Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alamo - toll in Florida
Alamo - toll in Florida
Goedemiddag iedereen,
Nog een paar dagen en dan vertrekken wij voor een hopelijk zonnige en warme vakantie in Florida.
We hebben een auto gehuurd bij Alamo. We hebben de auto via rentalcars.com geboekt en hebben via de website van Alamo al ingechecked én het 'save time-pass the counter' online ingevuld.
Ik zie dus voor mij dat ik op het airport (Tampa) rechtstreeks naar de garage loop om de auto op te halen.
Zou iemand mij helder kunnen uitleggen hoe het dan nog zit met het betalen van toll? Wordt dit achteraf verrekend met de creditcard?
Ik heb in de aanvraag nergens iets zien staan over het huren oid van een apparaat wat automatisch de toll 'collect'.
Ik hoor graag --> alvast dank!
Nog een paar dagen en dan vertrekken wij voor een hopelijk zonnige en warme vakantie in Florida.
We hebben een auto gehuurd bij Alamo. We hebben de auto via rentalcars.com geboekt en hebben via de website van Alamo al ingechecked én het 'save time-pass the counter' online ingevuld.
Ik zie dus voor mij dat ik op het airport (Tampa) rechtstreeks naar de garage loop om de auto op te halen.
Zou iemand mij helder kunnen uitleggen hoe het dan nog zit met het betalen van toll? Wordt dit achteraf verrekend met de creditcard?
Ik heb in de aanvraag nergens iets zien staan over het huren oid van een apparaat wat automatisch de toll 'collect'.
Ik hoor graag --> alvast dank!
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Re: Alamo - toll in Florida
Gaat automatisch op kenteken bij alamo. Kijk hier https://www.sunpass.com/rentalcar voor de kosten...
- recidivist
- Amerikafan
Misschien goed om op het forum nog even een overzicht te maken van hoe alle verhuurders omgaan met tol-kosten: sinds afgelopen jaar zijn veel bemande tolhokjes 'personeelvrij' gemaakt.
Bij de ene autoverhuurder ga je meteen per huurdag tol betalen (ongeacht je wel of geen gebruik maakt van de tolweg), bij de ander (betaal je alleen (een vast bedrag + kosten) als je die dag gebruik maakt van een tolweg.
Misschien dat iemand dat overzicht al eens gemaakt heeft (kon hem niet zo 1-2-3 vinden).
Bij de ene autoverhuurder ga je meteen per huurdag tol betalen (ongeacht je wel of geen gebruik maakt van de tolweg), bij de ander (betaal je alleen (een vast bedrag + kosten) als je die dag gebruik maakt van een tolweg.
Misschien dat iemand dat overzicht al eens gemaakt heeft (kon hem niet zo 1-2-3 vinden).
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
- eddepet71
- Amerikakenner
Zie de link in mijn post hierboven, daar staat ook beschreven hoe het voor andere verhuurders werkt.
- recidivist
- Amerikafan
Met de neus erop en dan toch missen.
Prima link. Betekent voor alle huurders nog iets om goed over na te denken: de kosten kunnen enorm verschillen (per huurdag betalen ongeacht toll-wegen gebruiken of alleen betalen voor gebruik van de toll-road).
Prima link. Betekent voor alle huurders nog iets om goed over na te denken: de kosten kunnen enorm verschillen (per huurdag betalen ongeacht toll-wegen gebruiken of alleen betalen voor gebruik van de toll-road).
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Zeker iets om rekening mee te houden. Persoonlijk rij ik zo goed als nooit op de tolweg. Ik heb wel een Sunpass in de auto, maar in de 2 jaar dat we hier wonen ben ik denk ik hoogstens 10 keer....heel mischien 15 keer op de tolweg geweest. Vind de turnpike zo'n vervelende weg, het is me bijna nooit de moeite waard.
Lijkt me zonde als je een flink extra bedrag betaalt en dan achteraf gezien eigenlijk nooit een tolpoortje gepasseerd bent. Maar het is wel handig om het van te voren te regelen want er zijn stukken weg waar je makkelijk per ongeluk de tolweg oprijdt en er dan niet zonder te betalen weer af kan. En er zijn steeds minder hokjes waar je met geld of zelfs met credit card kan betalen. Veel stukken kan je alleen met je Sunpass of toll-by-plate betalen.
Lijkt me zonde als je een flink extra bedrag betaalt en dan achteraf gezien eigenlijk nooit een tolpoortje gepasseerd bent. Maar het is wel handig om het van te voren te regelen want er zijn stukken weg waar je makkelijk per ongeluk de tolweg oprijdt en er dan niet zonder te betalen weer af kan. En er zijn steeds minder hokjes waar je met geld of zelfs met credit card kan betalen. Veel stukken kan je alleen met je Sunpass of toll-by-plate betalen.
- eddepet71
- Amerikakenner
Als je navigatie meehebt gewoon 'tolwegen vermijden' aanklikken...
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Afgelopen jaar hebben wij in Tampa ook bij Alamo gehuurd. Tolgelden (ongeveer 30 Euro in 2 weken rondje Florida) werden later van mijn CC ingehouden. Overigens prima de VS binnenkomen en vertrekken daar in Tampa! Zie reisverslag!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij onze rondreis in oktober in Florida hadden wij ook geen sunpass, alhoewel ze het bij Alamo wel aanboden. Bij sommige tolwegen kan je nog gewoon cash betalen en bij de onbemande hokjes registreren ze je nummerplaat en krijg je achteraf de rekening thuis gestuurd door je creditcardrekening, en die bedragen waren echt niet groot.
Wij kregen wel de indruk dat er minder tolwegen waren dan 4 jaar geleden,of wij hebben misschien minder tolwegen genomen deze reis?
Wij kregen wel de indruk dat er minder tolwegen waren dan 4 jaar geleden,of wij hebben misschien minder tolwegen genomen deze reis?
Bedankt voor alle reacties! Ik laat de bedragen wel gewoon achteraf inhouden op de cc. 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2665 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 20 Reacties