Extra bestuurder Huurauto Nevada

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
FVRJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Extra bestuurder Huurauto Nevada

Bericht door FVRJ » 26 jul 2012, 20:52

Ik heb op verschillende plekken gelezen dat de echtgenoot van de hoofdbestuurder gratis is als extra bestuurder. Dit zou bij wet geregeld zijn in Nevada. Wie weet hier meer van? Wie heeft hier ervaring mee? Moet je de extra bestuurder dan op het contract laten zetten? De verhuurmaatschappij zal Alamo zijn.

DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Extra bestuurder Huurauto Nevada

Bericht door DVDGuy » 26 jul 2012, 22:11

Welkom op het forum; heb je al op de site gekeken van Alamo?

Als ik dat namelijk doe, lees ik dat een 2e bestuurder in Nevada altijd gratis is 8)

Zie hier

De 2e bestuurder moet inderdaad op het contract vermeld worden, o.a. vanwege de verzekering.

FVRJ
Amerika-ontdekker

Bericht door FVRJ » 27 jul 2012, 10:42

De link waar je naar verwijst is een special. Er staat niet bij tot wanneer dit geldig is en of dit ook ter plaatse kan. Ik bedoel eigenlijk dat dit bij wet is vastgelegd door de staat Nevada.

DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy » 27 jul 2012, 10:56

Die link verwijst gewoon naar Alamo en als je Google gebruikt, kom je nog meer verwijzingen tegen, dat een 2e bestuurder, ongeacht of het je wettige partner is, gratis is.

En ik kwam dit tegen op één van de sites:
"Sometimes fees are regulated by the state: Iowa rental agencies can't charge if the additional driver is a spouse or business associate, while Nevada law says that adding a second driver must be free, and drivers beyond that can cost no more than $5 a day."

Read more: http://www.budgettravel.com/feature/060 ... z21oPgoUEg

Kijk ander ook even op de pagina van Alamo Insiders daar kun je gratis lid van worden, is de 2e bestuurder gratis en kun je nog (meer) kroting pakken.

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana » 27 jul 2012, 12:08

Wel vreemd dat het dan niet in de voorwaarden staat bij USA reisen.de als je via Alamo huurt.

FVRJ
Amerika-ontdekker

Bericht door FVRJ » 27 jul 2012, 16:37

ja dat vind ik dus ook vreemd. Heb het bij sunnycars nagevraagd en zij.kennen die wet niet. Je kan daar extra betalen voor een bestuurder.... En niet anders volgens hun voorwaarden.

Agnes83
Amerika-ontdekker

Bericht door Agnes83 » 15 aug 2014, 14:57

Wij zitten met dezelfde vraag. We halen onze auto op in Las Vegas en leveren hem weer in in San Diego. Op de Alamo site bij onze reservering staat de volgende tekst:

"Note: State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin allow the spouse to be an automatic authorized driver as long as renter requirements are met."

Volgens onze reisorganisatie is alleen in California de tweede bestuurder gratis. Maar hoe moet ik bovenstaande melding dan opvatten? Iemand recent in Las Vegas de auto opgehaald en daar een tweede bestuurder op laten nemen? Moet je daarvoor extra betalen of niet?

En in ons geval: we zijn niet getrouwd, maar hebben wel een samenlevingscontract. Geldt dat ook als "spouse"?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 15 aug 2014, 16:27

Agnes83 schreef:Wij zitten met dezelfde vraag. We halen onze auto op in Las Vegas en leveren hem weer in in San Diego. Op de Alamo site bij onze reservering staat de volgende tekst:

"Note: State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin allow the spouse to be an automatic authorized driver as long as renter requirements are met."

Volgens onze reisorganisatie is alleen in California de tweede bestuurder gratis.
Wie zou het beter weten? Alamo in de VS of een Nederlands reisbureau?

Een spouse is een getrouwde partner.

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry » 15 aug 2014, 23:02

Een spouse kan ook een ongetrouwde partner zijn.

Agnes83
Amerika-ontdekker

Bericht door Agnes83 » 16 aug 2014, 08:12

Dank voor jullie reacties. Hoe gaat Alamo daarmee om? Iemand ervaring mee? Wordt er gevraagd naar een bewijs van partnerschap oid?

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne » 16 aug 2014, 10:31

Yep !! Ik heb daar ervaring mee .

Bel niet voor informatie naar alamo oid. Kom je terecht by een of ander callcenter en daar kennen ze al die uitzonderingen niet.
Maar, ja, de spouse is gratis in Nevada. Bij de plaatselijke verhuirstations passen ze dat automatisch toe.
No worry's.
Groetjes,
Carine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer