Retour ticket verplicht?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Marcopstal »

Ik kan alleen maar vaststellen dat US-Fanboy het moeilijk heeft met regels.

Ik zal de (officiële) regel omtrent het VWP nogmaals posten:
Travel Must be on an Approved Carrier.

If arriving by air or sea, you must be arriving on an approved air or sea carrier. You must also have a round trip ticket indicating return passage to a country* outside the United States.
Ik weet niet hoeveel duidelijker dit kan.

US-Fanboy, als men jouw redenering volgt dan is het feit dat wanneer jij zonder retourticket binnengeraakt voortaan ook iedereen hetzelfde lot zal beschoren zijn, terwijl je (als het je lukt) misschien gewoon geluk hebt gehad.
(U gelieve mij ook geen woorden in de mond te leggen die ik niet zelf heb gebruikt, ik heb nooit beweerd dat het totaal onmogelijk is, ik heb alleen aangegeven wat de regel is)

Feit is dat als men je retour ticket vraagt (wat men niet steeds doet) en je hebt geen retour, er andere vragen zullen gesteld worden. (wat ik bedoel met "dan gaan er rode lampjes branden") In het verhaal van topic starter zitten er dan nog wel wat andere hiaten in het verhaal die de binnenkomst kunnen bemoeilijken.

Ondertussen is evenwel duidelijk dat je wel over een retourticket beschikt want je gaat per boot (sea carrier) de US verlaten.

Sorry, maar dan is je post zelfs van generlei waarde voor iemand die naar de VS wil zonder retour.


Eigenlijk gaat het er hem voor jou dus om wat de procentuele kans is dat ze je retourticket vragen en of je dat risico kan lopen of niet. Wel, mij hebben ze het al gevraagd. Je zal dan maar net in de situatie zijn dat je er geen hebt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door US-fanboy »

Mijn post gaat aangeven wat ik persoonlijk als ervaring heb, en zo zal dat hier ook staan. jouw post gaat alleen om wat je gegoogled hebt zonder enig gedocumenteerde praktijkervaring. Om die reden ben ik arrogant genoeg om mijn post van meer waarde in te schatten dan die van jou. Dat jij dat anders inschat mag natuurlijk.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Njit »

Je hebt grote kans dat je al in Nederland wordt geweigerd. Zie ook dit topic: Reis naar Amerika: persé retourtje nodig?. En alvorens je het in twijfel gaat trekken: Forumlid Ruud heeft beroepsmatig met dit soort zaken te maken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Marcopstal »

Gedocumenteerde reiservaring :lol: Laat me niet lachen.

Ik hecht nog altijd waarde aan officiële websites van gouvernementele organisaties.

US Fanboy, dat je arrogant bent dat was me al lang duidelijk. :clap:

Dat je met je arrogantie anderen in hun ongeluk wil laten lopen toont wat voor een omhooggevallen egotripper je bent. Alleen al het feit dat je per sé moet melden dat je jouw post met een hogere waarde in schat dan die van iemand anders. Dat is een kleutermentaliteit. :D

En misschien las je erover, want dat doe je nog wel eens: "Mij hebben ze al wel eens naar mijn retourticket gevraagd".
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Martin & Marianne »

Er is ons ook wel eens naar een retourticket gevraagd.
@Marcel: raad jij TS aan om een enkeltje te kopen?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 aug 2014, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Njit »

leuk topic dit.. :happy1:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door US-fanboy »

Ik zou TS adviseren om goed gedocumenteerd en geinformeerd op weg te gaan met een enkele ticket en te verwachten dat bij immigrations moeilijker vragen gesteld kunnen worden. Nee, ik verwacht absoluut niet dat ze het land niet in zal komen. De verhalen die hier de ronde doen gaan over ervaringen van 20 jaar geleden en van een tijd dat er op heel andere manieren werd gewerkt door immigrations dan vandaag de dag.
Njit schreef:Je hebt grote kans dat je al in Nederland wordt geweigerd.
Ik heb vorig jaar ook gewerkt met enkele reizen. Waarom ? Omdat ik bij verschillende maatschappijen tickets heb geboekt met gespaarde airmiles. Dus dat durf ik best wel in twijfel te trekken :)
En dat verhaal volgend... dan zal mij dus dit jaar ook al in Nederland gevraagd worden om m'n terugreis te bewijzen. Daar zal ik jullie volgende week ook verslag van doen :thumbup:
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Dude »

Ik heb op mijn 6 amerika reizen nog nooit aan een immigrations officer moeten laten zien dat ik een retour ticket had.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door hemmie »

Om weer terug te komen bij TS, heb je dan al een enkeltje geboekt? Want een enkeltje is over het algemeen een stuk duurder dan een retour, dus waarschijnlijk kun je hoe dan ook beter een retour boeken. Zelfs als je de terugreis niet zou gebruiken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Harry »

Wij hebben ook al een aantal keer met enkele reizen gevlogen, ook ivm boeken met mijlen. Er is ons op die momenten ook nooit ergens naar gevraagd.
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door US-fanboy »

hemmie schreef:Om weer terug te komen bij TS, heb je dan al een enkeltje geboekt? Want een enkeltje is over het algemeen een stuk duurder dan een retour, dus waarschijnlijk kun je hoe dan ook beter een retour boeken. Zelfs als je de terugreis niet zou gebruiken.
:thumbup:
En dit is wel een goed punt om een retourticket aan te schaffen. Absoluut waar voor de VS (behalve als je met mijlen betaalt :) )
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Marcopstal »

Als je de laatste maanden bekijkt zijn er net heel veel mensen die een visum geweigerd worden en wordt eerder aangegeven dat men strenger en strenger wordt.

Waar wordt overigens beweerd dat de ervaringen van 20 jaar gelden zijn.

Enkele reizen boeken wil daarom niet zeggen dat je geen retourticket bij de hand hebt als er om gevraagd wordt.

Ik zou TS aanraden het advies van US-fanboy niet te volgen. Als je er staat en je mag niet binnen is het onomkeerbaar. Je zal maar de pech hebben een immigratieofficier te treffen die je bewijs van terugkeer vraagt, waar een hoger risico voor bestaat aangezien TS 90 dagen wil blijven. Dat is niet wat de reguliere toerist komt doen, die komt voor 2,3,4 weken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door US-fanboy »

:thumbup:
Je hebt nu 5 keer hetzelfde gezegd.

Ik heb de laatste maanden (in alle stilte) ook meegelezen hier en niet de ervaring dat er meer visa geweigerd zijn en dat men strenger wordt. Aangezien je toch al zo van de theorie en het googlen bent; kun je dat soort uitspraken misschien onderbouwen met een linkje ergens naartoe ?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Marcopstal »

Dat is nochtans wat ik lees, maar goed we weten dat jij de zaken anders leest natuurlijk.

http://travel.state.gov/content/dam/vis ... nguage.pdf

Als je op deze site kijkt voor Nederland:

2006 10,6%
2007 12,1%
2008 13,7%
2009 18%
2010 19,2%
2011 21,1%
2012 23,1%

In 2013 gebruikt men een andere berekeningswijze, die cijfers zijn bijgevolg niet direct relevant in de vergelijking met de voorgaande jaren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Figment
Amerikakenner
Berichten: 659
Lid geworden op: 17 jul 2008, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: Arequipa, Peru
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Figment »

Toen ik afgelopen april naar Florida ging is mij wel opgevallen dat men strenger was dan voorgaande jaren. Bij het inchecken op Schiphol werd de handbagage gemeten en moesten sommige mensen hun handbagage alsnog inchecken omdat de afmetingen te groot waren. Er is mij toen ook meerdere keren naar een retourticket gevraagd. Ik vloog heen met United en terug met Lufthansa, en de grondstewardess op Schiphol vroeg nadrukkelijk naar het retourticket omdat ze dit niet gelijk kon zien in het systeem. Ook bij de gate moest ik het ticket laten zien en toen ik aankwam op Chicago werd er weer naar gevraagd.

Anyways, ik zou nooit aanraden om met alleen een enkele reis naar Amerika te gaan, zonder enig bewijs dat je het land weer verlaat. Bovendien zijn enkele reizen veel duurder dan retour tickets. Je kan dan beter een ticket kopen waarvan je de retourdatum kan wijzigen.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Stan.Gobien »

Dude schreef:Ik heb op mijn 6 amerika reizen nog nooit aan een immigrations officer moeten laten zien dat ik een retour ticket had.
Ze zien het toch gewoon in hun systeem, want alle maatschappijen moeten paspoort gegevens vragen en doorgeven.
Als ze zien dat je een enkeltje hebt, dan kan het een probleem worden.
Ik heb wel al dikwijls (altijd misschien zelfs?) moeten antwoorden van waaruit ik terugvlieg en wanneer of hoe lang ik blijf.

@TS
Flexibele tickets zijn duurder dan gewoon tickets, maar laten je toe wijzigingen aan te brengen aan de data van je vertrek of terugkeer. Deze tickets kan je boeken rechtstreeks bij de maatschappij. Ik ben wel niet zeker als je ook voor multicity flexibele tickets kan boeken. Even zoeken of bellen naar de maatschappij waar je mee wil vliegen.

@US-fanboy: ik raad toch aan om voorzichtig te zijn met advies dat mogelijk resulteert in toegang tot de V.S. geweigerd worden.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Ruud2004 »

Mooi topic geworden. De controle op het hebben van een retourticket zal al op de luchthaven van vertrek plaatsvinden. Het niet hebben van een retourticket hoeft geen probleem te zijn, als je maar kan aantonen dat je op een andere legale wijze het land (in dit geval de VS) verlaat, naar een land waar je toelating gewaarborgd is.

Voorbeelden van uitzonderingen:
-Zeelieden die aanmonsteren op een zeeschip. (zeemansboekje met aanmonsteringsdocumenten voorzien garantstelling door cargadoor)
-Reis naar Mexico of Canada waarbij je aan de toelatingseisen voldoet en idd, weer dat vliegticket terug naar Nederland bezit, anders kom je Mexico of Canada weer niet in.
-Legale verblijfstatus.
-Definitieve vestiging (Emigratie), voorzien van de juiste documentatie.

Of, zoals in het geval van US-Fanboy een bewijs van aanmonstering (boeking oid) als passagier op een passagiersschip naar Australië. Als deze Cruise (mooie trip trouwens) ook een enkeltje is, zal US-Fanboy ook moeten beschikken over een visum voor Australië én een vliegticket naar een land waar zijn toelating gewaarborgd is. (ik verwacht Nederland)

De luchtvaartmaatschappij zal het risico op een weigering tot een uiterste willen beperken en hun passagiers goed controleren. De aanvoerende luchtvaartmaatschappij zal bij problemen verantwoordelijk worden gesteld met alle ellende én kosten van dien. De luchtvaartmaatschappij dient de geweigerde passagier z.s.m. terug vervoeren. Vaak al met dezelfde vlucht en in voorkomend geval zelfs ten koste van een betalende passagier. Bij "verwijtbaarheid" krijgt zij ook nog eens een forse boete. (rond de 4000 USD)

Bovenstaande klinkt wellicht hard en zakelijk, maar dat is de luchtvaart dan ook. Internationaal wordt dit door de diverse overheden, binnen hun vingerende wetgeving, zo toegepast. Het ene land wat strikter dan het andere. Nederland doet dit niet anders !

Naar mijn mening heeft de Amerikaanse immigration-officer het op hun Int. Luchthavens relatief eenvoudig. Voor het grootste gedeelte doet hij een administratieve controle van eerder door jezelf (en door de luchtvaartmaatschappij gecontroleerd) aangeleverde gegevens. Natuurlijk wat vragen v.w.b. bestaansmiddelen en reden verblijf, maar dat is het dan wel. Aan de landsgrenzen is dat anders, daar weet je nooit wie je voor je krijgt en is sprake van "echte" grensbewaking.

Moraal van dit verhaal: Is een retourticket nodig/verplicht? Ja, tenzij je valt onder de uitzonderingen.

Voor zover maar even....
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door US-fanboy »

Ik ga jullie hier uitgebreid op de hoogte houden van mijn bevindingen 8)
Heb ook nog wel een cameraatje die niet opvalt, dan kan ik het nog laten zien ook.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door Njit »

Lijkt me een goed plan :thumbup: Staan grote borden bij Immigrations dat je daar geen foto's mag maken. Maar doe vooral een 'Alberto Stegemannetje'

Afbeelding

ps, http://www.washingtontimes.com/news/201 ... hoto-troo/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Retour ticket verplicht?

Bericht door US-fanboy »

Afbeelding

:lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer