Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
USA naar Argentinië
USA naar Argentinië
Hallo,
Volgende maand begint voor mij een groot avontuur, van Florida zal ik in +/- 8 maanden met een motorfiets naar Argentinië reizen. Daar nu bijna alles geregeld is blijkt er toch een serieuze kink in de kabel onterend de "toegangsprocedure" in de VS. Het initiële plan was om een enkele reis te nemen naar Florida en dan in een later stadium een reis terug te boeken uit Argentinië. Naar het schijnt is dit niet zo'n goed idee; wat ik tot nu toe heb vernomen/ geleerd:
-Het is een voorwaarde dat je een retourvlucht moet hebben als je reist met Visa Waiver Program (http://travel.state.gov/content/visas/e ... #reference). Je kan hier dus eigenlijk niet omheen (het is een regel).
-Een mogelijkheid zou zijn om een retour ticket (in oktober ofzo) te boeken uit Argentinië, geen idee of dit telt als een retourvlucht?
-Ik boek een retour uit de VS en annuleer deze dan (of gebruik hem niet), deze optie spreekt mij op één of andere manier het minst aan omdat je in principe iets zegt en dat dan vervolgens niet doet.
Het belangrijkste is natuurlijk dat ik de States inkom als ik op het vliegveld sta en ook weer uit mag als ik met motor bij de Mexicaanse grens sta.
Allen alvast bedankt.
Volgende maand begint voor mij een groot avontuur, van Florida zal ik in +/- 8 maanden met een motorfiets naar Argentinië reizen. Daar nu bijna alles geregeld is blijkt er toch een serieuze kink in de kabel onterend de "toegangsprocedure" in de VS. Het initiële plan was om een enkele reis te nemen naar Florida en dan in een later stadium een reis terug te boeken uit Argentinië. Naar het schijnt is dit niet zo'n goed idee; wat ik tot nu toe heb vernomen/ geleerd:
-Het is een voorwaarde dat je een retourvlucht moet hebben als je reist met Visa Waiver Program (http://travel.state.gov/content/visas/e ... #reference). Je kan hier dus eigenlijk niet omheen (het is een regel).
-Een mogelijkheid zou zijn om een retour ticket (in oktober ofzo) te boeken uit Argentinië, geen idee of dit telt als een retourvlucht?
-Ik boek een retour uit de VS en annuleer deze dan (of gebruik hem niet), deze optie spreekt mij op één of andere manier het minst aan omdat je in principe iets zegt en dat dan vervolgens niet doet.
Het belangrijkste is natuurlijk dat ik de States inkom als ik op het vliegveld sta en ook weer uit mag als ik met motor bij de Mexicaanse grens sta.
Allen alvast bedankt.
Re: USA naar Argentinië
Heel vaak is een retour ticket goedkoper dan een enkele reis ticket. Ik zou een retour ticket kopen met de terugvlucht op 80 dagen na aankomst en vervolgens het retour gedeelte van het ticket niet gebruiken. Bij de grens met Mexico wordt toch geregistreerd dat je het land verlaten hebt.
Wellicht is het in jou geval beter om niet op het VWP te reizen maar een toeristen visum aan te vragen voor Amerika.
Wellicht is het in jou geval beter om niet op het VWP te reizen maar een toeristen visum aan te vragen voor Amerika.
Heb ondertussen contact gehad met diverse bemiddeling bureaus voor visa. De meeste zeggen dat er best wel risico's zijn aan het aanvragen van een b2 visum, er worden er blijkbaar veel afgewezen in Amsterdam en echt strakke richtlijnen zijn er niet. Komt bij dat ik zowel mijn huurwoning als baan op ga zeggen voor deze reis, in mijn geval helemaal geen hulp bij aanvraag b2 visum. Als het visum eenmaal is afgewezen mag je blijkbaar ook niet meer zonder visum het land in (dus niet met het visa waiver program).
Kom ik toch uit op het boeken van een retour zonder de retour te gebruiken.
Kom ik toch uit op het boeken van een retour zonder de retour te gebruiken.
Dan is een B-2 visum zeker een risico. Want wat voor banden heb je dan nog met Nederland?Nico2 schreef:Komt bij dat ik zowel mijn huurwoning als baan op ga zeggen voor deze reis,
Banden met familie zijn er wel, ouders, ooms tantes, zus... Ik wil gewoon het risico niet lopen dat ik afgewezen wordt want dan is het maar afwachten wanneer het wel (als) nog een keer wordt goedgekeurd. Ga er van uit dat ik Mexico wel inkom (dit is immers toegestaan onder de visa waiver).
De VS ziet dat niet als banden, want emigranten laten die ook achter. Financiële verplichtingen in NL beschouwt men wel als banden. Of je Mexico inkomt bepaalt de VS niet, maar Mexico. Let wel, ook bij het VWP/Esta loop je de kans afgewezen te worden. Het is belangrijk dat jij kan aantonen dat je voldoende geld hebt zodat je niet hoeft te gaan werken in de VS en dat je en reisplan kan overleggen. En blijf maximaal 90 dagen in de VS (liefst iets minder zodat je wat speling hebt).
Ja, helder. Ik ga dan nu eerst ook maar een ESTA aanvraag doen en kijk dan verder.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht