plaats beenruimte met "lang gezin"

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
carmenedwin
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jul 2013, 18:41
Locatie: oostvleteren

plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door carmenedwin »

Hallo
Wij zijn bezig met de planning van een rondreis West-Amerika voor juli 2014. Het bestellen van vliegtickets is nog wat te vroeg, maar ik heb een vraagje:
Ikzelf ben 1m92, man man 2m05 en beide zonen van 16 en 18 jaar ook dubbele meters.
Twee jaar geleden zijn we naar New York geweest. Tijdens de heenreis, geen enkel probleem. Bij het inchecken in Brussel kregen we een plaats op de eerste rij. Maar tijdens het inchecken in NY voor de heenreis waren er nog plaatsen vrij op bij de nooduitgang die niet gereserveerd waren. Helaas kregen we die niet. We moesten hiervoor 4x109 dollar betalen terwijl ze niet gereserveerd werden :cry:
Mijn man wilde dit niet betalen en kon onmogelijk zitten. Met veel problemen (vliegtuig kon niet opstijgen omwille van mijn man...) was er toch iemand bereid plaats te maken.
Nu vraag ik mij af hoe we dit best en voordeligst kunnen vooraf regelen. Zowieso moeten we overstappen van vlucht, dus als ik even uitreken voor 4 personen zou dit op 8 keer het bedrag komen voor een enkele reis.
Of met andere woorden zouden we met 1600 dollar nog niet toekomen en mijn man vindt dit schandalig dat wij dit zouden moeten betalen...

Hoe doen andere lezers die in dezelfde situatie zitten???

Gr
Carmen
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door Frans H »

probeer de voorste plaatsen te boeken bij de economy comfort. Kost wel wat meer maar ook meer ruimte. Als je ruimte wilt hebben in een vliegtuig moet je meestal daarvoor betalen.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door tosca »

Het hangt er ook vanaf wáár je overstap is. Wanneer je bijvoorbeeld op Londen overstapt kun je er al voor kiezen om dat uurtje dan een normale plaats te boeken. En dat je moet overstappen komt ook door de vluchten die geboekt worden? Want er zijn genoeg directe verbindingen, maar die zijn inderdaad vaak ook wel wat duurder.

Je zou ook eens kunnen kijken naar Economy Comfort of Economy Plus oid. Zeker de voorste rij heeft erg veel beenruimte (alhoewel mijn vriend liever een rij er achter had gezeten, want dan kun je je benen strekken onder de stoel voor je).
gastxyz

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door gastxyz »

Ik boek altijd een Economy Plus plaats bij United. 109 dollar lijkt me een vrij reële prijs daarvoor, overigens. Dan lukt dan net, 't zitten (ben 1.98). Dan heb ik soms bij het inchecken nog extra geluk dat ik een exit-row kan kiezen. Of als de deur dichtgaat in 't vliegtuig daarna toe wisselen als er plekken vrij zijn (na afstemming met de purser natuurlijk).

Ik geloof dat Delta met hun Economy Comfort plaatsen nu ook wel een optie is.
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door Arends1989 »

Vorig jaar voor de luxe mijn stoelen geupgrade. Voor de lange United vluchten was ik ook $109 kwijt. De korte vlucht "slechts" $39 geloof ik. Deze prijzen zijn wat mij betreft redelijk.

Ik begrijp dat jullie lengte met vliegen niet echt mee zit. Maar er is geen andere optie dan upgraden op eigen kosten. Als je mazzel hebt kan er nog wel eens wat worden geschoven, maar jullie zijn met zijn vieren en dat maakt het al een stuk lastiger.

Jullie zullen je er enigzins bij moeten neerleggen dat wanneer jullie normaal kunnen zitten, daar nog wat extra geld bij komt.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door Hockey »

Ik mis iets geloof ik.
carmenedwin schreef:Wij zijn bezig met de planning van een rondreis West-Amerika voor juli 2014.
..........
Het bestellen van vliegtickets is nog wat te vroeg,
..............
Zowieso moeten we overstappen van vlucht,
De planning ligt nog niet vast, jullie hebben nog geen tickets geboekt, maar je weet nu al dat je moet overstappen?

Mijn tip zou zijn: boek een directe vlucht, zowel heen als terug. Dan zal je alsnog moeten betalen voor meer beenruimte, maar niet tweemaal per richting. Met richting bedoel ik Europa naar VS en VS naar Europa.
carmenedwin
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jul 2013, 18:41
Locatie: oostvleteren

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door carmenedwin »

Hallo
Vanuit Brussel kan je niet rechtstreeks vliegen vermoed ik. Wel vanuit Schiphol of Parijs maar dan moeten we eerst 3 uur rijden. En zowieso wordt het nog uitkijken naar de tickets waar we wat goedkoop kunnen boeken. Ik denk dat het nog te vroeg is want bij meerdere sites kan je nog geen datum invoegen voor juli 2014.
Gr
Carmen
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door Hockey »

carmenedwin schreef:Vanuit Brussel kan je niet rechtstreeks vliegen vermoed ik.
LA naar Brussel kan via een directe vlucht. Brussel naar Sf zo te zien niet. Maar, algemene tip, niet vermoeden doch controleren.
Als het probleem de kosten gaan zijn, kan je eventueel je reis aanpassen zodat je wel twee directe vluchten kan boeken.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door Harry »

Hockey schreef:LA naar Brussel kan via een directe vlucht. Brussel naar Sf zo te zien niet. Maar, algemene tip, niet vermoeden doch controleren.
Dan moet je toch nog iets beter controleren :wink: , er zijn geen non-stop vluchten van Brussel naar LA.

"Vroeger" kreeg je nog wel eens gratis een plaats met meer ruimte als je erg lang bent, maar sinds daar bij veel maatschappijen voor betaald moet worden komt dat niet vaak meer voor. Ik zou er rekening mee houden dat je wat meer moet betalen en dan kiezen voor economy plus plaatsen.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door Hockey »

Je hebt gelijk. Bij mijn eerste zoektocht gaf de site aan van wel, nu niet meer.
jacky48
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 okt 2012, 10:04

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door jacky48 »

Air Berlin en Arke vliegen rechtstreeks, vanuit Dusseldorf en Amsterdam, comfort classe geeft extra ruimte en de meerkosten vallen mee. Er zijn ook xl stoelen maar die zijn weer duurder. Zet je dit af tegen b.v KLM dan ben je nog steeds goedkoper uit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door Martin & Marianne »

carmenedwin schreef:Hallo
Vanuit Brussel kan je niet rechtstreeks vliegen vermoed ik. Wel vanuit Schiphol of Parijs maar dan moeten we eerst 3 uur rijden.
Carmen
Maar die 3 uur rijden maak je qua tijd weer goed als je een directe vlucht hebt. Ik zou zeker die mogelijkheden niet bij voorbaat uitsluiten.

Marianne
Juno
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:16

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door Juno »

De eerste keer had ik een directe vlucht naar LA vanaf Schiphol. Geweldig, nog geen 10 uur vliegen en ik was daar. Een paar maanden later moest ik twee keer overstappen. Is toch echt wel een verschil en ik zou liever 3 uur rijden naar een vliegveld dan een langere vliegreis met overstappen.
carmenedwin
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jul 2013, 18:41
Locatie: oostvleteren

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door carmenedwin »

Hallo
Deze week heb ik enkele aanbieden gezien die betaalbaar zijn.
Maar weet er soms iemand bij welke luchtvaartmaatschappij de optie vooraan of nooduitgang het best betaalbaar zijn?
Want dit vind ik niet altijd terug...

Gr
Carmen
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door ned in MO »

Ik ben wel nieuwsgierig in wat voor auto jullie thuis rijden met zulke lange mensen. :D

Je moet het ook zo bekijken. Als je je auto huurt huur je ook geen standaard SUV maar een full size. Verlang je dan van de verhuurmaatschappij dat ze jullie een full size moeten geven voor de prijs van een standaard SUV alleen omdat je wat aan de lange kant bent? Zo is het met vliegtuigen ook. Wil je niet dubbelgevouwen zitten dan moet je wat meer betalen.
Spijtig maar helaas als de maatschappij niet wil helpen.
carmenedwin
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 jul 2013, 18:41
Locatie: oostvleteren

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door carmenedwin »

Dag Ned
Daar ga ik ook volledig mee akkoord hoor. Ons leven is nu eenmaal duurder omdat wij ook langere mensen zijn. Maar geen nood, wij leven prima en hebben ook graag wat luxe :thumbup:
Maar ik denk dat de prijs niet bij alle luchtvaartmaatschappijen hetzelfde is voor de reservatie van de eerste rij (of nooduitgang)
Wanneer ik bijvoorbeeld een prijs zie en dan wil overgaan tot het reserveren, dan vind ik dit niet overal terug. Dus wil ik dan bij het inchecken ongeveer een idee hebben wat de prijs ongeveer is, kwestie er geen misbruik van te maken.

En ja, wij rijden met een skoda suberb combi met zalig veel ruimte en luxe. Maar het was ook een zoektocht van vele maanden...
saskya
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 feb 2008, 20:29
Locatie: Landsmeer

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door saskya »

Hallo
Wij boeken voor veel geld de nooduitgang stoelen. Ik vind het ook belachelijk veel geld extra maar vind het echt niet te doen op een lange vlucht met onze 4x 1.90 en langer. Wij zijn in de luxe positie dat we het kunnen betalen maar het blijft veel. Zoek heel goed uit wat je ticket uiteindelijk kost. Wij vliegen volgend jaar met het duurdere KLM maar uiteindelijk kost het net zoveel als met united want die rekenen nog veel meer voor de nooduitgang stoelen. Zoek dat dus goed uit voor je boekt.
Succes!
Groetjes Saskia
bigroc
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 okt 2008, 11:24
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: regio Rotterdam

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door bigroc »

Wij hebben een paar jaar geleden via Air Berlin geboekt rechtstreeks van Dusseldorf naar LA en terug vanaf SF. Toen XL stoelen geboekt bij de nooduitgang voor man en zoon, beide rond 1,97. Prima bevallen.
Nu weer bij Air Berlin geboekt voor Florida. XL stoelen bij nooduitgang kosten nu €60,-- pp per vlucht, beetje prijzig. Maar als je op seatguru kijkt zijn de 4 stoelen in het midden op rij 36 voor het schot bij de wc's ook XL seats, en die kosten maar €16,99 pp per vlucht. Wel geen stoel bij nooduitgang, maar meer ruimte en in elk geval niemand voor je die z'n stoel ineens naar achteren gooit. Ze waren op onze data nog vrij, dus maar snel geboekt.
Misschien een idee voor jullie? Tickets juli naar LA ca € 1100,-- pp. Op 1 juli heen en 31 juli terug zijn de stoelen op rij 36 nu volgens mij nog vrij.

groetjes Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door Katja »

Ik vind dat je bij die schotten eerder minder dan meer beenruimte hebt. Je kunt dan je voeten niet onder de stoel voor je doen. Ik ben 1.83m en zat daar niet comfortabel.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: plaats beenruimte met "lang gezin"

Bericht door PSVwally »

Bij united en klm kon ik met 185 mijn voeten nog onder de stoel voor me kwijt. Bij united zaten we bij de nooduitgang schuin achter de toiletten. Ik denk dat we zeker 2m50 beenruimte hadden...heerlijk! Bij Delta zat er een of andere zwarte bak onder de raamstoelen zodat ik 10u klem heb gezeten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer