Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Esta, creditcard, retour of niet..
Esta, creditcard, retour of niet..
Hallo,
Ik zit diverse dingen uit te zoeken om te zien of ik binnenkort mijn droom kan waarmaken, naar Amerika gaan.
Nu zie ik wel waar je goedkoop tickets kan boeken maar overal lees ik dat je, bij 90 dagen of korter verblijf in Amerika, een Esta aanvraag moet doen.
Dat die aanvraag 14 dollar kost, plus dat je die alleen kan betalen met een credit card, die ik dus niet heb.
Welke credit card moet je dan hebben?
Hoe pak ik dat allemaal aan?
Ik zit diverse dingen uit te zoeken om te zien of ik binnenkort mijn droom kan waarmaken, naar Amerika gaan.
Nu zie ik wel waar je goedkoop tickets kan boeken maar overal lees ik dat je, bij 90 dagen of korter verblijf in Amerika, een Esta aanvraag moet doen.
Dat die aanvraag 14 dollar kost, plus dat je die alleen kan betalen met een credit card, die ik dus niet heb.
Welke credit card moet je dan hebben?
Hoe pak ik dat allemaal aan?
Re: Esta, creditcard, retour of niet..
Hallo Mellow,
Je kunt de credit card van iemand anders gebruiken (het maakt niet uit welke) maar het is wellicht handig om even bij je bank na te vragen of je zelf niet in aanmerking komt voor een credit card. Daar ga je in de VS namelijk veel profijt van hebben.
Je kunt de credit card van iemand anders gebruiken (het maakt niet uit welke) maar het is wellicht handig om even bij je bank na te vragen of je zelf niet in aanmerking komt voor een credit card. Daar ga je in de VS namelijk veel profijt van hebben.
Als ik zelf er een wil hebben, waar vraag ik die aan en welke moet ik hebben dan?
Heb je een bankrekening, en zo ja: bij welke bank?
Ik heb een rekening bij de Rabobank.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Da's nou toevallig, de Rabobank heeft ook creditcards 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Heel erg bedankt.
Er staat alleen, noodgeld in het buitenland: tegen vergoeding.
Wat betekend dat?
Heb ik genoeg aan een simpele credit card? Bijvoorbeeld die van 1000 euro per maand bestedingslimiet?
Zonder aankoopverzekering?
Of moet ik dit alles bespreken met de rabobank zelf.
Wat betekend dat?

Heb ik genoeg aan een simpele credit card? Bijvoorbeeld die van 1000 euro per maand bestedingslimiet?

Hoe ga je in Amerika betalen,wat ga je in Amerika betalen,slaap je in een hotel,reserveer je dat vooraf, huur je een auto,reserveer je die vooraf, heb je maar één ticket nodig, waar ga je dat halen????
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe oud ben je?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Zijn er geen andere opties om daar dingen te betalen? Zoals contant?6foot6 schreef:Hoe ga je in Amerika betalen,wat ga je in Amerika betalen,slaap je in een hotel,reserveer je dat vooraf, huur je een auto,reserveer je die vooraf, heb je maar één ticket nodig, waar ga je dat halen????
Het is de bedoeling om zo goedkoop mogelijk daar te overnachten, B&B bijvoorbeeld en ik neem aan dat je die ook niet allemaal met een creditcard hoeft te betalen.
Ik kan geen auto huren want ik heb geen rijbewijs.
Staat in mijn voorstelbericht, ik ben 38 jaar.kastelke schreef:Hoe oud ben je?
Thanks.
Ja, dat had ik al door maar ik neem aan dat als mijn 2ling zus mee wil zij haar eigen Esta aan moet vragen?
Kontant gaat prima, doe ik ook altijd
Twee tickets is al gauw meer dan € 1000,00 en online vaak betaald met creditcard, soms zijn er andere mogelijkheden
B&B is in de US veel duurder dan een motel, het goedkoopst zijn hostels of couchsurfing, vooraf reserveren vereist vaak weer een CC
Twee tickets is al gauw meer dan € 1000,00 en online vaak betaald met creditcard, soms zijn er andere mogelijkheden
B&B is in de US veel duurder dan een motel, het goedkoopst zijn hostels of couchsurfing, vooraf reserveren vereist vaak weer een CC
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Noodgeld en een aankoopverzekering zijn niet de dingen waar je een credit card normaal gesproken voor aanschaft.Mellow schreef:Heel erg bedankt.
Wat betekend dat?![]()
Noodgeld komt pas in beeld als jij op de een of andere manier zonder geld komt te zitten en snel krediet nodig hebt. Ik neem aan dat dat geen waarschijnlijk scenario is (ik heb het nog nooit nodig gehad in ieder geval).
Als je al je aankopen in de afgelopen 38 jaar hebt gedaan zonder aankoopverzekering, dan ga je daar vast niet op mispakken als je nu een credit card neemt zonder aankoopverzekering (ook daar heb ik nog nooit gebruik van gemaakt).
Je moet dat soort dingen zien als leuke bijkomstigheid, waar je zeker geen extra geld voor gaat uitgeven. Het enige wat echt van belang is, is de bestedingslimiet. Je zult zelf moeten bepalen of 1000 USD genoeg is, maar bijna alles is met cash geld (ook) te regelen, tot het moment dat je een auto gaat huren, of dingen vooraf wilt reserveren.
Als ik even in jouw schoenen probeer te staan, zou ik gewoon de goedkoopste credit card nemen, en zoveel mogelijk met mijn pinpas betalen. Een auto ga je niet huren; daar zit vaak de bulk van de kosten, dus dat scheelt.
Er moet per reiziger een ESTA worden aangevraagd; wie die aanvraag doet, maakt niet uit. Jij mag het dus voor je tweelingzus doen, maar dan betaal jij dus ook die $14 voor haar (tenzij je haar credit card mag gebruiken natuurlijk).Mellow schreef:Ja, dat had ik al door maar ik neem aan dat als mijn 2ling zus mee wil zij haar eigen Esta aan moet vragen?Hockey schreef:je moet voor iedere persoon die meegaat een Esta aanvragen.
Wij hebben ook rabobank..overgestapt naar een uitgebreider pakket,plus je kunt je limiet daar tijdelijk ophogen maar dan checken e eert je inkomen etc om de hoogte te bepalen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je in Amerika een beetje normaal wilt meekomen, heb je een creditcard nodig. Dat zou ik als eerste regelen, en is ook eenvoudig te doen zeker als je bij de Rabobank zit (en niet te diep in de schulden zit). Een normale creditcard volstaat.
Tip: gebruik deze niet om geld te pinnen, dan betaal je een extra opslag. Beter is om altijd je 'normale' bankpas te gebruiken in t buitenland bij een pinautomaat.
En ja, je zult een retourticket moeten hebben als je geen green card oid hebt. Zo niet dan is de kans groot dat je niet voorbij de douane komt.
Tip: gebruik deze niet om geld te pinnen, dan betaal je een extra opslag. Beter is om altijd je 'normale' bankpas te gebruiken in t buitenland bij een pinautomaat.
En ja, je zult een retourticket moeten hebben als je geen green card oid hebt. Zo niet dan is de kans groot dat je niet voorbij de douane komt.
Het is niet de douane die daarop toezicht, maar dat terzijde. Er bestaat geen verplichting om en retourticket te hebben. Het kan helpen om je verhaal te ondersteunen als er om een of andere reden een verdenking ontstaat dat je van plan bent om te blijven, maar het zal an sich nooit een reden zijn om je terug te sturen.SeeQ schreef:En ja, je zult een retourticket moeten hebben als je geen green card oid hebt. Zo niet dan is de kans groot dat je niet voorbij de douane komt.
Ik bedoelde meer of dat als je bij een vliegtuig maatschappij een retourticket besteld..hoe doe je dat dan als je via een ander vliegveld richting huis wilt.
Bijvoorbeeld ik stap uit in NY maar wil na een 2 weken via Denver weer richting huis, moet ik dan eerst weer naar NY afreizen om daar op te stappen of kan dat ook in Denver?
Bijvoorbeeld ik stap uit in NY maar wil na een 2 weken via Denver weer richting huis, moet ik dan eerst weer naar NY afreizen om daar op te stappen of kan dat ook in Denver?
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Je kunt uiteraard ook weer in Denver opstappen, zolang als je je ticket dus maar goed boekt!
Alles is mogelijk! Test anders maar eens op een site als Expedia, kan je gewoon even zien wat het kost etc.
Alles is mogelijk! Test anders maar eens op een site als Expedia, kan je gewoon even zien wat het kost etc.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 6099 Weergaves
-
Laatste bericht door diver99
-
- 13 Reacties