Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kinderzitje huren
Kinderzitje huren
Wij gaan in Augustus voor 4-5 weken naar Florida. Ik wil bij de auto huur direct een kinderzitje huren, heb geen zin in t gestress om met een kleine na een lange vlucht en wachten direct naar de eerste Wallmart te gaan etc. Ik zie bv indien je direct bij Alamo huurt dat het bedrag een maximum heeft (geloof $70,-), bij Budget zit er geen maximum aan en betaal je gewoon $200 dollar. Bij brokers kun je t soms aangeven maar alles moet je lokaal regelen.
Heeft iemand tips / ervaring die men kan delen?
Alvast bedankt.
Heeft iemand tips / ervaring die men kan delen?
Alvast bedankt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Kinderzitje huren
Toch is dat de goedkoopste oplossing.... ik kocht er vorig jaar eentje van 40 euro bij Walmart, en die hebben we zelfs nog meegenomen naar Nederland. Doet nog steeds dienst. Die stress valt wel mee toch, je bent op vakantie hoorUSvisitor schreef:heb geen zin in t gestress om met een kleine na een lange vlucht en wachten direct naar de eerste Wallmart te gaan etc.

2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Of stoeltje meenemen? Kan vaak zonder extra kosten, dan heb je direct bij aankomst het stoeltje waar kind al aan gewend is.
Wij hebben ook een paar keer gehuurd, is ook prima bevallen, maar wel inderdaad heel goed prijs vergelijken, zeker voor zo'n lange periode.
Wij hebben ook een paar keer gehuurd, is ook prima bevallen, maar wel inderdaad heel goed prijs vergelijken, zeker voor zo'n lange periode.
Terug in Texas!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij dachten ook om onze stoeltjes van thuis als handbagage mee te nemen. Is dit eigenlijk mogelijk?
Zuidwest USA 2006: http://zuidwestusa06.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
Meenemen is inderdaad een optie, heb ff gekeken maar kan geen tas vinden waar zoiets in kan maar neem aan dat t ook zo op de band kan?
Wij reizen meestal met een simpele 1-2-3 stoel, voor die stoel hebben we een simpele hoes die eigenlijk bedoeld is om om een grote rugzak te doen. Als we met onze grote Amerikaanse stoel reizen doen we die in een speciaal daarvoor gekochte reishoes, gekocht op amazon.com. Die eerste hoes komt wel uit NL, geen idee wat daar verder te krijgen is.
Wij checken de stoel altijd in als bagage, al hebben ze onze maxi-cosi wel eens als handbagage doorgelaten. Een groep 1 stoel zou je in het vliegtuig kunnen gebruiken, wij vinden dat persoonlijk niet zo handig.
Wij checken de stoel altijd in als bagage, al hebben ze onze maxi-cosi wel eens als handbagage doorgelaten. Een groep 1 stoel zou je in het vliegtuig kunnen gebruiken, wij vinden dat persoonlijk niet zo handig.
Laatst gewijzigd door hemmie op 28 jul 2015, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
Tenzij het echt niet anders kan zou ik toch liever geen zitje huren. Je weet niet hoe anderen ermee omgaan. En ik betwijfel of de verhuurder de zitjes elke keer goed controleert bij terugkomst. Bovendien is de kans groot dat je er geen gebruiksaanwijzing bij krijgt. Ik zie redelijk vaak in vakantiefoto's dat Europeanen de Amerikaanse zitjes niet goed gebruiken. Zo doen veel mensen de chestclip veel te laag. Doen veel Amerikanen trouwens ook, niet alleen buitenlanders.
Maar ik ben nogal fel op car seat safety. Had een vriendin die op de ambulance werkte en de verhalen die ze over kleine kinderen kon vertellen waren hartbrekend. En heel vaak ging het dan om zeer ernstige verwondingen die voorkomen hadden kunnen worden door goede carseats op de juiste manier te gebruiken. Of kleintjes die tijdens een ongeluk uit de auto waren gevlogen omdat de ouders alleen de chestclip vasthadden gemaakt.
En ken nu een verpleger die op de ER werkt....ook zulke fijne verhalen.
Maar de belangrijkste reden dat ik zo fel ben is dat we zelf in een kettingbotsing op de snelweg hebben meegemaakt. De schrik van de klap en de opluchting toen m'n oudste op de achterbank piepte dat ze okay was en dat de baby ook okay was, en het moment dat ik eindelijk achterom kon kijken (m'n gordel zat vast dus kon me niet omdraaien) en zag dat ze niets hadden, dat vergeet ik m'n leven lang niet meer. En ook al rij je nog zo voorzichtig, je weet nooit wanneer iemand anders een fout maakt of niet oplet. Ons ongeluk werd veroorzaakt door een sufferd die zonder snelheid te minderen inreed op de auto achter ons.
Dus neem de tijd om een goed zitje te kiezen, zorg dat het op de juiste manier is geinstalleerd, en lees de gebruiksaanwijzing zodat je goed weet hoe het zitje gebruikt moet worden. Kost een beetje tijd aan het begin van je vakantie, maar je vergeeft het jezelf nooit als je een ongeluk krijgt en je had je kind beter kunnen beschermen.
Maar ik ben nogal fel op car seat safety. Had een vriendin die op de ambulance werkte en de verhalen die ze over kleine kinderen kon vertellen waren hartbrekend. En heel vaak ging het dan om zeer ernstige verwondingen die voorkomen hadden kunnen worden door goede carseats op de juiste manier te gebruiken. Of kleintjes die tijdens een ongeluk uit de auto waren gevlogen omdat de ouders alleen de chestclip vasthadden gemaakt.
En ken nu een verpleger die op de ER werkt....ook zulke fijne verhalen.
Maar de belangrijkste reden dat ik zo fel ben is dat we zelf in een kettingbotsing op de snelweg hebben meegemaakt. De schrik van de klap en de opluchting toen m'n oudste op de achterbank piepte dat ze okay was en dat de baby ook okay was, en het moment dat ik eindelijk achterom kon kijken (m'n gordel zat vast dus kon me niet omdraaien) en zag dat ze niets hadden, dat vergeet ik m'n leven lang niet meer. En ook al rij je nog zo voorzichtig, je weet nooit wanneer iemand anders een fout maakt of niet oplet. Ons ongeluk werd veroorzaakt door een sufferd die zonder snelheid te minderen inreed op de auto achter ons.
Dus neem de tijd om een goed zitje te kiezen, zorg dat het op de juiste manier is geinstalleerd, en lees de gebruiksaanwijzing zodat je goed weet hoe het zitje gebruikt moet worden. Kost een beetje tijd aan het begin van je vakantie, maar je vergeeft het jezelf nooit als je een ongeluk krijgt en je had je kind beter kunnen beschermen.
Maar LittlePhoenix, ook aan het kopen van een stoeltje kleven nadelen. Want hoe ga je dan met kind in huurauto naar de dichtstbijzijnde winkel?
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
Ja, dat is inderdaad het grootste probleem. Stoeltje vinden, kopen, en installeren is te doen. Maar vanaf het vliegveld naar de Walmart is niet altijd makkelijk.
Wij namen het autozitje van onszelf mee zodat onze zoon er ook in het vliegtuig in kon zitten. Ideaal, want zo zat hij ook lekker in het vliegtuig.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vorige maand de kleine (2 jaar) gewoon achterin de auto gezet, goed in de gordel mijn vriendin er naast gaan zitten en naar de Walmart gereden. Daar voor ik geloof 35 dollar een kinderstoel aangeschaft en ook meegenomen naar NL omdat die toch toe was aan een nieuwe.
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Wij hebben stoeltje gewoon meegenomen als (extra) handbagage. Geen enkele vraag over gehad, was geen probleem.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6607 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-
- 2 Reacties