Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door Quinta »

Heeft iemand ervaring met een auto een aantal uur eerder ophalen bij Alamo in los Angeles?
Wij komen namelijk vroeger aan dan gepland op 16 mei, we zouden de auto pas om 9 uur s,avonds op halen als we waren aankomen maar landen nu al om 12:40 uur
Ik zou denken, dit moet geen probleem geven heb toch voor deze dag betaald.
maar ik heb ergens op het forum gelezen dat ze je dan extra kosten gaan berekenen.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door laanvdj »

Ik denk dat je pas meer betaald als je de auto naderhand weer inlevert een half uur of een uur na de ophaaltijd. Dan rekenen ze volgens mij een extra dag.
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door eddepet71 »

je hoeft niet extra te betalen als je de auto rond dezelfde tijd weer inlevert, anders inderdaad extra kosten.
1 ste x USA
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 feb 2014, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Brecht (Belgie)

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door 1 ste x USA »

Zou ik ook eventueel 1 dag vroeger de auto kunnen ophalen, wij komen namelijk aan op hetzelfde uur maar 1 dag vroeger wegens annulering van de oorspronkelijke vlucht ?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door Division »

Kan je niet je boeking voor autohuur aanpassen met nieuwe tijden?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door Harry »

Wij hebben een paar jaar geleden bij Dollar de auto een paar uur vroeger opgehaald omdat onze vlucht aangepast was en de (verschrikkelijk onaardige) mevrouw wilde absoluut een dag extra huur berekenen. Zonder kregen we de (al betaalde) auto niet mee, dat was onze laatste keer Dollar.

Hou er dus rekening mee dat je extra moet betalen tegen veel hogere kosten dan het al vooraf regelen vanaf hier, mijn advies zou ook zijn, regel het vooraf zodat er geen gezeur kan ontstaan.
1 ste x USA
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 feb 2014, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Brecht (Belgie)

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door 1 ste x USA »

Ik kan het alleen oplossen via hier met een boeking van een tweede contract ,huur voor 1 dag en dan hopen dat ik de wagen magen houden voor de volledige reis zonder dat ik hem de volgende dag moet omruilen . Het bestaande contract aanpassen zou betekenen een nieuw contract opstellen met een meerprijs van 400 dollar.
Gebruikersavatar
RuudB
Amerikakenner
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 feb 2008, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door RuudB »

Beste is vooraf regelen. Een paar uur zal nog wel worden geaccepteerd maar 8 uur is best veel. Je inlevertijd schuift meestal dan ook weer naar voren met 8 uur. Dat aanpassen van te voren leidt bij (bijna?) alle verhuurders tot herberekening tegen de huidige tarieven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door gera_r »

Uit ons reisverslag van 2011, Alamo Chicago ORD:
We lopen naar de dichtstbijzijnde terminal in de veronderstelling dat daar wel de balies zullen zijn van de autoverhuurbedrijven. We zien niets. Het blijkt dat we gewoon naar buiten kunnen om daar op de shuttle te wachten. De administratieve afhandeling vindt op de locatie plaats. We zien al direct een mooie witte Ford Escape staan in het vak van de midsize SUV's. Johan heeft daar wel oren naar... Als die straks maar niet weg is! De meneer aan de balie zegt dat we een uur te vroeg zijn en dat we de auto dus ook om 11.00 terug moeten brengen. Of willen we misschien een extra $ 25 betalen voor dat uur? Nou mooi niet! Na wat heen en weer gepraat, komt het eruit dat als we het erop aan laten komen, we een half uur te laat mogen komen en anders misschien kosten moeten betalen. We wagen het erop. We zijn nog niet weg en de tijd gaat pas in als we de gate verlaten. Vervolgens stelt hij de gebruikelijke vragen; upgrade, roadservice pakket? Nee, ook dat niet zeg ik resuluut, geen gezeur.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door Frasi »

Ik heb het afgelopen jaar ook (bijna) gehad met Avis op Jackson Hole.
Door een vluchtwijziging van Delta kwam ik een paar uur eerder aan. Eerder ophalen was geen enkel probleem, maar de baliedame wilde me eerst ook een dag extra laten betalen omdat ze de oorspronkelijk inlevertijd had laten staan (en dat leverde net weer een extra dag op). Laten aanpassen (dus eerder terugbrengen) en de balance stond weer op 0.

Dus het kan, maar let goed op: je huurt en betaalt niet per dag maar per 24 uur.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door Quinta »

Dank jullie wel voor alle reactie's.
We worden gelukkig door familie opgehaald en denken er over om de auto op de afgesproken tijd op te gaan halen.
Paeperi
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 29 okt 2013, 22:35

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door Paeperi »

Onze vlucht is inmiddels ook al een paar x veranderd wij zouden eerst om 19.00 landen in Los Angeles is nu 16.45 geworden en terug zouden we eerst vliegen om 15.00 en is nu geworden 17.55.
Wij willen nu dus de auto 2uur eerder ophalen en na 3 weken ook weer 2uur later terugbrengen dan dat wij hebben opgegeven gaan ze daar moeilijk over doen. Wij hebben voor een prima prijs toen geboekt bij Alamo indien de booking wil veranderen en opnieuw moet doen kom ik 300 Pond duurder uit. Wat adviseren jullie wellicht even een mail sturen naar Alamo?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals hierboven al is aangegeven betaal je per 24 uur. Je moet dus uitkijken dat je de auto niet later inlevert dan het tijdstip waarop je hem hebt opgehaald, want dat gaat je een extra dag kosten.
Als ik naar de vluchttijden kijk zal het je een extra dag gaat kosten lijkt me.
Welke tijden heb je opgegeven bij het reserveren?

Marianne
Paeperi
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 29 okt 2013, 22:35

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door Paeperi »

Marianne,

Op de bevestiging staat dat we de auto om 19.00uur ophalen en terugbrengen om 12.00uur wordt nu dus al alles goed gaat 17.30/18.00uur ophalen en terugbrengen 14.30/15.00uur.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door Martin & Marianne »

Moet je in LA door de Immigrations? Zo ja, dan mag je al blij zijn als je om 19.00 uur bij de verhuurder bent.

Marianne
Paeperi
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 29 okt 2013, 22:35

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door Paeperi »

O oke dacht dat het toch wel iets sneller ging maar goed dan hoef ik niks te veranderen alleen de tijd van terugbrengen is anders!
Gebruikersavatar
RuudB
Amerikakenner
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 feb 2008, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door RuudB »

De ophaaltijd is geen probleem. De inlevertijd zou daarmee ook geen probleem moeten zijn als ze de oorspronkelijke inlevertijd negeren en gewoon uitgaan van een minimale huurperiode van 24 uur vanaf het tijdstip van ophalen. Daarmee heb ik wel wisselende ervaringen. Eerder ophalen leidt meestal tot eerder inleveren als je gewoon dezelfde inlevertijd hebt vastgelegd als de ophaaltijd. En later ophalen zou dan ook later inleveren betekenen, maar niet altijd. Daarom boek ik eigenlijk altijd perioden van 24 uur. Dus ophalen om 19.00, dan ook inleveren om 19.00 uur. Ook al is onze vlucht om 12.00 uur.
Afbeelding
Paeperi
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 29 okt 2013, 22:35

Re: Huurauto eerder ophalen bij Alamo

Bericht door Paeperi »

Ik zal het voor een volgende keer onthouden dank je wel Ruud.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer