Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto's huren voor rondje LA
-
Stelpmeister
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Auto's huren voor rondje LA
Dag allemaal,
Voor onze vakantie (6 personen) van volgend jaar zomer, 29 juli tot en met 20 augustus 2015, zijn wij op zoek naar twee auto's om te huren.
Aangezien we met zes volwassenen zijn kijken we eigenlijk naar twee auto's. Een van de auto's dient wel een underage pakket te hebben aangezien er geen kinderen van boven de 25 mee gaan. Nu kijken wij naar Midsize SUV of ook wel IFAR's genoemd.
Iemand tips waar en hoe ik deze het beste kan huren?
Is het daarnaast al verstandig om al in Nederland zo'n underage pakket te kiezen of doe je er verstandig aan om dit pas bij ophalen aan te geven?
Ik hoor het graag!
Sietze
Voor onze vakantie (6 personen) van volgend jaar zomer, 29 juli tot en met 20 augustus 2015, zijn wij op zoek naar twee auto's om te huren.
Aangezien we met zes volwassenen zijn kijken we eigenlijk naar twee auto's. Een van de auto's dient wel een underage pakket te hebben aangezien er geen kinderen van boven de 25 mee gaan. Nu kijken wij naar Midsize SUV of ook wel IFAR's genoemd.
Iemand tips waar en hoe ik deze het beste kan huren?
Is het daarnaast al verstandig om al in Nederland zo'n underage pakket te kiezen of doe je er verstandig aan om dit pas bij ophalen aan te geven?
Ik hoor het graag!
Sietze

Re: Auto's huren voor rondje LA
Beste
Hou in ieder geval dit forum goed in de gaten mbt aanbiedingen.
wij hebben 3 rondjes gemaakt en drie verschillende aanbieders gehad.
eautohuur
usa-reisen.de (ook alamo in Denver)
alamo.co.uk (rechtstreeks in engeland)
ik heb de ervaring dat het niet goedkoper is om daar ter plekke nog iets te willen wijzigen.
dit jaar boden ze me in LV een upgrade aan naar een chevrolet suburban.
aangezien ik al fullsize had heb ik dit niet gedaan.
bij de auto's aangekomen kreeg ik zonder meerkosten een chevr. suburban. (Het was de enige auto)
succes.
Hou in ieder geval dit forum goed in de gaten mbt aanbiedingen.
wij hebben 3 rondjes gemaakt en drie verschillende aanbieders gehad.
eautohuur
usa-reisen.de (ook alamo in Denver)
alamo.co.uk (rechtstreeks in engeland)
ik heb de ervaring dat het niet goedkoper is om daar ter plekke nog iets te willen wijzigen.
dit jaar boden ze me in LV een upgrade aan naar een chevrolet suburban.
aangezien ik al fullsize had heb ik dit niet gedaan.
bij de auto's aangekomen kreeg ik zonder meerkosten een chevr. suburban. (Het was de enige auto)
succes.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou alles hiervandaan vastleggen, die underage fee heb je sowieso, dus je onderhandelingspositie is niet sterk.
Of je moet de kinderen niet laten rijden maar dat is niet de bedoeling begrijp ik?
Overweeg eens om een grote en een kleinere auto te huren zodat je bij uitstapjes ter plekke met z'n allen in de grote auto kunt zitten.
Je kunt het beste meerdere aanbieder bekijken, er is er nooit een die altijd voor alle auto's goedkoper is. Kijk wel bij Europese aanbieders omdat je dan zeker weet dat alle benodigde verzekeringen inbegrepen zijn.
Marianne
Of je moet de kinderen niet laten rijden maar dat is niet de bedoeling begrijp ik?
Overweeg eens om een grote en een kleinere auto te huren zodat je bij uitstapjes ter plekke met z'n allen in de grote auto kunt zitten.
Je kunt het beste meerdere aanbieder bekijken, er is er nooit een die altijd voor alle auto's goedkoper is. Kijk wel bij Europese aanbieders omdat je dan zeker weet dat alle benodigde verzekeringen inbegrepen zijn.
Marianne
-
Stelpmeister
- Amerika-ontdekker
Het is inderdaad de bedoeling dat de kinderen ook in een auto kunnen rijden. Er is bewust gekozen voor twee auto's omdat we met 6 volwassenen zijn en dus ook allemaal een aardig grote koffer/tas meeslepen. Daarnaast zit je dan niet iedere dag met zijn allen zo dicht op elkaar.
Voor alsnog lijkt usa-reisen.de de goedkoopste aanbieder te zijn inclusief underage pakket. Bij veel andere aanbieders staat er een bedrag dat per dag berekent wordt en op locatie betaald dient te worden. Dit vind ik alleen een bepaald risico geven aangezien je dan niet helemaal zeker van de kosten bent.
Iemand ervaring daarmee?
Voor alsnog lijkt usa-reisen.de de goedkoopste aanbieder te zijn inclusief underage pakket. Bij veel andere aanbieders staat er een bedrag dat per dag berekent wordt en op locatie betaald dient te worden. Dit vind ik alleen een bepaald risico geven aangezien je dan niet helemaal zeker van de kosten bent.
Iemand ervaring daarmee?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is niemand die zegt dat je geen twee auto's zou moeten huren. Ik zou ook voor 2 auto's kiezen, maar mijn idee was dat het wellicht handig is om op plaatsen waar je meerdere dagen zit slechts 1 auto te gebruiken. Je hoeft dan immers niet je bagage me te nemen. Hangt natuurlijk heel erg van je plannen en je route af, maar het zou bijvoorbeeld parkeerkosten kunnen schelen, en in drukke parken het zoeken naar 2 parkeerplaatsen kunnen vermijden, etc.Stelpmeister schreef:Er is bewust gekozen voor twee auto's omdat we met 6 volwassenen zijn en dus ook allemaal een aardig grote koffer/tas meeslepen.
Hoe ziet je route er nu uit? Je zult toch wel eens ergens meerdere dagen zitten?
Marianne
-
Stelpmeister
- Amerika-ontdekker
Mijn excuus voor misschien de verkeerde bewoording. Ik snap inderdaad wat je bedoeld en is misschien een goede mogelijkheid. Bedankt voor de tip! De route ziet er voor alsnog als volgt uit:
1. Amsterdam - Los Angeles
2. Los Angeles (Misschien naar het einde verplaatsen. Wordt aangeraden op het Forum)
3. Los Angeles - Pismo Beach (via Santa Barbara)
4. Pismo Beach - Monterey
5. Monterey - San Fransisco
6. San Fransisco - Yosemite NP
7. Yosemite NP
8. Yosemite NP - Mammoth Lake
9. Mammoth Lake – Sequoia NP
10. Sequoia NP - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas - Zion NP
13. Zion NP
14. Zion NP – Bryce Canyon
16. Bryce Canyon – Page (Lake Powell)
17. Page - Grand Canyon
18. Grand Canyon
19. Grand Canyon – Twentynine Palms (of Palm Springs)
20. Twentynine Palms - Los Angeles
21. Los Angeles - Amsterdam
Naar de route zijn we nog goed aan het kijken. Alleen valt dat niet mee. Er is zo veel te zien en te doen dat er ook duidelijke keuzes gemaakt worden. Er is namelijk nog de optie om de route andersom te doen, maar of dat voor of nadelen oplevert weten we nog niet.
1. Amsterdam - Los Angeles
2. Los Angeles (Misschien naar het einde verplaatsen. Wordt aangeraden op het Forum)
3. Los Angeles - Pismo Beach (via Santa Barbara)
4. Pismo Beach - Monterey
5. Monterey - San Fransisco
6. San Fransisco - Yosemite NP
7. Yosemite NP
8. Yosemite NP - Mammoth Lake
9. Mammoth Lake – Sequoia NP
10. Sequoia NP - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas - Zion NP
13. Zion NP
14. Zion NP – Bryce Canyon
16. Bryce Canyon – Page (Lake Powell)
17. Page - Grand Canyon
18. Grand Canyon
19. Grand Canyon – Twentynine Palms (of Palm Springs)
20. Twentynine Palms - Los Angeles
21. Los Angeles - Amsterdam
Naar de route zijn we nog goed aan het kijken. Alleen valt dat niet mee. Er is zo veel te zien en te doen dat er ook duidelijke keuzes gemaakt worden. Er is namelijk nog de optie om de route andersom te doen, maar of dat voor of nadelen oplevert weten we nog niet.

-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je hebt in deze route amper tijd voor San Francisco. Daar moet je toch echt een nacht aan toevoegen.
Mammoth Lakes- Sequoia is onmogelijk. Maar ik mis hier wel Death valley !!!
Als je niet echt een lange wandeling van plan bent in GC, blijf daar dan een dag minder en voeg deze vrijgekomen dag bij SF.
Mammoth Lakes- Sequoia is onmogelijk. Maar ik mis hier wel Death valley !!!
Als je niet echt een lange wandeling van plan bent in GC, blijf daar dan een dag minder en voeg deze vrijgekomen dag bij SF.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zet je route nog eens in je routetopic voor tips. Je hebt daar al goede adviezen gekregen. Dat je niet naar Sequoia kunt op deze manier was al eerder aangegeven. Vervang Sequoia door DV. Een nacht GC inruilen voor SF is een mogelijkheid. Aan de andere kant kun je op weg van Monterey naar SF ook al iets in de stad doen. Het is niet ruim allemaal.
Liggen de vluchten al vast? En heb je al accommodatie vastgelegd? Daar zou ik niet te lang mee wachten, gezien het grote gezelschap.
Marianne
Liggen de vluchten al vast? En heb je al accommodatie vastgelegd? Daar zou ik niet te lang mee wachten, gezien het grote gezelschap.
Marianne
-
Stelpmeister
- Amerika-ontdekker
De route tips zijn nog niet allemaal verwerkt. Momenteel volop bezig om de juiste routes uit te stippelen.
Wat betreft de vluchten staan de data vast en zullen we arriveren op 29 juli in Los Angeles en ook weer vanuit Los Angeles vertrekken op 20 augustus.
Zodra ik de route helemaal heb aangepast zal ik hem nog eens op dat topic plaatsen.
Wat betreft de vluchten staan de data vast en zullen we arriveren op 29 juli in Los Angeles en ook weer vanuit Los Angeles vertrekken op 20 augustus.
Zodra ik de route helemaal heb aangepast zal ik hem nog eens op dat topic plaatsen.

Ik zou Kilroy eens raadplegen. Daar heb ik ook mijn huurauto gehuurd met underage, zij vergelijken prijzen van Alamo en Hertz beide goede maatschappijen. Ik heb er nu voor de 2e keer geboekt.
-
Stelpmeister
- Amerika-ontdekker
We zijn nog altijd aan het kijken naar een geschikte site om de auto te huren.
Nu zijn wij een paar dagen geleden op gesprek geweest bij diverse reisorganisaties en zij zeggen dat het verstandig is om een auto te huren met een verzekerd bedrag van 7,5 miljoen euro. Wanneer ik op sites kijk zie ik over het algemeen dat het maximaal verzekerd is tot 1 miljoen euro.
Is in dit geval 1 miljoen weinig of is 7,5 miljoen gewoon veel te veel?
Ik hoor het graag!
Nu zijn wij een paar dagen geleden op gesprek geweest bij diverse reisorganisaties en zij zeggen dat het verstandig is om een auto te huren met een verzekerd bedrag van 7,5 miljoen euro. Wanneer ik op sites kijk zie ik over het algemeen dat het maximaal verzekerd is tot 1 miljoen euro.
Is in dit geval 1 miljoen weinig of is 7,5 miljoen gewoon veel te veel?
Ik hoor het graag!

-
gastxyz
Dat is zeker verstandig. Sunnycars is een van de weinige aanbieders die dit doet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2831 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 5 Reacties