Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overstaptijd terugvlucht?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
jerdem
Amerika-newbie

overstaptijd terugvlucht?

Bericht door jerdem »

Bij terugvlucht naar België heb ik een overstaptijd van 56 minuten in Philadelphia. Is dit voldoende voor een terugvlucht?
Alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert

Re: overstaptijd terugvlucht?

Bericht door mtl »

In principe wel.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

PHL is relatief groot, maar moet goed te doen zijn. Je hebt geen customs en baggage om je zorgen om te maken :wink:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Laatste keer dat ik in Philadelphia moest overstappen was het vanaf het uitstappen van de vlucht vanaf Vegas 10 minuten lopen. Je kunt tevoren op de plattegrond van de luchthaven kijken of je ver lopen moet. Normaal gesproken komen de vluchten van een bepaalde maatschappij altijd op dezelfde terminal/gate aan.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het enige wat evt voor vertraging kan zorgen is als je vertraging hebt op de vlucht naar Philadelphia, maar dan zorgt de maatschappij voor een vervangende (wrs volgende) vlucht.
Benjani
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Benjani »

Is er iemand met ervaring qua overstaptijd in Detroit?

Wij landen daar om 10.45 op Wayne County Airport en onze volgende vlucht vertrekt vanuit daar om 12.05 naar Phoenix.
Er is dus een overstaptijd van slechts 1 uur en 20 minuten.

Gaat dit voldoende zijn ?
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

@benjani
Dit gaat neem ik aan over de heenvlucht? In dat geval is 1 uur en 20 minuten ENORM krap. Je moet zowel door Immigrations als Customs, en ook nog eens door de security, met alle bijbehorende wachtrijen... Als alles perfect loopt zou het misschien net mogelijk zijn, maar daar zou ik absoluut niet van uit gaan.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... it#p719293

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... it#p717363

Ik heb de topics niet doorgelezen, maar daar ga je t antwoord wel in vinden denk ik
Benjani
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Benjani »

Het gaat inderdaad over de heenvlucht.
Bedankt voor de links, ik ga beide topics vanmiddag eens rustig doornemen, en ik zal ook de vliegmaatschappij eens even contacten om te kijken wat zij er van vinden.
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Royyy schreef:@benjani
Dit gaat neem ik aan over de heenvlucht? In dat geval is 1 uur en 20 minuten ENORM krap. Je moet zowel door Immigrations als Customs, en ook nog eens door de security, met alle bijbehorende wachtrijen... Als alles perfect loopt zou het misschien net mogelijk zijn, maar daar zou ik absoluut niet van uit gaan.
Dat klopt ten dele, Detroit is niet echt een veel gebruikte Internationale bestemming, derhalve zullen er niet veel andere internationale vluchten afgehandeld worden en is 1 uur en 20 minuten waarschijnlijk wel voldoende. Ook hier geldt dat de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor een alternatief indien je je aansluitende vlucht mist.
woutertje6
Amerikafan

Bericht door woutertje6 »

jerdem schreef:Bij terugvlucht naar België heb ik een overstaptijd van 56 minuten in Philadelphia. Is dit voldoende voor een terugvlucht?
Alvast bedankt!
Dat moet wel voldoende zijn, ik heb een paar maanden terug van Boston via Philadelphia naar Miami gevlogen en ik had maar 30 minuten overstap tijd en dat was ruim voldoende. Vaak bevind de overstap zich in dezelfde terminal en dan is het vaak erg dichtbij.
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
jerdem
Amerika-newbie

Bericht door jerdem »

Dank u wel voor de reacties.

Bij de heenvlucht naar ithaca, hebben we overstaptijd
van 2u50, dit zal wel voldoende zijn zeker.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik weet niet welke luchthaven, maar moet in principe ruim voldoende zijn.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer