Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bagageregels (kofferformaat).

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
ElladeVijf
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bagageregels (kofferformaat).

Bericht door ElladeVijf »

Hoi allen,

Mijn excuses als dit onderwerp vaak aangesneden is maar ik heb mijn antwoord niet superduidelijk kunnen vinden. :roll:

Ik reis a.s. zaterdag naar Amerika. Mijn koffer valt echter buiten de afmetingen van de toegestane norm (82x53 x31), echter heb
ik vaak gehoord/gelezen dat hier niet echt naar omgekeken word. Wat zijn jullie ervaringen hier in :?:

Mijn reisschema:

Brussel - Miami (Jetairfly)
Miami - Los Angeles (American Airlines)
Los Angeles - Amsterdam (Norwegian Airlines)

(Ik vlieg met 3 verschillende vliegtuigmaatschappijen)

Alvast dank voor de reacties! :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bagage regels

Bericht door Martin & Marianne »

Je zit 8 cm boven de toegestane 158 cm. Ik kan me niet voorstellen dat dat een probleem is, ik heb nog nooit gezien dat ze koffers gingen nameten. Het gewicht is wel belangrijk. En hoe groter de koffer, hoe lastiger het is om onder de 23 kg te blijven. :wink:
Heb je de vluchten als 1 pakket geboekt? Anders moet je wellicht op de binnenlandse vlucht betalen voor de ruimbagage.

Marianne
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bagageregels (kofferformaat).

Bericht door Arlette »

Hoi ElladeVijf, nee hoor onze koffer was ook te groot maar ze hebben die inderdaad niet afgemeten zoals Martin en Marianne al zeiden. Ik was daar toen ook een beetje bang voor dat we zouden moeten bijbetalen maar dat is niet gebeurd. :thumbup: Alleen had ik één van de koffers wat overladen, ik had ze nochtans afgewogen in het hotel :-o en dan sta je wel op de luchthaven te kijken als je daar dan in de terminal je tsa slotjes (nr onthouden, brilletje bij de hand :lol: ) moet losmaken en moet overladen en dan hopen dat de andere koffer niet te zwaar werd. En met andere passagiers die achter je staan te wachten. Maar dit is gelukkig goed gegaan toen maar dat is even een stressy momentje en er spookte al vanalles door me heen... :oops: Maar om dus op je vraag te antwoorden : nee hoor, geen problemen gehad met de te grote koffer.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer