Bagage bij United Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bagage bij United Airlines

Bericht door miccie »

Gisteren heb ik bij het reisbureau geboekt voor New York en Washington. Het vliegen gaat met United Airlines.

Nu zei men dat het maximale gewicht qua koffer 23 kg is en handbagage 7 kg. En at United er streng mee is. Nu las ik op internet dat United voor de handbagage 6 kg telt.


Hoe streng is United Airlines met het gewicht?
Toen ik in 2009 met Delta heen ging, en met KLM terug was men er totaal niet streng in. (toen had ik ook een hoger gewicht met handbagage)

Waar ik het om vraag, is omdat ik mijn fotografie apparatuur meeneem, en waarschijnlijk boven de 7 kg uitkom.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Bagage bij United Airlines

Bericht door PSVwally »

Mijn handbagage is nog nooit gewogen eigenlijk, wel een aantal keer gehad dat vooral de dikte in de gaten werd gehouden. Ik heb ook altijd allerlei camera's en benodigdheden erin zitten. Maar camera's, opladers ed. en wat kleren en een boek hebben bij mij nog nooit boven de 7 kilo gezeten.
Betty
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 jul 2011, 02:55

Re: Bagage bij United Airlines

Bericht door Betty »

onze zoon is ooit met handbagage die 20kg woog (valiesje vol boeken) zonder problemen met united vertrokken van Newark naar Brussel
troetelbeer79
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Bagage bij United Airlines

Bericht door troetelbeer79 »

Voor zover ik zie staat er bij United helemaal geen gewicht bij de handbagage:

https://www.united.com/CMS/en-US/travel ... ry-On.aspx
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Bagage bij United Airlines

Bericht door Rob »

Handbagage bij United mag 18 kilo/40lb wegen en ze hebben het in al die jaren dat wij met United vliegen nog nooit gewogen.
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Bagage bij United Airlines

Bericht door miccie »

Dank jullie wel voor de info. Hiermee weet ik dat ik zo door de douane kom. :)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bagage bij United Airlines

Bericht door Harry »

Hmmmm, die douane heeft niets te maken met het gewicht van je bagage :wink: , maar ook bij ons nog nooit een controle geweest op hand bagage, ook niet bij andere maatschappijen trouwens.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Bagage bij United Airlines

Bericht door mtl »

Je kan altijd aangehouden worden door de douane, hoe zwaar je handbagage ook is. Meestal beslist die meneer/mevrouw van de US Immigrations of dat gebeurt.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Bagage bij United Airlines

Bericht door ingrid14 »

Wij hebben al jaren met United gevlogen.
Als je ziet wat voor maat en wat voor gewicht trolleys die Amerikanen allemaal meeslepen ... :o
Ze moeten soms met z'n 2en zijn om de 'hand'bagage in de overhead bin te krijgen (af en toe zelfs gezien dat het te groot was en dan doen ze de bagage bij in het ruim).

Trouwens bij United:
handbagage = 1 stuk (vb kleine trolley) + 1 personal item (dit kan een handtas of zelfs een klein rugzak zijn)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Bagage bij United Airlines

Bericht door dimona »

Ik heb het bij UA wel meegemaakt dat ze (in de VS) streng waren op handbagage. Dat gebeurt als het vliegtuig helemaal vol zit, en ze bij de gate twintig keer omroepen of er mensen zijn die hun handbagage alsnog (kosteloos) willen inchecken. In dat geval laten ze je echt niet door met handbagage die groter is dan de voorgeschreven afmetingen. Ik kan me niet herinneren of er daarbij ook op gewicht wordt gelet; lijkt me minder relevant.
Simon_Says
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 17 mei 2014, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Bagage bij United Airlines

Bericht door Simon_Says »

Hoeveel je qua gewicht mag meenemen is vaak ook afhankelijk van welk ticket je hebt, en of je een bepaalde status als Frequent Flyer hebt bij de maatschappij of groep waarmee je vliegt (Voor United is dat United MileagePlus, of Star Alliance)
Doorgaans wordt handbaggage niet gewogen, tenzij de checkin-bediende een vermoeden heeft dat er overgewicht is. Een doorsnee rugzak of zo'n typische carry-on koffer is daarom ideaal, kan je makkelijk 12-15Kg in steken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer