Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffers in de auto

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Raffie
Amerikafan
Contacteer:

Koffers in de auto

Bericht door Raffie »

Hallo allemaal,

We waren er voor 90% uit, 24 dagen met een grote klasse C camper door California..... Maar toen we een beetje naar onze wensen keken bleek er toch wel veel steden in ons programma te zitten en dan is de camper niet de beste keuze. :(

Kortom, we hebben nu besloten om een auto te huren en hotels te boeken en dus niet met een camper door de USA te crossen. :P

Nu willen we niet elke dag met onze koffers slepen en ze gewoon in de auto laten, uiteraard zonder waardevolle spullen. Een chevy suburban, dat is een leuk maatje auto, heb je tenminste de ruimte..... :thumbup:

Alleen...... de kofferbak is open, geen dekzeiltje, klep of iets anders wat de koffers uit het zicht haalt, dus moeten we nu een kleinere auto gaan huren ? :?:

Wie heeft er advies of tips voor een lekkere grote 4-wheel stoere bak ?
En nee, we willen de koffers niet meeslepen naar de kamer ! :evil:

Raffie
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !

2018 oktober - Tussen Denver & Seattle
2016 Florida Keys Islamorada
2015 - NY - Boston - Washington
2015 Florida Keys Islamorada & Road Bear RV naar SF > LA > SD > LV
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Koffers in de auto

Bericht door Fraa »

In de Walmart gewoon een zwart dekentje kopen om over je koffers te leggen, dat doen de meeste hier en dat werkt goed.

In verband met de wagen zelf, het zal er toch vanaf hangen wat er beschikbaar is die dag. Je kan dus niet echt plannen welke auto je effectief zal krijgen. Jij kan natuurlijk héél lief vragen om een bepaalde wagen, maar als die wagen er niet meer is die dag, dan zal je toch tevreden moeten zijn met iets anders. In sommige gevallen kan je zelfs niet kiezen & wijzen zij je een wagen toe, bij anderen mag je kiezen uit een rijtje van wagens. Je huurt namelijk enkel een bepaalde klasse van wagen & niet de wagen zelf. Op zowat elke verhuurswebsite zal ook staan dat je kiest voor bijvoorbeeld een "Jeep Liberty (or similar)".

Ik zou dus gewoon een Midsize SUV of Fullsize SUV huren (vanaf 3 personen sowieso voor een Fullsize gaan volgens mij). Na het afhalen meteen naar de Walmart rijden, al zal je er sowieso wel passeren aangezien je waarschijnlijk een koelbox wil? Dat dekentje kan er dan ook nog wel vanaf ;)
Reisblog: thisisfraa.be
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hebben die dingen eigenlijk niet altijd getinte ruiten? Daar zie je praktisch niets door als je van buiten naar binnen kijkt.

Wij hebben een tijdje een gehuurde suburban gehad, maar ik weet niet meer of de rugleuning van de achterbank verstelbaar was. Bij onze Toyota Sienna is dat wel zo, en daar kun je het kofferruim aan het zicht onttrekken door die ruhleuning zover mogelijk achterover te zetten, zeg maar tegen de achterklep aan. Bij de suburban is die ruimte echter veel groter, dus ik weet niet of dat gaat werken.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Als je geen koffers meeneemt, hoef je ze ook niet uit de auto mee te nemen.
Elke stad heeft wel een laundromat, gewoon in je zwembroek je kleren wassen, drogen en weer aan (en die zwembroek was je dan weer 's morgens in je hotelkamer In je badkamer in de sink.

Groot gelijk hoor; dat gezeur met elke dag (of om de dag, of om de 2 dagen) koffertje meenemen in je hotelkamer.

Of anders gooi je aan het begin van de trip alle kleren los in de achterbak, en zoek je 's avonds bij aankomst bij het hotel in de stapels uit wat je de volgende dag aan wilt en neem je alleen dat mee naar binnen.
Zoals hierboven al aangegeven koop je bij de Walmart een dekentje om er over heen te leggen en t is uit het zicht.
Dat spaart dan in ieder geval wat uit aan waskosten.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik neem mn koffer alleen mee als ik echt een volle dag ergens verblijf, dus 2 nachten ter plekke heb, maar zo irritantmvijd ik het ook weer niet om een koffer mee te nemen. Die dingen hebben bijna allemaal wieltjes.
Je hele achterbak elke keer leeghalen is wat anders. Ik zie af en toe wat foto's van achterbakken dat ik me wel eens afvraag wat die in vredesnaam allemaal meesjouwen op vakantie.
Raffie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Raffie »

:clap: :D :lol:

Wat een leuke en vooral "aparte" reacties hier en daar.... hahahaha in mijn zwembroek in de wasserette zitten ? kleding in de kofferbak los...hihihih

Nee dat gaat het niet worden, misschien als ik niet iets meer gewicht kwijt ben, misschien dat ik dan in de zwembroek ga zitten :wink:

Anyway....

Een zwarte deken of laken is een goed idee !
Nee, klopt je krijgt niet altijd de auto vd klasse, maar bij sommige verhuurder is de Suburban een auto die dan "los" verhuurd wordt.
Dus daar heb ik wel goede hoop, trouwens anders geef ik mijn visitekaartje (we zijn een reisburo) wellicht helpt dat :wink:

Bijna iedere reis begint, lees ik, bij de walmart... om een koelbox te kopen ?
Leg me dit eens uit ? Je kan toch gewoon langs de weg drinken kopen of ben ik verkeerd ?
We gaan voor de 1e keer naar de US, dus alles is nieuw.

Raffie
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !

2018 oktober - Tussen Denver & Seattle
2016 Florida Keys Islamorada
2015 - NY - Boston - Washington
2015 Florida Keys Islamorada & Road Bear RV naar SF > LA > SD > LV
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Geen camper, jammer :-)

Een koelbox is erg prettig hoor, gewoon wat koud drinken of een hapje kunnen pakken zonder altijd een restaurant of tankstation in te moeten. Bij erg heet weer is een voorraadje water erg fijn. Wij doen dat zelfs bjna standaard al als we hier rondom huis een toertje gaan maken.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Raffie, als je van plan bent om te gaan wandelen neem je best een hoop water mee op je wandeling. De meeste onder ons kopen een koelbox en een zak ijs (overal te koop in supermarkten of tankstations) om alles fris te houden. Ook als je ergens eens zou willen picknicken is het leuk om je eten fris te houden. ;-)

En met een dekentje in de wagen vanachter is alles goed bestopt. Ik heb ooit van het vliegtuig het donkere Continental dekentje meegenomen. :oops: Sindsdien doet dit al jaren dienst als afdekzeil op onze Amerika reizen. :-)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb er even 2 dingen uitgepikt.

Raffie schreef:Dus daar heb ik wel goede hoop, trouwens anders geef ik mijn visitekaartje (we zijn een reisburo) wellicht helpt dat :wink:
Iedereen kan een visitekaartje maken dan wel laten maken. Dat zal niet echt indruk maken. Er zullen wel meer mensen die het op die manier geprobeerd hebben en een deel daarvan zal dat valselijk hebben gedaan.
Raffie schreef:Leg me dit eens uit ? Je kan toch gewoon langs de weg drinken kopen of ben ik verkeerd ?
Klopt. Maar dat is veel duurder en je kan dan niet op elk moment iets pakken. Eigenlijk verschilt dit niet zoveel van een autorit naar Italië of Spanje.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Raffie schreef::Bijna iedere reis begint, lees ik, bij de walmart... om een koelbox te kopen ?
Leg me dit eens uit ? Je kan toch gewoon langs de weg drinken kopen of ben ik verkeerd ?
Als je door de zuidelijke staten rijdt, waar de temperatuur hoger dan 30 graden Celsius is, en soms hoger dan 40 graden, dan wil je wel iets koels drinken en dan is een flesje/blikje drinken uit de koelbox wel heerlijk verfrissend. Bovendien een pakje met plakken kaas gaat heerlijk zwemmen in het vet dat er uitloopt, als je het niet koel bewaard.
En Amerika is geen Europa, waar de afstanden betrekkelijk klein zijn. In het zuidwesten van de VS zijn de wegen lang en kan het zo maar zijn, dat je tientallen mijlen, soms meer dan 100 mijl geen enkel punt hebt om iets te kopen. Denk tevens aan de woestijngebieden, daar wil je niet zonder drinkwater staan, mocht je pech krijgen met de auto. In de woestijn, met zijn droge warmte, drink je vele malen meer dan dat je normaal gewend bent. Ditzelfde geldt voor de hoger gelegen gebieden.
Zorg er altijd voor een aantal extra gallons drinkwater bij je te hebben.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

dimona schreef:Hebben die dingen eigenlijk niet altijd getinte ruiten? Daar zie je praktisch niets door als je van buiten naar binnen kijkt.
Helaas niet en om die reden laatste keer een Chevrolet met getint glas verkozen boven Jeep, zonder.

Deken werkt verder prima i.c.m. getint glas en ontbreken standaard afdekhoes.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Raffie schreef: Bijna iedere reis begint, lees ik, bij de walmart... om een koelbox te kopen ?
Ik snap zelfs niet dat je hier aan twijfelt, waarom zou je het niet doen? Een koelbox kost niet veel, gooi er wat ijs, drank & eten in & je hebt een kleine voorraad waar je altijd aan kunt. Het is trouwens het eerste wat ik doe als ik de auto afgehaald heb. Zoals markro al ze, beter goedkoop wat drank & eten kopen voor onderweg, dan telkens te moeten stoppen & meer te betalen. Ook wil je inderdaad niet zonder drinkbaar water vallen midden in de woestijn. Ze raden trouwens aan dat je ongeveer een gallon water bij hebt, per persoon, per dag. Als jij dus met 2 mensen door Death Valley wil rijden, dan is een gallon of drie (+/- 12 liter) geen overbodige luxe, al moeten die niet allemaal koud staan natuurlijk ;)
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben onze koffers ook gewoon achterin gelaten als we nog niet bij het hotel waren. Dekentje erover, maar zelfs zonder dekentje zag je bijna niets door de ramen als je de kofferbak in keek. Ramen waren donkerder.

Koelbox werkt perfect, gewoon eentje nemen bij de Walmart (tempex ding kostte 6 dollar) en de hele dag ijskoud drinken. Wat ook een aanrader is om bij de dollartree van die koelelementen te kopen en die iedere avond in het vriesvak te leggen in je hotel, dat deden wij en zo hoef je geen ijs erin te doen, bleef de hele dag koud ook al was het zeer heet.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Hebben jullie dan eigenlijk niet het idee dat je met een dekentje juist eerder het idee wekt dat er iets te halen valt? Door het kenteken en het feit dat je bij een hotel geparkeerd staat is het toch al duidelijk dat je toerist bent, dus dan laat het zich wel raden wat er onder dat dekentje zit.

Ik zou eerder de neiging hebben een tas of koffer open achterin te laten liggen, waarbij alleen kleren en andere relatief waardeloze spullen te zien zijn. En waardevolle spullen neem je sowieso mee naar je kamer.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

WizardOfOss schreef:Hebben jullie dan eigenlijk niet het idee dat je met een dekentje juist eerder het idee wekt dat er iets te halen valt?
Goh, je hebt wel een punt, maar dan kan je achter alles wel iets zoeken lijkt me. Als een dief een wagen ziet waar hij iets waardevol in ziet liggen, zal hij eerder die wagen proberen open te breken dan eentje waar hij helemaal niet zeker van is of er wel iets te rapen valt. Volgens mij heeft zo'n dekentje dan wel nut hoor, enkel en alleen al om de dief te doen twijfelen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Gooi je koffer open en laat je vieze onderbroeken bovenop liggen. Niemand breekt dan meer in. Heel simpel.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

:lol:
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Fraa schreef:Goh, je hebt wel een punt, maar dan kan je achter alles wel iets zoeken lijkt me. Als een dief een wagen ziet waar hij iets waardevol in ziet liggen, zal hij eerder die wagen proberen open te breken dan eentje waar hij helemaal niet zeker van is of er wel iets te rapen valt. Volgens mij heeft zo'n dekentje dan wel nut hoor, enkel en alleen al om de dief te doen twijfelen.
Uiteraard moet je nooit iets van waarde zichtbaar laten liggen. Maar zou een dekentje met iets geheimzinnigs daaronder voor kwaadwillenden minder interessant zijn dan een afgesloten koffer? Ik heb juist zoiets van laat maar zien dat er niks van waarde te halen valt.
DejaVu schreef:Gooi je koffer open en laat je vieze onderbroeken bovenop liggen. Niemand breekt dan meer in. Heel simpel.
Je zal het als grap bedoelen, maareh...
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

:? :blink:
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

WizardOfOss schreef:Je zal het als grap bedoelen, maareh...
Slim bekeken :lol: :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer