Tanken in Amerika

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Tanken in Amerika

Bericht door jwensammy »

Net terug van 3 weken zuidwest, in bijna alle gevallen met debet card en pincode kunnen tanken.
Zowel in Californië als Arizona en nevada.
Met creditcard probeer ik niet eens meer, lukt me nagenoeg nooit.
Kosten en koers met debet card zijn ook nog gunstiger.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Tanken in Amerika

Bericht door vinceG »

En om welke cc en debetcard gaat het hier dan? Van welke bank?
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Ataturk007 »

Ik heb een Visa vanuit bnp aangevraag, vorig jaar kon ik er mee tanken .. Nooit een probleem mee gehad .. tot ik de weeklimiet over zat.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Tanken in Amerika

Bericht door dejong89 »

Mastercard van Abn.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Elendan »

kon betalen met CC ING en ook de debetkaarten ING en Rabo afgelopen weken. Per benzinepomp kon het wisselen maar op 1 of 2x na lukte het altijd wel met een kaart. Voorkeur ging bij ons ook uit naar debetkaarten vanwege de gunstigere koersopslag.
Maar wat liepen de prijzen uiteen zeg, we hebben gezien dat ze bij 2 stations maar liefst $ 4,99 per gallon vroegen...snel doorrijden, als het lukt dan natuurlijk :)
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tanken in Amerika

Bericht door sanook »

Ik moest tijdens onze trip vorige/deze maand toch regelmatig naar binnen om daar alsnog met een pasje te betalen.
Ook enkele keren geprobeerd om de pas er andersom in te doen (magneetstriplezer leek aan de andere kant te zitten) maar dat hielp ook niet echt.
Geprobeerd met ING debit card en Mastercard en Visa. CC liep natuurlijk stuk op de postcode.
Prijzen die wij gezien hebben varieerden tussen 1,95 en 2,80 per gallon. 280 was wel een uitzondering, een na duurste was 2,50 als ik me goed herinner. Van de 8 zuidelijke staten waar we geweest zijn leek Tennessee het duurste en Mississippi het goedkoopste.
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tanken in Amerika

Bericht door ChristaDoel »

Wij gingen ervan uit dat we overal met CC konden betalen bij de tankstations maar ik lees hier dat dat niet altijd even makkelijk gaat. Bedoelen jullie met een debetkaart gewoon je nederlandse pinpas (bankpas) en pincode?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tanken in Amerika

Bericht door sanook »

Klopt, debit card is je bankpas. Soms lukt ie wel, soms niet. (ook even proberen andersom erin te doen). Creditcard lukt meestal niet aan de automaat omdat je een postcode in moet geven en die matcht niet met de gegevens. Binnen wil het meestal wel lukken om je debit en/of CC te gebruiken.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Harry »

Het lukte ons in april altijd om met Amex CC te betalen aan de pomp, met onze normale postcode met een "0" ervoor.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tanken in Amerika

Bericht door phoonke »

Dat wist ik niet dat je met je gewone bankkaart ook kon betalen om te tanken?
Handig om te weten want inderdaad met je CC is het soms een gedoe om te tanken.

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Tanken in Amerika

Bericht door jwensammy »

Lijkt iets van de laatste 2 jaar, kan me eerdere jaren niet herinneren de optie debetcard gezien te hebben.
Meestal moet je wel eerst betalen met debet aanklikken in het scherm.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Tanken in Amerika

Bericht door vinceG »

ChristaDoel schreef:Wij gingen ervan uit dat we overal met CC konden betalen bij de tankstations maar ik lees hier dat dat niet altijd even makkelijk gaat. Bedoelen jullie met een debetkaart gewoon je nederlandse pinpas (bankpas) en pincode?
je kan bijna altijd met cc betalen, geen zorgen. Het gaat er hier alleen even om of je buiten direct bij de pomp ermee kan betalen of dat je naar binnen moet het kantoortje/shop in. Binnen kan het altijd met CC.

ja debetcard is je pinpas.
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tanken in Amerika

Bericht door ChristaDoel »

dank voor de opheldering :) altijd fijn om goed geïnformeerd op vakantie te gaan en te weten dat je meerdere opties hebt qua betalen :thumbup:
Gast

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Gast »

sanook schreef:Ik moest tijdens onze trip vorige/deze maand toch regelmatig naar binnen om daar alsnog met een pasje te betalen.
Ook enkele keren geprobeerd om de pas er andersom in te doen (magneetstriplezer leek aan de andere kant te zitten) maar dat hielp ook niet echt.
Geprobeerd met ING debit card en Mastercard en Visa. CC liep natuurlijk stuk op de postcode.
Prijzen die wij gezien hebben varieerden tussen 1,95 en 2,80 per gallon. 280 was wel een uitzondering, een na duurste was 2,50 als ik me goed herinner. Van de 8 zuidelijke staten waar we geweest zijn leek Tennessee het duurste en Mississippi het goedkoopste.
In Oklahoma betaalden we zelfs maar $1,77 per gallon, dat was het goedkoppste wat we de afgelopen weken gezien hebben. In Florida op dit moment zijn de prijzen tussen de $2,10 en $2,30.

Bij ons lukte het altijd om te betalen met gewone ING bank pas (MAESTRO logo staat op vrijwel alle pompen), als het postcode trucje met een CC niet werkte. Wel moet je erom denken om de pas er (in tegenstelling tot in NL) snel in en uit te halen. Meestal maakt het niet uit aan welke kant de magneetstrip zit (wel aan de bovenkant, maar links of rechts maakt meestal niet uit, tenzij anders aangegeven).

Wat wel grappig is, is dat je op sommige pompen op het scherm tijdens het tanken gewoon naar het nieuws van een tv zender kan kijken....zou ook wel een idee zijn voor in NL ;)

Sowieso vind ik het onbegrijpelijk dat we in NL nog steeds eerst kunnen tanken zonder te betalen...het zou een hoop ellende (en onnodige kosten) voor de tankstations schelen als dit in NL ook gewoon ingevoerd zou worden.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tanken in Amerika

Bericht door PSVwally »

Handig om te weten want inderdaad met je CC is het soms een gedoe om te tanken.
Wat noem je 'gedoe'? Eventueel even een keer naar binnen lopen? Kost je hooguit een minuut meer. Als dat al gedoe is.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tanken in Amerika

Bericht door sanook »

Terpies schreef:Sowieso vind ik het onbegrijpelijk dat we in NL nog steeds eerst kunnen tanken zonder te betalen...het zou een hoop ellende (en onnodige kosten) voor de tankstations schelen als dit in NL ook gewoon ingevoerd zou worden.
Ik denk dat dat is vanwege de shop verkopen, dat levert waarschijnlijk meer op ondanks af en toe een wanbetaler.
Laatst gewijzigd door sanook op 23 jun 2017, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tanken in Amerika

Bericht door roelb »

Je zou ook kunnen stellen: bizar dat het in sommige landen nodig is om mensen eerst te laten betalen voordat ze mogen tanken. Wat is de volgende stap? Dat je eerst je credit card moet laten swipen voordat je bediend wordt in een restaurant?

Ik vind het juist wel erg prettig dat we in Nederland, maar ook in heel erg veel (zie niet de meeste) andere landen, nog genoeg fatsoen hebben en elkaar voldoende vertrouwen om niet vooraf te hoeven betalen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Tanken in Amerika

Bericht door dejong89 »

Iets te vroeg gejuicht.
Eenmaal in Californië krijg ik het niet voor elkaar om te tanken zonder tussenkomst van een medewerker. In Nevada,Utah, Arizona, Montana , Wyoming en idaho was het geen probleem. Het blijft een beetje apart.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gast

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Gast »

roelb schreef:Je zou ook kunnen stellen: bizar dat het in sommige landen nodig is om mensen eerst te laten betalen voordat ze mogen tanken. Wat is de volgende stap? Dat je eerst je credit card moet laten swipen voordat je bediend wordt in een restaurant?

Ik vind het juist wel erg prettig dat we in Nederland, maar ook in heel erg veel (zie niet de meeste) andere landen, nog genoeg fatsoen hebben en elkaar voldoende vertrouwen om niet vooraf te hoeven betalen.
Heb je wel eens met iemand die werkt op een pompstation gesproken over hoe vaak 'wegrijden zonder te betalen' voorkomt?

Ik denk dat jouw fatsoen bewonderenswaardig is, en gelukkig geldt dit nog voor meer mensen, maar dat het 'gelegenheid maakt de dief' principe helaas nog veel te vaak opgaat.

Ik snap overigens niet waarom het onfatsoenlijk zou zijn om het betalen voor tanken vooraf te garanderen (zoals in de US). Je betaalt namelijk alsnog achteraf, namelijk als je de transactie sluit door de slang terug te hangen op het apparaat. Je hebt dan het product ontvangen en pas op dat moment wordt de transactie betaald.

Als je contant betaalt gaat dit niet op, in dat geval betaal je inderdaad vooraf, maar dat is je eigen keuze. Je kunt ook aan de pomp je cc of bankpas gebruiken.

Of bestel jij nooit iets via een webshop, boek je nooi een hotel? Is dat dan ook een kwestie van onfatsoenlijk? Iemand die jou een product of dienst levert mag verwachten dat jij ook daadwerkelijk betaalt. Vooraf je betaling authoriseren, waardoor de leverancier jouw geld krijgt, is toch niet meer dan fatsoenlijk?

Als je alsnog een transactie betwist, kun je dat via je bank of cc verstrekker betwisten en eventueel laten storneren.

Ik snap niet waarom dit iets met fatsoen te maken heeft....
Gast

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Gast »

sanook schreef:
Terpies schreef:Sowieso vind ik het onbegrijpelijk dat we in NL nog steeds eerst kunnen tanken zonder te betalen...het zou een hoop ellende (en onnodige kosten) voor de tankstations schelen als dit in NL ook gewoon ingevoerd zou worden.
Ik denk dat dat is vanwege de shop verkopen, dat levert waarschijnlijk meer op ondanks af en toe een wanbetaler.
In de US hebben ze over het algemeen bij een tankstation vele malen meer artikelen te koop dan bij het gemiddelde pompstation in Nederland.

Overigens: grappig dat je in de US bij het pompstation wel gewoon drank, sigaretten en van alles kunt kopen, en in Nederland alcohol verkoop bij een pompstation verboden is.

De combinatie sigaretten en benzine lijkt me iets schadelijker dan de combinatie alcohol en benzine, maar ik dwaal af van het topic :offtopic:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer