Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijden met een automatic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kurann
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Rijden met een automatic

Bericht door kurann »

Ik ga dus de eerste keer met een automatic rijden in Amerika. En dan nog meteen in LA. Is dit makkelijk ?
Ik stel me voor dat ik de auto ophaal, en meteen de slagboom verniel omdat ik de verkeerde pedaal in duw :(
Kan je dit ergens in Belgie oefenen? Niemand in de familie of kennissen rijdt hier met een automatic...
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rijden met een automatic

Bericht door girltje155 »

Dat is echt geen probleem. Je gebruikt gewoon je linkervoet niet. Dus rem en gas is met rechts, gewoon hetzelfde als zonder automaat.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Inderdaad. In het begin er goed op letten dat je je linkervoet op de voetsteun houdt (die zit in elke auto met een automaat voor zover ik weet), en niet je linkervoet op het rempedaal :wink:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Je moet maar 1 ding onthouden en dan komt het wel goed : "forget your left foot" :wink:
kurann
Amerika-ontdekker

Bericht door kurann »

Hoe zit het dan met stilstaan op een brug bij file bv? Bij manuele schakel, speel je met rem en gas om niet achteruit te bollen, maar bij een automatic?
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Je voet blijft gewoon op de rem staan. Vandaar dat je al die stoplichten ziet blijven branden.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

En als het echt heel steil is, kun je de handrem gebruiken. In de meeste moderne auto's is de handrem elektronisch gestuurd; je kunt hem er gewoon af trappen door gas te geven. Hellingproef is een eitje dus :)
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

in het begin legde ik mijn linkerhand op mijn linkerbeen om mijzelf eraan te herinneren om dat niet te gebruiken, je doet het zo vlug uit automatisme.

Wij zijn van de autohuur (centrum SF) naar een supermarkt gereden met een groot parkeerterrein en daar hebben we een kwartiertje geoefend, dat hielp wel.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

kurann schreef:Ik ga dus de eerste keer met een automatic rijden in Amerika. En dan nog meteen in LA. Is dit makkelijk ?
Ik stel me voor dat ik de auto ophaal, en meteen de slagboom verniel omdat ik de verkeerde pedaal in duw :(
Kan je dit ergens in Belgie oefenen? Niemand in de familie of kennissen rijdt hier met een automatic...
als de auto in "drive" staat, begint hij vanzelf heel traag te bollen. Je duwt de rem in om hem volledig stil te laten staan en zachtjes de gas om sneller te gaan rijden. Eens je het beet hebt (en dat is snel) is het supergemakkelijk, veel eenvoudiger dan met een manuele auto te rijden.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Er is hier ergens een heel uitgebreid topic over het rijden in een automaat .
Beste advies is linkerschoen uitdoen. Rechterbeen is gas geven en remmen net als in Belgie. Je koppelbeen dus nooit gebruiken
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In het begin niet te hard op de rem trappen als je van de parkeeplaats wegrijdt. Meestal zie je in het begin mensen nogal schokkerig rijden, omdat ze die rem te hard intrappen. Zelfde geldt eigenlijk voor het gaspedaal. Als je er eenmaal een gewend bent en je buiten de stad ook je cruise control leert kennen wil je niet anders meer
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Peanuts, je zal wel zien.

Alleen moet je 8 ogen hebben voor het verkeer in LA, ze komen van alle kanten dus kijk uit !

Groeten,

Kingair
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Dat uitdoen van je linkerschoen helpt heel goed om je er (fysiek) aan te herinneren om je linkervoet niet te gebruiken!
Na je eerste ritje heb je het prima onder de knie (of voet :wink: ) en is het geen enkel probleem meer.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Let er idd vooral op dat je je linkervoet ook niet gebruikt om te koppelen anders zit je met je neus op het stuur :oops: Overigens ben ik wel gek want ik rem met links !
kurann
Amerika-ontdekker

Bericht door kurann »

Wat is het verschil tussen P (park) en N (neutraal) ?
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

P gebruik je om de wagen te parkeren, als ie stilstaat weliswaar, al dan niet met de handrem op. Met een automaat zet ik eigenlijk nooit de handrem op.
N is 'uit versnelling' dwz als je je rem lost ga je niet vooruit 'lopen' maar niks weerhoudt de auto ook om dan achteruit te bollen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

De enige keer dat ik ooit N gebruik, is als ik gebruik maak van een car wash waar je auto wordt voortgeduwd. Voor de rest gebruik ik N nooit (kan wel nog handig zijn als je auto geduwd moet worden).

P= parkeerstand, uit de versnelling, op de rem
N= neutrale stand, uit de versnelling, kan wel rollen

Buiten de voetrem en de parkeerstand-rem, is er ook nog een aparte parkeerrem.

Bij veel auto's kunnen de (achter)portieren niet open als de auto niet in P-stand staat. Ook krijg je de auto niet gestart als hij niet in P-stand staat.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij de meeste auto's kun je de sleutel niet uit het contact halen als hij niet in P stand staat.
Kingair schreef: Alleen moet je 8 ogen hebben voor het verkeer in LA, ze komen van alle kanten dus kijk uit !
Vandaag een achtervolging gezien waar ook de politie van alle kanten voorbij kwam. In de steden op de highways is het echt soms heel vreemd rijden. Ik reed daarstraks op de 134, 6 banen dezelfde kant op en dan lijkt 65mijl/h toch ineens heel hard met die bochten en zo veel auto's. Bussen en vrachtauto's rijden op veel plekken dezelfde snelheid als personenauto's.

Waar je ook aan moet wennen is het door rood rijden als je rechtsaf moet, de vele stopborden waar de auto die het eerst aankomt voorrang heeft, de stoplichten die over de kruising staan ipv ervoor, dat je niet terug mag wisselen van baan als je ineens 'right lane must turn right' ziet..de borden staan soms net de dicht bij de kruising dat je echt niet meer kunt wisselen.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 06 mei 2013, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Als je bang bent om met een automaat te rijden huur er even een voor een dag in België.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Bij veel auto's kunnen de (achter)portieren niet open als de auto niet in P-stand staat.
dat lijkt me "prettig" als je snel de auto uit moet
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer