Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Sandy40 »

Ik vul altijd alleen mijn eerste naam in, ook op mijn tickets.
Ik heb vorige week nog mijn esta ingevuld met alleen mijn eerste naam, doe ik overigens ook altijd bij het boeken van tickets.
Heb ooit van een reisbureaumedewerker begrepen dat tweede namen niet nodig zijn en alleen maar zorgen voor onnodig typo's etc, wat ik raar vond, maar volgens haar zou het mij verbazen hoeveel mensen hun eigen namen fout spellen in de haast of om watvoor reden dan ook!

Overigens, als ik het goed lees, staat bij het invullen van de esta FIRST given name en niet ALL given names...
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Mede op advies van een aantal forumleden heb ik altijd geleerd ESTA: ALLE voornamen. Ticket: ALLEEN eerste voornaam.

Als je met je muis in het veld gaat staan op de officiële ESTA site bij first given name krijg je onderstaande tekst te zien. Ik interpreteer dat toch echt dat je alle voornamen moet opgeven. Is het fout als je dat niet doet? Misschien niet, zal vast loslopen, ze zullen vast naar meer variabelen kijken zoals paspoortnummer, maar ik ga het risico niet nemen.
Bijlagen
74BF1755-FAD4-426B-AC2A-E5947B71A9FF.jpeg
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 aug 2022, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Mars1988
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2022, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Mars1988 »

Dank allen, ik ga het risico maar niet nemen en vraag morgen wel een nieuwe aan. Better safe than sorry! Toch staat het er een beetje vreemd als first given name. Dan ga je er vanuit dat je alleen je 1e naam hoeft in te vullen en niet de rest 😉

Geen enkel probleem dus om na een week alweer een nieuwe esta aan te vragen?
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door SnoopyMetKids »

Nee, dat is geen enkel probleem. Als je een fout hebt gemaakt in je biographical of passport information (of in dit geval geen fout, maar een omissie) dan moet je per de CBP site gewoon een nieuwe aanvragen. Heeft geen enkele invloed op je beoordeling door het systeem, alleen maar fijn voor de Amerikaanse staatskas ;)

In alle haast kon ik onze reis deze zomer ESTA bevestiging van mijn zoontje niet vinden (ik druk het altijd graag af voor de zekerheid), ook gewoon opnieuw aangevraagd--in dit geval 2 maanden na de initiële aanvraag--en was weer binnen een uurtje goedgekeurd :)
DimitriNL
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2021, 10:45

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door DimitriNL »

Ik heb bij address line 2 geen postcode ingevuld.
Is dit erg? Of was dit benodigd?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Mars1988 schreef:
31 jul 2022, 22:21
Geen enkel probleem dus om na een week alweer een nieuwe esta aan te vragen?
Nee, geen probleem, maar wel zonde van je geld, want het is echt absoluut niet nodig. Of er nu alleen de eerste, of alle voornamen staan, je mag gewoon naar de US vliegen en mag gewoon het land binnen.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Diederik52 »

@DimitriNL : Niet nodig. Heb gisteren en in 2019 ESTA zonder postcode ingevuld en zonder probleem binnen een uur de authorisatie goedgekeurd gekregen. Bovendien was dan wel expliciet om "ZIP Code" gevraagd. Maar, wel invullen kan natuurlijk nooit kwaad.
Matala
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 feb 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Matala »

Ik ben in het voorjaar naar Mexico gevlogen met een overstap in de VS. Ik heb dus al een ESTA, maar deze heeft als reisdoel een overstap. Ik september vlieg ik weer naar de VS voor een rondreis, dus met als reisdoel vakantie. Via de ESTA website kan ik mijn verblijfsadres in de VS niet wijzigen, omdat ik bij mijn ESTA aanvraag heb aangegeven dat het voor een overstap is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees er online niet zoveel over, maar het lijkt erop dat het wel man. Ik haal onderstaande tekst van Visumbuitenland.nl.

Een ESTA voor overstap is ook geldig voor een ander reisdoel
In het aanvraagformulier wordt gevraagd of u enkel naar Amerika reist voor een overstap. Als u daarop bevestigend antwoordt, hoeft u geen verblijfplaats in Amerika in te vullen. Desondanks ontvangt u bij goedkeuring exact dezelfde reistoestemming als wanneer u had aangegeven in Amerika te verblijven. Ook met een ESTA dat specifiek is aangevraagd voor een overstap is het dus toegestaan om 90 dagen aaneengesloten in de Verenigde Staten van Amerika te verblijven voor een vakantie of zakenreis. Wel moet elke reis voldoen aan de voorwaarden die gesteld zijn aan het gebruik van een ESTA.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Dit is geen enkel issue. Velen, waaronder ikzelf, vullen nooit een adres in bij een ESTA aanvraag. Daar wordt voor zover ik weet ook niets mee gedaan.

Je airline zal je, voorafgaand aan je vlucht naar de USA, namens de US overheid, om zogenaamde API gegevens vragen. Dat staat voor "Advance Passanger Information". Die geeft de airline vervolgens aan de US door. Dat is de enige informatie die van belang is. Daar vul je in dit geval dus de naam en het adres van je eerste hotel in.
PRMRE
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2018, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door PRMRE »

Hoi iedereen!

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een ESTA bij iemand die andere Europese nationaliteit heeft maar wel al 20+ jaar in Nederland woont? Ze vragen namelijk of je staatsburger of ingezetene van een ander land bent. Staatsburger is ze niet want ze heeft alleen een Pools paspoort. Wel heeft ze een BSN op haar rijbewijs en staat ze dus al jaren lang hier ingeschreven wat dus "ingezetene" zou betekenen..
In de originele Engelse aanvraag worden de termen "citizen or national" gebruikt wat dus compleet iets anders betekend. Ik heb al even rondgekeken in oudere berichten en de meeste leden zeggen dat het gewoon een ongelukkige vertaling is en het alleen om een duale nationaliteit gaat, wat ze dus niet heeft.


Afbeelding
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Xkim01 »

Ik weet niet of de vraag al gesteld is, maar ik heb een esta aangevraagd maar hierin had ik het hotel waar ik verbleef opgezet als contact, en mijn oude werkgever moet ik dit veranderen, zoja moet ik dan opnieuw 14$ betalen hiervoor?

Alvast bedankt
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Zolang je esta geldig is hoef je geen nieuwe aan te vragen.
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Xkim01 »

mtl schreef:
21 aug 2022, 11:15
Zolang je esta geldig is hoef je geen nieuwe aan te vragen.
Oké dus ik hoef ook niks te veranderen, want mijn esta is goed tot 2024
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door bedeve »

PRMRE schreef:
20 aug 2022, 15:49

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een ESTA bij iemand die andere Europese nationaliteit heeft maar wel al 20+ jaar in Nederland woont? Ze vragen namelijk of je staatsburger of ingezetene van een ander land bent.

Afbeelding
De vraag gaat puur om staatsburgerschap dus 20 jaar en bsn etc is niet relevant.
De Esta kan ook gewoon in het Pools aangevraagd worden.
https://esta.cbp.dhs.gov/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door scotlandyard »

How does Cuba’s designation as a State Sponsor of Terrorism impact my travel to the United States using my approved ESTA?
If a traveler is found to have visited a country designated as State Sponsor of Terrorism, the traveler is no longer eligible to participate in the Visa Wavier Program and must apply for a visa to enter the United States.

Dit kwam ik tegen op de site van de esta https://esta.cbp.dhs.gov
drernie
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 dec 2011, 00:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door drernie »

Samen met mijn echtgenote heb ik nog een geldige ESTA. Nu vertrek ik binnenkort voor een reis met mijn twee minderjarige kinderen voor een vakantie naar de VS. Kan ik een aparte ESTA aanvraag doen of moet ik opnieuw als gezin/groep een ESTA aanvragen?
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Elizabeth Henry »

Kan per persoon!
PRMRE
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2018, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door PRMRE »

bedeve schreef:
21 aug 2022, 18:46
PRMRE schreef:
20 aug 2022, 15:49

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een ESTA bij iemand die andere Europese nationaliteit heeft maar wel al 20+ jaar in Nederland woont? Ze vragen namelijk of je staatsburger of ingezetene van een ander land bent.

Afbeelding
De vraag gaat puur om staatsburgerschap dus 20 jaar en bsn etc is niet relevant.
De Esta kan ook gewoon in het Pools aangevraagd worden.
https://esta.cbp.dhs.gov/
Dat dacht ik stiekem al! Thanks voor het bevestigen, kan nu met een gerust hart de ESTA aanvragen.
2010: Rondreis NY - SF - LA - ORL - MIA
2014: Stedentrip MIA
2016: Stedentrip MIA
2017: Stedentrip MIA
2017: Rondreis TOR - NY
2018: Stedentrip ORL - MIA
2019: Stedentrip TOR & NY
2020: Rondreis FL
2022: Rondreis FL
2023: Rondreis FL
IsabelleV
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2015, 10:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door IsabelleV »

Wij hebben een ESTA verkregen voor onze reis binnenkort. In de aanvraag had ik bij 'point of contact in USA' en 'address in USA' het adres van onze eerste verblijfplaats/overnachting ingevuld. Nu is echter deze eerste overnachting geannuleerd en heb ik een overnachting geboekt op een ander adres. Kan ik dit nog aanpassen ? ik zie in de ESTA site dat ik het adres in de VS nog kan aanpassen maar niet het 'point of contact in USA'. Stom natuurlijk, ik had misschien beter unknown ingevuld. Maar toen ik de ESTA aanvroeg was er niets dat er op wees dat dit geannuleerd zou worden.
Moet ik een nieuwe ESTA aanvragen of wat raden jullie aan ? We zouden volgende week vertrekken
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door peterd87 »

Niets mee doen, gewoon zo laten.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer