Wij gaan voor de eerste maal deze zomer naar Amerika, met name naar Orlando. Om daar van het één naar het ander te raken hebben we dus rondgekeken voor een auto huren. Na wat zoekwerk kwam ik op rentalcars.com (via zoekmachines, reisdossiers, etc).
We hebben daar nu een wagen geboekt voor 11 dagen, een "Ford Escape (or Similar)" via Alamo voor de prijs van € 337,20 - met deposit van € 55 & de rest binnen aantal weken. In deze prijs zit volgens de rentalcars.com confirmation mail inbegrepen:
Daar dit onze eerste keer autohuren ooit is & ik al veel horrorverhalen tegengekomen ben op het internet wou ik even de ervaringen hier vragen bij de Nederlanders/Belgen:What's Included
Unlimited Kilometres , Insurance ( - Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplementary Liability Insurance - Uninsured Motorist Protection ) , Local Taxes , Airport Surcharge , Premium location fee , Homeland Security Fee
What You'll Need To Take
An international driving licence is required if the licence is printed with non Roman Alphabet
What you'll need to know
Fuel Policy - The vehicle is supplied with a full tank of fuel. It should be returned full or refuelling charges will be applied OR Fuel should be paid for on arrival and it is not necessary to refill the tank before returning. Refunds are not given for unused fuel.
- Is rentalcars.com een betrouwbare 3rd party? Ik weet dat Alamo het uiteindelijke verhuur regelt maar ik vroeg me af of alles correct verloopt via rentalcars.com.
- Is de prijs die rentalcars.com ons opgeeft de uiteindelijke prijs die we zullen betalen want lees ook van mensen die op het einde van de rit zovele euro's meer betalen dan oorspronkelijk geboekt?
- Hebben wij voldoende aan hetgeen inbegrepen is volgens bovenstaande lijstje (verzekeringen etc) of zullen ze ons vanalles proberen wijsmaken dat volgens hen verplicht is?
- Ik lees overal dat verhuurders een borg vragen bij het ophalen van de wagen, ik lees daar echter niets van op de site van rentalcars.com. Als dit zo is, is dit een redelijk bedrag dat men blokkeert op de CC of niet? Zou graag nog voldoende overhouden om te spenderen daar...
- Doen we er goed aan om de confirmation van rentalcars.com af te printen & mee te nemen naar de balie om te voorkomen dat ze ons extras willen aansmeren? Ik lees in de confirmation van rentalcars.com dat we een gevulde tank fuel krijgen bij ophalen maar ik lees ook verhalen van mensen die worden verplicht te betalen voor de volle tank...