Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vervoer naar dusseldorf

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bibitv
Amerikafan

vervoer naar dusseldorf

Bericht door bibitv »

Twijfel of ik tickets zou boeken op Dusseldorf. Hoe pakken jullie dit aan?

Is er een goede treinverbinding tussen bv Antwerpen en Dusseldorf? En zo ja, wat kost dit ongeveer in het hoogseizoen...

Of gaan jullie met de auto en laten jullie de auto achter op een betaalparking?

Of is een taxi interessanter en wat kost je dat plus/minus?
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: vervoer naar dusseldorf

Bericht door lsl »

trein:
http://www.b-europe.com/Reizen

auto parkeren:
gebruik even de zoekfunctie hier op het forum, daar zijn de laatste weken al meerdere topics over geweest

taxi vanuit Antwerpen:
boek dan maar beter je ticket vanuit Brussel of Amsterdam...
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Trein van Antwerpen naar Düsseldorf Flughafen is erg omslachtig. Je moet in Brussel, Keulen en Düsseldorf overstappen. Je hebt 2 haltes bij Düsseldorf Flughafen: een halte op de terminal die eindpunt is van de S-bahn uit Düsseldorf Hbf en een halte vlakbij de terminal die aan de spoorlijn Duisburg-Düsseldorf ligt. Vanaf die halte moet je nog de monorail nemen naar de terminal.
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Als je niemand hebt om te brengen/halen (zoals wij), dan zou ik voor een parking kiezen, redelijk betaalbaar en zeker goedkoper dan taxi vanuit Antwerpen en minder omslachtig dan trein.
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Hey iedereen,
bedankt voor jullie snelle reactie. Trein zullen we maar zo laten. Als je zo'n lange reis voor de boeg hebt, dan is zo-snel-mogelijk geen luxe.
Sommige hotels in DUS blijken ook park-and-stay formules te hebben.
Iemand ervaring met bepaalde hotels?
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Geen ervaring met dergelijke hotels. Maar hoe vroeg vertrekt je vlucht? Je rijdt er immers in anderhalf uur naar toe. Als je 's middags pas vertrekt is overnachten wellicht helemaal niet nodig. Je hoeft dan alleen een goede parkeerplek te vinden. Deze zijn overigens in het algemeen weer goedkoper dan die bij Schiphol.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
SabAr
Amerika-ontdekker

Bericht door SabAr »

Ik zou je adviseren pas voor dusseldorf te gaan als het echt paar honderd euro scheelt. Bij ons scheelde het ook iets van 300 maar heen en weer reizen kost ook gauw wat. En dan nog eens de autorit.

Het goedkoopst zou zijn met je auto te gaan en ergens dichtbij gratis te parkeren en OV te pakken.
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

Ik zie er met name tegenop om na aankomst in Duitsland (dus met jet lag en slecht geslapen) terug te rijden naar het westen van Nederland. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik vind een goedkoop ticket leuk maar mijn leven is me meer waard :-)
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij moeten altijd minimaal 1,5 uur van Brussel of 2 uur van Amsterdam rijden om thuis te komen heb daar nog nooit een probleem mee gehad.
bollie763
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door bollie763 »

Wij hebben afgelopen zomer overnacht in Tryp hotel Düsseldorf airport. Geboekt bij parken und fliegen.de
Dit is ons ontzettend goed bevallen.
De aanbieding was toen
1 nacht slapen met 3 weken gratis parkeren en een taxivoucher naar het vliegveld en ook weer van het vliegveld terug naar het hotel.
Geen ontbijt erbij maar wel gratis minibar

Mocht je nog vragen hebben, laat maat weten
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

SabAr schreef: heen en weer reizen kost ook gauw wat. En dan nog eens de autorit.
Dat geldt toch voor elke reis naar elk vliegveld? Of je moet naast de incheckbalie wonen of een lift krijgen van iemand die dat kosteloos wil doen. Düsseldorf, Schiphol of Zaventem zijn bijvoorbeeld voor ons even ver. En dan pak ik dus wél dat voordeel t.o.v. vliegen op bijvoorbeeld Schiphol, waar de parkeerkosten weer hoger zijn. Ik weet het: mijn situatie is waarschijnlijk anders dan de jouwe, maar dat geldt volgens mij ook voor TS. Vanuit Antwerpen is Düsseldorf of Schiphol nagenoeg net zo ver en net zo moeilijk/makkelijk te bereizen (met de auto dan).
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Nieka
Amerikafan

Bericht door Nieka »

Inderdaad, dat heen en weer en reizen en autorit kosten ons nagenoeg even veel. Het ligt er gewoon aan waar je woont.
Eindhoven is eigenlijk ideaal voor ons, helaas (nog) geen vluchten naar USA gevonden in hun aanbod :mrgreen:
carmenedwin
Amerika-ontdekker

Bericht door carmenedwin »

Wij hebben minder geluk... We wonen 300 km van Amsterdam of dusseldorf, en 250 km van Parijs. De dichtste luchthaven is Brussel, ongeveer 150 km.
En ja, we hebben deze zomer onze vlucht gereserveerd DUS-LAX.
En ja, onze goedkope tickets (699 euro/persoon x 4) worden al gauw heel wat duurder (hotel in DUS + parking).
En ja, wij moeten 740 euro extra betalen voor een zetel op de eerste rij wegens mijn "lange mannen" in huis.
Maar wij zijn heel blij met onze tickets en de voorbereiding is reeds volop gestart.
Wij kijken met een gerust gevoel vooruit naar onze vakantie :thumbup:

gr
carmen
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

O, dat is herkenbaar hoor! Wij wonen 55 kilometer van Schiphol, en 265 km van Düsseldorf. Toch vertrekken wij ook van Düsseldorf, met z´n vieren scheelt het voor ons evengoed een hoop geld. (zelfs als ik de overnachtingen heen en terug in Londen meetel, de benzine en de parkeerkosten). Ach zo zien we meteen nog wat van Europa :lol:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Sinds kort heeft Deutsche Bahn een IC-bus tussen Antwerpen en Düsseldorf Flughafen. Deze bus stopt ook in Eindhoven.
1 ste x USA
Amerikafan

Bericht door 1 ste x USA »

Is dat ook te boeken voor een trip vanuit Antwerpen naar Dusseldorf luchthaven,kan het niet direct vinden op hun site.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer