alamo.co.uk/brits

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
MarcoH1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 jun 2011, 10:39
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem

alamo.co.uk/brits

Bericht door MarcoH1980 »

Goedemorgen,

Ik ben al een aantal maanden autohuur aan het vergelijken voor mijn vakantie aanstaande mei. En tot op heden ben ik bij alamo.co.uk/brits steeds het voordeligst uit.
Nu zie ik op de site staan: "You may be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up.".
Heeft iemand dit ooit gehad, dat ze een Brit Guide moesten laten zien om de voordelige prijs te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Marco
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door Njit »

Vraag wordt wel vaker gesteld. Maar volgens mij is er nog nooit iemand geweest die dat boekje heeft moeten laten zien.
Heb ook wel wat beters te doen dan een boek mee te sjouwen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
gastxyz

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door gastxyz »

Nog nooit gelezen dat iemand dat heeft moeten doen.
En als je al ingechecked bent en een bypass ticket hebt, maakt 't 't mannetje in de garage helemaal niets uit...
Gebruikersavatar
MarcoH1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 jun 2011, 10:39
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door MarcoH1980 »

Excuses als deze vraag al vaker is langs gekomen. Tijdens het zoeken in de zoekfunctie kwam ik het niet tegen. Waarschijnlijk niet goed gezocht.

Het lijkt me ook niet dat ze er een groot probleem van maken, maar ik zit er niet op te wachten dat ik hier voor een mooie prijs kan boeken via brits en dan daar nog een naheffing om mijn oren krijg omdat ik dat boekje niet bij me heb.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door MarjoleinW »

Bij ons kwam Cardelmar er veel goedkoper uit. Via deze link op Facebook krijg je 5% extra korting.
https://www.facebook.com/cardelmar.nl/a ... 0468176388 Misschien scheelt het bij anderen ook?
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
MarcoH1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 jun 2011, 10:39
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door MarcoH1980 »

Misschien komt het omdat ik naar New Orleans ga en daar de prijzen gewoon hoger zijn.
Maar als ik op Cardelmar kijk naar dezelfde periode, huurmaatschappij, auto en voorwaarden (extra bestuurder) dan kom ik gewoon een paar honderd euro duurder uit dan bij alamo.co.uk/brits. Daar betaal ik €685 voor 22 dagen incl. extra bestuurder. Bij alle andere partijen zit ik dan tegen of boven de €1000. Cardelmar zit dan tegen de €1200 aan.
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door Sassya »

Ons is bewijs ook nooit gevraagd, dat interesseert ze bij het afhalen totaal niet.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door Roosuithoorn »

Ik heb vorig jaar bij Alamo.co.uk/brits een auto gehuurd. Na vergelijking kwamen ze er bij mij ook heel goedkoop uit. Er is me niet gevraagd om het blad te tonen. Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze daar om vragen.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door MDeckers »

Ik ben op zoek naar een betaalbare huurwagen (Oakland of SF airport) voor 4 dagen (23 tot 26 juli 2015).

Als ik op alamo.co.uk/brits kijk kost de goedkoopste wagen 740 dollar?? Op rentalcars.com vind ik auto's voor een dikke 200 euro...

Ik heb het gevoel dat er iets niet helemaal klopt.
Gebruikersavatar
Trane
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2010, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door Trane »

Bij alamo brits kom ik op die data ook tot een kleine 500 GBP.
Die 200 euro lijkt me ee nrealistischer bedrag voor vier dagen. Als ik via drive-usa kijk, merk ik ook prijzen in de grootte-orde van 200 euro voor de kleinere (midsize) modellen, iets (maar niet veel) meer voor de grotere.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 26 apr 2015, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door MDeckers »

Dat dacht ik al :)
Er komt voor onze groep nog eens een young drivers fee bij (25/dag).

We doen twee trips, van Berkeley naar Las Vegas en van Berkeley naar Hollywood. Voor de eerste gaan we voor een wagen met meer comfort en plek (lange ritten), voor Hollywood overwegen we van een cabrio te nemen.
Gebruikersavatar
Gijs11
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 jul 2013, 16:08
Partner van: Paula (geen eigen account)
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door Gijs11 »

Vorig jaar ook via Alamo/Brit geboekt.
Geen problemen mee gehad.

USCarhire kwam bij ons 2 jaar geleden als goedkoopste naar voren, wellicht ook een bezoek waard
http://www.uscarhire.com/
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
Gebruikersavatar
mad25
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:27
Partner van: Joyco
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door mad25 »

Ook wij boekten al eerder via Alamo.co.uk/Brits. Geen controle gehad, maar had voor alle zekerheid via ebay of amazon een boekje van Brits gekocht voor een paar euro (boekje van 2013 meen ik). Zat de kortingsaanbieding in. Was eigenlijk vooral voor mijn gemoedsrust, ik had al vele reacties online gelezen dat nagenoeg niemand wordt gevraagd om een bewijs.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door sunnyrojo »

Trane schreef:Bij alamo brits kom ik op die data ook tot een kleine 500 GBP.
Die 200 euro lijkt me ee nrealistischer bedrag voor vier dagen. Als ik via drive-usa kijk, merk ik ook prijzen in de grootte-orde van 200 euro voor de kleinere (midsize) modellen, iets (maar niet veel) meer voor de grotere.
wij huurden in Florida ook altijd via Brits (overigens nooit controle gehad) maar misschien dat het eraan ligt waar je in Amerika zit want wij waren voor dezelfde auto in San Franisisco
1.5 x zoveel kwijt, wij hebben nu een Mini Van gehuurd bij usrentacar.co.uk
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Maarten-Annique
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 okt 2010, 14:08

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door Maarten-Annique »

Zijn er forummers die na de update van de site nog met hun Brits boeking zijn gegaan?
Ben benieuwd of er echt wat veranderd is sinds men op de site die melding heeft geplaatst.

Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door Vito »

Wanneer is de site geüpdate? Wij hebben vanaf 6 mei een auto gehad via Alamo/brits maar er is niet naar gevraagd.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door Hinko »

dit stond er al altijd, een beetje verstopt, op.
Belangrijk is geen US of Canada rijbewijs.
Ik zou er gerust boeken.
jonkw
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 apr 2011, 19:43

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door jonkw »

Hi Marco,

Ik heb voor juli 2015 ook weer een auto gehuurd bij alamo-brits en deze had ik al in nov. 2014 geboekt en contract ontvangen. Maar ik geef toe dat ik nu ook ineens die waarschuwing zie, maar ook dat het alleen geldt als je een UK-rijbewijs hebt. Ben dus ook best huiverig voor naheffing, of voorheffing ter plekke. Wanneer ga jij ? Dan kunnen we mekaar op de hoogte houden. Ik huur dit keer in Dallas en lever 3 weken later in Miami in (dropoff kosten waren $ 500). Vorig jaar via Alamo-Brits was geen enkel probleem (jaren daarvoor via Alamo-dragster), nog nooit iemand ergens naar gevraagd.. Keep in touch ok ?
Gebruikersavatar
Trane
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2010, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door Trane »

In april in Houston vroeg er niemand naar de Brits guide.

Zeker als je de TimeSaver optie neemt (of hoe heet dat ook alweer) is de kans weer wat kleiner dat er iemand naar vraagt (je moet dan immers niet langs het loket).
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: alamo.co.uk/brits

Bericht door pretberg »

Ook geboekt via Alamo.co.uk/Brits voor een SUV in oktober (atlanta) met betalen op locatie, toch maar even de confirmation van Alamo er bij gezocht.
Hier in staat alleen, zover ik kon vinden, dat de prijs op de voucher alleen geldig is voor mensen die niet uit Amerika of Canada komen.

Het feit dat ik via Brits geboekt hebt staat nergens verder, alleen via Alamo.co.uk en de totaalprijs in GBP.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer