Dashcam

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bigoak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Dashcam

Bericht door bigoak » 23 feb 2015, 11:57

Bij onze reis in augustus/september van dit jaar door het noordoosten willen we gebruik maken van een dashcam/camera vanuit de auto. We hebben nu de vraag of er nog meer restricties zitten aan het gebruik behalve:
- je mag niet gesprekken opnemen zonder toestemming van alle personen in de auto (of er buiten)
- opnemen van politie die in functie is
- het zicht niet beperkt wordt (5 inch chauffeur kant, 7 inch meerijders kant)

Het gaat ons niet om opnames te maken van de drukke wegen, maar meer om de natuur omdat je niet altijd je camera direct bij de hand hebt. Zo heb ik 2 jaar geleden bijna een steenbok onder de auto gehad in de valley of fire bij Las Vegas.

Zijn er specifieke wetten per staat die dashcams in andere gevallen verbieden? Het zou gaan om de volgende staten:
DC, Maryland, West Virginia, Ohio, Michigan, Canada, New York, New Hampshire, Massachusetts, New Jersey, Pennsylvania, Delaware
03: NY-NO-SF
04: Xmas NY
12: National Parks West USA
13: Las Vegas & LA
15: NE USA
16: New York
17: Grand tour of the West
18: New York & Route 66
18: Xmas NY
19: North Western National Parks
19: XMAS Washington DC
http://www.bigoak67.nl

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Dashcam

Bericht door PSVwally » 23 feb 2015, 14:41

Ik heb eigenlijk overal altijd alleen maar interesse vragen gehad over mijn dashcam. Ik heb deze dan ook niet in de auto maar op de voorruit zitten. Zolang het maar stevig vast zit zal niemand er problemen mee hebben denk ik.

Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo » 23 feb 2015, 15:56

Is it legal to use a dashcam?
Generally, yes. In the United States, using a dashboard camera to record video on public roads is legal in almost all cases. The law allows one to record video as long as you are not infringing on another's privacy. However, anything done in public is not protected by privacy laws; there is no expectation of privacy in public. Therefore, recording pictures/video in public is a First Amendment protected right so long as you do not violate other laws (for example: stopping in the middle of traffic to record the arrest of an individual, or otherwise interfering with a traffic, police, or rescue operation).*

The laws for recording *audio* however are different. Because oral communication laws vary by locale, we recommend notifying your passengers that audio recording is taking place, or simply disabling the microphone on your dashcam. It is also our recommendation to always inform any police or government official that they are being recorded if you believe your dashcam is recording them (either video or audio).
Bron:
http://thedashcamstore.com/dashcam-101/

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 23 feb 2015, 18:59

Bij het plaatsen van de dashcam dien je er inderdaad voor te zorgen dat deze zich in de toegestane zones bevindt.

Voor de rest zijn er gelet op de amerikaanse grondwet (zie de verwijzing naar het First Amendement) op de openbare weg gewoon toegelaten om te filmen. Voor zover ik weet geld dit zelfs voor het opnemen van politie zoals in bovenstaande post aangegeven. Men mag je zomaar niet verbieden om opnames te maken als iets op de openbare weg plaats vindt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Dr.Phlox
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Dr.Phlox » 23 feb 2015, 19:47

bigoak schreef: - het zicht niet beperkt wordt (5 inch chauffeur kant, 7 inch meerijders kant)
Hoi Bigoak,

Ik heb geen antwoord op jou vraag, maar wel een vraag op jou uitleg.
Hoe moet ik dit dan zien? 5 inch en 7 inch van wat af gemeten?

Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 23 feb 2015, 21:56

Volgens mij geldt dat ook voor de plaatsing van je GPS, dat mag ook niet overal voor de voorruit staan.

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 23 feb 2015, 22:45

Het verschilt van staat tot staat, maar bvb in Californië mag je een GPS niet centraal op de voorruit plaatsen doch enkel in de hoek onderaan de voorruit. Je mag maar een bepaalde afstand vanaf de hoek gebruiken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

bigoak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door bigoak » 24 feb 2015, 08:06

als je een dashcam plaatst, mag deze niet groter zijn dan de aangegeven maten dus 5 inch of 7 inch. Over het algemeen geldt: als het niet te groot is en het zicht niet beperkt dan zou het toegestaan zijn (net als hier in Nederland).Maar het beste kan je hem dus ergens plaatsen waar het zicht niet beperkt wordt. ik heb een dashcam hier in mijn auto die klein genoeg is om achter de spiegel te plaatsen.

Ik kwam weinig materiaal tegen van Amerikanen die een dashcam hadden, dit in tegenstelling tot Europa (en met name de Russen). Gisteravond kwam ik een artikel tegen waarin aangegeven werd dat men de dashcam meer als " stuk gereedschap" ziet in de auto en niet gebruikt voor " entertainment" . Kort gezegd: men vind het niet nodig. Omdat er zo weinig materiaal was, kwam bij mij de vraag boven of dit wel of niet legaal zou zijn.

Ik heb al wat ideeen hier op het forum gezien wat te gebruiken en hoe te plaatsen. We gaan even kijken wat voor ons het beste is. In ieder geval iedereen bedankt voor de informatie en het meedenken. :clap:
03: NY-NO-SF
04: Xmas NY
12: National Parks West USA
13: Las Vegas & LA
15: NE USA
16: New York
17: Grand tour of the West
18: New York & Route 66
18: Xmas NY
19: North Western National Parks
19: XMAS Washington DC
http://www.bigoak67.nl

Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 » 24 feb 2015, 11:30

I rij al meer dan een jaar rond met een dash cam in m'n auto, ik heb de dash cam vlak achter de binnen spiegel geplaatst, niemand heeft ooit in de gaten gehad.

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 04 dec 2016, 10:09

Even een oud topic omhoog halen... 8)

Volgend jaar mei in Californië willen mijn vader en ik graag gebruik maken van een dashcam (die we terplekke zullen kopen zoals het nu lijkt). Het lijkt ons leuk later terug te zien waar we allemaal reden.

Heeft iemand nog recente ervaringen met het gebruik van een dashcam in Amerika? Heeft dat problemen opgeleverd? Voor zover ik kan nagaan is het toegestaan in Californië zolang aan bepaalde vereisten voldaan wordt.

Best Buy heeft een aardige collectie zag ik. Heeft iemand nog een specifieke voorkeur voor een dashcam?

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 04 dec 2016, 10:52

Ik heb nog nooit gedoe gehad met de gopro's die ik gebruik. Ik heb het eigenlijk grotendeels alleen in de steden en snelwegen niet op de auto zitten. Maar bv een keer 'the strip' op en neer rijden met zo'n ding op je auto kraait geen haan naar. Binnen in je auto zal het, mits je het ding niet frontaal voor je neus plaatst, helemaal geen last geven.

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 04 dec 2016, 11:05

Inderdaad, dat is mijn idee er ook over.

In de regel passen ze ook achter de spiegel. Al zal dat verschillen van auto tot auto.

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 04 dec 2016, 11:58

Ik gebruik deze sinds een jaar permanent in m'n auto in NL en heb 'm ook al 6 weken in Florida, Texas, Oklahoma en New Mexico gebruikt. Geen problemen mee gehad.

Bevalt prima, past achter de spiegel, prima full hd opnamen. Wel opletten dat je een geschakelde sigaretten aansteker gebruikt als je 'm alleen tijdens het rijden aan wilt hebben, in de US hebben auto's meestal zowel geschakelde als permanente.
Wij waren er erg blij mee toen er in Florida een beer uit de struiken opdook toen we net aan kwamen rijden :), die was na 10sec ook weer weg.
Was ook wel grappig om te zien hoe de valet chauffeurs met je auto omgaan ;)

Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian » 04 dec 2016, 12:22

Ik zou hierbij denken dat een beetje dezelfde regels worden aangehouden als bij een navigatie systeem op je raam.

http://www.reistipsamerika.nl/auto-camp ... #navopraam

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer