Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1ste maal auto huren / Orlando / rentalcars.com

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kev D
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

1ste maal auto huren / Orlando / rentalcars.com

Bericht door Kev D »

Goedemiddag allen,

Wij gaan voor de eerste maal deze zomer naar Amerika, met name naar Orlando. Om daar van het één naar het ander te raken hebben we dus rondgekeken voor een auto huren. Na wat zoekwerk kwam ik op rentalcars.com (via zoekmachines, reisdossiers, etc).

We hebben daar nu een wagen geboekt voor 11 dagen, een "Ford Escape (or Similar)" via Alamo voor de prijs van € 337,20 - met deposit van € 55 & de rest binnen aantal weken. In deze prijs zit volgens de rentalcars.com confirmation mail inbegrepen:
What's Included

Unlimited Kilometres , Insurance ( - Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplementary Liability Insurance - Uninsured Motorist Protection ) , Local Taxes , Airport Surcharge , Premium location fee , Homeland Security Fee

What You'll Need To Take

An international driving licence is required if the licence is printed with non Roman Alphabet

What you'll need to know

Fuel Policy - The vehicle is supplied with a full tank of fuel. It should be returned full or refuelling charges will be applied OR Fuel should be paid for on arrival and it is not necessary to refill the tank before returning. Refunds are not given for unused fuel.
Daar dit onze eerste keer autohuren ooit is & ik al veel horrorverhalen tegengekomen ben op het internet wou ik even de ervaringen hier vragen bij de Nederlanders/Belgen:
  1. Is rentalcars.com een betrouwbare 3rd party? Ik weet dat Alamo het uiteindelijke verhuur regelt maar ik vroeg me af of alles correct verloopt via rentalcars.com.
  2. Is de prijs die rentalcars.com ons opgeeft de uiteindelijke prijs die we zullen betalen want lees ook van mensen die op het einde van de rit zovele euro's meer betalen dan oorspronkelijk geboekt?
  3. Hebben wij voldoende aan hetgeen inbegrepen is volgens bovenstaande lijstje (verzekeringen etc) of zullen ze ons vanalles proberen wijsmaken dat volgens hen verplicht is?
  4. Ik lees overal dat verhuurders een borg vragen bij het ophalen van de wagen, ik lees daar echter niets van op de site van rentalcars.com. Als dit zo is, is dit een redelijk bedrag dat men blokkeert op de CC of niet? Zou graag nog voldoende overhouden om te spenderen daar...
  5. Doen we er goed aan om de confirmation van rentalcars.com af te printen & mee te nemen naar de balie om te voorkomen dat ze ons extras willen aansmeren? Ik lees in de confirmation van rentalcars.com dat we een gevulde tank fuel krijgen bij ophalen maar ik lees ook verhalen van mensen die worden verplicht te betalen voor de volle tank...
Alvast bedankt aan de mensen die hierop willen reageren want zou graag hebben dat alles vlot verloopt voor onze eerste overzeese reis... :)
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: 1ste maal auto huren / Orlando / rentalcars.com

Bericht door Hinko »

1. Ja, betrouwbare partij
2. Ja, als je niks extra ter plekke neemt is dit je prijs.
3. Ja, je hebt alle benodigde verzekeringen.
4. Ik heb tijdens mijn vakanties nog nooit een borg op mijn cc overzicht zien staan.
5. Kun je doen, je hebt voldoende aan de voucher die je krijgt. Die je MOET meenemen.

Ter plaatse kun je nog Roadside Assistance en Personal Accident Insurance/Personal Effects Coverage nemen. Heb je een reisverzekering dan heb je de laatste niet nodig.
De eerste is voor lekke banden, vergeten om te tanken en je sleutels in de auto laat zitten. Is dus niet verplicht.

http://www.allesamerika.com/autohuur-amerika.html
FAQ Autohuur

Voor de volledigheid geef ik je nog wat extra site's. Altijd handig om prijzen te vergelijken.

http://www.alamo.co.uk/brits
https://www.alamo.com/
http://www.ebookers.de/
http://www.expedia.nl/
http://www.usareisen.de/
http://www.rentalcars.com/
http://www.autoeurope.nl/
http://www.uscarhire.com/
https://www.nationalcar.com/
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Lees even wat andere posts op dit forum. Deze vragen zijn zijn al vaak langsgekomen.

Wat eigen antwoorden in de herhaling:
Rentalcars is een betrouwbare bemiddelaar. Net zo betrouwbaar het het rijtje andere veelgebruikte brokers.

Ter plekke zal je altijd een credit card moeten overleggen als waarborg. Er wordt geen bedrag afgeschreven maar wel geblokkeerd. De borg gaat dus wel van je bestedingslimiet af.
Met m'n AmEx heb ik daar geen hinder van, maar als je met een Visacard hebt met bijv. €1250 bestedingslimiet, ga je op een gegeven moment wel een probleem krijgen met het afrekenen van je hotelovernachtingen.

Als je een reisverzekering hebt (die je toch al zou moeten hebben om je medische risio's te dekken) is een inzittendenverzekering en bagageverzekering overbodig.
Roadside assistance zal je ongetwijfeld ook aangeboden worden: de meesten wijzen dit aanbod vriendelijk doch beslist af.
Verder zal de baliemedewerker je ongetwijfeld andere extra's proberen aan te smeren.
Inspelend op je gemoed (of vermoeidheid) komen ze met extra verzekeringen, GPS, een grotere auto ("heb je echt nodig met zoveel personen/bagage) aanzetten.
Ze werken op commissiebasis....... In de regel ben je met alle aangeboden pre-paid pakketten voldoende verzekerd.

Er zijn verhuurders of deals waarbij er geen keuze is m.b.t. benzine. Dan moet je de eerste tank benzine kopen en moet je leeg inleveren.
Dus kan deze enige extra kostenpost zijn ter plekke.

Voor de rest kan je ALLE extra's afwijzen. Dus maak dat ook duidelijk als je aan de balie staat: je wilt geen upgrade (tenzij deze complementary is), geen road-side assistance of enige ander extra's. Je wilt precies de deal zoals je hebt gereserveerd en wilt niets bijbetalen. Vervolgens goed het contract doorlezen (incl de kopie die ze vaak afzonderlijk printen :blink: ) en erop letten dat het totaal $0,= is: overal staat "included". Dan kunnen er geen addertjes meer onder gras zitten :wink:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

@Kev D

Ik zie bij je confirmatie van Rentalcars dat hij terug moet ingeleverd worden met een volle tank, anders zullen ze wel een volle tank aanrekenen op je cc.

Zo wel Rentalcars als Alamo zijn betrouwbare partners, heb met beiden al een goede ervaring.
Je hebt al de benodigde verzekeringen, laat je ook geen Roadside aansmeren als je zelf een platte band kan vervangen, wel kijken dat er een reserveband en krik in de auto ligt.

Als je op tolwegen gaat rijden zal die achteraf op je cc aangerekend worden met een kleine fee.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Rentalcars is zelf geen verhuurmaatschappij alleen een handler, maar wel betrouwbaar.

Je kan kiezen of je de tank overkoopt en leeg inlevert of hem vol inlevert. Lever in geen geval niet vol in wanneer je vol moet inleveren, dan rekenen ze immers veel te veel aan.

Het is inderdaad correct dat men een bedrag blokkeert op je creditcard. Je ziet dat niet maar ondervindt wel de last als je aan de limiet komt. Als je nog veel ter plaatse moet betalen kan je eigenlijk best je limiet laten verhogen bij de bank.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kev D
Amerika-ontdekker

Bericht door Kev D »

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Ik lees hier op verschillende sites ook nog zo'n ding als Alamo Roadside Protection. Ik heb nog nooit een lekke band moeten vervangen & het lijkt me wel handig om extra bescherming te hebben hiertegen in een vreemd land. Is deze verzekering aan te raden of niet? Indien je deze hebt, en je hebt lekke band bel je dan gewoon Alamo op?
KevAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door KevAmerika »

Kev D schreef:Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Ik lees hier op verschillende sites ook nog zo'n ding als Alamo Roadside Protection. Ik heb nog nooit een lekke band moeten vervangen & het lijkt me wel handig om extra bescherming te hebben hiertegen in een vreemd land. Is deze verzekering aan te raden of niet? Indien je deze hebt, en je hebt lekke band bel je dan gewoon Alamo op?

Ik heb 2 jaar geleden een lekke band gehad, ben naar een pompstation gereden en heb de band weer even opgepompt en daarna naar een garage.
Die hebben de band gerepareerd, en moest iets van $12,- betalen..
Dus ik weet niet hoeveel zon verzekering kost maar ik zou het niet nemen..
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
Kev D
Amerika-ontdekker

Bericht door Kev D »

KevAmerika schreef:
Kev D schreef:Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Ik heb 2 jaar geleden een lekke band gehad, ben naar een pompstation gereden en heb de band weer even opgepompt en daarna naar een garage.
Die hebben de band gerepareerd, en moest iets van $12,- betalen..
Dus ik weet niet hoeveel zon verzekering kost maar ik zou het niet nemen..
Zou je in principe niet naar een garage kunnen gaan ermee & de factuur laten doorsturen naar Alamo zelf, zonder die Roadside Protection te nemen?

Ik ga toch eens informeren bij mijn eigen verzekering of zij niets kunnen aanbieden in de reisverzekering voor zo'n zaken...
KevAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door KevAmerika »

Bij het inleveren van de auto vroegen ze wel of ik nog een bonnetje had omdat ik aangaf dat ik een lekke band had gehad, maar had geen zin om voor $12 te lang te zoeken, dus het zou goed kunnen dat de verhuurder (weet niet meer welke partij) het anders vergoed had.
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
schrijvert
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door schrijvert »

Beste iedereen,

Ik ga volgende week richting Canada (ik weet het, dit is een USA forum ;)) maar denk toch dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. Ook wij hebben bij rentalcars.nl besteld en ben achteraf eigenlijk pas op dit forum terecht gekomen omdat ik de prijs niet 100% vertrouwde. Voor een reis in Canada een Dodge charger gehuurd voor 9 dagen via rentalcars.nl voor 350€ bij Alamo. Wat mij opviel was dat eenzelfde boeking direct bij alamo.com, voor dezelfde klasse (Ford Fusion is dezelfde klasse als dodge charger nee mik aan?) ons (1150$) of ~800€ zou kosten. Hier was wel inbegrepen een one-way dropoff (Toronto-->Ottawa) fee van 300 Canadese Dollar / ~200€. Dit rechtvaardigt het verschil echter bij lange na niet niet. Is het dan zoveel goedkoper om het via een bemiddelaar te doen of zie ik iets over het hoofd?

Ook heb ik nog een meer algemene vraag, de hoofdboeker is ouder dan 25 maar ik, als extra bestuurder, ben 23 en vraag me af hoe de kosten berekent worden. Is dit 10CAD per dag voor de extra bestuurder en 25 CAD per dag voor de leeftijdscategerie 21-25? Dus wordt het hoogstwaarschijnlijk 35 CAD per dag?

Alvast bedankt!

(zie ook plaatjes)
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

rentalcars.com (daar heb je het over toch?) kun je 100% vertrouwen. Prijs klopt, verzekeringen klopt.

En volgens mij wel ja qua berekening.
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

Ik heb voor eind december ook bij rentalcars gehuurt. Vorig jaar heb ik ook bij hun gehuurt toen ik naar orlando ging. Alle nodige verzekeringen zitten erbij. Laat je geen extra verzekerigen aansmeren. Is niet nodig.

Wat ik wel zo doen is een electrisch tolkaart bij de auto nemen. Dit kan je bij de afhaalbalie vragen. Is erg handig in Orlando/Flordia. Je kan dan gewoon doorrijden bij de tolpoorten zonder te stoppen en met cashgeld te kutten.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je betaalt er wel per dag een kost voor om de kaart te gebruiken....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

Ja uiteraard.. Het kost geld maar dat weegt niet op tegen het gemak.

https://www.sunpass.com/rentalcar
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ben je inmiddels in Florida niet ongeveer verplicht om zo'n kaart aan te schaffen als je over highways gaat rijden?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nee hoor, er zijn ook verhuurders (oa.Avis en Hertz) die de tol gewoon in rekening brengen dmv de kentekenplaat. Geen enkel gedoe met kastjes of kaartjes of wat dan ook.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer