we hadden een dag naar de Niagara watervallen gepland en vlogen van JFK naar Buffalo waar ik via usareisen.de een auto had geboekt voor een dag bij Alamo
Dit is reeds de derde keer dat we een auto boeken bij Alamo
de vorige keren eisten zij steeds een internationaal rijbewijs en wilden ze zelfs niet kijken naar mijn belgisch rijbewijs, omdat dit buiten België geen enkele weetelijk geldigheid had, volgens hen
dus had ik deze keer mijn internationaal rijbewijs mee en (dom dom) mijn belgische rijbewijs niet (omdat ze dat toch nooit vragen)
het nummer van mijn nationaal rijbewijs staat trouwens vermeld op mijn internationaal
wat bleek, alamo weigerde mij de auto mee te geven, die dus al betaald en al was, omdat ik geen geldig rijbewijs kon voorleggen
dat kon ik dus wel, mijn internationaal, dat geldig is in USA
de manager kwam erbij en die weigerde pertinent om ons te helpen
ik wees hem erop dat de vorige keren ze mijn nationaal niet wilden accepteren en een internationaal eisten
hij beweerde dat dat geen waar was (altijd leuk van liegen beschuldigd te worden)
eind van het verhaal, ik kreeg dus geen auto mee van hen
dan maar naar hertz gestapt, die wilden wel maar hadden op dat moment geen auto's beschikbaar *zucht*
maar beklemtoonden dat zij idd enkel internationaal rijbewijs aanvaarden
uiteindelijk een auto gehuurd bij Budget (dat helemaal niet zo budget was) waar ze ook compleet verbijsterd waren over de werkwijze van alamo
zij namen genoegen met het internationaal rijbewijs en bevestigden dat ook zij een nationaal rijbewijs meestal niet aanvaarden als legaal rijbewijs in de US
gelukkig waren de watervallen meer dan de moeite waard, maar bij alamo zien ze mij toch niet meer terug