Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door Heather »

roelb schreef:A520F

Voor AT&T mis je LTE band 12 uit 2/4/5/12/17
Voor T-Mobile mis je LTE band 12 en 71 uit 2/4/12/71

Ik vermoed dat je op dat laatste netwerk de meeste issues zult ervaren.

Bedoel je hiermee dat ik het meeste bereik zal hebben met AT&T ?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door roelb »

Ja..
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door noname4 »

Mijn eerste SIM kaartje van Arieli heb ik verkocht omdat er geen tethering bij zat. Vandaag al ontving ik mijn nieuwe kaartje met ongelimiteerd data en 10 gb tethering. Echter, wat me wel opvalt is dat de brief die erbij zit exact hetzelfde is als van het eerste Arieli kaartje. Aan het uiterlijk zo kan je niet afzien dat het SIM kaartje inderdaad de juiste specs heeft. Dan moet ik er maar op vertrouwen dat het goed zit denk ik...
Gast

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door Gast »

Logisch toch? Als je in NL een nieuw simkaartje haal bij KPN/vodafone etc. zie je aan de buitenkant ook niet wat voor abonnement er op zit.
Het nummer op de kaart bepaalt het abonnement bij aanmelden via de website om te activeren, zo werkt dit overal. De SIM kaartjes zijn identiek, het nummer van de SIM wordt gekoppeld aan je bestelling en dan pas heb je een geactiveerde SIM met jouw abonnement.
YosemiteHans
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mar 2015, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door YosemiteHans »

Hallo, ik reageer hier ook even over. Heb namelijk een vraag over OpenStreetMap kaarten.
Ik heb dus een Garmin eTrex touch aangeschaft hier in Nederland met dus Europese kaarten. Nu heb ik ook via OpenStreetMap
kaarten gedownload van Utah en Arizona en op mijn toestel gezet. Dat zie ik ook op mijn apparaat staan.
Maar ik zie GEEN details van die Amerikaanse kaarten. Heeft dat te maken met de satellieten en zie ik de kaarten pas gedetailleerder wanneer ik daar ter plaatse ben? Ik wil wel graag van tevoren weten of de kaarten met wandelen kan gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet Hans
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door lsl »

Als je op het toestel naar willekeurige GPS coördinaten in één van die Staten gaat (bvb 33.448376, -112.074036 voor Phoenix, AZ) en dan inzoomt zou je de details op de kaart moeten zien. Zo niet, dan staat de kaart er niet goed op.
Het heeft dus niets te maken met het al dan niet ontvangen van satellieten.
In plaats van coördinaten in te brengen kun je ook uitzoomen tot je Amerika ziet, de kaart verschuiven tot Amerika centraal op het scherm staat en terug inzoomen op één van de Staten waar je de detailkaart van geïnstalleerd hebt. Blijven inzoom tot je de straten ea ziet.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door Coyote »

Klopt inderdaad. Even een punt op de GPS invoeren dat in dat gebied ligt en dan daar naartoe navigeren. Je zou dan details moeten zien.

Ik heb zelf een Garmin Oregon 600t en heb ook de OSM-kaarten van de staten die ik bezoek op de GPS gezet. Een willekeurig coördinaat liet mij ook de details zien.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
YosemiteHans
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mar 2015, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door YosemiteHans »

Ik doe blijkbaar iets niet goed. Ik kan wel coördinaten ingeven, maar zie nog steeds geen details.
Als ik de gegevens via Basecamp overzet naar mijn apparaat, geeft ie aan dat het wel uren kan duren. Na enkele minuten krijg ik echter al het bericht om te voltooien.
Ik heb zelfs het boekje geraadpleegd (GPS wijzer) met instructies.
Hoe lang heeft dat bij jullie geduurd? Ik heb de kaarten van Utah, Arizona en New Mexico, ong 100 MB, klopt dat?

gr Hans
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door Coyote »

Elk van die drie kaarten (zip-bestand) is ongeveer 70-80 Mb groot.

Heb je wel het juiste bestand gedownload?

Voor mijn Garmin Oregon 600t moet ik bijv. het bestand: osm_generic_gmapsupp.zip downloaden. Uitpakken en in de map /garmin zetten. Eventueel eerst even hernoemen zodat ik weet om welke kaart het gaat.

Kaart eventueel nog seleceteren op de GPS?

Vervolgens punt aanmaken, selecteren en inzoomen. Dat zou moeten werken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
YosemiteHans
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mar 2015, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door YosemiteHans »

Bedankt Coyote, ik zie wat ik fout heb gedaan. Ik had die ene niet gedowload, gmapsupp.zip.
Nu wel compleet, bedankt vor de toelichting.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door theovg »

Wij willen volgend jaar drie weken door Canada rijden, het idee is om dat te doen met google maps .
Daar moet ik data voor hebben , als ik nu een Canadese simkaart aanschaf hoeveel GB zal ik dan ongeveer nodig hebben en waar koop ik die , hier op internet of als je in Canada aankomt.
De bedoeling is dat we een oude smartphone meenemen en die daarvoor gebruiken.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door sanook »

Is er een reden waarom je Google Maps wilt gebruiken ?
Op zich heb je namelijk voor navigatie geen data nodig, er zijn genoeg (gratis) apps die je kunt downloaden en die je hiervoor kunt gebruiken bv Here WeGo.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door theovg »

Nee daar is geen reden voor maar vind googlemaps goed werken de keren dat ik het nu geprobeerd hebt, dus wilde ik het is in Canada proberen en een beetje data vind ik ook wel makkelijk.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door flex123 »

je kan bij google maps kaarten ook downloaden zodat je zonder data kan gebruiken.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door chippie777 »

Wij zijn net terug van onze vakantie in de VS. Voorgaande jaren had ik een TomTom met kaarten van de USA. Dit was al een ouder model met wat oude kaarten maar voldeed meestal wel. Toch merkte je dat de kaarten de veel uit de pas gingen lopen met de werkelijkheid. Na mijn goede ervaringen met MAPS.ME op Kreta heb ik besloten met de smartphone te navigeren in de VS. De eerste dag ging dat niet helemaal lekker. Ik had netjes alle staten die wij zouden bezoeken op mijn telefoon gezet dus dat ging goed. Maar rond Atlanta is het een wirwar van snelwegen met op- en afritten die elkaar snel opvolgen of heel dicht op elkaar liggen. MAPS.ME gaf mij geen afritnummers en dat is in zo’n situatie eigenlijk onontbeerlijk. Heb toen Sygic aangeschaft en dat werkte stukken beter. Moest wel betalen om spraak ondersteuning te krijgen maar moet zeggen dat het een prima navigatie is. Wat ook fijn is dat je weer een apparaat minder hoeft mee te nemen. Onze eerste auto had ook apple car, dat werkte ook maar dan heb je wel een databundel nodig en ontvangst en die is er niet altijd in de NP. Kortom, Sygic werkt prima en voor 20 euro heb je life time updates en spraakondersteuning.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door Ruudzaan »

In onze huurauto zit blijkbaar een hotspot. Ik omschrijf het vast verkeerd. Maar als ik op het scherm van de radio/GPS een beetje loop te zoeken kwam ineens 'WiFi hotspot' voorbij. Daar staat een password bij. Onze telefoons herkennen de hotspot, maar als we het password intoetsen krijgen we het bericht 'fout wachtwoord'.

Geeft dit dan aan dat het systeem gewoon niet meer werkt? Of is misschien er een manier om dit password te omzeilen of een nieuw password in te stellen?
Gast

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door Gast »

Er zit standaard geen Sim kaart in je auto voor online diensten, dus je WiFi hotspot werkt waarschijnlijk ook niet.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door Ruudzaan »

Snap nooit helemaal hoe dat werkt, maar hoe kan dan mijn telefoon toch die hotspot herkennen?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door chippie777 »

@Ruudzan Haal thuis de hoofdaansluiting uit je router, je hebt dan geen internet maar je ziet wel je wifi netwerk.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vragen over navigatie/gps/ telefonie tijdens een reis door de VS

Bericht door jill1234 »

Wij huren komende zomer een camper bij Cruise America en daar kun je geen navigatie huren. We willen dus google maps gebruiken en willen dus internet op onze telefoon. Ik neem aan dat een simkaart kopen in de VS dan de enige betaalbare optie is? En hoe duur is dat? Hoeven dus geen filmpjes te streamen, enkel wat appen en google maps gebruiken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer