Tanken in Amerika

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Raymon
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 jul 2017, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Raymon »

Weer wat geleerd, top! :thumbup:
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tanken in Amerika

Bericht door goState »

Ik loop naar binnen. Vraag 35 dollar op pomp 7. Betaal met credit. Vul ik hem helemaal tegen cash prijs. Zou er maar 32.95 ingaan. Krijg je bij credit geld cash terug. Bij prepaid 35 dollar creditcard wordt er gewoon 32.95 van je kaart afgeschreven.
Gewoon kwestie van vragen aan de pomp, zelfs mijn steenkolen engels verstaan ze. Als ik het niet snap gewoon vragen ze zijn heel behulpzaam.
Ikke niet begrijpen vinden ze heel grappig. :?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tanken in Amerika

Bericht door SuzieQ »

Vooralsnog werkt onze ing pas met het tanken.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Tanken in Amerika

Bericht door vinceG »

Welke ING pas? De gewone debit card of de creditcard?
En je bedoelt dan buiten direct bij de pomp zonder gebruik te maken van een postcode?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tanken in Amerika

Bericht door SuzieQ »

De gewone bankpas. En inderdaad buiten bij de pomp. Echt ideaal.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tanken in Amerika

Bericht door ReisM »

Gewone bankpas (abn) werkt hier tot nu toe ook bij alle tankstations, en we zijn al ruim 2 weken onderweg
Gast

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Gast »

vinceG schreef:Welke ING pas? De gewone debit card of de creditcard?
En je bedoelt dan buiten direct bij de pomp zonder gebruik te maken van een postcode?
De zipcode dien je alleen in te voeren als je een creditcard gebruikt, bij een bankpas (debit card) gebruik je )e pincode.
Ik heb in al die jaren in de US nog nooit gehad dat deze debit card niet werkt aan de pomp....

De problemen met de (al dan niet verzonnen) zipcode doen zich alleen (vaak) voor met non-US creditcards.
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Sassya »

Wij hadden bij een paar benzinestations dit jaar wel problemen met betalen met onze ABN debitcard bij de pomp zelf. Ik heb eens naar onze afschrijvingen gekeken, we hebben in totaal 4 keer met onze CC moeten betalen omdat onze debitcard niet werkte. Hiervan was 2 keer bij een Chevron, terwijl het bij 3 andere Chevron benzinestations wel gelukt is om met onze debitcard te betalen. Het viel me op dat die 2 benzinestations ook het chipgedeelte afgedekt hadden bij de betaalapparaten binnen.
Gast

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Gast »

Het zou kunnen dat de Chevron pompen waar de debit card bij jullie niet werkten niet geschikt waren voor passen met het MAESTRO logo (het systeem in Europa waar de meeste bankpassen op zijn aangesloten). Dit logo staat als het goed is op je bankpas, en moet ook bij de logos op de pomp staan, anders werkt je bankpas sowieso ook niet.
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Sassya »

Dat weet ik. Maestro logo stond er wel bij 1 of 2 pompen er wel tussen weet ik nog, maar het werkte alsnog niet. En bij de anderen stond het er inderdaad niet tussen. Ik had het anders moeten verwoorden, het was niet dat we altijd 'problemen' hadden, maar onze pas was niet altijd geschikt. Je kunt dus bij veel pompen betalen met een debitcard met Maestro logo, maar bij lang niet alle helaas.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Franciscus »

Mijn ervaring met een Rabobetaalkaart en een MasterCard is dat er geen peil op te trekken is of je een van de kaarten aan de pomp kunt gebruiken. Ik schat dat ik in 1/3 van het aantal keer tanken naar binnen ben gemoeten omdat het aan de pomp niet werkte. Soms werkt creditcard niet en betaalkaart wel, soms andersom. Soms geen van beide. Ook merk van benzinepomp maakt niet uit. Ik denk dat het bij Shell nog het meeste keren wel gelukt is.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
inenoutburger
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2017, 13:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tanken in Amerika

Bericht door inenoutburger »

Ik wil iedereen bedanken voor de tips. Wij deden tot nu toe contant betalen en het geld dat over blijft ophale. Bij de kassa. Nog niet met creditcard geprobeert want dat is een paar cent duurder. Weet iemand trouwens waar je goedkoop kan tanken in Las Vegas?
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Tanken in Amerika

Bericht door knaapje »

Even kijken op gasbuddy.com en dan Las Vegas
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Tanken in Amerika

Bericht door vinceG »

Je kan toch overal goedkoop tanken in Las Vegas? :lol:
Goedkoopste is $2,34 en duurste $2,64. Per gallon! (3,8 liter)
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tanken in Amerika

Bericht door heidem »

Inmiddels bijna een week onderweg met de huurauto en drie keer getankt. Twee keer hoefde ik geen postcode in te voeren bij mijn creditcard (ANWB VISA). De derde keer wel (bij Kum & Go). Het trucje met de 0 voor de cijfers van de Nederlandse postcode werkte niet bij de VISA maar wel bij de Rabo GoldCard (MasterCard).
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Matan »

Wat doen jullie als jullie moeten tanken vroeg in de ochtend of laat in de avond? Bij onze rental in Houston zouden we kort na 6u sochtends moeten kunnen tanken. In buurt van luchhtaven al een Texaco, Mobil, Chevron, Shell gevonden. Denk dat ik gewoon ga beginnen bij deze:
https://www.google.com/maps/place/Mobil ... 95.3030109
En dan wel verder zien.. Volgens google zou die moeten open zijn om 6u. In het geval dat het niet werkt met CC uiteraard :)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Harry »

De iets grotere tankstations zijn net als hier gewoon 24 uur open.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tanken in Amerika

Bericht door roelb »

En als het bij de ene pomp niet werkt, gewoon naar de volgende. Maestro debit cards werken inmiddels bijna overal. Amex doet het ook vaak gewoon zonder zip.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tanken in Amerika

Bericht door hemmie »

In Houston zijn die tankstations gewoon open, hoor. Er zitten meerdere tankstations op JFK Blvd, mocht je van die kant komen.
Terug in Texas!
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tanken in Amerika

Bericht door RuthdeLange »

PSVwally schreef:
I Ik noem een bedrag aan de balie en pak dan de bon en de CC terug. Als ik dan bv 10 dollar minder tank als wat ik aangegeven heb loop ik altijd even terug naar binnen voor het goede bonnetje. .
Misschien een stomme vraag maar wat voor bedrag is momenteel een beetje in de richting voor een volle tank in een mid-size SUV. Ongeveer dus. Ik snap wel dat iedere auto een ander verbruik heeft maar heb geen idee of dat eerder 50 dollar is of meer in de richting van 25 of ???
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer