Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

Dat zou zo maar kunnen 😂
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Nou komt mijn vrouw toevallig uit het Westelijk deel van Noord Brabant, net als @IngridUSA zo te zien, maar zal puur toeval zijn :D :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door IngridUSA »

:offtopic:
Nee geen toeval. Maar 4, dat is wel roomser dan ik… Oudoe!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door hemmie »

Typisch katholieke gewoonte, ik ben van oorsprong een limburgse katholiek en heb, net als de rest van mijn familie, 3 voornamen. Mijn protestante, friese echtgenoot heeft slechts 1 voornaam. Ook niet altijd handig overigens, toen we in India woonden moest hij vaak verplicht een 2e voornaam (de naam van zijn vader) opgeven.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Old Faithful »

Ja, en dan opa van de ene kant als eerste naam en opa van de andere kant als tweede naam of omgekeerd etc. En allemaal namen van heiligen.
Groet,

Old Faithful
nina08
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2021, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door nina08 »

Frasi schreef:
21 jan 2022, 09:54
@nina08 Een algemene tip is om in alle boekingen en reserveringen de officiële voornaam te gebruiken. Dus zoals deze in het paspoort (reispas) staat.
Zeker op momenten waarbij je jezelf met je paspoort (of ID or rijbewijs) moet identificeren, is het erg handig als de voornaam overeen komt.
Dit geld dus ook tijdens de reis: ik maak alle hotelreserveringen, autohuur etc altijd met mijn voornaam, nooit mijn roepnaam.

Maar ondanks dat ik er intussen dus bedacht op ben, is het me afgelopen november toch weer bijna gebeurd: ik had de Covid test -onnadenkend- aangevraagd op mijn roepnaam + achternaam. Vervolgens kon men geen certificaat afgeven op mijn officiële voornamen. Gelukkig nog net kunnen fixen maar het was wel weer even stress.
Ik zelf ben gezegend met 1 naam daarom ook alles met mijn naam geregeld, dat we dit soort lastige dingen kunnen vermijden.
De COVID test houden we rekening mee, maar bedankt voor de tip!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Vandaag iets voor mij aparts gezien. Ik wist dat gisteren (26-1-2022) onze huidige ESTA’s zouden verlopen. Ik log zojuist in. Die van mij staat inderdaad op “Authorization Expired“ Logisch want de twee jaar is voorbij.

Die van mijn vrouw staat echter nog op “Authorization Approved“ Als je dan doorklikt op de details staat er expiration date 1/26/2022, maw hetzelfde als bij mij. We hebben een groepsaanvraag gedaan.

Iemand dit ook al eens meegemaakt? Ik neem aan dat we gewoon een nieuwe groepsaanvraag kunnen doen? Misschien die van haar iets later goedgekeurd waardoor die van haar ook iets later verloopt?

Verstandig denk ik om hier even mee te wachten? Onze volgende trip (die hopelijk is een keer doorgaat) staat gepland voor eind augustus dit jaar.

Edit: ik zie dat hij van mijn vrouw inmiddels ook expired is. Case opgelost dus :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door covri »

Binnenkort moeten wij onze nieuwe esta aanvragen. Oude verlopen zonder er gebruik van te hebben gemaakt, helaas :wink:
Ik weet dat we onze facebook ID"s moeten opgeven. Waar geldt dit nog meer voor? Instagram?, Twitter?, en........?
Facebook ID gevonden, dan moet ik verder opzoek.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Hier ook helaas geen gebruik van gemaakt. Vergeet linkedin niet als je deze hebt en ik weet niet in hoeverre tik tok en snapchat er ook toe behoren.

Weet iemand hoe je dit moet opgeven? Kun je de link van je pagina knippen en plakken of hoe werkt dit?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
31 jan 2022, 19:58
Weet iemand hoe je dit moet opgeven? Kun je de link van je pagina knippen en plakken of hoe werkt dit?
Je kunt gewoon de link erin kopiëren. Ik heb de link van FB gebruikt zoals ik 'm ook in mijn onderschrift heb staan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door covri »

@d_vdploeg

Hier heb ik onze id's van Facebook gevonden.
https://findmyfbid.in/
Zo is er ook een site voor instagram en twitter
Even googlen
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door HennyCox »

Zojuist nieuwe Esta aangevraagd voor komende trip in mei/juni, had in precies 50 minuten de goedkeuring binnen :thumbup:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Mrvanilla »

covri schreef:
30 jan 2022, 22:03
Ik weet dat we onze facebook ID"s moeten opgeven. Waar geldt dit nog meer voor? Instagram?, Twitter?, en........?
Zojuist ook een nieuwe ESTA aangevraagd (en vrijwel meteen approved) maar voor mij was het opgeven van socials nog optioneel (als in niet verplicht). Gebruik je het verkeerde werkwoord of is dat een soort a/b testing dat sommige het wel moeten en sommige niet?
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door HennyCox »

@Mrvanilla Ik denk verkeerde werkwoord, ik was ook niet verplicht het in te geven.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

@covri thanks.

Ik dacht dat het sinds iets van september 2020 verplicht is om je social media op te geven? Achja we gaan het wel zien. Volgende trip september 2022 (hopelijk) dus nog maar even wachten met aanvragen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Timothy555 »

ESTA aangevraagd voor m’n vrouw, uurtje na aanvraag approved.
dommeechtgenoot
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2022, 05:41

mijn man heeft een fout gemaakt in esta, help?

Bericht door dommeechtgenoot »

Over 4 dagen vliegen we naar New York. Mijn man heeft vorige week (betalingstermijn van 7 dagen is inmiddels verstreken) een foute geboortemaand op de esta aanvraag neergezet en doorgeklikt, dit kun je dus niet wijzigen. we hebben niet betaald, want er stond als de betalingstermijn verstrijkt vervalt je aanvraag. Echter een nieuwe aanvraag lukt niet want er zou al een aanvraag met dit paspoortnummer bekend zijn. bovendien kan ik de aanvraag met applicationnummer en foute geboortedatum ook niet ophalen. Ik weet niet wat te doen. Kan iemand me helpen? Weet iemand hoe je een nieuwe aanvraag doet? of wie ik kan bellen?...sorry als dit niet de juiste plaats is voor deze vraag, ik ben digibeet..
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jul 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Zweden

Re: foute geboortedatum op esta

Bericht door Paul.Becker »

Dit vind ik op de officiële ESTA-site, misschien heb je daar wat aan:

How do I correct a mistake on my application?
The Web site will allow applicants to review and correct their data prior to submitting the application, including reconfirming the passport number. Prior to submitting an application with the required payment information, you can correct all application data fields except the passport number, passport issuing country, country of citizenship and date of birth. If an applicant made a mistake on their passport or biographical information he or she will need to submit a new application. The associated fee will be charged for each new application submitted. Any other mistakes may be corrected or updated by clicking “Check Individual Status” under “Check ESTA Status”. If the traveler made a mistake in answering the eligibility questions, please click on the CBP Info Center Link at the bottom of each page.

Je zult dus een nieuwe aanvraag moeten maken. Ik snap alleen niet goed dat je niet betaald hebt. Nu is 't al weer een tijdje geleden dat ik mijn ESTA aangevraagd heb maar ik meen me te herinneren dat je toch eerst die 14 dollar moet betalen voordat je bericht van CBP krijgt. Maar ik kan het mis hebben hier.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: foute geboortedatum op esta

Bericht door Bushmaster »

Zit je wel op de officiele .gov pagina? Bij mijn weten moet je altijd direct betalen bij je aanvraag.
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jul 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Zweden

Re: foute geboortedatum op esta

Bericht door Paul.Becker »

Inderdaad, goede reactie van Bushmaster! Deze site is de officiële:

https://esta.cbp.dhs.gov/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer