borg autohuur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Aniet
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2013, 22:50

borg autohuur

Bericht door Aniet »

Hallo allemaal,
wij hebben een auto gehuurd bij Alamo.
Nu heb ik gehoord dat je voor de borg het nummer van je creditcard moet geven.
Weten jullie of deze borg van de bestedingslimiet afgaat?
Raden jullie aan om zowiezo je bestedingslimiet van je creditcard te verhogen?
Alvast bedankt voor jullie reactie

groeten, Anita
MR.B
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:19
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: borg autohuur

Bericht door MR.B »

Yep reken maar op $100 per week borg.
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7890
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: borg autohuur

Bericht door Pete.Z »

Ik heb nog nooit gezien dat de borg werd afgeschreven van mijn cards, bij vooruit betalen.
Toevallig heb ik er vorige week eens op gelet, n.a.v. Een onderwerp hier, maar geen afgeschreven bedragen als borg.

Of je de limiet moet verhogen is natuurlijk afhankelijk van wat je wilt uitgeven, maar vaak is het handiger om extra geld op de card te storten.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: borg autohuur

Bericht door KW1984 »

De borg wordt bij afhalen van de auto niet daadwerkelijk afgeschreven van je creditcard maar wel geblokkeerd (dit zie je niet op je afschrift) en gaat dus zeer zeker wel van je bestedingslimiet af! Houd hier dus wel rekening mee.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: borg autohuur

Bericht door eddepet71 »

Moet ik een borg achterlaten bij het ophalen van mijn huurauto?
Ja, ook al heeft u alle kosten voor de autohuur al voldaan. De bestuurder dient in het bezit te zijn van een geldige creditcard voor de borg. Er zullen geen daadwerkelijke kosten betaald moeten worden, maar het borgbedrag zal gereserveerd worden op uw kaart gedurende de verhuurperiode.

Alle bekende creditkaart merken worden geaccepteerd. Bankpassen worden niet geaccepteerd
Gebruikersavatar
Aquell
Amerikakenner
Berichten: 409
Lid geworden op: 05 sep 2010, 10:13
Locatie: Lexington, KY

Re: borg autohuur

Bericht door Aquell »

Jep gaat van je bestedingslimiet af. Bij hertz rekening men zo'n 200$ op een bedrag van $400. Hou trouwens goed in de gaten dan men je later niet als nog voor allerlei zaken laten betalen. Vorige week bijna 70$ door mijn neus laten boren omdat men bezine in rekening bracht terwijl ik de auto vol inleverden.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: borg autohuur

Bericht door RCRD »

Ik zou zeker verhogen als je limiet niet zo hoog is. Want ook hotels kunnen een bedrag reserveren op je CC. Wat je ook kunt doen is extra geld op je CC storten zodat daar ook (eigen) geld op staat. Tegen het einde van de vakantie kun je dat bedrag weer pinnen. Zo doen wij het tenminste altijd.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: borg autohuur

Bericht door RCRD »

Oh en let goed op je als je vooruit betaald hebt dat het bedrag waar je voor tekent NUL is als je de auto afhaalt. Ze kunnen je op een sneaky manier van alles aanpraten en als je niet oplet zit je er aan vast. Ik zeg altijd als we langs de douane zijn én de auto hebben opgehaald kan de vakantie écht beginnen. :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: borg autohuur

Bericht door eddepet71 »

RCRD schreef:Oh en let goed op je als je vooruit betaald hebt dat het bedrag waar je voor tekent NUL is als je de auto afhaalt. Ze kunnen je op een sneaky manier van alles aanpraten en als je niet oplet zit je er aan vast. Ik zeg altijd als we langs de douane zijn én de auto hebben opgehaald kan de vakantie écht beginnen. :mrgreen:
Is dat nu echt nog zo? Ik huur al jaren een paar keer per jaar een huurauto en herken wat je zegt niet. Ja, 15 jaar geleden maakte ik zoiets ook wel eens mee. Ik denk dat het tegenwoordig allemaal wel meevalt als je zelf oplet.
Tegenwoordig is het simpel... Ik zeg overal nee op en bekijk alles na aankomst in het hotel ook nog eens (bij de grote verhuurders kan je binnen 24 besluiten om op dingen waar je ja ophebt gezegd toch nee te zeggen). Bij het inleveren even kijken of er 0,00 onder de streep staat en klaar is kees.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: borg autohuur

Bericht door RCRD »

eddepet71 schreef:
RCRD schreef:Oh en let goed op je als je vooruit betaald hebt dat het bedrag waar je voor tekent NUL is als je de auto afhaalt. Ze kunnen je op een sneaky manier van alles aanpraten en als je niet oplet zit je er aan vast. Ik zeg altijd als we langs de douane zijn én de auto hebben opgehaald kan de vakantie écht beginnen. :mrgreen:
Is dat nu echt nog zo? Ik huur al jaren een paar keer per jaar een huurauto en herken wat je zegt niet. Ja, 15 jaar geleden maakte ik zoiets ook wel eens mee. Ik denk dat het tegenwoordig allemaal wel meevalt als je zelf oplet.
Tegenwoordig is het simpel... Ik zeg overal nee op en bekijk alles na aankomst in het hotel ook nog eens (bij de grote verhuurders kan je binnen 24 besluiten om op dingen waar je ja ophebt gezegd toch nee te zeggen). Bij het inleveren even kijken of er 0,00 onder de streep staat en klaar is kees.
Vorig jaar nog meegemaakt. Bij Dollar. Alles betaald. Een praatje of ik alles had. Ja zei ik maar ergens tussendoor hoorde ik hem vlug iets vertellen over lekke banden en ja hoor er stond een bedrag van net geen 100 dollar toen ik mocht tekenen. Kon hij weer overnieuw beginnen met z'n formulier. :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: borg autohuur

Bericht door Hinko »

eddepet71 schreef:waar je ja ophebt gezegd toch nee te zeggen). Bij het inleveren even kijken of er 0,00 onder de streep staat en klaar is kees.
Dat stond er bij mij ook en dacht prima zo, toch beter gelezen en wat bleek ik kreeg road assistance en nog een verzekering volgens mij. Ik moest juist tekenen om het af te wijzen.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: borg autohuur

Bericht door KW1984 »

Overigens, naast de autoverhuurder blokkeren ook veel hotels een borg op je creditcard zodra je incheckt. Sommige hotels geven deze borg pas na een aantal dagen of soms zelf een week pas vrij. Als je dus een rondreis maakt en iedere 1 a 2 dagen in een ander hotel zit, dan kun je best in de knel komen met een beperkte bestedingslimiet! Een limiet van € 1.000 is snel op (of geblokkeerd).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Aquell
Amerikakenner
Berichten: 409
Lid geworden op: 05 sep 2010, 10:13
Locatie: Lexington, KY

Re: borg autohuur

Bericht door Aquell »

Klopt helemaal. Hotels reserveren van een % van het totaal bedrag. Je kunt het goed zien als je inlogt op je cc webpagina. Je pending charges zijn dan vaak hoger als het werkelijk te betalen bedrag. Ook als je bijvoorbeeld benzine tankt. Shell reserveert altijd $99 op mijn kaart. Duurt een paar dagen voor de betaling compleet door is.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7890
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: borg autohuur

Bericht door Pete.Z »

Is er dan iets fout gegaan bij mij?
Ik heb juist extra gecontroleerd twee weken terug om eens te kijken hoeveel borg er gereserveerd stond, maar kon echt niks vinden.
Visa gold card en Dollar Express member. :?:
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: borg autohuur

Bericht door Hinko »

Ik kan ook niks vinden hoor. Zie ook geen borg of minder bestedingsruimte. Ik heb visa ANWB.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: borg autohuur

Bericht door flex123 »

kan je ook niet zien, stel alamo blokkeert 200dollar op je cc, en je hebt nog maar 300dollar bestedingslimiet op je cc,en je wil dan iets kopen van 200dollar gaat dat niet omdat alamo 200dollar geblokkeert heeft.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5710
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: borg autohuur

Bericht door bedeve »

Je komt hier regelmatig vragen/opmerkingen tegen over "Borg " bij autohuur.
De meesten hier doen dat pre-paid al of niet via een broker.
Waarbij bij wordt gevraagd bij afhalen dezelfde creditcard te gebruiken als bij afhalen.
Je CC gegevens blijven bewaard , voor het geval dat er later nog iets te verrekenen is.
Waar / waarom zou er sprake zijn van borg ?



:offtopic: :offtopic:
Hinko schreef: Ik heb visa ANWB.
Kijk eens naar Mastercard Gold van ICS.
Vergelijk de valutaopslag eens. 2% - 0.95 %
Per $ 1000.- scheelt het je € 8.- koersopslag, maar je hebt ook aankoopverzekering / vertragings / bagageverzekering
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: borg autohuur

Bericht door KW1984 »

Of je ziet of iets geblokkeerd is op je creditcard verschilt heel erg per maatschappij, en zelfs per systeem.

Ik heb bijvoorbeeld een ING CC. Op de Android app zie ik het wel als iets geblokkerd is (b.v. wen online bestelling die pas daadwerkelijk wordt afgeschreven zodra geleverd is), maar op het internetbankieren op de PC zie ik het pas zodra het daadwerkelijk afgeschreven is.

Zo ook met borg denk ik. Als het dus tijdelijk geblokkeerd wordt, en uiteindelijk niet gebruikt/afgeschreven wordt, dan zie je het achteraf dus ook nooit op je afschrift of elect.banking.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7890
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: borg autohuur

Bericht door Pete.Z »

De kaart waarmee ik afgelopen periode de auto huurde heb ik helemaal tot aan de limiet gebruikt, en ik heb echt niks gemerkt van een borg.Als die eraf zou zijn, zou ik in principe dus niet tot de limiet kunnen gaan.

(En ondertussen ook weer aangevuld hoor, maak je vooral geen zorgen, het kwam zo uit met vakantiegeld,lol)
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: borg autohuur

Bericht door KW1984 »

Had jij even geluk.... :clap:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer