Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
dhg2000
Amerikakenner
Berichten: 623
Lid geworden op: 18 nov 2010, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door dhg2000 »

Hallo iedereen,

Voor onze volgende reis naar Amerika, dit keer gaan we naar Hawaii, willen we voor de eerste keer een auto gaan huren.
We hebben een auto nodig in Oahu, Maui en Big island.

Is het het beste als we alle 3 de auto's bij dezelfde maatschappij boeken, of ik het voordeliger om per eiland naar een aanbieder te kijken?
Welke auto kunnen jullie ons aanraden, omdat de wegen natuurlijk vol bochten zitten op Hawaii met het vulkaanlandschap.

We hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering, welke verzekeringen moeten we nu voor de auto erbij nemen.

En de laatste vraag is kunnen we het beste daar een TomTom kopen, onze eigen TomTom upgraden met een Amerika-kaart of kunnen we het beste een TomTom erbij huren?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!
bembi
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 jul 2009, 16:00

Re: Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door bembi »

De meeste wegen zijn goed geasfalteerd en de wegen die dat niet zijn daar mag je meestal ook niet komen van de autoverhuurders :wink: Het ligt natuurlijk aan met hoeveel mensen je gaat, maar ik lees veelal dat je prima wegkomt met de goedkoopste auto met vier deuren. Ook omdat er soms kleine of weinig parkeerplaatsen zijn en simpelweg omdat deze goedkoper zijn en groter dan in principe overbodig is :lol: Ik zou wel altijd kiezen voor vier deuren zodat de koffers eventueel ook op de achterbank kunnen.

ps. Op Oahu is parkeren wel prijzig en op de andere eilanden betaal je soms ook bij je hotel of bij sommige bezienswaardigheden om te parkeren.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
dhg2000
Amerikakenner
Berichten: 623
Lid geworden op: 18 nov 2010, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door dhg2000 »

Oke, daar moeten we inderdaad ook rekening mee houden ja, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Stateslovers
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2011, 22:52
Aantal x V.S. bezocht: 44
Locatie: Den Haag

Re: Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door Stateslovers »

Ik ben twee jaar geleden op Hawaii geweest en heb auto's gehuurd op Oahu, Big Island, Kauai en Maui. Alle auto's gehuurd via Alamo. Niet goedkoper uitgeweest door 4 x via hen te boeken, heb per eiland/boeking bekeken en ze waren elke keer het voordeligst.
Op Oahu zijn de afstanden wat groter en heb ik een SUV gehuurd (ook voor de bagage), voor de overige eilanden volstond voor ons een jeepje. Inderdaad, mijn voorganger schrijft over parkeerproblemen op Oahu; ik vond Honolulu/Waikiki een drama met de auto. Te druk, veel files, absurde parkeertarieven etc. De rest van Oahu en overige eilanden waren prima. Moet wel zeggen dat ik in Waikiki sliep en bijna mijn vroege vlucht naar LA miste omdat er zo veel verkeer was richting het vliegveld. Dat ga ik volgende keer anders doen :lol:
alle 50 staten bezocht!
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door Katja »

In welk opzicht waren de afstanden op Oahu groter? Ik heb dat tot nu toe alleen over the Big Island gelezen.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door Loek »

Grappig, dat dacht ik ook net...
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door guinevere »

Ik neem aan dat dat een foutje is en dat hij/zij Big Island bedoelde. :wink:

Een Jeep is niet nodig en je hebt daarmee meer kans op auto inbraak. Behalve op Big Island (en soms Road to Hana op Maui) kan je in principe overal goed rondkomen in een kleiner model. De wegen waar je echt een 4x4 voor nodig hebt zijn veelal verboden in je huurcontract.

Wij huren altijd via Discount Hawaii Car Rental of Costco omdat je kosteloos kan annuleren (we besparen vaak 100en dollars met herboekingen) en de extra bestuurder vaak inbegrepen is. Maar ik weet niet hoe dat met verzekeringen zit als je vanuit Europa komt --- het zou best kunnen dat je dan duurder uit bent.
Afbeelding
Stateslovers
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2011, 22:52
Aantal x V.S. bezocht: 44
Locatie: Den Haag

Re: Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door Stateslovers »

Ja stom, ik bedoelde Big Island ...
alle 50 staten bezocht!
dhg2000
Amerikakenner
Berichten: 623
Lid geworden op: 18 nov 2010, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door dhg2000 »

Het beste is dus om in Honolulu / Waikiki nog geen huurauto te nemen, maar van het openbaar vervoer gebruik te maken?
Laatst gewijzigd door dhg2000 op 17 jul 2014, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door Katja »

Wij hebben besloten om wel een huurauto te hebben in Honolulu omdat we veel dagtrips over het eiland willen maken. Hij zal best een dag in de parkeergarage van ons hotel blijven staan maar dat is dan niet anders.
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door guinevere »

Ik betaal liever de parkeerkosten, dan op van het OV afhankelijk zijn. Je hebt veel meer vrijheid als je zelf kan bepalen waar en wanneer je ergens naar toe gaat. Als het dichtbij is gaan we gewoon lopend en anders nemen we de auto.
Afbeelding
dhg2000
Amerikakenner
Berichten: 623
Lid geworden op: 18 nov 2010, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips voor auto huren op Hawaii, 3 eilanden, gezocht

Bericht door dhg2000 »

Oke, ja de bedoeling is om een paar dagen in Honolulu te blijven en daarna de rest van het eiland te bezoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer