Sneller je auto ophalen bij Alamo

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door Christian »

Ik heb zojuist ook ingecheckt bij Alamo.
Ik heb geboekt via Auto Europe en kon inloggen met mijn naam en reserveringsnummer dat ik van auto europe gekregen heb.
Ik heb nu ook een papiertje met Check-in Confirmation met een barcode en alle verzekeringen etc die included zijn staan er ook op. Zeer compleet dus.

En ik ga pas in november. :? :(
VinMor
Amerikafan
Berichten: 364
Lid geworden op: 29 mei 2013, 07:50
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door VinMor »

Quinta schreef:
Wat doe jij anders dan mij dan? Ik zit in een locatie waar het kan: Las Vegas, en ik voldoe aan alle voorwaarden...online ingecheckt al gedaan.
Vinmor wat bedoel je, volgens mij maakt het niet uit waar je de auto ophaald. Maar je moet wel alle stappen op die pagina doen om uiteindelijk de juiste uitdraai te kunnen krijgen. Succes

Ik heb mijzelf online ingecheckt, opgeslagen en dan? (overigens kan ik ook niks meer aanpassen in mijn online gegevens, klopt dit?)
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door Quinta »

Ik kreeg nadat alles klaar was een pagina met het verzoek het document uit te printen of later. Als op printen drukt krijg je gelijk de alamo Bypass Ticket.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door Vito »

Ik baal echt vreselijk. Vanochtend kon ik idd skip the counter aanklikken, maar heb dat niet afgemaakt omdat ik niet wist wat ik moest doen met de CDW en EP. En nu kom ik er niet meer in, hij begint dan als het ware met een nieuwe reservering en geeft bovenaan in dat ik de reservering niet online kan wijzigen of cancelen. Maar dat wil ik helemaal niet :sadcry:
Ik probeer het morgen nog wel en anders ga ik er maar achteraan bellen of pak de eerste streepjescode die ik had uitgedraaid van de UK site.
Jerre
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 nov 2008, 00:01
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door Jerre »

rechts op je overzicht zag je gewoon dat CDW en EP reeds included waren :) die 3e en 4e (road assistance en een soort van persoonlijke insurance) heb ik gewoon op decline laten staan vermits ik dat niet moeten hebben. CDW en EP zijn het belangrijkste :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door Petticoat »

Vito schreef:Vanochtend kon ik idd skip the counter aanklikken, maar heb dat niet afgemaakt omdat ik niet wist wat ik moest doen met de CDW en EP. En nu kom ik er niet meer in, hij begint dan als het ware met een nieuwe reservering en geeft bovenaan in dat ik de reservering niet online kan wijzigen of cancelen.
Ik heb precies hetzelfde probleem! Lijkt een foutje in de website.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door GJ »

Ik probeer ook in te checken, maar ik krijg alleen de melding dat ik proper values moet invullen bij first, last en confirmation number. Waar kan ik dat vinden op usareisen.de vouchers? Is toch het ref.nr/ booking nummer dat op de voucher staat?
Arjan101
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 okt 2011, 09:48

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door Arjan101 »

Petticoat schreef:
Vito schreef:Vanochtend kon ik idd skip the counter aanklikken, maar heb dat niet afgemaakt omdat ik niet wist wat ik moest doen met de CDW en EP. En nu kom ik er niet meer in, hij begint dan als het ware met een nieuwe reservering en geeft bovenaan in dat ik de reservering niet online kan wijzigen of cancelen.
Ik heb precies hetzelfde probleem! Lijkt een foutje in de website.
Ik had ook hetzelfde probleem, twijfelen en toen afgesloten.
Ook bij mij werkt Skip the counter niet meer.

Heb nog een poging gedaan door een mail te sturen, echter geeft Alamo aan dat dit probleem door de tussenpersoon Alamo Brits.com komt :roll:

Ben benieuwd of jullie nog gebruik kunnen maken van de tool na een telefoontje.
VinMor
Amerikafan
Berichten: 364
Lid geworden op: 29 mei 2013, 07:50
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door VinMor »

Bij mij geeft die overigens dit aan(zie afbeelding)
Printen en e-mailen lukt niet, hij opent een lege pagina
Bijlagen
Alamo.jpg
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door GJ »

Nou, ook hier ellende. Ik heb inmiddels het confirmation number gekregen (voor de Driveusa.de-boekers: het is de cijfer/lettercombinatie met /dri erachter, maar dan zonder de /) en ik kan ook inloggen. Verzekeringen kloppen allemaal voor wat er wel en niet included is. Maar dan staat er opeens een 'drop fee' van $ 300 plus nog $ 33 aan tax of surcharge of iets dergelijks, terwijl er volgens de voucher geen one-way fee is tussen Seattle en SFO. Ik heb naar Alamo gebeld, maar volgens die man aan de lijn kon ik niet online inchecken omdat ik via een 'third party' had geboekt (volgens mij begreep hij mij niet helemaal - ik het het idee dat die klantenservice ergens op de Filipijnen zit ofzo?). Ik moest volgens hem in ieder geval naar de counter.

Ik ga er nog maar eens een mailtje aan wagen naar Driveusa.de, want ik vond het vooruitzicht van niet dat gezever aan de balie te moeten aanhoren na een reis van 18 uur sowieso al aanlokkelijk, maar een discussie over al of niet betalen van ruim $ 300 aan dropoffkosten zie ik al helemaal niet zitten. Maar als ik het goed begrijp kan ik na een afgebroken poging tot inchecken dus helemaal niet meer online inchecken? Nou, fijn dan...
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door Old Faithful »

GJ schreef: Maar dan staat er opeens een 'drop fee' van $ 300 plus nog $ 33 aan tax of surcharge of iets dergelijks, terwijl er volgens de voucher geen one-way fee is tussen Seattle en SFO.
Volgens mij is dat een speciale afspraak tussen deze tussenpersoon en Alamo. Wij hebben in 2012 via usareisen.de (de duitstalige versie van driveusa.de) bij Alamo in Seattle een auto opgehaald en in San Francisco ingeleverd zonder achterlatingskosten te betalen.
Op de website van usareisen.de staat dat usareisen.de die terugbetaalt als ze toch in rekening gebracht worden. Bij ons was dat niet het geval. Ik meen op het forum weleens gelezen te hebben dat men de achterlatingskosten wel moest betalen en die inderdaad via usareisen.de terugkreeg. Blijkbaar zijn niet alle medewerkers van Alamo op de hoogte van deze speciale regeling.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door PSVwally »

Ik had daar in LA ook problemen mee. En als ik niet wilde betalen moest ik ter plekke drive-usa maar even bellen. Ik snap best dat hun echt niet alle dingen weten van alle boekingsbedrijven die gelinkt zijn. Maar als er op de voucher toch gewoon in goed engels staat: paid in full en no drop-off charges ed. terwijl de barcode en alle info op de voucher klopt dan heb ik aan de andere kant ook zoiets van lezen is blijkbaar ook een vak. Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat je 'even' die kosten moet betalen en dat je het van USAreisen.de wel terug krijgt. Natuurlijk krijg je het terug trouwens, want usareisen is wat dat betreft gewoon een nette organisatie, maar ik wil niet op dat moment die 300 euro of dollar ook nog op mijn cc afschrijven als ik daar niet op reken.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door GJ »

Hmmm... dan zal ik die online check-in toch maar niet doen, want dan weet ik zeker dat ik die $ 300 moet betalen. Zit niks anders op dan er het beste van hopen ter plekke. Bellen als je daar aan de balie staat lijkt me ook niet handig, ze zijn volgens mij niet 24/7 bereikbaar.

Jammer hoor. Vond de dame die we vorige keer in Denver troffen bij Alamo echt vervelend opdringerig, dus was fijn geweest om dat nu te kunnen skippen.
VinMor
Amerikafan
Berichten: 364
Lid geworden op: 29 mei 2013, 07:50
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door VinMor »

Ik krijg te horen van Alamo dat wanneer je prepaid en van een 'third party' huurt dat je helemaal geen gebruik kan maken van het online incheck systeem van Alamo..
Heb toch echt kunnen inchecken, vind het allemaal maar onduidelijk, ik ga wel gewoon naar de 'counter' en regel het daar allemaal.
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door moon29 »

Ik heb zojuist online ingecheckt.
Ik kon vervolgens 'skip the counter' kiezen, maar krijg dan de volgende opties:

Protection Options (previously selected)
Collision Damage Waiver $24.99 / DAY View Details Accept Decline
Extended Protection $13.95 / DAY View Details Accept Decline
Personal Accident Insurance/Personal Effects Coverage $5.00 / DAY View Details Accept Decline
Roadside Assistance Protection $6.99 / DAY View Details Accept Decline

De bovenste twee staan al ingevuld (accept), de onderste 2 niet.
Moet ik die allemaal op 'decline' zetten?

Wat ik niet begrijp: de bovenste 2 zijn 'included' volgens mijn bevestiging. Maar nu staat er ineens een bedrag per dag bij :o :?


groetjes,
Monique
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door Quinta »

Ik heb ze weg geklikt en op de uiteindelijke uitdraai stonden ze er nog gewoon bij. Succes
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door moon29 »

Mijn sessie was inmiddels verlopen.
Dus logde ik opnieuw in.
Kies weer voor 'skip the counter'
maar krijg dan 'you may not skip reservation steps' te zien, waarbij ik ook weer uitgelogd ben.... :(

Iemand die hier een oplossing voor weet???
Matrox
Amerikakenner
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 mar 2008, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: de Betuwe

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door Matrox »

Begrijp dit hele topic niet. Waar duurt dit zo lang?
Wij hebben alle 7 keren (waarvan 2 keer in Denver en 2x in LA) bij Alamo nooit meer (meestal veel minder) dan een kwartier nodig gehad. Het uitzoeken van een auto kostte altijd aanzienlijk meer tijd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door Vito »

Moon29, als je de laatste 2 blz. had gelezen, had je kunnen lezen, dat als je niet direct doorgaat, je geen skip the counter meer kunt doen. Al 4 personen hadden ditzelfde probleem. Mailen naar Alamo levert alleen maar het antwoord op dat je een third party reservering hebt gedaan en dat je dan geen gebruik kunt maken van skip the counter.
Je zult dus langs de balie moeten.

Echter, ik weet niet hoe dit met anderen zit, heb ik ook nog een confirmation vanuit Alamo.uk.co waar wél een BAR code op zit. Ik vraag me dus af of we met dat formulier de gok kunnen nemen en rechtstreeks naar de garage kunnen.
Iemand hier daar ervaring mee?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo

Bericht door moon29 »

Ik had dat vluchtig gelezen, maar dacht dat dat inderdaad kwam omdat zij via 'third partie' hadden geboekt. Ik heb rechtstreeks bij Alamo geboekt (alamo.co.uk/brits)
Ik heb inderdaad ook een check in confirmation waarop een barcode staat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer