shuttle service

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

shuttle service

Bericht door manhattan »

Voor onze vakantie in augustus zoeken wij nog een hotel in san diego voor de laaste nacht. Wij komen daar savonds aan en onze vlucht vertrekt al om 6.30 sochtends. Nu willen we savonds onze auto al inleveren zodat we niet nog een dag extra hoeven te betalen (we halen de auto ook pas savonds op aan het begin). Een hotel met shuttle service zou dus idiaal zijn maar nu vraag ik mij af of die zo vroeg in de ochtend wel al rijden. Weet iemand dit?

(Ik had een hotel op hotwire gevonden met shuttle service in het gaslamp quarter en als ik het goed heb zal dat het ramada inn zijn. Ik heb ze een mail gestuurd maar nog geen reactie gekregen en wil eigenlijks wel graag boeken.)
Ems2012
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:09

Re: shuttle service

Bericht door Ems2012 »

Zou je geen hotel in de buurt van de luchthaven kunnen nemen?

Wat wij vorig jaar gedaan hebben in o.a. Washington DC was gebruik maken van de SuperShuttle (http://www.supershuttle.com/). Deze halen je netjes op en brengen je weg. :mrgreen:
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: shuttle service

Bericht door manhattan »

dat hotel is best wel in de buurt maar we willen in een buurt zitten met wat restaurantjes omdat we de auto niet meer hebben. En als het hotel een gratis shuttle heeft is dat erg gemakkelijk
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: shuttle service

Bericht door Rudolfje »

Ik kan je alleen maar aanraden om een hotel te nemen die vlak bij de luchthaven ligt, deze hebben vaak shutlle services en deze rijden de gedurende de tijden dat de luchthaven open is. Ik maak vaak gebruik van Hilton-hotels of Mariott-hotels en over het algemeen is dan een shuttle service beschikbaar. De methode is dan om 's avonds de auto in te leveren bij car rental en dan met car rental shuttle terug te gaan naar de luchthaven en dan hotel shuttle te pakken op luchthaven. Door dit inleveren en door het vroege vertrek vanuit San Diego zou ik kiezen voor hotel dicht bij de luchthaven.
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: shuttle service

Bericht door manhattan »

even erbij vermelden, er moeten dus restaurantjes in de omgeving zijn en zonder auto te bereiken, beetje netjes en niet duurder dan 80 euro...
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: shuttle service

Bericht door Old Faithful »

manhattan schreef:Nu willen we savonds onze auto al inleveren zodat we niet nog een dag extra hoeven te betalen (we halen de auto ook pas savonds op aan het begin).
Check even of je werkelijk die dag extra moet betalen. Soms is dat niet het geval, omdat je bij de laatste dag(en) van een volle week overschakelt van dagprijs naar weekprijs.
Groet,

Old Faithful
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: shuttle service

Bericht door manhattan »

naja we willen hem savonds inleveren, ook ivm parkeren enz. en dan hoeven we niet onwijs vroeg hem in te leveren.

Maar niemand weet dus of een shuttle van een hotel ook zo vroeg rijdt? of verschilt dat altijd?
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: shuttle service

Bericht door sachasenne »

Of en wanneer een shuttle service rijdt is verschillend van hotel tot hotel. Je zal dat dus in het desbetreffende hotel moeten navragen.
Je keuze om de auto 's avonds in te leveren levert je veel tijdsverlies op- hotel-autohuur-hotel-hotel-luchthaven. Dan ben je ook nog afhankelijk van de shuttle, of die wel of niet rijdt.
Misschien toch eens het prijsverschil bekijken?
Groetjes,
Carine
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: shuttle service

Bericht door manhattan »

we komen vanaf los angeles.. en het hotel ligt iets verder dan het vliegveld. we leveren dan gelijk de auto in rond 5 uur, shuttle naar hotel en dan volgende ochtend shuttle naar vliegveld.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: shuttle service

Bericht door Martin & Marianne »

Het eenvoudigste is om de auto te houden en in te leveren als je naar het vliegveld gaat. Je hebt dan geen gesleep met bagage en geen gedoe met shuttles. Inleveren gaat altijd heel snel. Je kunt dan overal een hotel zoeken, hoewel een hotel dichtbij het vliegveld natuurlijk wel handig is.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: shuttle service

Bericht door hemmie »

Bij de meeste vliegveldhotels is best wel een restaurant te vinden op loopafstand, vaak liggen ze toch in van die clusters van hotels en restaurants. Gewoon even op google maps (evt streetview) kijken, dan weet je het meteen. Of een hotel boeken met eigen restaurant.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Arlette
Amerikafan
Berichten: 358
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: kempen, België

Re: shuttle service

Bericht door Arlette »

Wat wij vorig jaar gedaan hebben in o.a. Washington DC was gebruik maken van de SuperShuttle (http://www.supershuttle.com/). Deze halen je netjes op en brengen je weg.
Wij willen die supershuttle in mei ook gebruiken maar dan in LA. Hoe werkt dit eigenlijk? Moet je na landing nog bellen naar die service of staat die al klaar? En vooral een vraagje wat betreft de terugrit naar de luchthaven : moet je hen hiervoor ook opnieuw contacteren of hebben zij dit zelf al genoteerd en staan zij dan klaar op het gevraagde uur? Ons vliegtuig vertrekt in LA terug om 8 am dus zijn ze dan zo vroeg te bereiken?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: shuttle service

Bericht door hemmie »

Wij boeken het altijd online. Bij aankomst meld je je dan bij de balie die ze in de aankomsthal hebben. Ze plannen je dan direct in, en meestal kun je na een kwartier ofzo in een busje stappen dat je naar de plaats van bestemming brengt. Als je online hebt geboekt en ze moeten je ophalen in een hotel/woonadres, dan heb je een time-slot van 15 minuten waarin ze komen (al is onze ervaring dat ze vaak vroeger komen, dus sta op tijd klaar). Als ze ons thuis ophalen bellen ze altijd even als ze er (bijna) zijn, bij een hotel volgens mij niet, daar rijden ze gewoon voor.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Arlette
Amerikafan
Berichten: 358
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: kempen, België

Re: shuttle service

Bericht door Arlette »

Dank je wel Hemmie, ik ga het ook online vastleggen en ik ga dit in ieder geval noteren
Ems2012
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:09

Re: shuttle service

Bericht door Ems2012 »

Nog even een aanvulling, de service verschilt ook per plaats. In sommige plaatsen is SS al heel erg bekend, terwijl het in bijv. Orlando nog 1 van de minder bekende vervoerders is.

In Orlando stond SS ons op te wachten om 6.00 u 's ochtends met onze namen op een iPad scherm. Wij zijn die beste man toen straal voorbij gelopen, waarna hij ons belde om te vragen waar wij waren (omdat onze vlucht al was gearriveerd). Bleek hij recht voor onze neus te staan. Oeps. :oops: SS mensen zijn te herkennen aan de blauw met gele kleding. :lol:

In LA heb je - als ik het me goed herinner - buiten de luchthaven bordjes van de SuperShuttle. Er staat ook iemand van SS, daar meldt je je (met boekingscode) en diegene geeft aan het betreffende busje (waar je in moet voor jouw hotelregio) door dat je gearriveerd bent. Bij ons was het busje er dan ook binnen 10 min. :thumbup:

In Washington DC hebben we de avond van tevoren de SS via de website gereserveerd, pickup time ingevuld en we konden online de SS bus volgen, dus we wisten waar hij was. Bij een afstand van een minuut of 5 kregen we een SMSje dat de chauffeur in de buurt was voor de pick-up.
ermers1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jan 2012, 10:02

Re: shuttle service

Bericht door ermers1973 »

Het vliegveld van SanDiego (ligt bijna) in de stad.
Wij verbleven in het Best Western Yacht Harbor Hotel
perfect hotel t/o. jachthaven.
Nog geen 5 minuten rijden van luchthaven !
Airport courtesy shuttle available 7:00 a.m. to 5:00 p.m.
anders Taxi !
Restaurant er tegenover aan de haven !
Laatst gewijzigd door ermers1973 op 27 feb 2013, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Halster
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2012, 13:44

Re: shuttle service

Bericht door Halster »

Ik hoor niemand over een taxi. Je kunt toch ook een taxi nemen vanuit je hotel naar het vliegveld? Mits je natuurlijk niet 100 km van het vliegveld gaat zitten.

Marion
Gebruikersavatar
Arlette
Amerikafan
Berichten: 358
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: kempen, België

Re: shuttle service

Bericht door Arlette »

Dank je Ems2012 voor de inlichtingen. :thumbup:
En Halster, ja aan taxi hebben we ook gedacht maar die kost in LA in ieder geval al meer dan de shuttle :oops:
ermers1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jan 2012, 10:02

Re: shuttle service

Bericht door ermers1973 »

Kijk hier ff, stuur anders ff 'n mailtje.
Dan weet je het precies !
http://www.san.org/sdia/transportation/default.aspx
Gebruikersavatar
Arlette
Amerikafan
Berichten: 358
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: kempen, België

Re: shuttle service

Bericht door Arlette »

We zijn sinds mei terug van LA en hebben daar dus ook de shuttle genomen. Het was op de luchthaven even zoeken want je komt met je valiezen in een hal en daar vonden we geen bordjes van SS. Dan zijn we naar buiten gegaan, nog niks gevonden, zijn we naar rechts gewandeld : niks en dan heb ik daar maar een ander persoon in een uniform aangesproken en die zei ons dat we naar links moesten gaan en dan vanzelf de SS tegenkwamen. En inderdaad, na een 100 m (?, ik ben niet zo goed in afstand schatten :oops: ) stond daar iemand van SS. Hij heeft ons boekingsformulier bekeken, nam zijn telefoon en inderdaad enkele minuten later was onze shuttle daar. Je moet wel met een vol busje op weg, doet verschillende hotels aan vooraleer je bij je eigen hotel komt maar och, je bent op vakantie en je ziet nog iets van de stad (ook al weet je nadien niet meer waar je bent geweest :lol: )
En voor de terugkeer naar de luchthaven heb ik het in het hotel eens gevraagd en die zeiden wel dat je best kon bellen om te confirmeren. Maar toen ik dit aan de receptie vroeg de dag voordien, heeft men dat netjes voor ons gedaan. Dus dat was ook mooi. En inderdaad, de shuttle komt dan op het afgesproken uur, pikt nog een paar klanten op en zet je fijn aan de juiste terminal af. Echt een goede service, die SS.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer