Tanken in Amerika

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
semmie67
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 aug 2011, 10:51
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: maastricht

Tanken in Amerika

Bericht door semmie67 »

Kan iemand me vertellen hoe het precies in zijn werk gaat met tanken in Amerika. Moet je vooraf betalen? Moet je je creditcard afgeven? Heb al eens op het forum gekeken maar niets gevonden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aquell
Amerikakenner
Berichten: 409
Lid geworden op: 05 sep 2010, 10:13
Locatie: Lexington, KY

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Aquell »

Je kunt met je credit card betalen aan de pomp. Dit werkt echter niet in alle states als je een Nederlandse credit card hebt. In een aantal staten vraagt de machine namelijk om een zipcode (postcode). Jou viercijferige postcode zal niet worden geaccepteerd. Maar geen paniek. Je kunt ook naar binnen een bijvoorbeeld 40$ vooraf betalen. Ik heb in het verleden ook weleens binnen met een credit card betaalt. Maar ik zou je toch willen aanraden cash mee te nemen in het geval dat het niet werkt. Veel succes.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
arja van emst
Amerikafan
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jan 2013, 22:31

Re: Tanken in Amerika

Bericht door arja van emst »

Wij hebben steeds cash betaald(vooraf). Een van de jongens liep naar binnen en gaf aan voor hoeveel we wilden tanken of volle tank, met vermelding van het pompnummer. Bij een volle tank haalden ze na vullen het wisselgeld op.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Bij veel benzinestations kun je ook met de bankpas/debet card betalen. Wij hebben ook vaak de CC gebruikt, maar moesten dan inderdaad vrijwel altijd naar binnen om te betalen. Als je contant betaalt krijg je soms korting.

Marianne
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Ruud2004 »

Beter zoeken Semmie, ik heb mijn onvrede over het gebruik van mijn ING CC en die belachelijke Amerikaanse zipcodes vaak genoeg van mij afgeschreven! Verder niet veel verschil als in Nederland, met dit verschil dat ze in de VS veel meer "aan de pomp" betalen. Buiten het zipcodeverhaal, kunnen de tankmaatschappijen in NL hier nog wat van leren. Scheelt ze ook wat wanbetalers.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Kingair
Amerikakenner
Berichten: 446
Lid geworden op: 18 jul 2011, 13:55
Aantal x V.S. bezocht: 51
Locatie: SoCal

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Kingair »

Ik geef mijn CC af en ga na het tanken afrekenen.

Pretty easy

Groeten,

Kingair
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Joke »

Ik ben net thuis van 4 weken rijden door de midwest, en hoefde bijna nooit m'n zipcode in te voeren. Ik denk nu dat ze het vaker vragen in touristische gebieden.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Bushmaster »

In Oregon kan je lekker blijven zitten, daar alleen bediende pompen, geef je de creditcard aan degene die de tank volgooit.
MR.B
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:19
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tanken in Amerika

Bericht door MR.B »

Gewoon cash betalen! Geregeld heb je dan ook een betere prijs. Cash kan je via het cashback systeem in de supermarkten 'gratis' afhalen.
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
semmie67
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 aug 2011, 10:51
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: maastricht

Re: Tanken in Amerika

Bericht door semmie67 »

MR.B schreef:Gewoon cash betalen! Geregeld heb je dan ook een betere prijs. Cash kan je via het cashback systeem in de supermarkten 'gratis' afhalen.
Wat is precies Cashback?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Pete.Z »

Je kan proberen om je eigen postcode met een nul er achter in te voeren, soms werkt dat, soms niet.
Er zijn nog steeds pompen waar je gewoon je CC in voert en kan tanken, lukken beide opties niet, loop even naar binnen, zeg dat je 50 dollar (voorbeeldje) wilt tanken, en ze zullen dat bedrag op je CC boeken. Vervolegns tanken, en als je minder geld tankt wordt er alleen afgeschreven wat je daadwerkelijk hebt getankt, meer kan soweiso niet, pomp stopt bij de 50 dollar.
Je kan altijd terug naar binnen om een bonnetje te halen voor het verschil, maar ik heb nooit meegemaakt dat het fout ging.
cC afgeven binnen doe ik absoluut niet, ik benniet bang aangelegd, maar dat is de kat op het spek binden.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Pascal »

semmie67 schreef:
MR.B schreef:Gewoon cash betalen! Geregeld heb je dan ook een betere prijs. Cash kan je via het cashback systeem in de supermarkten 'gratis' afhalen.
Wat is precies Cashback?
Dat is geld opnemen aan de kassa van een supermarkt. Je hebt iets gekocht in de winkel en rekent af met je kaart, en dan vraag je bv nog $50 cash bij.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Old Faithful »

Alleen met je pinpas, niet met credit kaart.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Lampie
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Lampie »

De zipcode 90210 (waar ken ik die ook al weer van 8) ) werkt ook nog wel eens
2022 SEA - SLC http://vwijck.com
2015 NY - CAN - NY http://wijckusa2015.wordpress.com/
2014 SEA - Den http://wijckusa2014.wordpress.com/
2012 LV - Denver http://wijck2012.blogspot.nl
2010 San Francisco - Denver http://wijck2010usa.blogspot.com
Hondo
Amerikafan
Berichten: 384
Lid geworden op: 02 mar 2013, 07:23

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Hondo »

arja van emst schreef:Wij hebben steeds cash betaald(vooraf). Een van de jongens liep naar binnen en gaf aan voor hoeveel we wilden tanken of volle tank, met vermelding van het pompnummer. Bij een volle tank haalden ze na vullen het wisselgeld op.

Nadeel 2x in de rij gaan staan en sommige stations kan het behoorlijk druk zijn, vooral als ze een winkel hebben.
pbuyse1
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 17 jan 2010, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Tanken in Amerika

Bericht door pbuyse1 »

Heb tot nu toe als om zip code gevraagd wordt, die van hotel gebruikt en dat lukte altijd. Maybe just lucky.
Stoux
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 29 mar 2013, 09:22
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Stoux »

Joke schreef:Ik ben net thuis van 4 weken rijden door de midwest, en hoefde bijna nooit m'n zipcode in te voeren. Ik denk nu dat ze het vaker vragen in touristische gebieden.
Ik ben net thuis van 3 weken en moest op één keer na overal een Zipcode invoeren bij m'n credit..daarentegen, bij al die pompstations kon ik vervolgens gewoon met Debit / pin betalen.
semmie67
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 aug 2011, 10:51
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: maastricht

Re: Tanken in Amerika

Bericht door semmie67 »

Dank jullie wel voor de informatie we zijn er goed mee geholpen.
Nog 6 weekjes en dan gaan we onze eerste reis naar Amerika!!!
Afbeelding
Ivo Ruigt
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 mar 2013, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Sittard

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Ivo Ruigt »

Wij hebben afgelopen weken alle opties die hier boven zijn genoemd gedaan.
We probeerden wel altijd of we gewoon met CC konden betalen en een paar keer lukte dat.
De andere keren binnen met CC een bedrag afgerekend en daarvoor getakt.
De laatste dag hebben we ten de CC om de ZIP vroeg, de pinpas erin gestoken en dat werkte prima.

Er is inderdaad soms een verschil tussen cash of met CC betalen, kan soms USD0,10 schelen op een gallon.

Fijne reis in elk geval
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
Gast

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Gast »

Die zipcode wordt vergeleken met de gebruikersinfo op de CC, vreemd dat een willekeurige code zomaar zou werken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer