Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door RuthdeLange »

Ik heb 2 keer eerder een Esta aangevraagd maar op de één of andere manier lukt het nu niet om het paspoort te uploaden.

Ik heb mijn paspoort gescand via mijn printer/ scanner als PDF. Heb ik eerder gedaan (niet bij Esta maar elders) en werd toen geaccepteerd. Nu krijg ik de melding dat het een corrupte file is. Misschien als ik het scan als jpeg dat het dan wel lukt? Hoe doen jullie dit?
Ik werk met pc niet met smartphone.

Ander vraagje. heb net een nieuw paspoort en zie dat itt mijn vorige paspoorten het bsn nummer op een aparte pagina staat. Echter, ik kan maar 1 scan invoeren. Dus wordt dat natuurlijk de scan van de 2e pagina met foto en namen maar mijn bsn is daar niet op te zien. is dat een probleem?
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door HillBillies »

@RuthdeLange

Heeft je pc een webcam? Daar kun je hem ook gewoon voor houden. De zijde met het BSN nummer is niet nodig om in te scannen/fotograferen: de ontbrekende gegevens vul je gewoon zelf in.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door RuthdeLange »

Helaas geen webcam/ camera op pc maar heb m nu opgeslagen als jpeg en dat accepteerde hij wel.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1829
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Timothy555 »

Ik heb de app gebruikt die ESTA heeft. Foto van je paspoort, de chip uitlezen via je smartphone en een selfie nemen. Nog enkele vragen invullen en klaar. Heerlijk.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 531
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Pascal »

Timothy555 schreef:
06 mei 2024, 19:10
de chip uitlezen via je smartphone en een selfie nemen.
Raar dat de procedure via de app anders en ‘strenger’ (meer door te sturen data) is dan op de website. Of mss een voorbode van wat komen gaat op de website.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1829
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Timothy555 »

Het is vooral veel makkelijker. Alles wat uit die chip komt, is volledig correct overgenomen en moet je niet meer handmatig invoeren.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 531
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Pascal »

Okay, weer iets bijgeleerd. :thumbup:

:offtopic: Dat de luchtvaartmaatschappijen nu eens hun boekingssysteem ook zo laten werken. Gedaan met de namen problematiek en data meteen correct in hun systeem, want dat vragen ze dan toch bij het (online) inchecken.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1829
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Timothy555 »

Ja het moet gigantisch handig zijn als die functie er komt. Waar moet ik tekenen?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door RuthdeLange »

Ik heb een Esta aangevraagd voor mij en mijn dochter. Ik heb daarvoor een groep ID aangemaakt. Heb direct dag later al goedkeuring voor ons beide. Maar aanvankelijk kon ik niet inloggen met de groep ID. Gelukkig had ik een print en toen zag ik waarom: ik had met mijn (oververmoeide) hoofd per ongeluk de verkeerde geboortedatum (1 dag eerder) ingevuld bij het aanmaken van de groep ID. Bij de aanvraag van de esta zelf wel goed gegaan.
En dus toch goedkeuring maar kan dit toch een probleem opleveren?
Moet ik hier nog iets mee?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Het lijkt mij niet, als het op je ESTA maar goed staat. Dat is volgens mij wat telt en wat de officer te zien krijgt.

Het lijkt mij eerder onhandig omdat je (tot voor kort) je status niet kon checken. Moet je er steeds aan denken dat je daar een andere geboortedatum hebt ingevuld. Je krijgt als het goed is ook een individueel application number.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door RuthdeLange »

Het stomme is dat ik nu via onze pagina een print kan maken (met de daarvoor bedoelde printknop van de ESTA website zelf) en dan krijg je een formulier waar per persoon je status en individuele nummer op staat. Maar daarboven staat ook de Group ID informatie met dus de verkeerde geboortedatum ;-(
Vind het toch wel spannend. Hoop echt dat dit geen problemen op levert.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Een foute geboortedatum kan volgens mij wel problemen opleveren.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door RuthdeLange »

Alleen in de groeps ID. Niet id Esta aanvraag zelf. Dus alleen in de gegevens die nodig zijn om je statuspagina op te vragen. Alleen zie je die gegevens wel op die pagina.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 668
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Corv »

RuthdeLange schreef:
06 mei 2024, 13:58


Ik heb mijn paspoort gescand via mijn printer/ scanner als PDF.
PDF wordt niet geaccepteerd, je moet PDF naar JPEG over zetten
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door RuthdeLange »

Ja weet ik inmiddels. Jpeg lukte wel aar zit nu dus met dat andere probleem ;-)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 668
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Corv »

Onderaan de foto pagina staat een heel lang nummer. De laatste nummers zijn je bsn. NL althans. Anders de 2 paginas even scannen en samenvoegen tot 1 bestand en dan uploaden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Martin & Marianne »

RuthdeLange schreef:
08 mei 2024, 10:10
Het stomme is dat ik nu via onze pagina een print kan maken (met de daarvoor bedoelde printknop van de ESTA website zelf) en dan krijg je een formulier waar per persoon je status en individuele nummer op staat. Maar daarboven staat ook de Group ID informatie met dus de verkeerde geboortedatum ;-(
Vind het toch wel spannend. Hoop echt dat dit geen problemen oplevert.
Het lijkt me niet dat dit van belang is, als het in de aanvraag zelf maar goed staat.
Ik zie vaak vragen over de groeps-ESTA, ik begrijp nooit zo goed waarom je dat zou gebruiken, het is toch net zo eenvoudig om het apart te doen? Wel apart betalen, maar het voorkomt dit soort zaken.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door RuthdeLange »

Als ik een individuele aanvraag had gedaan had ik toch ook een individuele ID moeten aanmaken om de pagina weer terug te kunnen halen neem ik aan.
Dan had ik waarschijnlijk ook dezelfde fout kunnen maken.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

@RuthdeLange Ja zou kunnen. Maar die groepsaanvraag is volgens mij alleen maar bedoeld om in 1x af te rekenen en dient als contactpersoon voor de ESTA's in de groep en kan daar dingen in wijzigen. Je zou dus volgens mij prima een ander contactpersoon kunnen opgeven maar daar geen ESTA voor aan hoeven te vragen.

Het zijn in principe losse ESTA's. Daarom krijg je ook per ESTA zo'n individueel application number. De contactpersoon die je gebruikt hebt voor de groepsaanvraag kan in theorie een heel ander persoon zijn. Er staat zelfs expliciet bij dat die contactpersoon niet samen hoeven te reizen. En er staat nergens dat die persoon onderdeel moet uitmaken van de groep. Ok je vraagt geen ESTA aan voor de lol, dus gebruikelijk is het niet. Maar toch..

Bijvoorbeeld ik heb een ESTA aangevraagd voor mijn ouders die digibeet zijn en ik heb de aanvraag voor ze gedaan en mijn gegevens ingevuld? (ter voorbeeld he). Want mijn ouders hebben geen pc ect ect.

Of een ander voorbeeldje en puur hypothetisch waarom ik denk dat het het niet zo'n probleem is. Stel je hebt een groepsaanvraag gedaan voor 3 personen, je vader, je partner en jijzelf en je hebt als gegevens die van je vader gebruikt die je invult voor de groepsaanvraag. Bij jullie volgende reis reist jullie vader niet (meer)mee. Dan staan ook die groepsgegevens erop. Maar diegene die reist helemaal niet mee. En matcht dus niet met jouw gegevens die wel kloppen en overeenkomen met je paspoort. Jouw ESTA en die van je partner zijn nog wel geldig. Ze kijken echt naar de gegevens op de individuele ESTA.

Je paspoortgegevens die je op de fotopagina van je paspoort ziet moeten matchen met je ESTA, dat is wat de officer ziet. Dat kan afwijken als je daar een fout maakt en dus problemen opleveren.

Ik snap wel dat het geen goed gevoel geeft, de gegevens die in je groepsaanvraag hebt gebruikt matcht namelijk niet met je paspoort, maar ik denk dat het wel losloopt.

Wanneer is je eerstvolgende reis? Heb je er al een mailtje aan gewaagd richting CBP? Ze reageren vrij snel (binnen enkele werkdagen) is mijn ervaring. Leg het gewoon voor, zeggen ze dat het een probleem is kun je alsnog een nieuwe aanvragen. :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer