Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Maar kan de CBP-officer op het computerscherm zien welke vluchten er geboekt zijn? Zo ja, dan ik me voorstellen dat er vragen komen zodra beide terugreizen te van Freak187 zien zijn.
Freak187
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jun 2014, 00:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Freak187 »

roelb schreef:
20 aug 2019, 09:20
Maar waarom zou je dat willen uitleggen? Nogmaals, het is niet verboden om je plannen te wijzigen nadat je bent toegelaten en dat is een stuk minder risicovol dan een vaag verhaal bij immigrations over het niet gebruiken van een retour.
Ik wil het pas uiteggen als ik gevraagd wordt, dat zowiezo. Maar als ze vragen: hoelang bent u van plan te verblijven en ik zeg "2 maanden" terwijl mijn retourvlucht veel eerder is, dan moet ik het wel gaan uitleggen. Ik zal maar gewoon zo eerlijk mogelijk zijn. Maar het is dus zeker dat je een retourvlucht moet hebben, dat is me nu wel duidelijk.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Ik kan me wel voorstellen dat er vragen komen als duidelijk is dat jij de bevestigde vlucht niet gebruikt maar wel een standby vlucht waarvan niet zeker is of er nog plek is. Volgens mij moet je terugreis echt een gereserveerde en bevestigde vlucht zijn.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Freak187 schreef:
20 aug 2019, 12:21
Ik wil het pas uiteggen als ik gevraagd wordt, dat zowiezo. Maar als ze vragen: hoelang bent u van plan te verblijven en ik zeg "2 maanden" terwijl mijn retourvlucht veel eerder is, dan moet ik het wel gaan uitleggen. Ik zal maar gewoon zo eerlijk mogelijk zijn. Maar het is dus zeker dat je een retourvlucht moet hebben, dat is me nu wel duidelijk.
Het kwartje blijft maar niet vallen he.. Vergeet dit hele plan en bedenk het opnieuw _nadat_ je in de USA bent. Slapende honden wakker maken met vage plannen om een retourvlucht te skippen en dan anders terug te vliegen is een recept voor problemen. En zorg er vervolgens voor dat je voor de einddatum van je I94W weer weg bent (normaliter 90 dagen).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Coyote »

@Freak187 Wat @roelb bedoelt is dat je het helemaal niet moet hebben over je 'standby vlucht'. Je hebt een retourticket (of jij dat nu fictief noemt of niet, je kunt er gebruik van maken als je wilt, toch?). Dat jij een andere vlucht terug neemt hoef je niet te vertellen. Zolang jij er maar voor zorgt dat je binnen 90 dagen het land weer uit bent.

Maar als er gevraagd wordt hoelang jij blijft (en die vraag wordt vaak genoeg gesteld) en je begint te hakkelen (want retourticket is 2 maanden en jij wilt maar 1 maand blijven) maak je natuurlijk wel slapende honden wakker.

Nog steeds snap ik niet wat jouw voordeel is...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Freak187
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jun 2014, 00:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Freak187 »

Ja ik snap wat roelb wil zeggen.

Heb even zitten speuren op internet, en op de officiele CBP sites is nergens te vinden dat je verplicht een retourticket nodig hebt.
Tevens heb ik met verschillende collega's gesproken die altijd standby naar de USA vliegen en sommigen boeken zelfs een enkeltje en komen zonder problemen het land in.

Volgens mij zien de CPB officers geen vluchtgegevens, maar ze willen gewoon een algeheel kloppend plaatje horen. Dus ik ga gewoon open kaart spelen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Old Faithful »

Ik weet niet of je een goede reden hebt om voor deze vreemde constructie te kiezen. Mijn advies zou zijn: Vergeet de standby vlucht en boek je retourvlucht om naar de datum dat je terug wilt. Dat kost waarschijnlijk €150. Is dat (veel) duurder dan standby vliegen?
Zoals je het nu van plan bent loop je een risico, ik weet echt niet hoe groot, dat je niet toegelaten wordt. Ik zou dat risico niet lopen als dat niet hard nodig is. Je bedoelingen zijn ongetwijfeld zuiver maar het is zeer de vraag of de Immigation Officer daarvan overtuigd is.

Succes.
Groet,

Old Faithful
Cyclingro
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Cyclingro »

Beste Freak187,

Helaas moet ik je ongelijk geven dat CBP officers geen inzage hebben in vluchtgegevens. Vorig jaar september ‘18 van Calgary naar JFK gevlogen. Immigration vindt al op Calgary plaats. Hele aardige officer getroffen waarmee wel wat grappen te maken waren. Op moment van vlucht had ik al een vlucht AMS-JFK met KLM geboekt voor januari ‘19. Ik maakte de grap: noteer alvast dat ik in januari 19 weer naar NY vlieg. Mijn mond viel open bij de woorden dat ik op datum x met KL641 aankom en op datum Y met KL 643 weer vertrek. Toen vroeg ik of hij ook in zijn glazen bol kon zien wanneer ik in oktober 18 de USA zou verlaten. En ja hoor hij kon mij vertellen dat dit met Delta de DL46 zou zijn.
Dus zoals eerder al aangegeven zorg dat je een helder verhaal hebt dat te verifiëren is en dus een retourticket hebt.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Marcopstal »

Freak187 schreef:
21 aug 2019, 08:57
Heb even zitten speuren op internet, en op de officiele CBP sites is nergens te vinden dat je verplicht een retourticket nodig hebt.


Officiële CBP site: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e1s1

Om op het VWP programma te reizen moet je: (vierde aanstipping) een ticket hebben voor terugreis of verdere reis (dat is als je in transit bent in de VS)


Maar sla gerust verder de adviezen die je hier krijgt in de wind en doe waar je zin in hebt zou ik zeggen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door covri »

@Marcopstal

Deze link had ik ook al doorgeven :wink:
Marcopstal schreef:
22 aug 2019, 22:27
Maar sla gerust verder de adviezen die je hier krijgt in de wind en doe waar je zin in hebt zou ik zeggen
Zo is het.......
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Coyote »

Marcopstal schreef:
22 aug 2019, 22:27
Maar sla gerust verder de adviezen die je hier krijgt in de wind en doe waar je zin in hebt zou ik zeggen.
Het zou wel mooi zijn als er in ieder geval een terugkoppeling komt hoe het verlopen is bij immigrations. Leren we allemaal van, nietwaar? :wink:

@Freak187 Nog steeds snap ik niet waarom je voor een constructie als deze kiest. Ik zie een heel duur retourticket maar de terugreis laat je vervallen om als standby terug te kunnen vliegen? Waarom wil je persé als standby terugvliegen? Wat is jouw voordeel? Of kun je dan bijv. First Class zitten ipv Business Class? Ik ben daar gewoon nieuwsgierig naar. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Freak187
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jun 2014, 00:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Freak187 »

Ik heb een fictief retour in business class, maar via de KLM krijg ik daar wel korting op. Mijn terugvlucht gaat niet vanaf dezelfde luchthaven. Ik kom aan op SLC en vertrek vanaf IAD (Washington DC). Die combo was niet mogelijk.

Dus terug wordt een ultragoedkoop vluchtje, met inderdaad kans op een upgrade naar business als daar plek voor is.
Freak187
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jun 2014, 00:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Freak187 »

Marcopstal schreef:
22 aug 2019, 22:27
Freak187 schreef:
21 aug 2019, 08:57
Heb even zitten speuren op internet, en op de officiele CBP sites is nergens te vinden dat je verplicht een retourticket nodig hebt.


Officiële CBP site: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e1s1

Om op het VWP programma te reizen moet je: (vierde aanstipping) een ticket hebben voor terugreis of verdere reis (dat is als je in transit bent in de VS)


Maar sla gerust verder de adviezen die je hier krijgt in de wind en doe waar je zin in hebt zou ik zeggen.
Ik zit te zoeken op die site, maar ik kan serieus dat statement niet vinden.

Maar goed, blijft toch apart dat mijn collega's op een enkeltje wel het land binnenkomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het hier vinden: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e2s1
Who is eligible to submit an application?
You are eligible to apply for admission under the Visa Waiver Program (VWP) if you:
Intend to enter the United States for 90 days or less for business, pleasure or transit
Have a valid passport lawfully issued to you by a Visa Waiver Program country
Arrive via a Visa Waiver Program signatory carrier
Have a return or onward ticket
Travel does not terminate in contiguous territory or adjacent islands unless the traveler is a resident of one of those areas
Are a citizen or national of one of the Visa Waiver Program countries listed below:
Marianne
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Harry »

Wij zijn in 2016 met een enkeltje naar Miami gevlogen, geboekt met Flying blue punten bij KLM uitgevoerd door Air Europa via Madrid. (waar ze wel een uitgeprinte ESTA wilden zien, maar dat is daar kennelijk normaal, iedereen moest een uitgeprinte ESTA laten zien) Er is bij immigrations geen enkele opmerking over gemaakt. We zijn 2 weken later met een Transatlantische cruise weer terug naar Europa gevaren, maar het lijkt me sterk dat immigration dat heeft kunnen zien.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Marcopstal »

Harry schreef:
23 aug 2019, 11:32
We zijn 2 weken later met een Transatlantische cruise weer terug naar Europa gevaren, maar het lijkt me sterk dat immigration dat heeft kunnen zien.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Het ESTA programma is immers van toepassing voor reizen per vliegtuig en per boot. Ik denk dat de cruisemaatschappijen dit dus net zoals de vliegtuigmaatschappijen ingeven in de systemen en immigrations dit netjes kan zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Marcopstal »

Freak187 schreef:
23 aug 2019, 09:30
Marcopstal schreef:
22 aug 2019, 22:27

Officiële CBP site: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e1s1

Om op het VWP programma te reizen moet je: (vierde aanstipping) een ticket hebben voor terugreis of verdere reis (dat is als je in transit bent in de VS)
Ik zit te zoeken op die site, maar ik kan serieus dat statement niet vinden.
Ik snap het, als je op de link klikt kom je op een andere pagina uit. Ga helemaal onderaan de pagina van de link en klik op "Alle onderwerpen tonen" naast "Heeft u meer vragen". Vervolgens kies je het onderwerp "Aan de slag" en "Wie komt in aanmerking om een aanvraag in te dienen". Als 4de aanstipping staat daar het retour of doorreisticket.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Freak187
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jun 2014, 00:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Freak187 »

Even een update vanuit mijn kant: geen enkel probleem gehad om het land binnen te komen. De CPB officer vroeg welgeteld twee vragen en luisterde niet eens naar de antwoorden. Binnen 30 minuten uit het vliegtuig stonden we buiten met de koffers. Lekker klein vliegveld voor internationale arrivals.. Ook maar twee bagagebanden in de internationale terminal.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Old Faithful »

Mooi. :thumbup:

Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Nathalie21 »

Ik ben bezig met de ESTA aanvraag, nu is er weer e.e.a. veranderd zie ik en bijft het systeem een foutmelding even bij: Staat/Provincie/Regio*

Blijkbaar wil provincie Gelderland niet herkend worden? Wat moet ik hier anders invullen?
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer