Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vervoer SFO --> Union Square

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tinus1983
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Vervoer SFO --> Union Square

Bericht door Tinus1983 »

Hallo Allemaal.

Wij zitten even te puzzelen met onze komende aankomst in San Fransisco. Hier hebben wij een paar vraagjes over. Namelijk:

Vraag 1: Wij landen om 9.45pm vanuit Honolulu. Wij nemen aan dat dit gewoon als domestic vlucht gezien wordt?

Wij twijfelen over het vervoer richting Union Square (hotel). Wij dachten eraan om gewoon de huurauto bij aankomst op te halen en naar het hotel te rijden. Echter heb ik in het verleden wel eens 2 uur bij de huurbalie gestaan waardoor het dus erg laat wordt.

Vraag 2: Is de huurbalie bij SFO (alamo) ook altijd zo druk als ik voorheen heb meegemaakt? (bijv. Miami)

Ik kan er ook voor kiezen om met een snelle transfer meteen na aankomst (34$ pp) naar het hotel te gaan waardoor we daar lekker op tijd zijn. We hebben de huurauto eigenlijk pas de volgende dag nodig, dus kunnen die dan ook in de buurt van Union Square ophalen. (minder keuze aan auto's heb ik wel is gelezen maar ik ben niet zo kieskeurig)

Vraag 3: Ik lees verschillende verhalen over dat er toch wel extra kosten bijkomen omdat we de auto downtown ophalen ipv airport. (we leveren hem in op LAX)
Kloppen deze verhalen of zijn er simpelweg geen drop off kosten. (alamo)

Vraag 4: Wat zouden jullie doen.

Gr. Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vervoer SFO --> Union Square

Bericht door Martin & Marianne »

Ligt je hotel al vast? Waarom niet eerst in de buurt van SFO overnachten? Heb je ook geen parkeerkosten die eerste nacht.
Ik heb nog nooit 2 uur op de auto hoeven wachten op SFO.
Wat die verschillende verhalen betreft die je leest over extra kosten: waarom niet zelf eens wat sites bekijken om te zien of en hoeveel het qua kosten uitmaakt of je op SFO of op Union Square huurt?
Waarom heb je een auto nodig in SF?

Marianne
Tinus1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Tinus1983 »

Hoi Marianne, bedankt voor je reactie.

Hotel ligt nog niet vast. Reden dat we in het centrum willen zitten is omdat we maar 2 nachten hebben in San Fransisco.
We komen ook aan uit Hawaii, dus als het 12 uur avonds in in San Francisco dan is het voor ons gevoel pas 9uur avonds.
Huurauto hebben we op zich nodig om de 49 mile drive te rijden en om bij vrienden op visite te gaan .

gr. Martin

Na de 2e nacht gaan we trouwens door richting LA, met nog een overnachting bij Pismo Beach
Gast

Bericht door Gast »

Is er een BART halte bij je hotel?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Vraag 1:
Ja, dit wordt gezien als een domestic flight!

Vraag2:
Je vragen lopen een beetje door elkaar heen. Er is veel over autohuur geschreven in dit forum. Op de luchthaven heb je aanzienlijk meer keuze in type voertuig, dan in de stad. V.w.b. wachttijden, je moet het treffen, maar dat is in de stad ook!

Vraag3:
Zou v.w.b. kosten niet uit hoeven maken, maar gebruik de diverse zoekmachines om te vergelijken. Er zijn geen "Drop Off" kosten binnen CA. Maar wel altijd (!) checken bij boeken/reserveren!

Vraag4:
Waarom zou je op de luchthaven overnachten, je komt toch voor SFO? Auto huren op de luchthaven en met de auto naar een hotel met "gratis parkeerruimte" rijden, want die zijn er! Zal qua auto huur wat duurder zijn, maar niet hoeven sjouwen met al je bagage is ook wat waard! Daarna SFO in met het openbaar vervoer, want dat is prima daar. Dagkaarten haal je o.a. bij de Wallgreens.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ruud2004 schreef:Waarom zou je op de luchthaven overnachten, je komt toch voor SFO?
SFO is de luchthaven... :geek:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik zou lekker met de BART naar de stad reizen en pas bij vertrek uit San Francisco de huurauto ophalen (in de stad of op SFO).

Het kan redelijk lang duren voor je bij Alamo SFO in je huurauto zit en vervolgens zit je met je huurauto in de binnenstad in je maag: waar parkeren (en tegen welke kosten...).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Frasi schreef:Ik zou lekker met de BART naar de stad reizen en pas bij vertrek uit San Francisco de huurauto ophalen (in de stad of op SFO).

.
Dat zou ik ook doen; maar wel ophalen op SFO
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

TS wil de volgende dag de 49 mile drive doen. In dat geval zou ik meteen de auto ophalen.
Wij twijfelen over het vervoer richting Union Square (hotel). Wij dachten eraan om gewoon de huurauto bij aankomst op te halen en naar het hotel te rijden. Echter heb ik in het verleden wel eens 2 uur bij de huurbalie gestaan waardoor het dus erg laat wordt.
We komen ook aan uit Hawaii, dus als het 12 uur avonds in in San Francisco dan is het voor ons gevoel pas 9uur avonds.
Ik begrijp dus dat het eigenlijk niet zo'n probleem is als het laat wordt. Dan zou ik meteen de auto meenemen, wel zo gemakkelijk.

Marianne
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

goldenhills schreef:
Ruud2004 schreef:Waarom zou je op de luchthaven overnachten, je komt toch voor SFO?
SFO is de luchthaven... :geek:
Haha, inderdaad. Bedoel natuurlijk de stad :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Tinus1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Tinus1983 »

Bedankt voor alle reacties,

Ik ga er nog even goed over nadenken of ik nou idd direct de huurauto ophaal of pas de volgende ochtend in de stad, las voor en nadelen t.o.v. beidde keuzes.

Huurauto direct ophalen: kost me 1dag extra autohuur, parkeergeld en misschien lang wachten
volgende dag halen: Scheelt kosten, qua autohuur, maar maak kosten om bij hotel te komen, minder keuze (wat mij niet echt uitmaakt)

Ik denk er nog even over na iig. Thnx
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ook de volgende dag kun je lang moeten wachten op je auto. Toevallig was het de laatste keer zowel op het vliegveld als in de stad zelf laaaaang wachten. Op SFO zeker 1,5 uur in de rij gestaan (doordeweekse dag rond het middaguur) en bij Union Square half uurtje.

Op het vliegveld hadden ze blijkbaar nieuwe targets meegekregen, want we hoorden bij iedereen voor ons dat er upgrades en road assistance aangesmeerd werden. In de stad was het gewoon maar één geopende balie, dus dan hoeft er maar een lastige klant tussen te zitten.

Ik zou de auto meteen meenemen. Ten eerste is het 's avonds vast heel rustig op de luchthaven en ten tweede kun je voor die 68 dollar transfer (waarom dan niet gewoon een taxi?) prima een extra dag autohuur + een paar uur parkeren betalen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Tinus1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Tinus1983 »

bello schreef: Ik zou de auto meteen meenemen. Ten eerste is het 's avonds vast heel rustig op de luchthaven en ten tweede kun je voor die 68 dollar transfer (waarom dan niet gewoon een taxi?) prima een extra dag autohuur + een paar uur parkeren betalen.
Sorry, was een typfoutje, is 34 dollar voor ons 2en, niet pp.

Maar ervanuitgaande dat het avonds hopelijk rustiger is bij alamo, denk ik dat ik idd direct de auto meeneem.
Stephaa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Stephaa »

Hallo,

Een taxi rit naar Union Square was bij ons 37 dollar. Wat dat betreft zou je beter de ferry kunnen doen, dat zou je 3 dollar schelen.
Het zou mooi zijn als je de auto een dag later zou ophalen, in verband met de parkeerkosten.. In ons hotel (ook in Union Square) afgelopen zomer was dit 74 dollar per nacht..!
Anderzijds, als je de auto meteen mee neemt, scheelt het je heen en weer rijden en kun je de na de eerste nacht in SF meteen op pad!

Succes met zoeken :D
Afbeelding

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast

https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

74 dollar voor een nacht parkeren? Kreeg de auto dan ook een wasbeurt en een APK keuring? Ik was 10 dollar kwijt voor 2 nachten.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Als je bereid bent 74 dollar per nacht parkeerkosten te betalen zou ik de auto ook gewoon op de dag van aankomt ophalen. :D
Afbeelding
Stephaa
Amerikafan

Bericht door Stephaa »

PSVwally schreef:74 dollar voor een nacht parkeren? Kreeg de auto dan ook een wasbeurt en een APK keuring? Ik was 10 dollar kwijt voor 2 nachten.
Haha was dat maar zo. Toen wij dit hoorden hebben we de auto inderdaad een dagje later opgehaald. Absurd toch, die prijzen :( . Misschien kwam het omdat wij midden in Union Square zaten.
Laten we het daar maar op houden anders ;-) haha.
Afbeelding

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast

https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
Tinus1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Tinus1983 »

Vrienden van ons die net uit SF wonen, raden ons af om de auto direct bij SFO te halen en gewoon alles met OV te doen in SF.
Nou hoeven we niet perse die 49 mile drive te doen, misschien slechts (voor ons) de hoogtepunten met het OV dan.

iig bedankt voor alle antwoorden!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zonder die drive is dat ook een goede keuze. En als je maar 1 of 2 dagen hebt om de stad te verkennen is de hop on off bus in SF erg handig. Je kan op meer dan 20 plekken uitstappen en doordat SF compact is is dat itt bijvoorbeeld LA goed te doen.
motje82
Amerika-ontdekker

Bericht door motje82 »

Wij zouden graag met Shared Van naar ons hotel gaan. Scheelt weer slok op de borrel. Is het nodig te reserveren? Want je moet op voorhand betalen, maar voor hetzelfde geld duurt Customs langer dan gedacht en is de bus al lang weg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer