Retour ticket verplicht?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Sophie_tje
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2014, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Retour ticket verplicht?

Bericht door Sophie_tje »

Ten eerste sorry als een soort gelijk topic al bestaat. Ik heb de eerste pagina's door gebladerd en kon zo'n geen vergelijkbaar topic vinden.

Ik ben bezig met het plannen van m'n 3e trip naar de US. Deze gaat alleen langer worden uitgebreider worden dan mijn vorige trips (paar weekjes NYC/Washington DC).

Ik wil met het Visa Waiver program 90 dagen gaan reizen naar een aantal plekken door de US heen die ik graag wil zien. Aan het einde van de rit zal ik een vriendin van mij treffen die dan voor een tiental dagen op vakantie is in de US. We willen samen terug vliegen naar Nederland. Zij is haar vakantie nog aan het uitzoeken. Stel dat ik eerder weg zou zijn dan dat zij heeft geboekt, is het mogelijk om naar de US te reizen zonder een retourvlucht? Via Google kon ik geen bevredigend antwoord vinden en ik hoop dat er hier misschien mensen zijn die me verder kunnen helpen. :)
"Until you try, you will never know."
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Hockey »

Zonder retourticket gaat het heel lastig, zo niet onmogelijk worden, om een te tonen dat jij geen immigrant bent.

Hou er rekening mee dat je na die 90 dagen weg moet zijn. Ben je dat niet dan loop je tegen een overstay aan, wat gevolgen heeft voor eventuele toekomstige bezoeken aan de VS.
Gebruikersavatar
Sophie_tje
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2014, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Sophie_tje »

Dat snap ik. Ik had ook al zo'n idee omdat er nergens echt een duidelijk antwoord is te vinden. Zodra zij boekt, boek ik ook. Ik weet alleen niet of dat voor of na mijn vertrek zal zijn. In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord :)
"Until you try, you will never know."
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Hockey »

Er is ook geen antwoord te geven. Ik zou iemand afraden om zonder retourticket naar de VS te gaan op het VWP. Maar ja, dan jij net die ene uitzondering die er wel mee wegkomt.
Sophie_tje schreef:Zodra zij boekt, boek ik ook. Ik weet alleen niet of dat voor of na mijn vertrek zal zijn. In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord :)
Deze snap ik niet.

Is er een mogelijk dat je een flexibel ticket boekt, wat je later kan wijzigen? Dan kan je gewoon naar de VS en eventueel de retourvlucht wijzigen, mits deze wel binnen de 90 dagen is.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Marcopstal »

Bij de immigratie wordt heel vaak achter het retourticket gevraagd. Als je dan moet antwoorden "ik heb er nog geen" dan gaan er een aantal rode lampjes branden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Sophie_tje
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2014, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Sophie_tje »

Hockey schreef:Er is ook geen antwoord te geven. Ik zou iemand afraden om zonder retourticket naar de VS te gaan op het VWP. Maar ja, dan jij net die ene uitzondering die er wel mee wegkomt.
Sophie_tje schreef:Zodra zij boekt, boek ik ook. Ik weet alleen niet of dat voor of na mijn vertrek zal zijn. In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord :)
Deze snap ik niet.

Is er een mogelijk dat je een flexibel ticket boekt, wat je later kan wijzigen? Dan kan je gewoon naar de VS en eventueel de retourvlucht wijzigen, mits deze wel binnen de 90 dagen is.
Ik ga naar alle waarschijnlijk begin/half november weg. Zij zal eind januari (aan het richting het einde van mijn 90 dagen in de US) naar de US komen. 10 dagen samen reizen en dan samen terug. Als zij haar vakantie voor mijn vertrek boekt, is er geen probleem.

Is een flexible retour ticket mogelijk als je bv. in LA wilt landen en vanaf NYC terug wil vliegen?
"Until you try, you will never know."
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door PSVwally »

Ik zou trouwens niet langer dan 89 dagen max blijven.
Je zou eens een mail naar bv united of klm eraan kunnen wagen of die tickets bestaan. Ik weet wel dat wereldtickets bestaan. Mijn zus heeft een jaar lang een wereldreis gemaakt en die had 5 of 6 open vliegtickets. De plaatsen van vertrek en aankomst stonden daarin vast, maar de data niet.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Njit »

Ja hoor. Dit heet een Multi-City ticket en is op meerdere sites te boeken. Zie ook http://forum.allesamerika.com/search_go ... =multicity
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door US-fanboy »

Kan het je volgende week laten weten; wij gaan namelijk dinsdag vliegen naar de VS zonder retourticket (en ik maak me geen zorgen).
Zullen zien of mensen die het hebben over "lastig, zo niet onmogelijk" gelijk gaan krijgen. Ik geloof er niks van :lol:
Hou dit topic volgende week woensdag maar in de gaten en dan weet je het.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Marcopstal »

Het feit of je er deze keer al dan niet in slaagt om zonder return ticket de VS binnen te komen is van generlei waarde. Alles hangt immers af van de immigratieofficier die je treft. Als deze gerust is in je bedoelingen en niet naar een return ticket vraagt en je een "approved" stempel geeft ben je binnen. Als frequente US reiziger die steeds braaf teruggekeerd is is de kans zelfs groter dat dit zich voordoet. In de PC kunnen ze immers zien wanneer en waar je binnen en buiten ging.

Zoiets als een referentie gebruiken voor anderen is evenwel ronduit gevaarlijk.

De regels van het VISA Waiver Program zijn hierover zeer duidelijk:
Travel Must be on an Approved Carrier.

If arriving by air or sea, you must be arriving on an approved air or sea carrier. You must also have a round trip ticket indicating return passage to a country* outside the United States..
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door PSVwally »

Njit schreef:Ja hoor. Dit heet een Multi-City ticket en is op meerdere sites te boeken. Zie ook http://forum.allesamerika.com/search_go ... =multicity
Ik had eerder het idee dat TS met flexibel ticket bedoelde dat de vertrekdag uit NY nog niet bekend was?


@Marcel alvast fijne trip gewenst
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door US-fanboy »

Marcopstal schreef:Het feit of je er deze keer al dan niet in slaagt om zonder return ticket de VS binnen te komen is van generlei waarde. Alles hangt immers af van de immigratieofficier die je treft. Als deze gerust is in je bedoelingen en niet naar een return ticket vraagt en je een "approved" stempel geeft ben je binnen. Als frequente US reiziger die steeds braaf teruggekeerd is is de kans zelfs groter dat dit zich voordoet. In de PC kunnen ze immers zien wanneer en waar je binnen en buiten ging.

Zoiets als een referentie gebruiken voor anderen is evenwel ronduit gevaarlijk.
:lol:
Eerst roepen dat het bijna onmogelijk is (jij niet, maar je volgt die redenering wel) en als iemand kan bewijzen dat je ongelijk hebt, aangeven dat dat geen waarde heeft. Net zo goed als dat ik er in kom omdat de immigratie-officier dat goedkeurt, zo is dat met anderen ook.
Het binnenkomen in de VS zonder retourticket kan lastiger zijn dan het binnenkomen zonder retourticket, dat is zo. Maar de nadruk ligt op kan lastiger, en de opmerking dat het bijna onmogelijk is, is zwaar overdreven.
BTW... hoeveel mensen ken je die de toegang is geweigerd omdat ze geen retourticket hadden ? Op dit hele forum met alle ervaringen heb ik 1 verhaal gelezen 2 of 3 jaar geleden van iemand die geweigerd is. Niet omdat hij geen retourticket had, maar omdat "ze" blijkbaar vonden dat hij teveel het land in kwam (maar wel altijd netjes op tijd weer weg was).
PSVwally schreef: @Marcel alvast fijne trip gewenst
:thumbup: ik zal jullie hier een digitaal kaartje sturen vanuit LV
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Harry »

Gewoon even nieuwsgierig, waarom heb je nog geen retour ticket geboekt?
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Dbacks2 »

Jeetje, Harry... dat is nu echt tig keer uitgelegd in het bovenstaande...
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door US-fanboy »

Harry schreef:Gewoon even nieuwsgierig, waarom heb je nog geen retour ticket geboekt?
Omdat ik op een andere manier het land verlaat :wink: (in een boekenkist :lol: )
We cruisen van LA naar Sydney.
gastxyz

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door gastxyz »

Dbacks2 schreef:Jeetje, Harry... dat is nu echt tig keer uitgelegd in het bovenstaande...
Waar dan?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Harry »

Dbacks2 schreef:Jeetje, Harry... dat is nu echt tig keer uitgelegd in het bovenstaande...
Waar staat dan waarom US-fanboy geen retour ticket geboekt heeft?

En hij heeft inmiddels antwoord gegeven. :D



Voor Dbacks2: als je op een forum niet quote reageer je altijd op het laatste bericht. :wink:
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door SpaceAce »

US-fanboy schreef:We cruisen van LA naar Sydney.
Dat is jouw 'retourticket' dan dus ;) (neem aan dat je daarvan ook iets van bij je hebt?)

Volgens mij gaat het er niet om dat je een retourticket hebt, maar dat je kunt bewijzen dat je het land weer gaat verlaten.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Njit »

Dat is dus ook precies wat er in de regeltjes staat:
If arriving by air or sea, you must be arriving on an approved air or sea carrier. You must also have a round trip ticket indicating return passage to a country* outside the United States..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door US-fanboy »

Je hebt gelijk. De vraag is alleen of ze me vragen of ik een retourmogelijkheid heb en dat moet laten zien.
Bij de cruisemaatschappij hebben ze nog m'n oude paspoortgegevens, dus ik sta niet geregistreerd als iemand die het land gaat verlaten. Volgens een aantal mensen, zou ik daarmee grote kans hebben het land niet binnen te komen. Ik zal hier volgende week verhalen wat er in Las Vegas bij immigrations is gebeurd. Of ze me vragen hoe en wanneer ik thuiskom, en of ik dat heb moeten laten zien. Als ze het vragen laat ik natuurlijk de cruisegegevens zien. Maar ik denk niet dat ze het vragen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer