Vliegen met Icelandair

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
volcomwhat
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2015, 17:57

Vliegen met Icelandair

Bericht door volcomwhat »

Hoi Allemaal,

Voor het eerst op dit forum en al wat dingen gelezen over Icelandair.
Echter zijn dit oudere berichten, en ik zou graag willen weten wat jullie ervaring is.

Ik ga voor het eerst naar Amerika en vlieg naar Denver in december. Ik zie nu vaak fijne tickets van Icelandair, en vroeg me af of mensen me hier zouden kunnen vertellen over hun ervaring. En dan vooral qua beenruimte etc. Ik las ook dat je geen maaltijden krijgt, en dat mensen hun eigen eten meenemen. Is dit op Amsterdam gekocht? Of mag je ook vanuit thuis broodjes meenemen op je vlucht van amsterdam-reykjavik-denver?

Ook vroeg ik me af of mensen via cheaptickets hebben geboekt. Ik ben een erg slechte google searcher haha en vind het via cheaptickets het meest fijn om te zoeken. Ik vraag me alleen af of je dan ook een stoel keuze kunt aangeven van te voren.

Wat een vragen, sorry hiervoor. Ik ben erg excited, zenuwachtig en nieuwsgierig.

Groetjes,

Imke
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door Division »

Je kan via de zoekfunctie een hoop vinden. Zie hier: http://forum.allesamerika.com/search_go ... icelandair" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterPaul
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jan 2009, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door PeterPaul »

Ik ben vorig jaar nog met Icelandair gegaan en het was goed. Ik vloog BC en kreeg gewoon van alles, goede stoelen en beenruimte, niet top maar goed. Wel heel vreemd dat de instapprocedure hier en op Ijsland zo van kom maar met zijn alle tegelijk was maar dat was eigenlijk het enige wat niet beviel.

Algehele conclusie, goed.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door mtl »

Thuis broodjes smeren en meenemen in het vliegtuig is geen probleem. Drinkwaren van thuis meenemen mag daarentegen niet aangezien je maar 100ml vloeistoffen mag meenemen voorbij de veiligheidscontrole. Drinken zul je dus na de veiligheidscontrole moeten kopen tegen stevige prijzen.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door Hinko »

Toen wij het vliegtuig binnenkwamen werden er meteen al flesjes water uitgedeeld, tijdens de vlucht kwamen ze ook regelmatig langs met water.
Volgens mij was koffie, thee en frisdrank ook gratis maar dat eet ik niet meer zeker. Broodjes van huis, zakje snoep mee. Net als vroeger met schoolreisje. :wink:
Dit alleen voor de intercontinentale vluchten.

Verder pirima hoor.

Misschien vlieg je wel met Hekla Aurora, prachtige kleuren, prachtige livery!

http://www.icelandair.nl/hekla-aurora/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hinko op 18 mei 2015, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door Rudolfje »

Wij hebben een prima ervaring gehad met Icelandair en het scheelde enorm in de kosten. Beenruimte is gelijk aan andere vluchten en wat ik prettig vond was om even een tussenstop te hebben waar je je benen kan strekken en een kop koffie en broodje kon eten.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door michelly »

Al 2x met Icelandair naar Denver gevlogen. Wij zijn erg te spreken over deze maatschappij. Je mag 2 stuks bagage meenemen wat voor ons (kampeerders) heel prettig is. Ook de overstap in IJsland is fijn. Klein en overzichtelijk vliegveld. Je krijgt inderdaad geen eten. Wij namen gewoon broodjes van thuis mee. Drinken krijg je genoeg in het vliegtuig. Wij hebben overigens beide keren bij Icelandair zelf geboekt.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door meyem »

ik ben net met icelandair naar NYC en terug gevlogen.
Net als alle andere maatschappijen: niet beter, niet slechter .... inderdaad zelf broodjes smeren. OP de terugweg heb ik aan boord eten gekocht.. Prijs was okay (op de heenweg in de terminal gegeten, dat was duur, zag ik later ...)
entertainment was okay. Niet heel veel keus, niet heel weinig keus ...
Kortom, mijn mening: gewoon gemiddeld ... ik zou weer met ze vliegen als de prijs goed was. Geen enkel probleem ... maar dus ook: niet overdreven onder de indruk :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Twan en Natasja
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2013, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door Twan en Natasja »

Ook wij hebben met Icelandair gevlogen op Denver. Niks mis mee.
Wij zagen de aanbieding (die erg interessant was) op de site van Icelandair zelf en hebben toen via ons eigen reisburo de tickets geboekt.

De broodjes hebben ook wij natuurlijk al zelf thuis gesmeerd.
Wij (met onze tieners) vonden de overstap van 1,5 uur wel lekker om inderdaad even de benen te strekken.
Ook onderbreekt zo'n overstap de lange zit die het toch is.
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door Aarjan »

Heb er nu twee keer me gevlogen, en zeer naar tevredenheid.
Comfortabele stoelen met goede beenruimte, laatste keer zelfs extreem veel want had een stoeltje bij de nooduitgang uitgekozen :thumbup:
Erg vriendelijke crew, en gewoon wat gegeten op de luchthaven van Reykjavik.
En, een heeeeel groot voordel; twee stuks bagage per persoon.
En dat het niet non-stop is geen enkel probleem; het is een kleine overzichtelijke luchthaven.
Gewoon doen dus! :clap:
volcomwhat
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2015, 17:57

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door volcomwhat »

Wat fijn al de reacties! Dankje voor jullie input!

Kun je dus van tevoren een plaats reserveren? Ik geloof idd dat over het algemeen de been ruimte dus wel gelijk is in de vliegtuigen. (Ik heb zelf alleen nog maar in europa gevlogen). En eigenlijk ook wel fijn je eigen eten mee! Dat mag je dus ook op de vlucht van Reykjavik naar Denver nog nuttigen?

Zelf ben ik best nerveus voor een groot vliegveld waar ik door de bomen het bos niet meer zie, ik reis ook alleen en dan te weten dat Reykjavik dus zo klein is, is misschien zelfs wel prettiger.

Apart ook dat je zoveel bagage mee mag nemen zeg! Dus dat houdt in 2x 23 kilo en daarnaast je rugzakje ?

Super bedankt voor alle hulp en tips!

Groet,

Imke
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door meyem »

volcomwhat schreef:Kun je dus van tevoren een plaats reserveren? Ik geloof idd dat over het algemeen de been ruimte dus wel gelijk is in de vliegtuigen. (Ik heb zelf alleen nog maar in europa gevlogen). En eigenlijk ook wel fijn je eigen eten mee! Dat mag je dus ook op de vlucht van Reykjavik naar Denver nog nuttigen?
Ja hoor, geen probleem. Je kunt alleen niet zo veel drinken meenemen ....
en ja, je kunt van tevoren je stoel reserveren, en dit nog zo vaak veranderen als je wilt ...
volcomwhat schreef:Zelf ben ik best nerveus voor een groot vliegveld waar ik door de bomen het bos niet meer zie, ik reis ook alleen en dan te weten dat Reykjavik dus zo klein is, is misschien zelfs wel prettiger.
Apart ook dat je zoveel bagage mee mag nemen zeg! Dus dat houdt in 2x 23 kilo en daarnaast je rugzakje ?
2 x 23 kilo en ook nog gewoon handbagage, inderdaad een grote plus.
Het Reykjavik vliegveld is klein, daar verdwaal je niet. De terminal in JFK waar Iceland landt is ook relatief klein (ik heb er wel heeeeeel lang gestaan, maar dat was schijnbaar weer een uitzondering .... :roll: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door Hinko »

ja bagage is fijn bij Icelandair:
Handbagage: Een trolly plus nog een tas of rugzakje.
Economy Class
Een stuk handbagage per persoon, naast een klein, persoonlijk item, zoals een kleine handtas of laptop. Het maximaal toegestane gewicht voor uw handbagage is 10kg (22lbs).
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door Petticoat »

Wij gaan over drie weken met Icelandair naar Denver. Ik heb ook via Cheaptickets geboekt, omdat ik dan nog een extra korting van het magazine Columbus kreeg ( actie is nu afgelopen). Je krijgt meteen na boeken je e tickets en boekingscode en met die boekingscode kun je op site van Icelandair inloggen en je stoelen reserveren.

Ik zag op de site ook dat koffie, thee, water en soft drinks aan boord gratis zijn, alleen voor eten en alcohol moet worden betaald. Was van plan wat snacks mee te nemen en twijfel nog of we tijdens de tussenstop een broodje op de luchthaven kopen of dat ik die toch vooraf maar smeer. Heb anderhalf uur overstaptijd, is misschien niet zo veel om nog iets op de luchthaven te eten....
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Gebruikersavatar
Danicia
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:25
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Holland

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door Danicia »

Ik heb er nog niet mee gevlogen maar hoor wel goede verhalen :)
Inderdaad dat je 2x 23 kilo mag meenemen is een grote plus en zal icelandair zeker overwegen als de prijs redelijk is
volcomwhat
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2015, 17:57

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door volcomwhat »

meyem schreef:
volcomwhat schreef:Kun je dus van tevoren een plaats reserveren? Ik geloof idd dat over het algemeen de been ruimte dus wel gelijk is in de vliegtuigen. (Ik heb zelf alleen nog maar in europa gevlogen). En eigenlijk ook wel fijn je eigen eten mee! Dat mag je dus ook op de vlucht van Reykjavik naar Denver nog nuttigen?
Ja hoor, geen probleem. Je kunt alleen niet zo veel drinken meenemen ....
en ja, je kunt van tevoren je stoel reserveren, en dit nog zo vaak veranderen als je wilt ...

Ok super! Ik las ook al iets over seat guru. Maar dat is dan meer handig om al van tevoren te kijken welke plaatsen er het fijnste zijn.
volcomwhat schreef:Zelf ben ik best nerveus voor een groot vliegveld waar ik door de bomen het bos niet meer zie, ik reis ook alleen en dan te weten dat Reykjavik dus zo klein is, is misschien zelfs wel prettiger.
Apart ook dat je zoveel bagage mee mag nemen zeg! Dus dat houdt in 2x 23 kilo en daarnaast je rugzakje ?
2 x 23 kilo en ook nog gewoon handbagage, inderdaad een grote plus.
Het Reykjavik vliegveld is klein, daar verdwaal je niet. De terminal in JFK waar Iceland landt is ook relatief klein (ik heb er wel heeeeeel lang gestaan, maar dat was schijnbaar weer een uitzondering .... :roll: )
Hele grote plus! Waarschijnlijk zal ik toch maar 1 koffer en handbagage hebben, maar dit is zeker een fijn idee.
Precies! Dat het klein is vind ik juist wel prettig. Ik heb het gevoel dat in Amerika zelf de vliegvelden echt een stad opzich is.
volcomwhat
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2015, 17:57

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door volcomwhat »

Petticoat schreef:Wij gaan over drie weken met Icelandair naar Denver. Ik heb ook via Cheaptickets geboekt, omdat ik dan nog een extra korting van het magazine Columbus kreeg ( actie is nu afgelopen). Je krijgt meteen na boeken je e tickets en boekingscode en met die boekingscode kun je op site van Icelandair inloggen en je stoelen reserveren.

Ik zag op de site ook dat koffie, thee, water en soft drinks aan boord gratis zijn, alleen voor eten en alcohol moet worden betaald. Was van plan wat snacks mee te nemen en twijfel nog of we tijdens de tussenstop een broodje op de luchthaven kopen of dat ik die toch vooraf maar smeer. Heb anderhalf uur overstaptijd, is misschien niet zo veel om nog iets op de luchthaven te eten....
Ok, dus of je nou via Cheaptickets boekt of de maatschappij zelf is niet echt veel verschil? Komen er nog veel extra kosten bij wanneer je bij Cheaptickets boekt?
Ik zie ook namelijk op Cheaptickets betere deals dan op de sites van de luchtmaatschappijen zelf.

Ik ben hier allemaal helemaal nieuw in! Dus super bedankt voor alle tips!
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door Petticoat »

volcomwhat schreef:Komen er nog veel extra kosten bij wanneer je bij Cheaptickets boekt?
Ik heb even mijn bevestiging erop nageslagen en zag dat er bij Cheaptickets nog €29 dossierkosten bij de prijs op de website komen.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
volcomwhat
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2015, 17:57

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door volcomwhat »

Petticoat schreef:
volcomwhat schreef:Komen er nog veel extra kosten bij wanneer je bij Cheaptickets boekt?
Ik heb even mijn bevestiging erop nageslagen en zag dat er bij Cheaptickets nog €29 dossierkosten bij de prijs op de website komen.
Ok, Thanks! :thumbup:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Vliegen met Icelandair

Bericht door ingrid14 »

Wij hebben vorig jaar voor het eerst gevlogen met Icelandair na jarenlang trouw aan United gezworen te hebben.
Na enkele teleurstellende ervaringen dan maar voor Icelandair geopteerd.

Ze zijn vaak veel voordeliger dan andere maatschappijen. OK je krijgt geen eten aan boord maar voor (in ons geval vorig jaar) een verschil van 400 euro per persoon, neem ik met plezier iets mee van thuis uit. Overigens hebben wij enkel op de heenvlucht eten meegenomen. Op de terugvlucht gewoon een sandwich gekocht op de luchthaven in Reykjavik.

Water, frisdrank, koffie, thee zijn gratis aan boord (en ze komen vaak rond).
Het is hier al geschreven maar als je aan boord gaat, krijg je ook nog een klein flesje water.

Wij hadden gewone economy stoelen en hadden meer beenruimte dan de laatste keren dat wij met United vlogen.
Het entertainment was zeker OK.
(bij andere maatschappijen moet je soms nog bijbetalen voor entertainment op het binnenlandse deel van je vlucht)

Verder werden we met de glimlach geholpen door het vriendelijke personeel.

En ja natuurlijk, je bagage. 2 x 23 kg ruimbagage en een kleine trolley of rugzak als handbagage.
(doordat we 2x 2 x 23 kg mochten meenemen, heb ik voor mijn zoon en mezelf 3 kleinere tassen meegenomen, anders deed ik 2 tassen die dan met veel geluk net 23 kg wogen maar dat gaf natuurlijk meer gesjouw)

Komende zomer gaan we weer ... en weer met Icelandair.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer