Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door dionnu »

Iemand weleens meegemaakt dat tijdens een groepsaanvraag het betalingsgedeelte vastliep? Daardoor zit de aanvraag in een soort niemandsland op dit moment. Hierdoor is het op dit moment onmogelijk om de aanvraag te voltooien omdat de betalingsverificatie niet gedaan kan worden. Echt stom dat je niet alsnog een betaling 'gewoon' kan doen voor je aanvraag als er iets misgaat.

Waarschijnlijk zal ik een paar dagen moeten wachten tot de betalingsverificatie gereset wordt en hopelijk dan alsnog kan betalen. Zo niet zal ik na een week alles opnieuw moeten indienen ... zucht.
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door dionnu »

dionnu schreef:
06 jan 2024, 00:23
Iemand weleens meegemaakt dat tijdens een groepsaanvraag het betalingsgedeelte vastliep? Daardoor zit de aanvraag in een soort niemandsland op dit moment. Hierdoor is het op dit moment onmogelijk om de aanvraag te voltooien omdat de betalingsverificatie niet gedaan kan worden. Echt stom dat je niet alsnog een betaling 'gewoon' kan doen voor je aanvraag als er iets misgaat.
Opgelost!

Blijkbaar moet je 4 uur wachten totdat het systeem de betalingsverificatie reset. Voor anderen met het zelfde probleem; het antwoord van het CBP Information Center:

"The payment processing will time out if you refresh your page, select the "back" button, or your connection is unstable. If your payment has timed out, the ESTA application status page will display a "Payment status can not be determined at this time" error. If this occurs, you should wait 4 hours, retrieve you application, and attempt to pay again."
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Coyote »

Goede tip! :thumbup:

Bij mij ging de betaling deze week wel in één keer goed (voor 1 persoon) maar de autorisatie van de betaling duurde erg lang. Verstandig is dan om niets met de pagina te doen maar rustig af te wachten. De tijd was al verlopen bij mij en nog steeds liep de autorisatie en toen ineens was het klaar.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
NaomiBeijer
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2024, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door NaomiBeijer »

Hey iedereen,

Ik ga in september naar een festival in Canada( 18-24sept) Mijn vrienden wilden mee op reis en we reizen daarna door naar NYC. Omdat dat festival midden in de week begint wilde ik eigenlijk de dagen daarvoor zelf nog naar bijv Disney in Orlando. Alleen dan reis ik dus vanuit NL naar Orlando, vervolgens naar Canada en dan weer terug naar de VS. Ik vroeg mij af hoe het dan werkt met Esta en het invoeren van het eerste adres waar je verblijft. Aangezien ik dus twee keer de VS inreis, maar wel nog in Noord-Amerika ben. Hopelijk weet een van jullie antwoord :)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Gewoon het allereerste adres in de VS invoeren.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door chell »

En als je ESTA van afgelopen jaar nog geldig is (want ik weet toevallig dat je ook in Anaheim op datzelfde festival was, hoi!), dan hoef je het adres ook niet aan te passen voor aankomende keer.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door pumi1000 »

Mijn Esta is goedgekeurd, echter bij het aanvragen van 3 Esta's merkte ik al dat ik bij de volgende dat ik bij de eerste een verkeerd telefoonnummer had gebruikt bij het noodcontact. Per ongeluk dus mijn eigen nummer ingevuld (thuis nummer geen mobiel) ipv mijn moeder. Hoe belangrijk is het noodcontact? (noodcontact kan ook veranderen door overlijden bijvoorbeeld).
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Voor het binnenkomen van Amerika lijkt het mij geen probleem. Ik denk niet dat ze bij CBP dat gaan controleren.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Pete.Z »

Geen enkel belang, dat noodcontact. Daar kan je ieder nummer invullen wat je wilt.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Coyote »

@pumi1000 Dat is toch één van de onderdelen die later nog kunt aanpassen? Net zoals adres overnachting?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door pumi1000 »

@Coyote

Nee je kunt alleen je emailadres updaten en je 1e verblijfsadres.

Vandaar ook mijn vraag, wat als je noodcontact uberhaupt verandert door overlijden bijvoorbeeld. Nu heb ik dus een verkeerd telefoonnummer daar staan (mijn eigen thuisnummer).
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Pete.Z »

Het is hooguit lastig voor jezelf als er iets zou gebeuren, voor de geldigheid van je esta maakt het niks uit.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Het is heel simpel: als jou iets overkomt dan is er eigenlijk geen mogelijkheid om je naasten in te lichten. Of je dat wil is een andere vraag.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door kastelke »

Je kan altijd gebruik maken van deze gratis dienst:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reis ... an-amerika
image.png
image.png (19.4 KiB) 1929 keer bekeken
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door deebee7 »

Ik doe precies iets fout in de group application. Ik klikte verder naar de betaling omdat ik dacht dat je per persoon moest afrekenen :shock: Maar nu kan ik niemand meer toevoegen aan de group application. Klopt dit? Moest je eerst iedereen toevoegen en dan pas betalen?
Kan ik nu voor m'n kinderen een individuele application doen? Gezien ik ze toch niet meer bij mezelf in mijn 'eenzame' group application kan toevoegen precies...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5015
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

@deebee7 Yep je moet eerst iedereen toevoegen, dan betalen.
Ja geen probleem om nu voor de overigen een aparte aan te vragen.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door deebee7 »

Dom van me! :roll: Hopelijk geen problemen hierdoor. Ach ja, valt nu toch niets meer aan te veranderen.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door pumi1000 »

Na mijn vraag hierboven over het noodcontact heb ik een mailtje gestuurd naar CBP en kreeg ik net het antwoord terug. Stond precies in wanner je wel opnieuw een aanvraag moet doen en wanneer niet. Helaas is mijn moeder deze week overleden en klopt het noodcontact helemaal niet meer (was eerst alleen foutief telefoonnummer).

Ook voor anderen die misschien ergens een foutje gemaakt hebben:

When you DO NOT have to apply for a new ESTA:
A change or error in employment, home address, work address, phone number, email address, travel itinerary, transit status, travel address, or in the point of contact information does not require that a new application be submitted, or that an existing application be updated. However, please have the correct information readily available, as it may be requested during the inspection process.

Thank you again for contacting the CBP Traveler Communications Center.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Fen'Harel
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 dec 2023, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Fen'Harel »

Onze estas zijn aangevraagd. Staan nu pending
Alleen zag ik net dat mijn zus mijn vader zijn voornaam verkeerd heeft, bij het kopje "ouders" Officieel heeft hij 3 namen, staat ook zo in zijn paspoort maar ze heeft alleen de 1e ingevuld.
Gaat dit een probleem zijn/moeten we die opnieuw aanvragen?

Edit: hij is goedgekeurd;)
CJ81
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2019, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door CJ81 »

Wat doe ik verkeerd? Ik heb vanmiddag op de pc een groepsaanvraag gestart, krijg een code, maar als ik deze vervolgens invul bij continue existing application dan kom ik alleen maar op een pagina met vraag en antwoord. Ik kan nergens de aanvraag verder invullen.

Net nogmaals een nieuwe aanvraag gestart en wederom kom ik niet verder dan de code invullen die ik via de mail heb ontvangen.

Edit: ook via mobiele telefoon en de app lukte het maar niet. Uiteindelijk andere browser (firefox) en eindelijk gelukt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer