Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'spouse' gratis bij autohuur Budget via usareisen.de?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Roelien87
Amerika-ontdekker
Partner van: Roelien87 (= Roel & Eveline)
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

'spouse' gratis bij autohuur Budget via usareisen.de?

Bericht door Roelien87 »

Goedenavond,

Ik heb gehoord dat als je een auto huurt bij Budget, je voor 'spouse' als extra bestuurder niet hoeft te betalen. Op de site van usareisen.de zie ik dit echter nergens staan in de voorwaarden.. en via rentalcars.com staat het alleen bij een premium pakket (= stuk duurder natuurlijk).

Zou dit alleen zijn als je rechtsstreeks via Budget boekt?

We gaan trouwens van 7 t/m 29 juli een auto huren in Denver. Dus wie nog een goede deal weet! (wat een hoge prijzen overal zeg... :cry: )

Alvast hartelijk dank,
Eveline
2016: AZ & NM (en Vegas) http://blog.roelbeun.nl/
2015: rondje Denver incl.Vegas: http://blog.roelbeun.nl/
2013: Zuid Westen SF-LV
2011: Chicago & Iowa
2010: NYC, Oost Canada, Miami
2009: Zuid Westen incl. Yellowstone
2006: Zuid Westen
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 'spouse' gratis bij autohuur Budget via usareisen.de?

Bericht door Anja79 »

Wij hebben vorig jaar bij Budget gehuurd (in Chicago), via ebookers.de, dus niet rechtstreeks bij Budget. En het is inderdaad zo dat je voor je partner als extra bestuurder niet hoeft bij te betalen. Het is inderdaad wat lastig terug te vinden, ik vond het in de voorwaarden op de site bij Budget en ook hier op het forum heb ik het gelezen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden vorig jaar ook geboekt via ebookers.de in Denver. Ik hoefde als "spouse" zelfs mijn rijbewijs niet te laten zien.
Dit staat op de site van Budget.com:
Do you charge extra for an additional driver?
Answer: Sometimes. Although additional driver rules at licensee-owned locations and locations outside of the U.S may vary, except for California, Nevada and New York, the fee for each additional driver is $13 per day with a maximum charge of $65 per rental. There is no additional driver fee in California. In Nevada, the fee is $10 per day with a maximum charge of $50 per rental. In New York, the fee is $3 per day. The following are exempt from the fee but must meet all other driver requirements: the renter's employer or fellow employee when on company business and renting under a corporate account; the renter's spouse or domestic partner; the companion driver of a renter with a disability who has completed the non-licensed renter form; for insurance replacement rentals, company employees or family members who are designated on the insurance policy. It's always best to check the terms and conditions on your online reservation confirmation or on the location information page to see which rules apply for your selected location.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door boonens »

Ik heb een reservering bij Budget in Seattle en probeer nu helder te krijgen wat wordt bedoeld met 'domestic partner' en of dat ook op ons van toepassing is (al jaren samenwonend, niet getrouwd, geen geregistreerd partnerschap, maar wel een samenlevingscontract).

Ik begrijp dat verschillende staten een andere invulling geven aan de definitie domestic partner. Zo is het in sommige staten afdoende om bijvoorbeeld een bankrekening en/of een hypotheek te delen, maar in andere staten pas wanneer je je hebt laten registreren als partner. Dit laatste is in Washington bijvoorbeeld het geval. Echter, geldt de regelgeving van de staat waarin de vestiging van Budget is gezeteld, waarin het hoofdkantoor is gezeteld, of waar de renter vandaan komt?

Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb e.e.a. voorgelegd bij de Customer Care afdeling, maar na wat kastje/muur actie werd mij het advies gegeven dit onderwerp maar bij het ophalen aan de counter te bespreken (die natuurlijk voor de optie kiezen die mij het meeste geld zal kosten).
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX - TX (part 2) | Gepland: '26: AZ - LA/MS/AL/GA/FL
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door boonens »

Sorry voor het omhoogplaatsen, maar iemand die mogelijk wat informatie heeft over mijn vraag hierboven?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX - TX (part 2) | Gepland: '26: AZ - LA/MS/AL/GA/FL
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zal het nog één keer bumpen, maar ik ben bang dat het niet echt duidelijker gaat worden voor je.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Helpt het niet om Budget gewoon te mailen?
Er staat ene contact form op hun site
https://www.budget.com/budgetWeb/feedba ... -contactus

Ik heb een reservering bij Dollar en nu kwam er in het verhaal van all about vegas (zuidwesten forum) een stuk naar boven dat een spouse binnen Nevada altijd al gratis als extra driver gerekend zou moeten worden.
Ik had binnen twee dagen antwoord van Dollar (niet het antwoord dat ik wilde, maar goed).

meeste grote bedrijven hebben een vrij groot on line team tegenwoordig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer