Nieuwe camper wegbrengen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door CaroLine »

Deze week zag ik bij Travelhome een aanbieding om een nieuwe Road Bear camper op te halen in Chicago en daarna naar het westen te brengen.
Jammergenoeg was de laatst mogelijke vertrekdatum 4 april 2014. Voor ons zeker een maand te vroeg.
Wie weet of er vaker zulke aanbiedingen voorbij komen met een vertrekdatum in mei of juni?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door Pete.Z »

De laatste jaren plan ik al om dit eens te doen, en de enige maanden dat het volgens mij mogelijk is zijn maart en april, om de simpele reden dat daarna het verhuurseizoen begint en de nieuwe campers bij de verhuurders moeten zijn.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door vana »

Volgens mij heeft Michelly het afgelopen mei gedaan
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door CaroLine »

Ja dat klopt, Michel en Elly zijn in mei geweest.
Maar ik vraag me af of deze aanbieding ieder jaar weer terug komt.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door dimona »

Van Road Bear weet ik het niet, maar El Monte en Moturis hebben doorlopend aanbiedingen, zie hier die voor deze zomer bij Moturis:

http://www.moturis.com/specials/

Je moet dan wel op korte termijn flexibel zijn in je reisplannen.
Ronald46
Amerikafan
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door Ronald46 »

CaroLine schreef:Ja dat klopt, Michel en Elly zijn in mei geweest.
Maar ik vraag me af of deze aanbieding ieder jaar weer terug komt.
Ja, van verschillende aanbieders. Vorig jaar was het Cruise America.
CaroLine schreef:Deze week zag ik bij Travelhome een aanbieding om een nieuwe Road Bear camper op te halen in Chicago en daarna naar het westen te brengen.
Wij hebben hem geboekt! Ja, het is vroeg in het seizoen maar wel een stuk goedkoper.... wij gaan het iig proberen en misschien bevalt het wel heel goed!
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door CaroLine »

Ronald46 schreef: Wij hebben hem geboekt! Ja, het is vroeg in het seizoen maar wel een stuk goedkoper.... wij gaan het iig proberen en misschien bevalt het wel heel goed!
Hebben jullie bij Travelhome geboekt of rechtstreeks bij Road Bear?
Want daar zag ik ook zo'n aanbieding.
Ronald46
Amerikafan
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door Ronald46 »

Travelhome. Ik krijg de nieuwsbrief en afgelopen week kwam deze aanbieding voorbij. Er moet nog een bevestiging komen, duurt meestal 3 tot 5 werkdagen. Donderdagmorgen om kwart voor 10 kwam de aanbieding en om 5 over 12 hadden we het webformulier verzonden :wink:
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door Rob »

Je kan dit ook boeken bij:
ARVY http://www.arvy.nl/ en
Tioga Tours http://www.tiogatours.nl/index.htm
Wij wachten het even af, mogelijk komt El Monte ook weer met een aanbieding vanaf Chicago was dit jaar ook via ARVY te boeken en dan kan je later weg mogelijk tot begin of half mei.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9265
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door markro »

In de nieuwsbrief van WRC-Reizen stond het wegbrengen van een camper ook weer genoemd afgelopen week.
Hierbij de website: http://www.wrc.nl/Breng-een-nieuwe-camper-weg.asp
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4819
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door michelly »

Ik had deze aanbieding ook gezien Carola. Ik vond hem toch best wel duur. Wij betaalden afgelopen mei 639 euro pp.
Nu was de goedkoopste (op basis van 2 personen) 815 euro voor 17 dagen van Chicago naar New York.

Geen idee of wij gewoon geluk gehad hebben of dat dit soort prijzen vaker voorkomen. Wij boekten in februari trouwens.

Elly
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door vana »

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoeveel kosten er verder nog bijkomen zoals benzine, campings eventueel extra kilometers? Helaas heeft Michelly het kostenoverzicht op haar site niet ingevuld. Misschien kan iemand daar nog iets over vertellen?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9265
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door markro »

Misschien kan jij iets met dit topic: Kostprijs van reizen met een camper.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door vana »

Ik lees ook in de aanbieding dat je de douche, wc en kraan niet kunt gebruiken ivm koelvloeistof en zelf in warmere gebieden naar een garage moet. Dat lijkt me toch wel lastig, het voordeel van een camper is nu juist dat je altijd alles bij de hand hebt toch?
Of is dat snel geregeld bij een garage?
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door CaroLine »

Geen idee of dat snel geregeld is maar dat is dus een van de redenen waarom wij niet voor mei willen reizen.
Veel campgrounds zijn gesloten en douchen en wc gebruik in de camper zijn niet mogelijk. Hoe doe je dat dan?
Laatst gewijzigd door Aricon op 08 jul 2013, 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door trudy »

Wij hebben dit dit voorjaar gedaan en hebben de camper via route 66 via Los Angeles naar San Francisco gebracht. Wij hadden de laatst mogelijke vertrekdatum en dat was 29 maart. Het is ons prima bevallen. Natuurlijk is het niet warm maar we hadden mooi, helder weer en reden in de ruim drie weken dat we de camper hadden de zon tegemoet. Behalve de eerste nacht (toen nog nachtvorst werd voorspeld) konden we gewoon water in de camper laden en functioneerde alles naar behoren. Daar behoef je trouwens niet voor naar en garage hoor. Je krijg voor het ophalen bij de fabriek zeer uitgebreide instructie met films hoe alles werkt en wat je wel of niet kunt en mag doen.
Road Bear komt overigens ieder jaar met deze aanbieding. Wij hadden 3000 mijl vrij en daar kwamen we (op een 150 mijl na prima mee uit. Wat betreft bijkomende kosten: reken dat de camper (omgerekend naar kilometers en liters ongeveer 1;3 tot 1:4 loopt. Brandstof kost 3,5 tot 4 dollar per gallon, waarbij Californië het duurste was. Voor campings betaalden we 20, 25 of 30 dollar per nacht. De uitschieters van 45 tot zelfs 70 dollar betaalden we ook weer in Californië. Deze ophaal-camper was onze derde camperreis in Amerika. Als eerste reis zou ik het iet zo snel aanraden, omdat je best een eind moet rijden voor je bij de bekende highlights in het Westen bent. Voor ons telde dat niet zo, omdat het rijden van route 66 het doel van de reis was. Omdat je vroeg in de tijd reist moet je eigenlijk wel een wat zuidelijke route kiezen. In het Noorden zijn ook nog maar weinig campings open, was onze ervaring. Wij zouden het zeker nog wel eens willen doen maar zouden dan kiezen voor Las Vegas of Los Angelos als inleverplaats. Je rijdt dan minder en heb meer tijd om onderweg dingen te zien. Wij vonden New Mexico prachtig. Zie verder ons verslag. http://route66percamper.blogspot.nl/
Ronald46
Amerikafan
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door Ronald46 »

vana schreef:Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoeveel kosten er verder nog bijkomen zoals benzine, campings eventueel extra kilometers? Helaas heeft Michelly het kostenoverzicht op haar site niet ingevuld. Misschien kan iemand daar nog iets over vertellen?
Kwestie van uitrekenen; zo'n ding loopt gemiddeld een kleine 1 op 4. Gallon is 3,8 liter. je krijgt 3000 mijl bij 25 dagen trip (Travelhome, extra miles niet bij te boeken, kosten $0,45 per extra mijl). 3000 maal 1,6 = 4600 kilometer. Bij 1 op 4 is dat 1150 deel door 3,8 = 302 gallons brandstofverbruik. Dan kijk je even op http://gasbuddy.com/ en kun je een inschatting maken wat je kwijt bent aan brandstof.

Overnachtingen: ja, er zijn nog veel campgrounds gesloten en die gaan pas vanaf 1 of half Mei open. Maar ik ben al bezig een route uit te zetten en het valt mij op dat er al best veel campgrounds open zijn. Koa's al best veel maar ook anderen zijn al geopend. Goed kijken of ze sanitaire voorzieningen hebben. Voor de rest; in Juli 2011 hebben wij alleen van de wc gebruik gemaakt in de camper. Douchen deden we altijd op de campgrounds, die zochten we daarop uit. Koken; ja, met water uit de tank maar dat kan ook gemakkelijk met fleswater. Je koopt gallon flessen voor heel weinig in de supermarkten dus dat is ook niet zo'n probleem.

Als aanvulling; ik weet niet hoe het bij die andere aanbiedingen precies zit maar nu hebben we de trip, de vlucht, maar ook de transfers van en naar het hotel, 2 hotelovernachtingen (1 voor en 1 na) plus de trip naar de fabriek om de camper op te halen. Voor de prijs vind ik dat alleszins acceptabel. De vlucht is dan meestal heen zonder tussenstop en terug met 1 tussenstop (volgens de site).

Enige nadeel is de periode maar als je kijkt op http://www.klimaatinfo.nl/verenigde-staten-van-amerika/ geeft dat een mooie indicatie van hoe warm of koud het is in bv April. Wij zijn kampeerders die verscheidene jaren in Oostenrijk gekampeerd hebben dus we zijn de lage nachttemperaturen wel gewend. Dat deden we ook al met kleine kinderen erbij. Overdag zul je in de Chicago regio waar je de camper ophaalt op 17/6 zitten (17 dag, 6 nacht). Chicago geeft hij 15/4 aan met gemiddeld 8 uur zon per dag. Oke, het is geen hoogzomer zoals Juli of Augustus maar 16 graden vind ik hier in Nederland niet echt koud en kan ik prima op functioneren. Als je dan zo richting westkust rijdt loopt het op naar gemiddeld een 22 om 11 graden temperatuur en 10 uur zon per dag. En da's dan weer best lekker.

We gaan het gewoon proberen en misschien valt het mee of tegen, dat zien we dan wel. In ieder geval zullen we er zeker weer verslag van gaan doen :wink:

@Trudy; kijk, een verslag speciaal over het wegbrengen, gaan we even goed doorlezen! Bedankt!
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door trudy »

Nog even een aanvulling wat betreft campings. Bij de campers van Road Bear zat altijd een gids van de KOA-campings. Dit jaar lag er tot onze verrassing ook het telefoongids dikke boek van Woodalls met een veel uitgebreider overzicht van campings. Wij zijn niet zulke fans van de KOA-campings (commercieel, nogal veel beton in onze ogen). In de Woodalls vind je ook de statecampings en andere particuliere campings, die niet bij KOA zijn aangesloten. We hebben bij een andere tocht ook wel eens de Woodall-gids vooraf besteld en er thuis de staten uitgescheurd waar we door zouden komen. Dit jaar hadden we ook in onze eigen van huis meegenomen TomTom Amerikaanse campsites staan en die kwamen soms ook van pas. Succes verder met plannen maken.
Ronald46
Amerikafan
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door Ronald46 »

Dank je Trudy. In 2011 in het Westen hebben we vooral op Koa's gestaan en herken daarom niet jou beeld van Koa. De meesten waren zand/gravel of zelfs bosgrond (Circle Pines) en dat was best aangenaam. LV was uiteraard asfalt maar die had dan wel weer een heerlijk zwembad :wink: Ach, zo zal er altijd wel iets zijn wat wel of niet naar 't zin is. Onze voorwaarde is iig goed sanitair en electriciteit. Dat je niet altijd een "full-hookup" hebt is geen groot nadeel.

Omdat ik de rit wederom vooraf plan heb ik de campgrounds al uitgezocht. Mocht iets niet lukken is internet natuurlijk ook een evt reddende engel. Al mijn favorieten zijn van afstand te benaderen zodat ik altijd bij mijn info kan mocht het nodig zijn. Dat is dan weer het leuke van zo'n reis.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe camper wegbrengen

Bericht door Marenko »

Wij zijn nog aan het dubben. Of volgend jaar weer gewoon in oktober of een wegbreng camper. Het verslag van Trudy ga ik ook maar eens lezen.

Er zijn wel al meer mensen op het forum trouwens welke een Roadbear camper hebben weggebracht en waarvan ook verslagen op het forum moeten staan. In ieder geval DVDguy.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer