Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ESTA aanvraag

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Moonbeam
Amerika-newbie

ESTA aanvraag

Bericht door Moonbeam »

Hoi allemaal,

ik lees al een tijdje mee op het forum. Wij vertrekken op 2 januari naar Vegas om te trouwen!
We vliegen van Düsseldorf naar Chicago en daarna naar Las Vegas.

Alles is zo wat in orde, inclusief Esta. Alleen twijfelde ik nog steeds over onze Esta aanvraag...

Op een gegeven moment moet je de luchtvaartmaatschappij ingeven. Wij vliegen met Iberia vanaf Düsseldorf naar Chicago en dan met American Airlines van Chicago naar Las Vegas. Onder onze vluchtgegevens staat telkens "uitgevoerd door American Airlines"(ook bij de eerste vlucht, die met Iberia gaat). Omdat we met Iberia Amerika binnenkomen (Chicago), hebben we Iberia ook ingevuld als luchtvaartmaatschappij. Tot op heden heb ik eigenlijk getwijfeld of dit wel correct is.

Iemand die me dit kan bevestigen?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: ESTA aanvraag

Bericht door Njit »

Het volgende staat bij je ESTA aanvraag:
Carrier Name
Choose the carrier name for the carrier on which you will be traveling to the United States, if your travel information is available.
The carrier name is optional to complete the application.

Carrier Name
Enter the flight number for the carrier on which you will be traveling to the United States, if your travel information is available.
The flight number is optional to complete the application.
Als je een IBERIA vluchtnummer hebt naar de USA dan kun je die gewoon invullen. Het is overigens een optioneel veld dus je had het ook mogen weglaten ;)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Moonbeam
Amerika-newbie

Bericht door Moonbeam »

Bedankt voor je reactie !

Inderdaad, ik zie nu pas dat het optioneel was.
Dan zal er wel niet moeilijk om gedaan worden, als het toch niet correct was, neem ik aan :)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Voor de duidelijkheid, je vliegt gewoon met American Airlines van Düsseldorf naar Chicago, Iberia vliegt helemaal niet op die route. Het is een code share met een Iberia vluchtnummer.
Moonbeam
Amerika-newbie

Bericht door Moonbeam »

Harry schreef:Voor de duidelijkheid, je vliegt gewoon met American Airlines van Düsseldorf naar Chicago, Iberia vliegt helemaal niet op die route. Het is een code share met een Iberia vluchtnummer.
Dit begrijp ik niet helemaal. Wat heeft Iberia dan met de vlucht te maken ?
Moonbeam
Amerika-newbie

Bericht door Moonbeam »

Moonbeam schreef:
Harry schreef:Voor de duidelijkheid, je vliegt gewoon met American Airlines van Düsseldorf naar Chicago, Iberia vliegt helemaal niet op die route. Het is een code share met een Iberia vluchtnummer.
Dit begrijp ik niet helemaal. Wat heeft Iberia dan met de vlucht te maken ?
Ik heb al gevonden wat het is. Lange leve Google !

Hmm.. Dan hoop ik dat we hier geen problemen mee krijgen :(
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Nee hoor, maar je daar niet druk om. Zelfs als je het niet invult is het geen enkel probleem dus als je twijfelt kun je die velden gewoon leeg laten.
Zorg wel dat je het adres van je hotel hebt voor het geval ze daar naar vragen. Altijd vervelend als je dan moet gaan zoeken.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Hotel adres is nodig voor het customs formulier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer