Niet mogelijk stoelen te kiezen + alle stoelen bezet
Geplaatst: 14 jun 2012, 16:05
Hallo allen,
Ik heb een lastig voorval met onze vliegickets van United
We hebben deze, net als vorig jaar, geboekt via connections omdat ik daar zelf amper iets van ken en dat niet graag doe.
De heenreis is er eentje met 2 overstappen.
De terugreis eentje met 1 overstap.
Een aantal maanden geleden kreeg ik via conenctions de melding dat onze vluchturen gewijzgd waren.
Ikzelf heb toen gemerkt dat de overstaptijd te kort was. De reisagente was dit ontgaan.
Connections heeft toen contact gehad met United Airlines en ons vluchtroute is toen gewijzigd. We vliegen niet meer via Washington maar Via Houston.
Een tijdje later hab ik Connections gemaild met de vraag of ze onze stoelen konden reserveren.
Dit is gelukt voor alle vluchten behalve voor het eerste segment van de heenvlucht.
Voor Brussel - Newark was het volgens Connections niet mogelijk om de stoelen te reserveren.
Ik kreeg toen via e-mail de melding van de reisagente van connections dat dit voor die vlucht pas mogelijk was 24 uur voor departure.
Als ik kijk op United.com zie ik inderdaad voor ons groepje voor 4 van de 5 vluchten stoelen toegewezen.
Toen ik een tijd later ging kijken op de website van United.com waren er echter geen stoelen meer beschikbaar in economy klasse voor de vlucht waarvoor wij geen stoelen hebben.
Nu moet je 10 dagen voor vertrek de reisdocumenten ophalen in het reisbureau dus gisteren ben ik langs geweest en heb ik nogmaals gevraagd of het mogelijk was stoelen te reserveren voor de eerte vlucht. Ik heb namelijk schrik dat we allemaal verspreid over de vlieger gaan zitten of in het slechtste geval helemaal niet op de vlieger gaan zitten aangezien er geen stoelen meer vrij zijn.
De reisagente vertelde me gisteren dus dat door de rebooking deze vluchtbehandeling volledig in handen is van United en zij daar niets meer aan kunnen doen. (wat raar is want voor de andere segmenten was het wel mogelijk stoelen te boeken, en het eerste segment is zelfs niet eens gewijzgd, dat was het tweede segment). Ik heb dus ook geen documenten mee gekregen om in te checken. Vorig jaar kreeg ik vouchers maar dit jaar heb ik niets. De reisagente heeft me gezegd dat je eigenlijk helemaal geen documenten nodig hebt omdat alles gelinkt is aan je paspoort. Ze vertelde wel dat ik best de Itinerary afprint die ze me ooit gemaild had (maar nu niet terug vond)
Ze heeft dan naar United gebeld met de vraag of ze daar stoelen konden reserveren en of het mogelijk was eventueel de dag ervoor on line in te checken.
Volgens de dame bij United was dit NIET mogelijk en ook on line inchecken 24 uur op voorhand zal voor ons niet mogelijk zijn.
Daarna vertelde de reisagente me dat ik best sowieso probeer 24 uur op voorhand on line in te checken (ondanks dat United vertelde dat dit niet zou gaan) want omdat het vaak gebeurd dat luchtvaartmaatschappijen vluchten overbooken. Verder raadde ze ons aan als allereerste aan de incheckbalie te staan. Dus zeker 4 uur op voorhand op de luchthaven te zijn.
Ik heb inmiddels toch wel wat schrik gekregen of alles wel goed zal gaan. Ze stelde immers aan de telefoon met United de vraag wat er zou gebeuren als wij niet mee kunnen met de vlucht.
Dus nu heb ik een aantal vragen:
1) Iemand dit al meegemaakt dat je (voor 1 segment) geen stoelen kan kiezen?
2) Iemand een idee of het het best is om toch on line in te checken en hoe dit in zen werking gaat?
3) Komen er dan stoelen vrij en/of kan je niet inchecken zonder stoelen te kiezen.
3) Is het On line inchecken bij de functie 'print boarding pass' op United.com?
4) Indien het On line inchecken uiteindelijk toch zou lukken, hoe gaat het dan met onze bagage en de ESTA en paspoort controle die we vorig jaar kregen toen we in de rij stonden om in te checken?
5) Is het misschien beter als eerste aan de balie te staan op de vertrekdag, daar in te checken en hopen op een gratis upgrade aangezien heel Economy vol zit?
6) Heb ik aan de documenten die ik heb afgeprint (Itinerarys) genoeg om op de vlucht te raken of om me eventueel te helpen bij problemen. (bewijzen dat ik betaald heb en de vlucht confirmed is)
Allen vriendelijk bedankt op voorhand voor de hulp
Ik heb een lastig voorval met onze vliegickets van United
We hebben deze, net als vorig jaar, geboekt via connections omdat ik daar zelf amper iets van ken en dat niet graag doe.
De heenreis is er eentje met 2 overstappen.
De terugreis eentje met 1 overstap.
Een aantal maanden geleden kreeg ik via conenctions de melding dat onze vluchturen gewijzgd waren.
Ikzelf heb toen gemerkt dat de overstaptijd te kort was. De reisagente was dit ontgaan.
Connections heeft toen contact gehad met United Airlines en ons vluchtroute is toen gewijzigd. We vliegen niet meer via Washington maar Via Houston.
Een tijdje later hab ik Connections gemaild met de vraag of ze onze stoelen konden reserveren.
Dit is gelukt voor alle vluchten behalve voor het eerste segment van de heenvlucht.
Voor Brussel - Newark was het volgens Connections niet mogelijk om de stoelen te reserveren.
Ik kreeg toen via e-mail de melding van de reisagente van connections dat dit voor die vlucht pas mogelijk was 24 uur voor departure.
Als ik kijk op United.com zie ik inderdaad voor ons groepje voor 4 van de 5 vluchten stoelen toegewezen.
Toen ik een tijd later ging kijken op de website van United.com waren er echter geen stoelen meer beschikbaar in economy klasse voor de vlucht waarvoor wij geen stoelen hebben.
Nu moet je 10 dagen voor vertrek de reisdocumenten ophalen in het reisbureau dus gisteren ben ik langs geweest en heb ik nogmaals gevraagd of het mogelijk was stoelen te reserveren voor de eerte vlucht. Ik heb namelijk schrik dat we allemaal verspreid over de vlieger gaan zitten of in het slechtste geval helemaal niet op de vlieger gaan zitten aangezien er geen stoelen meer vrij zijn.
De reisagente vertelde me gisteren dus dat door de rebooking deze vluchtbehandeling volledig in handen is van United en zij daar niets meer aan kunnen doen. (wat raar is want voor de andere segmenten was het wel mogelijk stoelen te boeken, en het eerste segment is zelfs niet eens gewijzgd, dat was het tweede segment). Ik heb dus ook geen documenten mee gekregen om in te checken. Vorig jaar kreeg ik vouchers maar dit jaar heb ik niets. De reisagente heeft me gezegd dat je eigenlijk helemaal geen documenten nodig hebt omdat alles gelinkt is aan je paspoort. Ze vertelde wel dat ik best de Itinerary afprint die ze me ooit gemaild had (maar nu niet terug vond)
Ze heeft dan naar United gebeld met de vraag of ze daar stoelen konden reserveren en of het mogelijk was eventueel de dag ervoor on line in te checken.
Volgens de dame bij United was dit NIET mogelijk en ook on line inchecken 24 uur op voorhand zal voor ons niet mogelijk zijn.
Daarna vertelde de reisagente me dat ik best sowieso probeer 24 uur op voorhand on line in te checken (ondanks dat United vertelde dat dit niet zou gaan) want omdat het vaak gebeurd dat luchtvaartmaatschappijen vluchten overbooken. Verder raadde ze ons aan als allereerste aan de incheckbalie te staan. Dus zeker 4 uur op voorhand op de luchthaven te zijn.
Ik heb inmiddels toch wel wat schrik gekregen of alles wel goed zal gaan. Ze stelde immers aan de telefoon met United de vraag wat er zou gebeuren als wij niet mee kunnen met de vlucht.
Dus nu heb ik een aantal vragen:
1) Iemand dit al meegemaakt dat je (voor 1 segment) geen stoelen kan kiezen?
2) Iemand een idee of het het best is om toch on line in te checken en hoe dit in zen werking gaat?
3) Komen er dan stoelen vrij en/of kan je niet inchecken zonder stoelen te kiezen.
3) Is het On line inchecken bij de functie 'print boarding pass' op United.com?
4) Indien het On line inchecken uiteindelijk toch zou lukken, hoe gaat het dan met onze bagage en de ESTA en paspoort controle die we vorig jaar kregen toen we in de rij stonden om in te checken?
5) Is het misschien beter als eerste aan de balie te staan op de vertrekdag, daar in te checken en hopen op een gratis upgrade aangezien heel Economy vol zit?
6) Heb ik aan de documenten die ik heb afgeprint (Itinerarys) genoeg om op de vlucht te raken of om me eventueel te helpen bij problemen. (bewijzen dat ik betaald heb en de vlucht confirmed is)
Allen vriendelijk bedankt op voorhand voor de hulp