Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huurauto pas na 3 dagen van het vliegveld afhalen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Huurauto pas na 3 dagen van het vliegveld afhalen
Hallo allemaal,
Wij, mijn vrouw en ik, gaan van 1 tot 18 september richting west-Amerika. We hebben voor alle 18 dagen een auto gehuurd maar ik kom er nu achter dat het eigenlijk helemaal niet handig is om in San Francisco een auto te hebben. Zoals het er nu voor staat hebben we namelijk geen auto nodig en parkeren is nou ook niet bepaald goedkoop daar.
Nou vraag ik me af of ik de auto wel af kan halen zonder dat ik dezelfde dag aankom op 't vliegveld. Dit omdat er steeds zo expliciet naar m'n vluchtnummer gevraagd werd.
Kan iemand mijn twijfel wegnemen?
Auto is gehuurd bij Alamo.
Wij, mijn vrouw en ik, gaan van 1 tot 18 september richting west-Amerika. We hebben voor alle 18 dagen een auto gehuurd maar ik kom er nu achter dat het eigenlijk helemaal niet handig is om in San Francisco een auto te hebben. Zoals het er nu voor staat hebben we namelijk geen auto nodig en parkeren is nou ook niet bepaald goedkoop daar.
Nou vraag ik me af of ik de auto wel af kan halen zonder dat ik dezelfde dag aankom op 't vliegveld. Dit omdat er steeds zo expliciet naar m'n vluchtnummer gevraagd werd.
Kan iemand mijn twijfel wegnemen?
Auto is gehuurd bij Alamo.
Re: Huur auto pas na 3 dagen van het vliegveld afhalen
Jouw auto niet ophalen op de dag dat je aankomt betekent een zeer grote kans dat het als een no-show wordt beschouwd en je je auto kwijt bent.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie.
Misschien had ik er bij moeten zeggen dat ik wel de reservering aan kan passen, dus dat zal waarschijnlijk het probleem niet zijn. De vraag is meer of ik wel "vanaf de straat" het vliegveld op kan en de auto ophalen.
Misschien had ik er bij moeten zeggen dat ik wel de reservering aan kan passen, dus dat zal waarschijnlijk het probleem niet zijn. De vraag is meer of ik wel "vanaf de straat" het vliegveld op kan en de auto ophalen.
Wij hebben ook pas 4 dagen later de auto opgehaald in San francisco stad zelf .
-
- Amerika-ontdekker
Ik wil het graag bij de luchthaven ophalen omdat daar, naar het schijnt, meer te kiezen valt.kiamzo schreef:Wij hebben ook pas 4 dagen later de auto opgehaald in San francisco stad zelf .
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Je hoeft niet met een vlucht aan te komen om hem toch op de luchthaven op te halen, dat is geen enkel probleem.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Huurauto pas na 3 dagen van het vliegveld afhalen
Geen enkel probleem hoor, het vakje met vluchtnummer laat je gewoon leeg.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
http://www.flysfo.com/web/page/atsfo/ai ... index.html
U zoekt, wij vinden.... Idd als het toch kan die data veranderen en gewoon later ophalen. Overigens zou je misschien wel 1 dag de auto kunnen gebruiken en de 49mile drive doen ofzo of naar Muir Woods? Ik vind het OV in San Francisco redelijk, maar een auto vind ik toch altijd handig om bij de hand te hebben.
U zoekt, wij vinden.... Idd als het toch kan die data veranderen en gewoon later ophalen. Overigens zou je misschien wel 1 dag de auto kunnen gebruiken en de 49mile drive doen ofzo of naar Muir Woods? Ik vind het OV in San Francisco redelijk, maar een auto vind ik toch altijd handig om bij de hand te hebben.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik weet niet hoe het in SF juist zit maar vb in LA lagen de rental services allemaal iets buiten de luchthaven dus daar kan je gemakkelijk heen met vb een taxi. Het is niet dat je echt de luchthaven binnen moet om een auto te gaan afhalen.MatthijsW schreef:Bedankt voor je reactie.
*edit*
Alamo bevindt zich in SF ook buiten de luchthaven zie ik op google maps. Dus als je je reserveringdatum kan wijzigen kan je je auto gewoon daar gaan ophalen. Je kan zelfs met de BART trein tot aan de luchthaven en daar een (gratis) shuttlebus van Alamo nemen naar het Alamo kantoor en garage
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re:
Even voor de duidelijkheid, er is bij de luchthaven van San Francisco inmiddels al jaren een treintje die je vanaf de terminals naar de autoverhuur garage brengt waar alle verhuurders bij elkaar zitten. Er rijden geen shuttle bussen.frederick1984 schreef:Je kan zelfs met de BART trein tot aan de luchthaven en daar een (gratis) shuttlebus van Alamo nemen naar het Alamo kantoor en garage

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Er is geen enkele verplichting om je autohuur op een vlucht te laten aansluiten. Het invullen van een vluchtnummer is enkel een service van de verhuurder: is je vlucht vertraagd, weten ze dat je later komt (of ze hier iets mee doen is een tweede (zou ik er geen fles whiskey op zetten)).
Je laat het vakje dus gewoon leeg: er zijn ook vele huurders die niet met het vliegtuig komen.....
Velen op dit forum (waaronder ikzelf twee keer) hebben de auto pas een paar dagen na aankomst in SF opgehaald. Parkeren in de stad is beperkt en prijzig. Zelf kies ik er dan ook voor om het OV te gebruiken (met een MUNI dagpas mag je ook onbeperkt met de cable car
) en bij vertrek uit de stad de auto op te halen. Dan wel eerst de 49 mijl route rijden.
Toch wel goed prijzen vergeleken hè? Je zegt bij Alamo gehuurd te hebben. Rechstreeks of via een broker?
Brokers zoals rentalcars.com of drive-usa.de (usa-reisen.de) zijn vaak véél goedkoper dan rechtstreeks boeken op de Amerikaanse site (via de Engelse of Duitse site scheelt vaak ook al veel).
In SF kan je kiezen voor een van de verhuurlocaties in de stad of bij het vliegveld. Die in de stad zijn redelijk klein en bieden je geen keuze. De verhuur op de luchthaven bied vaak wel keuze en is makkelijk te bereiken met BART (tot aan luchthaven) en het gratis shuttletreintje. Je kan ook vroeg opstaan en met de afgehaalde auto je bagage bij het hotel ophalen (scheelt weer gesjouw).
@Hockey: no-show ben je pas als je op de dag van reservering niet komt opdagen om je auto op te halen. Een vlucht staat hier geheel los van.
Je laat het vakje dus gewoon leeg: er zijn ook vele huurders die niet met het vliegtuig komen.....
Velen op dit forum (waaronder ikzelf twee keer) hebben de auto pas een paar dagen na aankomst in SF opgehaald. Parkeren in de stad is beperkt en prijzig. Zelf kies ik er dan ook voor om het OV te gebruiken (met een MUNI dagpas mag je ook onbeperkt met de cable car

Toch wel goed prijzen vergeleken hè? Je zegt bij Alamo gehuurd te hebben. Rechstreeks of via een broker?
Brokers zoals rentalcars.com of drive-usa.de (usa-reisen.de) zijn vaak véél goedkoper dan rechtstreeks boeken op de Amerikaanse site (via de Engelse of Duitse site scheelt vaak ook al veel).
In SF kan je kiezen voor een van de verhuurlocaties in de stad of bij het vliegveld. Die in de stad zijn redelijk klein en bieden je geen keuze. De verhuur op de luchthaven bied vaak wel keuze en is makkelijk te bereiken met BART (tot aan luchthaven) en het gratis shuttletreintje. Je kan ook vroeg opstaan en met de afgehaalde auto je bagage bij het hotel ophalen (scheelt weer gesjouw).
@Hockey: no-show ben je pas als je op de dag van reservering niet komt opdagen om je auto op te halen. Een vlucht staat hier geheel los van.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Wat een reacties, bedankt allemaal 
Ik heb de auto via de AllesAmerika autohuurknop gevonden, op het moment van boeken was deze het goedkoopst van allemaal (midsize SUV, 460 euro voor 18 dagen).
EDIT: Ik zie inmiddels dat het verhuur bedrijf de prijs ook naar beneden heeft bijgesteld tov het aantal dagen dat ik de auto nu nodig heb

Ik heb de auto via de AllesAmerika autohuurknop gevonden, op het moment van boeken was deze het goedkoopst van allemaal (midsize SUV, 460 euro voor 18 dagen).
EDIT: Ik zie inmiddels dat het verhuur bedrijf de prijs ook naar beneden heeft bijgesteld tov het aantal dagen dat ik de auto nu nodig heb

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Re:
oké dat weten we ook weerHarry schreef:Even voor de duidelijkheid, er is bij de luchthaven van San Francisco inmiddels al jaren een treintje die je vanaf de terminals naar de autoverhuur garage brengt waar alle verhuurders bij elkaar zitten. Er rijden geen shuttle bussen.frederick1984 schreef:Je kan zelfs met de BART trein tot aan de luchthaven en daar een (gratis) shuttlebus van Alamo nemen naar het Alamo kantoor en garage

In LA werkte het wel met bussen per firma en in SF heb ik geen gebruik moeten maken van de autohuur
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht