was ik blij dat we bijtijds op Schiphol waren zodat we nog tijd haden om dit te regelen!
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Ik ben wel benieuwd op welk moment dit precies gebeurde. Als je even wat zoekt kom je vaker anekdotes tegen van mensen die aangeven dat dit telkens net voor vertrek gebeurt, dus nadat de airlines de API informatie hebben doorgegeven. Je krijgt er een e-mail van, dus wellicht moet je nog even goed in je mailbox kijken, inclusief SPAM folder.

Ik begin een beetje te vermoeden dat het wellicht getriggered wordt door inconsistentie tussen de API informatie en de op de ESTA verstrekte informatie. Dat zou wel het moment verklaren waarop dit vaak lijkt te gebeuren.

Als je de kans hebt, zou je dan eens willen vergelijken wat je in de afgekeurde ESTA hebt ingevuld aan geslacht, NAW gegevens, nationaliteit, etc en of er een verschil is met de goedgekeurde?
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Souraia »

Wij hadden ook eerder zo een geval. In 2012 de Esta ingevuld en goedgekeurd. Daar konden we ook gewoon mee vliegen. In 2013 werd deze opeens geweigerd bij het inchecken. Bleek dat het land van afgifte verkeerd was ingevuld. In 2012 konden we er dus mee vliegen en in 2013 niet meer. Na snel een nieuwe aanvraag te hebben gedaan op Schiphol konden we uiteindelijk toch nog mee.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Franciscus »

roelb schreef: Als je de kans hebt, zou je dan eens willen vergelijken wat je in de afgekeurde ESTA hebt ingevuld aan geslacht, NAW gegevens, nationaliteit, etc en of er een verschil is met de goedgekeurde?
Ik heb zelf nog steeds geen bevestiging van de goedgekeurde Esta. Ook niet in de spambox. Maar dat kan tot 72 uur duren en due zijn nog niet voorbij. Blijkbaar kan de maatschappij het meteen zien terwijl je zelf pas later bericht krijgt.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Je krijgt nooit een bevestiging. Zelf online inkijken: https://esta.cbp.dhs.gov/

Je krijgt wel een mail bij een statuswijziging op een eerder goedgekeurde ESTA (althans, als ik de diverse andere posts hierover, alsmede de posts op het TA forum en Flyertalk mag geloven).

Je krijgt ook een e-mail als je ESTA bijna verlopen is (of het document waarop je hem hebt aangevraagd bijna is verlopen).

Ik begin nog een vermoeden te krijgen: had je die eerdere ESTA wel gewoon op bovenstaande site aangevraagd? Of heb je dat via een tussenpersoon gedaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer