Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overboeking/annulering vlucht
- jmvdc
- Amerikakenner
- Berichten: 530
- Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: Merksem - België
Overboeking/annulering vlucht
Als je al in de USA bent geland, en je moet nog een vlucht nemen en je mag niet mee (bv wegens overboeking of annuleren van vlucht) zijn ze verplicht om je een (gereserveerde) seat op een volgende vlucht te geven?
Gewoonlijk krijg je een voucher om bv de volgende dag terug te komen, maar dan ben je nog niet gegarandeerd van een plaatsje op t vliegtuig.
Kan je eisen, om je bv om te boeken bij een andere maatschappij?
Gewoonlijk krijg je een voucher om bv de volgende dag terug te komen, maar dan ben je nog niet gegarandeerd van een plaatsje op t vliegtuig.
Kan je eisen, om je bv om te boeken bij een andere maatschappij?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Overboeking/annulering vlucht
Wat leesvoer:
Denied Boarding Regulation
The Denied Boarding Regulation applies if:
•You have a confirmed booking
•You checked in on time, or if no check-in time was given, then at least 45 minutes before your flight was scheduled to depart
•You're departing from an EU airport, or from a non-EU airport and flying into an EU airport on a 'community carrier' (an airline with its headquarters and main place of business within the EU. That includes all European discount and no-frills airlines)
Passenger rights
The Denied Boarding Regulation applies to passengers departing from an airport within the EU, whatever the airline is.
The Regulation also applies to passengers departing from an airport outside the EU for an airport within the EU, if the operating air carrier is a Community carrier. This means a carrier with a valid operating license granted by an EU state.
Despite the title of the Regulation, its impact is wider than denied boarding, as it also covers cancellations and delays.
Flight compensation amounts
You are entitled to claim compensation if your flight is cancelled. The amounts stipulated are:
•€250 (£217) for flights under 1500 kilometres (932 miles - short haul)
•€400 (£347) for all longer flights within EU, and for all other flights between 1500 kilometres (932 miles) and 3500 kilometres (2175 miles - medium haul)
•€600 (£521) for all other flights (long haul)
Distance is measured to the final destination.
Compensation is reduced by 50% if the ultimate arrival time is within two hours for short haul flights, within three hours for medium haul flights and within four hours for long haul flights.
Compensation can be paid by cash, bank transfer or cheque. Only if the passenger agrees can it be paid in travel vouchers or other services.
Reimbursing you
Where this right arises, you are entitled to reimbursement within seven days, of the full costs of the ticket at the price at which it was bought for the part of the journey not made (and the parts already made if they are then useless).
Where relevant, you are also entitled to the earliest possible return flight to the point of departure or rerouting to the final destination at the earliest opportunity or, if you prefer, at a later date.
Free refreshments, accommodation and calls
Where this applies you are entitled to the following:
•suitable meals and refreshments
•hotel accommodation
•transport transfers to and from the hotel
•two free telephone calls, faxes or emails
Carriers are required to pay special attention to the need of disabled and unaccompanied children.
Flight cancellations
If a flight is cancelled, a carrier must offer to reimburse you or reroute you, either on the next available flight or on an agreed date, plus provide any meals/refreshments/telephone calls.
If rerouting involved departing the following day or later, you are entitled to hotel accommodation if necessary.
In addition, you are entitled to compensation, unless you are told of the cancellation at least two weeks before departure, or rerouting will get you to your destination no more than two hours late.
There is an exception to the right to compensation if the carrier can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.
Technical faults, unless they stem from events which, by their nature or origin, are not inherent in the normal exercise of the air carrier, do not count as examples of extraordinary circumstances.
Flight delay assistance
If your flight is delayed, to be entitled to meals, refreshments, phone calls and emails, a delay must be one of the following:
•at least two hours for a flight of 1500 kilometres (932 miles) or less
•three hours or more for all flights within the EU exceeding 1500 kilometres (932 miles)
•three hours for all other flights between 1500 kilometres (932 miles) and 3500 kilometres (2175 miles)
•more than four hours for all other flights
Such a delay will give you an automatic right to meals/refreshments and telephone calls. If a delay means your departure isn't until the following day, then you may be entitled to hotel accommodation.
Most significantly, if a delay is at least five hours, then the right to reimbursement comes into play.
Flight delay compensation
Following a ruling by the Court of Justice of the European Union in October 2012, if your flight is delayed you may be able to claim compensation.
But you can only claim compensation if the delay means you arrive at your destination more than three hours later than the original scheduled arrival time.
The compensation to which you are entitled will range from between €250 and €600, depending on the length of your flight.
However, for some long haul flights (eg more than 3,500 kilometres) compensation can be reduced by 50% if you arrive at your destination within four hours of the original scheduled arrival time.
There is an exception to the right to compensation if the carrier can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.
Overbooked flights
Where a carrier expects to have to deny boarding to one or more passengers, it must first call for volunteers, in exchange for benefits.
If there are not enough volunteers, then the carrier can deny boarding to passengers against their will, but must then pay compensation, and give assistance.
If your airline refuses to compensate you
In the event of either a cancellation or flight delay, the first thing you must do is contact the airline directly, and make it known that you'll be claiming compensation.
If the flight operator doesn't resolve the matter, you should then contact the Civil Aviation Authority.
If your airline denies compensation for delay, refer them to the October 2012 Court of Justice of the European Union ruling, and tell your airline that you want them to reconsider your claim.
If they still refuse you should consider taking the matter to court. You have six years from when your flight was delayed to make a claim, so there is no need to rush to court now.
Package holidays
The Regulation also applies to flights that form part of a package holiday but the obligation under the Regulation will remain with the carrier.
If you're seeking reimbursement of your flight costs you will not be entitled to receive a full refund of your package holiday costs under the Regulation.
However, where the delay, cancellation or denied boarding constitutes a significant change to the package holiday as a whole, the normal rules under the Package Travel Regulations will apply.
Denied Boarding Regulation
The Denied Boarding Regulation applies if:
•You have a confirmed booking
•You checked in on time, or if no check-in time was given, then at least 45 minutes before your flight was scheduled to depart
•You're departing from an EU airport, or from a non-EU airport and flying into an EU airport on a 'community carrier' (an airline with its headquarters and main place of business within the EU. That includes all European discount and no-frills airlines)
Passenger rights
The Denied Boarding Regulation applies to passengers departing from an airport within the EU, whatever the airline is.
The Regulation also applies to passengers departing from an airport outside the EU for an airport within the EU, if the operating air carrier is a Community carrier. This means a carrier with a valid operating license granted by an EU state.
Despite the title of the Regulation, its impact is wider than denied boarding, as it also covers cancellations and delays.
Flight compensation amounts
You are entitled to claim compensation if your flight is cancelled. The amounts stipulated are:
•€250 (£217) for flights under 1500 kilometres (932 miles - short haul)
•€400 (£347) for all longer flights within EU, and for all other flights between 1500 kilometres (932 miles) and 3500 kilometres (2175 miles - medium haul)
•€600 (£521) for all other flights (long haul)
Distance is measured to the final destination.
Compensation is reduced by 50% if the ultimate arrival time is within two hours for short haul flights, within three hours for medium haul flights and within four hours for long haul flights.
Compensation can be paid by cash, bank transfer or cheque. Only if the passenger agrees can it be paid in travel vouchers or other services.
Reimbursing you
Where this right arises, you are entitled to reimbursement within seven days, of the full costs of the ticket at the price at which it was bought for the part of the journey not made (and the parts already made if they are then useless).
Where relevant, you are also entitled to the earliest possible return flight to the point of departure or rerouting to the final destination at the earliest opportunity or, if you prefer, at a later date.
Free refreshments, accommodation and calls
Where this applies you are entitled to the following:
•suitable meals and refreshments
•hotel accommodation
•transport transfers to and from the hotel
•two free telephone calls, faxes or emails
Carriers are required to pay special attention to the need of disabled and unaccompanied children.
Flight cancellations
If a flight is cancelled, a carrier must offer to reimburse you or reroute you, either on the next available flight or on an agreed date, plus provide any meals/refreshments/telephone calls.
If rerouting involved departing the following day or later, you are entitled to hotel accommodation if necessary.
In addition, you are entitled to compensation, unless you are told of the cancellation at least two weeks before departure, or rerouting will get you to your destination no more than two hours late.
There is an exception to the right to compensation if the carrier can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.
Technical faults, unless they stem from events which, by their nature or origin, are not inherent in the normal exercise of the air carrier, do not count as examples of extraordinary circumstances.
Flight delay assistance
If your flight is delayed, to be entitled to meals, refreshments, phone calls and emails, a delay must be one of the following:
•at least two hours for a flight of 1500 kilometres (932 miles) or less
•three hours or more for all flights within the EU exceeding 1500 kilometres (932 miles)
•three hours for all other flights between 1500 kilometres (932 miles) and 3500 kilometres (2175 miles)
•more than four hours for all other flights
Such a delay will give you an automatic right to meals/refreshments and telephone calls. If a delay means your departure isn't until the following day, then you may be entitled to hotel accommodation.
Most significantly, if a delay is at least five hours, then the right to reimbursement comes into play.
Flight delay compensation
Following a ruling by the Court of Justice of the European Union in October 2012, if your flight is delayed you may be able to claim compensation.
But you can only claim compensation if the delay means you arrive at your destination more than three hours later than the original scheduled arrival time.
The compensation to which you are entitled will range from between €250 and €600, depending on the length of your flight.
However, for some long haul flights (eg more than 3,500 kilometres) compensation can be reduced by 50% if you arrive at your destination within four hours of the original scheduled arrival time.
There is an exception to the right to compensation if the carrier can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.
Overbooked flights
Where a carrier expects to have to deny boarding to one or more passengers, it must first call for volunteers, in exchange for benefits.
If there are not enough volunteers, then the carrier can deny boarding to passengers against their will, but must then pay compensation, and give assistance.
If your airline refuses to compensate you
In the event of either a cancellation or flight delay, the first thing you must do is contact the airline directly, and make it known that you'll be claiming compensation.
If the flight operator doesn't resolve the matter, you should then contact the Civil Aviation Authority.
If your airline denies compensation for delay, refer them to the October 2012 Court of Justice of the European Union ruling, and tell your airline that you want them to reconsider your claim.
If they still refuse you should consider taking the matter to court. You have six years from when your flight was delayed to make a claim, so there is no need to rush to court now.
Package holidays
The Regulation also applies to flights that form part of a package holiday but the obligation under the Regulation will remain with the carrier.
If you're seeking reimbursement of your flight costs you will not be entitled to receive a full refund of your package holiday costs under the Regulation.
However, where the delay, cancellation or denied boarding constitutes a significant change to the package holiday as a whole, the normal rules under the Package Travel Regulations will apply.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4425
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: Overboeking/annulering vlucht
Wat Paul schrijft klopt, maar is alleen in Europa van kracht. (Europese wetgeving) Jij vraagt hoe het gaat als je in de USA bent geland.
Het kan zo gaan:
De maatschappij heeft de verplichting jou naar je bestemming te vervoeren. Je hebt immers een overeenkomst met die luchtvaartmaatschappij gesloten, een vliegticket van A naar B. De luchtvaartmaatschappij zal zich daar zeker voor inspannen. Wat je vraagt, niet mee kunnen omdat de vlucht vol is, komt niet zo vaak voor. (geconfirmeerde plaatsen, staat op je E-ticket) Dat is ook voor een luchtvaartmaatschappij niet fijn. Je hebt een reservering, dus als je op tijd bent, kan je mee.
Mis je je aansluitende vlucht, dan is het geen zekerheid dat je op de volgende vlucht mee kan. Indien deze volgende vlucht plaatsen heeft, is dit mooi. Is deze volgeboekt, dan kom je wellicht op de wachtlijst voor die vlucht en is het afwachten bij de Gate. (altijd goed opletten!!) Kan je dan nog niet mee, dan zal de maatschappij je wellicht op een andere maatschappij (die wel ruimte heeft) boeken of via eigen vluchten die wel plek hebben maar je bestemming via een omweg bereiken.
Voucher? Luchtvaartmaatschappijen werken met (E) tickets. Je krijgt misschien een hotelvoucher en maaltijdbonnen als je noodgedwongen moet overnachten. Overkomt je dit dan is het wel zaak te "vechten" voor een (geconfirmeerde) reservering op een vlucht voor de volgende dag. Laat je niet afschepen met; "Komt u morgen maar terug" !!
Nee, je kan niet "eisen" om omgeboekt te worden naar een andere maatschappij, wel vragen. Bedenk, dat ook die luchtvaartmaatschappij jou weg wil hebben. Het liefst op een eigen vlucht of op een vlucht uit dezelfde alliantie. Een beetje maatschappij zal je wel overboeken!
Je kan dit soort problemen beter in Europa tegenkomen, hier sta je als passagier net wat sterker.
Het kan zo gaan:
De maatschappij heeft de verplichting jou naar je bestemming te vervoeren. Je hebt immers een overeenkomst met die luchtvaartmaatschappij gesloten, een vliegticket van A naar B. De luchtvaartmaatschappij zal zich daar zeker voor inspannen. Wat je vraagt, niet mee kunnen omdat de vlucht vol is, komt niet zo vaak voor. (geconfirmeerde plaatsen, staat op je E-ticket) Dat is ook voor een luchtvaartmaatschappij niet fijn. Je hebt een reservering, dus als je op tijd bent, kan je mee.
Mis je je aansluitende vlucht, dan is het geen zekerheid dat je op de volgende vlucht mee kan. Indien deze volgende vlucht plaatsen heeft, is dit mooi. Is deze volgeboekt, dan kom je wellicht op de wachtlijst voor die vlucht en is het afwachten bij de Gate. (altijd goed opletten!!) Kan je dan nog niet mee, dan zal de maatschappij je wellicht op een andere maatschappij (die wel ruimte heeft) boeken of via eigen vluchten die wel plek hebben maar je bestemming via een omweg bereiken.
Voucher? Luchtvaartmaatschappijen werken met (E) tickets. Je krijgt misschien een hotelvoucher en maaltijdbonnen als je noodgedwongen moet overnachten. Overkomt je dit dan is het wel zaak te "vechten" voor een (geconfirmeerde) reservering op een vlucht voor de volgende dag. Laat je niet afschepen met; "Komt u morgen maar terug" !!
Nee, je kan niet "eisen" om omgeboekt te worden naar een andere maatschappij, wel vragen. Bedenk, dat ook die luchtvaartmaatschappij jou weg wil hebben. Het liefst op een eigen vlucht of op een vlucht uit dezelfde alliantie. Een beetje maatschappij zal je wel overboeken!
Je kan dit soort problemen beter in Europa tegenkomen, hier sta je als passagier net wat sterker.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Arends1989
- Amerikakenner
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Locatie: Nederland
Re: Overboeking/annulering vlucht
Vooral dit..Laat je niet afschepen met; "Komt u morgen maar terug" !!
Paar jaar geleden door slecht weer mijn aansluitende vlucht naar Nederland gemist. In eerste instantie boden ze een gegarandeerde plaats voor de volgende dag + Een hotel overnachting + Een $5 bon avondeten te kopen. Hier niet mee akkoord gegaan en aangegeven dat ik zo spoedig mogelijk naar huis wou. Na wat minuten discussieren en een hoop getik in de computer kwam er een alternatief om een uur later naar Frankfurt te vliegen en vanaf daar naar Amsterdam te vliegen met een gelieerde maatschappij.
Na thuiskomst een klacht naar de maatschappij gestuurd en uiteindelijk $350 compensatie voor een volgende vlucht ontvangen.
Uiteindelijk, zou ik me er niet al te druk om maken.

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4425
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: Overboeking/annulering vlucht
Vast United en Lufthansa, d.w.z. "Star Alliance"! Maar inderdaad, een goed voorbeeld hoe het zou kunnen gaan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- jmvdc
- Amerikakenner
- Berichten: 530
- Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: Merksem - België
Re: Overboeking/annulering vlucht
Wij hebben zowel met Delta als United het probleem gehad. Vlucht vertrokken uit Brussel richting USA, maar onze tweede vlucht overboekt.
Wij boeken altijd zéér vroeg, goedkoopste tickets en onze ervaring leert, dat wij dan niet mee kunnen, als de vlucht overboekt is.
Daar zit je dan: wat je doet een rondreis.
Ooit hebben we idd 600 euro pp compensatie gekregen (toen vertrokken we uit Brussel), maar we hebben wel enorm veel km moeten afleggen: hotelovernachting was geboekt, auto....
Dan stellen ze voor om de dag erna terug te komen, maar dan heb je niet de garantie dat je daadwerkelijk met die vlucht meekan.
Vandaar mijn vraag.
Blijkbaar bestaat er geen wettelijke oplossing!
Wij boeken altijd zéér vroeg, goedkoopste tickets en onze ervaring leert, dat wij dan niet mee kunnen, als de vlucht overboekt is.
Daar zit je dan: wat je doet een rondreis.
Ooit hebben we idd 600 euro pp compensatie gekregen (toen vertrokken we uit Brussel), maar we hebben wel enorm veel km moeten afleggen: hotelovernachting was geboekt, auto....
Dan stellen ze voor om de dag erna terug te komen, maar dan heb je niet de garantie dat je daadwerkelijk met die vlucht meekan.
Vandaar mijn vraag.
Blijkbaar bestaat er geen wettelijke oplossing!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Overboeking/annulering vlucht
Ik boek ook vroeg, maar nooit last van gehad eigenlijkWij boeken altijd zéér vroeg, goedkoopste tickets en onze ervaring leert, dat wij dan niet mee kunnen, als de vlucht overboekt is.
- jmvdc
- Amerikakenner
- Berichten: 530
- Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: Merksem - België
Re: Overboeking/annulering vlucht
Het is al een aantal keer voorgevallen.
Eerst vliegtuig stuk (vertrek Brussel), nieuw onderdeel geplaatst, geen paperassen over het geplaatste onderdeel: vlucht geschrapt, dag erna vertrokken 600 euro compensatie pp
2de maal: vliegtuig stuk, ander vliegtuig, minder capaciteit dus minder mensen mee, dagje luchthaven, geen compensatie, wel voucher om te eten
3de maal: aankomst NY (van Seatlle), vlucht overboekt, pas een uur of 8 later konden we mee op een andere vlucht
Vorig jaar: Shiphol - NY: problemen met vliegtuig, pas dag erna kunnen vertrekken
We zullen pech hebben....
Eerst vliegtuig stuk (vertrek Brussel), nieuw onderdeel geplaatst, geen paperassen over het geplaatste onderdeel: vlucht geschrapt, dag erna vertrokken 600 euro compensatie pp
2de maal: vliegtuig stuk, ander vliegtuig, minder capaciteit dus minder mensen mee, dagje luchthaven, geen compensatie, wel voucher om te eten
3de maal: aankomst NY (van Seatlle), vlucht overboekt, pas een uur of 8 later konden we mee op een andere vlucht
Vorig jaar: Shiphol - NY: problemen met vliegtuig, pas dag erna kunnen vertrekken
We zullen pech hebben....
- Arends1989
- Amerikakenner
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Locatie: Nederland
Re: Overboeking/annulering vlucht
Behoorlijk ja! 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Overboeking/annulering vlucht
Zo, dat is inderdaad wel wat pech ja. Mijn ergste vertraging is denk ik 2.5u op een taxibaan stilstaan ivm mist met allemaal jengelende kinderen om ons heen op weg naar Portugal.We zullen pech hebben....
** klopt even op onbewerkt hout **
Re: Overboeking/annulering vlucht
Ik heb ooit iets anders meegemaakt: ik had een ticket voor een vlucht Newark - Brussel, die helemaal niet bestond op die dag. We hadden een vluchtplan Lima - Houston - Newark - Brussel. De dame van Continental in Lima had het waarschijnlijk al in de snot (ze deed er erg lang over oms onze boarding pass af te printen), maar ze dacht waarschijnlijk, laat ik ze maar tot in Newark vliegen, ze zullen het daar wel oplossen. In Newark keken ze dan inderdaad erg verbaasd "But there is no flight to Brussels today...."
Ik kreeg de keuze tussen of via Frankfurt terugkeren en een paar uur later thuis zijn of de vlucht naar Brussel van de volgende dag nemen. Uiteraard de tweede optie genomen en de volgende dag eerst nog een blitzbezoek aan New York gebracht. Dat was meteen ook mijn eerste keer USA
.
Ik kreeg de keuze tussen of via Frankfurt terugkeren en een paar uur later thuis zijn of de vlucht naar Brussel van de volgende dag nemen. Uiteraard de tweede optie genomen en de volgende dag eerst nog een blitzbezoek aan New York gebracht. Dat was meteen ook mijn eerste keer USA

2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
- Frasi
- Amerika-expert
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Overboeking/annulering vlucht
Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe vroeg je van tevoren boekt.
Ik heb meer vertrouwen in het zo vroeg mogelijk vastleggen van je stoelen en vroeg inchecken. Op het moment van inchecken (in Nl/B) liggen je stoelen vast; ook van de binnenlandse vlucht in de VS. Veel andere reizigers op deze binnenlandse vlucht mogen pas veel later inchecken dus deze ben je allemaal voor. Doorgaans zijn het de laatste incheckers die risico lopen om geen stoel toegewezen te krijgen (en dus aan de gate maar moeten afwachten of ze mee mogen).
Ik heb meer vertrouwen in het zo vroeg mogelijk vastleggen van je stoelen en vroeg inchecken. Op het moment van inchecken (in Nl/B) liggen je stoelen vast; ook van de binnenlandse vlucht in de VS. Veel andere reizigers op deze binnenlandse vlucht mogen pas veel later inchecken dus deze ben je allemaal voor. Doorgaans zijn het de laatste incheckers die risico lopen om geen stoel toegewezen te krijgen (en dus aan de gate maar moeten afwachten of ze mee mogen).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- jmvdc
- Amerikakenner
- Berichten: 530
- Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: Merksem - België
Re: Overboeking/annulering vlucht
Wij reserveren de stoelen steeds bij het inboeken.
We hebben gewoon pech denk ik!
Vanuit Europa heb je dan nog de wetgeving, die toch wel iets helpt, maar als je in de USA staat ben je écht afhankelijk van diegene die je wil helpen....
We hebben gewoon pech denk ik!
Vanuit Europa heb je dan nog de wetgeving, die toch wel iets helpt, maar als je in de USA staat ben je écht afhankelijk van diegene die je wil helpen....
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4425
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: Overboeking/annulering vlucht
Europese regelgeving (zie bijdrage Paul) die overigens prima werkt! Soms zit er nog wel eens een "eigenwijze" maatschappij tussen, maar onder druk van deze regelgeving komen dit soort zaken (overboeking, annuleringen, vertragingen etc.) veel minder voor en dat is mooi. Als deze regelgeving nu eens wereldwijd werd overgenomen, zou dit super zijn. Het is tekenend voor de Luchtvaartbranche dat dergelijke regelgeving er moest komen. Dat een passagier/klant koning is, komt niet in hun woordenboek voor.jmvdc schreef:Vanuit Europa heb je dan nog de wetgeving, die toch wel iets helpt, maar als je in de USA staat ben je écht afhankelijk van diegene die je wil helpen....
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Berichten: 6098
- Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Overboeking/annulering vlucht


Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 06 okt 2011, 09:07
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: Almere
Re: Overboeking/annulering vlucht
Omdat hier altijd iets mis gaat. Vorig jaar zou me dat niet gebeuren. Vliegen vanaf Brussel naar Newark, met Jetair. In het kader van de risico reductie: Ruim 3 uur van tevoren richting incheckbalie. Alles was nog gesloten en we stonden vooraan in de rij. Goedemorgen, kan ik u helpen klonk het vriendelijk.. en de charmante medewerkster van Jetair begon alles netjes in te kloppen. Koffers maar reeds op de band gezet en ik keek m'n zoon aan... dit gaat helemaal goed komen, straks eerst een pot koffie halen.
Tja, toen keek ze op en zei ze; u kunt niet mee vandaag, het vliegtuig is overbooked...
Sta je daar als eerste, alles tot in de puntjes geregeld.., krijg je zoiets te horen. Het zal niet waar zijn dacht ik. Aandringen had geen zin, wij waren de ''gelukkige'' die random uitgekozen waren om op de overbooked lijst geplaatst te worden. Of we ons verderop in de hal aan een loketje wilden melden. Koffers weer van de band, andere reizigers zie je denken dat je blijkbaar je zaakjes niet in orde hebt..
Om een lang verhaal kort te maken, we konden dankbaar gebruik maken van Brussels Airlines
die naar JFK vloog. Wel een uurtje later, maar voor ons een veel beter vliegveld in New York.
En Brussel Airlines was ons meer dan prima bevallen. Zo zie je maar, het is het lot dat bepaalt of je zonder of met problemen op je plaats van bestemming aankomt. Dat heb je niet allemaal zelf in de hand.... Nog 11 weken.
Tja, toen keek ze op en zei ze; u kunt niet mee vandaag, het vliegtuig is overbooked...





En Brussel Airlines was ons meer dan prima bevallen. Zo zie je maar, het is het lot dat bepaalt of je zonder of met problemen op je plaats van bestemming aankomt. Dat heb je niet allemaal zelf in de hand.... Nog 11 weken.
- jmvdc
- Amerikakenner
- Berichten: 530
- Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: Merksem - België
Re: Overboeking/annulering vlucht
Dat was dus één van mijn punten: "random", maar meestal zijn dat de mensen met de goedkoopste ticketten.
Wij boeken lang op voorhand: sept/okt als we in juni vliegen, prijzen zijn dan laag....
Nog 2 weken......
Wij boeken lang op voorhand: sept/okt als we in juni vliegen, prijzen zijn dan laag....
Nog 2 weken......
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht