Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

's nachts rijden

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

's nachts rijden

Bericht door Joyco »

Wij gaan dit jaar met ons zoontje (dan 20 maanden) naar de USA. De planning is om in Las Vegas te beginnen, daarvandaan via de np's naar Yellowstone te rijden. Daarvandaan rijden we vervolgens naar Portland om langs de kust af te zakken naar SF. Nu willen we niet te lange reisdagen omdat we niet weten hoe ons zoontje daar mee om zal gaan, en of hij lekker slaapt in de auto. We vinden het wel erg jammer om 3 dagen te reizen, terwijl dat ook in 1,5 dag kan. Nu denken we er over om in de avond/nacht te gaan rijden (dan slaapt hij toch wel;)) om een flink eind te rijden, en zo een dag te besparen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al wat gelezen over speciale parkeerplaatsen voor o.a. truckers, die wat voorzieningen hebben, dus mochten we moe zijn kunnen we hier evt slapen.

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het nachtrijden, of een overnachting op zo'n truckersstop, en of jullie het aan zouden raden. Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen namelijk :wink:
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Mack
Amerika-expert

Re: 's nachts rijden

Bericht door Mack »

Op de interstates is 's nachts rijden mijns inziens wel te doen (al is het wel erg donker). Maar alles buiten de interstates, vooral in de bergen of in de woestijn zou ik niet doen. Als je pech krijgt ben je de pineut, je ziet niks en voor je het weet raak je een loslopend beest.

Truck stops en hun voorzieningen zijn voor trucks en hun chauffeurs, ik betwijfel of je daar met je huurautootje tussen mag en wil staan. Je bent immers geen beroepschauffeur en veel chauffeurs zijn toeristen vanwege hun rijgedrag liever kwijt dan rijk.

Ik kan me zo voorstellen dat chauffeurs het je niet in dank afnemen als je met je gezinnetje hun douches bezet houdt... Zij zijn daar om snel te douchen om vervolgens weer 15 cent per mile te verdienen en jij staat dan in hun douche vakantie te vieren... Ik kan me zo voorstellen dat dit problemen oplevert voor je.

Ik weet uberhaupt niet of je wel mag slapen in je auto.

Bovendien: 's nachts rijden en overdag dingen zien: wanneer slapen jullie dan? Dat lijkt me ook niet heel veilig, in een vreemde auto in een vreemd, erg uitgestrekt land. Ga niet allerlei fratsen uithalen om zoveel mogelijk in zo weinig mogelijk tijd te proppen, is mijn mening.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik sluit me volledig aan bij Mack. 's Nachts rijden zeker niet in de natuur doen of de afgelegen gebieden. Op de Interstates en in de steden kan het wel.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mack schreef:Je bent immers geen beroepschauffeur en veel chauffeurs zijn toeristen vanwege hun rijgedrag liever kwijt dan rijk.
Die vrachtwagens rijden vaak ook als gekken. En ik denk dat de gemiddelde Nederlandse toerist beter doorrijd dan de gemiddelde Amerikaan.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Njit schreef:Die vrachtwagens rijden vaak ook als gekken. En ik denk dat de gemiddelde Nederlandse toerist beter doorrijd dan de gemiddelde Amerikaan.
Het gaat ook vooral om de weg niet weten, twijfelen, de regels niet kennen, afremmen om iets te bekijken etc. Verder zeg ik ook niet dat het altijd terecht is, maar het is wel zo.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou het niet doen, je hebt geen verlichting langs de wegen zoals we hier gewend zijn, het lijkt me niet de handigste manier om tijd te winnen.
een keertje in het donker het laatste stukje rijden ok, maar bewust in de nacht gaan rijden om tijd te winnen...nee.
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Bedankt voor jullie reacties! Het is de bedoeling om inderdaad over een interstate te gaan rijden. We hebben dan vervolgens een dag om uit te rusten in Portland. Ik ben zelf een echt avondmens, en heb weinig slaap nodig, dus dat scheelt dan weer!

Bedankt ook voor de reacties over de truckersstops, misschien is dat dan inderdaad niet een geweldig idee! Ik heb zelf al even gekeken of je in de auto mag slapen, en ben nog niet tegengekomen dat dit níet mag, dus ik ga er maar vanuit dat het geen probleem is :wink:
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zie op zich geen probleem met 's nachts rijden. Weinig verschil behalve dat het donker is.

Echter de laatste keer dat ik het deed ('s avonds door nebraska) reed ik duizenden keren tegen beesten aan, insekten wel te verstaan en wel zodanig veel dat je na 15 minuten niks meer door je voorruit zag. Erg vermoeiend en ben toen eerder opgehouden met rijden dan gepland.

Tegen een hert of zo aanrijden kan maar op de interstates heb je daar over het algemeen niet zoveel last van is mijn ervaring. Niet meer of minder dan in europa
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het zou niet mijn manier zijn om mij te verplaatsen in Amerika.

Maar mocht je 's nachts persé een stuk wilt rijden, wat is er dan mis om bij een motel te stoppen en daar te slapen? Langs een interstate vind je die genoeg. Of wordt er bedoeld dat je enkel een hazenslaapje neemt op zo'n truckstop en dan verder rijdt?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
lax-lax
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door lax-lax »

Ik heb vorig jaar drie uur gereden van Monument Valley naar Hanksville. Na een half uur was het pikdonker. Ik heb sommige stukken (beklimming berg) puur gereden op GPS omdat ik geen steek zag. Het was absoluut niet aan te bevelen. Mijn vriendin heeft die rit geen oog dicht gedaan en alleen maar stokstijf voor haar uit gekeken. Wat waren we blij toen we in het hotel aankwamen. Nachtrijden? Voor mij enke nogl op een interstate en in een stedelijke omgeving. Al is het altijd wel lachen om in een uitgestrekte natuurvlakte even te stoppen en tegen uw vriendin te zeggen 'dat ge denkt iemand te hebben gezien in de struiken aan de rechterkant van de wagen'. :twisted:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Joyco schreef:Ik heb zelf al even gekeken of je in de auto mag slapen, en ben nog niet tegengekomen dat dit níet mag, dus ik ga er maar vanuit dat het geen probleem is :wink:
Deze gedachte zou ik even laten varen. In Nederland kom je weg met "het is niet verboden" of "nergens staat dat het verboden is", maar in de VS denkt men daar anders over. Als iets niet verboden is, of je kan een verbod niet vinden wil het nog niet zeggen dat het dus ook toegestaan is.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

In de nacht rijden is het probleem toch niet? om 3 uur snachts over de Duitse Autobahn is hetzelfde.

Je bent wel gebroken als je 24 uur niet geslapen hebt, maar dat is iets anders.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

We vinden het wel erg jammer om 3 dagen te reizen, terwijl dat ook in 1,5 dag kan.
Ik zou het niet doen om de redenen die al werden aangehaald. Als je 's nachts rijdt, zie je ook niets van de prachtige omgeving; zonde.
Verder, Yellowstone-Portland is op 2 dagen te doen volgens mij. Of laat je "rust-dag Portland" vallen en probeer Glacier/North Cascades NP in je route te steken.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hmm als je 's nachts bijv de interstate in kansas, nebraska, s dakota, Illenois, grote stukken texas, delen wyoming etc rijdt mis je absoluut niks hoor. Integendeel
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Het kan ontzettend donker zijn buiten de steden als je het mij vraagt. En als je niet bekend bent met de omgeving kun je in rare situaties terecht komen. De county road vlakbij ons huis bijvoorbeeld waar men momenteel met wegwerkzaamheden bezig is. Overdags is het al een beetje onoverzichtelijke situatie, maar s'avonds in het pikkedonker helemaal onduidelijk hoe je moet rijden als je hier niet bekend bent. Gisteren is hier iemand door de gele bussen die de wegverlegging aangeven heegereden tegen de betonnen Jersey barrier op. Het bleek een out-of-stater te zijn in een huurauto die onbekend was met de situatie. Hij is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, maar de auto was totalloss.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij hebben 2 jaar geleden verschillende keren s'avonds in het donker gereden, oa. in Sequoia NP naar de lodge en vanaf Sequoia naar Ridgecrest en vanaf Death Valley naar Las Vegas.
Voorheen reed ik nooit s'avonds omdat iedereen het altijd afraad, maar door omstandigheden reden we nu alles s'avonds en het is me 100% meegevallen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Vind ik ook. Je hebt toch lampen op de auto?
De persoon van loek was onbekend en had dus in deze omstandigheden gewoon te hard gereden. In het donker op onbekende weg moet je gewoon kalmer aandoen. Geldt ook voor nederland
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Er is natuurlijk nog altijd een verschil tussen 's avonds bij schemering rijden en heel misschien nog een uurtje in het donker voor je bij je hotel aankomt, en een hele nácht doorrijden ...
Hmm als je 's nachts bijv de interstate in kansas, nebraska, s dakota, Illenois, grote stukken texas, delen wyoming etc rijdt mis je absoluut niks hoor. Integendeel
Topicstarter rijdt door de Rockies...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

ned in MO schreef:Tegen een hert of zo aanrijden kan maar op de interstates heb je daar over het algemeen niet zoveel last van is mijn ervaring. Niet meer of minder dan in europa
Waarom hebben wij dan afgelopen vakantie zo óntzettend veel herten, wasberen en gordeldiertjes dood langs de weg gezien? Die laatste twee zullen niet heel erg zijn, maar hertjes... (heb er ook vaak naar gerefereerd in m'n verslag... ) Echt, heb nog nooit zoveel dode dieren langs de weg gezien. Heb serieus waar schrik gehad toen we richting Sioux Falls reden. Eén van de weinige keren dat we in het donker reden.
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 22 jun 2012, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik woon hier al 16 jaar en ben nog nooit tegen een hert aangeknald. Wel vogeltjes en zelfmoordeekhoorntjes en een verdwaald konijn maar zelfs geen wasbeertjes, gordeldieren, skunks of opossums omvergereden en ik heb toch honderduizenden mijlen hier in de VS afgelegd.
Ik zie al die beesten ook regelmatig langs de weg liggen hoor maar ik denk dan wel eens dat het vakker aan de bestuurder ligt dan aan het beest.
Bij mij in de buurt zitten veel herten en dat weet je. Je bent er meer alert voor misschien (net zoals voor verdekt opgestelde politiewagens :lol: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer