Rondje West Coast, vliegen op Phoenix?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Santhi
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2013, 17:09

Rondje West Coast, vliegen op Phoenix?

Bericht door Santhi »

Komend voorjaar willen mijn vriend en ik voor het eerst naar de USA :). We willen vanaf half april tot half mei een rondje West Coast doen. Ik ben een beetje aan het zoeken naar tickets, en zie dat het zo'n 200 euro scheelt om te vliegen op Phoenix ipv LA of SFO. Is het vanaf Phoenix net zo goed te doen om een rondje van 3 a 4 weken langs een aantal nationale parken, Vegas, Los Angeles en San Francisco te maken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje West Coast, vliegen op Phoenix?

Bericht door Martin & Marianne »

Ja hoor, dat kan heel goed. Met een rondje Phoenix rij je wel iets meer kilometers dan met een rondje LA of SF, maar veel scheelt het niet. Je zou ook eens kunnen kijken naar een one way Phoenix-Los Angeles. Dan hoef je niet dat stuk van LA naar Phoenix te rijden. Heb je ook gekeken naar tickets naar Las vegas?
Kijk eens naar wat routevoorstellen in het zuidwesten-forum om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Marianne
Pivo
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2013, 13:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondje West Coast, vliegen op Phoenix?

Bericht door Pivo »

Hou rekening met het feit dat de belasting in Phoenix bijna 2x zo hoog is als bv. in Las Vegas. Op 3/4 weken camperhuur kan dat erg veel schelen. Wij zijn daarom uitgeweken naar Las Vegas als startpunt, het bleek ook goedkoper vliegen te zijn :)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rondje West Coast, vliegen op Phoenix?

Bericht door Pete.Z »

Phoenix is juist een prima plek om te starten, en eventueel te eindigen.
Als je drie of vier weken hebt, zou ik onderdaad een rondje maken, met minder tijd is het beter om te eindigen in b.v. lA.
bigroc
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 okt 2008, 11:24
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Rondje West Coast, vliegen op Phoenix?

Bericht door bigroc »

Wij hebben in 2009 een rondje gedaan vanaf Phoenix. Zie ons reisverslag, misschien heb je er wat aan.

Groetjes,
Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer