Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen Detroit, 1u32m overstaptijd
Overstappen Detroit, 1u32m overstaptijd
Ik heb advies nodig.. Wij vliegen over 2 weken van Amsterdam naar Las Vegas via Detroit.. Met boeken heb ik gekeken naar de prijs van de vluchten en naar de aankomsttijd (niet 's avonds te laat aankomen in Vegas).
Waar ik niet naar had gekeken was de overstaptijd.. Ging er vanuit dat alle opties die KLM gaf gewoon goede opties zijn. Na een reeks vluchtwijzigingen (vaak alleen wijziging van het vluchtnummer gelukkig), hebben we nu 1 uur en 32 minuten om over te stappen. Ik dacht eerst, nou prima. Later las ik dat je in die tijd al door de douane gaat (ik dacht dat we dat in Vegas gingen) en daardoor ook in die tijd je koffer moet ophalen en weer moet inleveren.
Nu lijkt het me toch wel erg krap.. een beetje vertraging en het wordt helemaal stressen. Ik ben ook best een stresskip en merk dat hoe dichter we bij de vakantie komen, hoe meer ik me er druk om maak.
Ik had al gekeken of er 's avonds nog meer vluchten van Delta naar Vegas gaan en in principe gaan er nog 2 vluchten, om de 2 uur. Dus op zich als we hem missen, gaan er dus nog vluchten. Ik heb op de seatmap gekeken op de site van Delta en er is ook nog genoeg plek op die vluchten. Maar toch zit ik te denken om misschien toch de vlucht te laten omboeken naar een latere vlucht, zodat we minder stress hebben. Of denken jullie dat het in principe in 92 minuten gewoon moet lukken en dat ze anders niet moeilijk doen met omboeken naar een andere vlucht mochten we hem toch missen? We zitten economy comfort, dus hebben in principe voorrang met uitstappen uit het vliegtuig. En hebben jullie nog tips hoe we de hele overstap kunnen verspoedigen?
Dank je!
Waar ik niet naar had gekeken was de overstaptijd.. Ging er vanuit dat alle opties die KLM gaf gewoon goede opties zijn. Na een reeks vluchtwijzigingen (vaak alleen wijziging van het vluchtnummer gelukkig), hebben we nu 1 uur en 32 minuten om over te stappen. Ik dacht eerst, nou prima. Later las ik dat je in die tijd al door de douane gaat (ik dacht dat we dat in Vegas gingen) en daardoor ook in die tijd je koffer moet ophalen en weer moet inleveren.
Nu lijkt het me toch wel erg krap.. een beetje vertraging en het wordt helemaal stressen. Ik ben ook best een stresskip en merk dat hoe dichter we bij de vakantie komen, hoe meer ik me er druk om maak.
Ik had al gekeken of er 's avonds nog meer vluchten van Delta naar Vegas gaan en in principe gaan er nog 2 vluchten, om de 2 uur. Dus op zich als we hem missen, gaan er dus nog vluchten. Ik heb op de seatmap gekeken op de site van Delta en er is ook nog genoeg plek op die vluchten. Maar toch zit ik te denken om misschien toch de vlucht te laten omboeken naar een latere vlucht, zodat we minder stress hebben. Of denken jullie dat het in principe in 92 minuten gewoon moet lukken en dat ze anders niet moeilijk doen met omboeken naar een andere vlucht mochten we hem toch missen? We zitten economy comfort, dus hebben in principe voorrang met uitstappen uit het vliegtuig. En hebben jullie nog tips hoe we de hele overstap kunnen verspoedigen?
Dank je!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: Overstappen Detroit, 1u32m overstaptijd
De vraag is of je 'zomaar' kunt omboeken naar een latere vlucht. De kans is groot dat men dat niet zomaar doet. Daarvoor zou je contact op kunnen nemen met KLM/Delta.eris schreef:Maar toch zit ik te denken om misschien toch de vlucht te laten omboeken naar een latere vlucht, zodat we minder stress hebben. Of denken jullie dat het in principe in 92 minuten gewoon moet lukken en dat ze anders niet moeilijk doen met omboeken naar een andere vlucht mochten we hem toch missen? We zitten economy comfort, dus hebben in principe voorrang met uitstappen uit het vliegtuig. En hebben jullie nog tips hoe we de hele overstap kunnen verspoedigen?
Een overstap van 1,5 uur is zeker niet te ruim. Als alles meezit zou het moeten lukken maar als je later aankomt, het is druk bij immigrations en de security check dan heb je die 1,5 uur hard nodig.
Of je met Economy Comfort ook voorrang hebt met uitstappen weet ik niet. Zodra een vliegtuig stil staat gaat iedereen gelijk opstaan en is het gewoon je beurt afwachten wanneer jij kunt gaan lopen. Hopelijk zit je met Economy Comfort redelijk vooraan zodat je vrij snel het vliegtuig uit bent. Eenmaal uit het vliegtuig is het een kwestie van flink doorstappen zodat je als één van de eersten bij immigrations aankomt.
Roland
Als er latere vluchten zijn en je haalt de overstap niet, zullen ze je proberen om te boeken naar die latere vlucht.
1.30u is aan de krappe kant, maar Detroit is overzichtelijk en wat dat betreft goed te doen.
De vluchten die ik met Economy Comfort heb gedaan zit je vooraan, dus dichter bij de uitgang.
Op zich heb je dus geen voorrang met uitstappen, alleen door de plaats in het vliegtuig, zal je één van de eersten zijn die uit kan stappen (na Business Class passagiers).
1.30u is aan de krappe kant, maar Detroit is overzichtelijk en wat dat betreft goed te doen.
De vluchten die ik met Economy Comfort heb gedaan zit je vooraan, dus dichter bij de uitgang.
Op zich heb je dus geen voorrang met uitstappen, alleen door de plaats in het vliegtuig, zal je één van de eersten zijn die uit kan stappen (na Business Class passagiers).
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maak je niet druk, normaal gesproken is anderhalf uur genoeg tijd voor je overstap, en mocht het toch fout lopen zorgt de luchtvaartmaatschappij ervoor dat je op een latere vlucht terecht komt.
Niks aan de hand, ik zou me niet in de stress gooien erom.
Niks aan de hand, ik zou me niet in de stress gooien erom.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Tenzij t.z.t. al die vluchten al vol zitten en je op de wachtlijst komt waardoor het te hopen is dat je nog weg kunt of via bijv. een extra overstap naar de eindbestemming vliegt...Pete.Z schreef:en mocht het toch fout lopen zorgt de luchtvaartmaatschappij ervoor dat je op een latere vlucht terecht komt.
Zou daar zelf ook niet op willen gokken en zelf zorgen voor voldoende tijd tijdens de overstap.
Roland
Ik denk ook dat je er wel komt met je tijd. Waarschijnlijk zitten jullie redelijk vooraan in het vliegtuig, en als je uitgestapt bent, kan je nog altijd flink doorstappen zodat je nog enkele plaatsjes in de rij naar voor kan komen.
Wij hebben hetzelfde probleem als jullie, alleen hebben wij maar 80 minuten tijd tussen en zitten niet in economy comfort, maar gewoon op rij 31. Wij gaan het erop wagen.
Lilo
Wij hebben hetzelfde probleem als jullie, alleen hebben wij maar 80 minuten tijd tussen en zitten niet in economy comfort, maar gewoon op rij 31. Wij gaan het erop wagen.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Bedankt voor jullie reacties! Ik voel me weer wat geruster.
We zitten rij 11 A en B, dus lekker vooraan. Geen idee alleen waar de uitgang(en) is/zijn.. Gaan het er maar gewoon op wagen..
We zitten rij 11 A en B, dus lekker vooraan. Geen idee alleen waar de uitgang(en) is/zijn.. Gaan het er maar gewoon op wagen..
De in/uitgang is of bij rij 1 of bij, wat meestal het geval is, rij 10. Dit is wanneer je met een Delta airbus A330-300 vliegt. Volgens mij gebruikt Delta dit toestel op de route tussen Schiphol en Detroit. Het is allemaal te zien op ww.seatguru.com
- USADenise
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij zijn afgelopen november via Detroit naar Las Vegas gevlogen en hadden (ook) minder dan 1,5 uur overstaptijd. De tijd om door immigrations te komen was een half uur, dus dat ging vrij rap. Je koffers pak je van de band en niet veel verder gooi je zo op een andere band. Een kwartier voor boarden stonden wij alweer bij de gate. Ik heb me toen voor niks druk gemaakt!
Fijne reis!
Fijne reis!
2016: Honeymoon (Canada - Disney Cruise - CA & NV)
2012: Rondreis CA, AZ, UT, NV
2012: Citytrip Las Vegas, Washington DC, New York
2011: Citytrip Las Vegas
2010: Rondreis SD, WY, UT, AZ, NV, CA
2009: Citytrip New York
2008: Rondreis CA, AZ, UT, NV
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Detroit is een goed gestructureerde luchthaven waar alles goed verloopt, alles gaat er vlot in normale omstandigheden.
Bedankt voor jullie reacties!! Heb er nu vertrouwen in, zolang we geen vertraging hebben. Maar we hebben zitten denken, we zijn vaker te vroeg geland dan te laat.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Coyote schreef:Tenzij t.z.t. al die vluchten al vol zitten en je op de wachtlijst komt waardoor het te hopen is dat je nog weg kunt of via bijv. een extra overstap naar de eindbestemming vliegt...Pete.Z schreef:en mocht het toch fout lopen zorgt de luchtvaartmaatschappij ervoor dat je op een latere vlucht terecht komt.![]()
Zou daar zelf ook niet op willen gokken en zelf zorgen voor voldoende tijd tijdens de overstap.
Roland
Ik zou het ook niet gokken, maar gokken begint (voor mij) pas bij overstaptijden van een uur en minder, vandaar.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zou nu al proberen om te boeken naar de latere vlucht zodat je geen enkele stress hebt als je hier wat te laat vertrekt of er een file bij de douane staat of je koffer wat lang wegblijft.
Blijkt dat je ginder tijd genoeg hebt kun je alsnog vragen of je met de vroegere vlucht verder kunt, veel kans dat dit mag omdat het een aansluitende vlucht is.
Het ergste dat er in dit scenario kan gebeuren is dat je enkele uren later in Las Vegas bent.
Blijkt dat je ginder tijd genoeg hebt kun je alsnog vragen of je met de vroegere vlucht verder kunt, veel kans dat dit mag omdat het een aansluitende vlucht is.
Het ergste dat er in dit scenario kan gebeuren is dat je enkele uren later in Las Vegas bent.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Ik zou hier graag op in willen haken, want ik sta op het punt om een (terug)vlucht te boeken van Las Vegas via Minneapolis naar Amsterdam......met een overstaptijd van 50 min in Minneapolis. Uiteraard hoeven we niet door de douane, maar dan nog vind ik 50 min vrij krap. Iemand ervaring met zo'n overstap in Minneapolis?
Terugreizen kosten altijd minder tijd, ik ken de specifiek luchthaven niet (mbt. bagage overplaatsen, wel/niet opnieuw door de douane, etc. etc) maar over het algemeen zijn de vliegtickets die je koopt zo afgestemt dat er altijd minimaal genoeg tijd is. Ze verkopen je natuurlijk geen ticket wat je niet kan halen.
50 minuten tussentijd, zelfs in de terugreis, zou ik toch niet doen. Lijkt me wel heel snel.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Nou, ik vlieg elke paar weken op Detroit en ben zeker niet zo positief als andere hier aangeven.
ALs je de pech hebt, achter in het vliegtuig te zitten, en dus als laatste bij immigration komt, kan het lang duren. Je staat daarna ook als laatste bij de bagage controle en daarna weer als laatste bij de veilgiheidscontrole om het vliegveld op te kunnen.(je hebt dus 3 controles als je overstapt in Detroit)
Dan praat ik nog niet over exta bagage controle die steekproef gewijs plaats vindt of vertraging op de inkomende vlucht (wat regelmatig plaats vindt).
ALs er gelijk met jullie vlucht nog een internationale vlucht binnen komt is het echte heel erg vol daar. Als je in de rij staat hoor je ook altijd veel mensen mopperen die een vlucht gaan missen.
Meestal vlieg ik zonder bagage en kan in de snellere rij van ''residents'' (hoewel die de laatste paar keer niet meer bestond) dan lukt het me wel in deze tijd. Ik boek ook altijd een zo kort mogelijke tussen stop maar heb reeds diverse vluchten gemist. Ik woon niet zo ver van Detroit dus maak me nooit zo druk.
Ik wil niemand nodeloos ongerust maken maar als je de mogelijkheid hebt zou ik van te voren omboeken. Aan de andere kant, als je de vlucht mist zijn ze altijd zeer goed in het vinden van alternatieven. Dus maak je niet druk, je komt altijd aan in Las Vegas !
ALs je de pech hebt, achter in het vliegtuig te zitten, en dus als laatste bij immigration komt, kan het lang duren. Je staat daarna ook als laatste bij de bagage controle en daarna weer als laatste bij de veilgiheidscontrole om het vliegveld op te kunnen.(je hebt dus 3 controles als je overstapt in Detroit)
Dan praat ik nog niet over exta bagage controle die steekproef gewijs plaats vindt of vertraging op de inkomende vlucht (wat regelmatig plaats vindt).
ALs er gelijk met jullie vlucht nog een internationale vlucht binnen komt is het echte heel erg vol daar. Als je in de rij staat hoor je ook altijd veel mensen mopperen die een vlucht gaan missen.
Meestal vlieg ik zonder bagage en kan in de snellere rij van ''residents'' (hoewel die de laatste paar keer niet meer bestond) dan lukt het me wel in deze tijd. Ik boek ook altijd een zo kort mogelijke tussen stop maar heb reeds diverse vluchten gemist. Ik woon niet zo ver van Detroit dus maak me nooit zo druk.
Ik wil niemand nodeloos ongerust maken maar als je de mogelijkheid hebt zou ik van te voren omboeken. Aan de andere kant, als je de vlucht mist zijn ze altijd zeer goed in het vinden van alternatieven. Dus maak je niet druk, je komt altijd aan in Las Vegas !
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar ook zo een overstap gehad en haalde het gemakkelijk. Je bagage gaat op de terugweg direct door en hoef je niet zoals op de heenweg opnieuw op een bagageband te zetten.Nathalief schreef:Ik zou hier graag op in willen haken, want ik sta op het punt om een (terug)vlucht te boeken van Las Vegas via Minneapolis naar Amsterdam......met een overstaptijd van 50 min in Minneapolis. Uiteraard hoeven we niet door de douane, maar dan nog vind ik 50 min vrij krap. Iemand ervaring met zo'n overstap in Minneapolis?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Gelukkig.
Na een vluchtwijziging van Delta heeft mijn terugvlucht twee overstappen gekregen, waarvan de tweede met 46 minuten overstaptijd in Minneapolis.
Volgens D-reizen en Delta zou dat geen probleem zijn (al was ik wat angstig omdat de volgende mogelijkheid naar A'dam pas 18u later vertrekt).
Na een vluchtwijziging van Delta heeft mijn terugvlucht twee overstappen gekregen, waarvan de tweede met 46 minuten overstaptijd in Minneapolis.
Volgens D-reizen en Delta zou dat geen probleem zijn (al was ik wat angstig omdat de volgende mogelijkheid naar A'dam pas 18u later vertrekt).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
jerommeke10
- Amerikakenner
Ik zou nu al proberen om te boeken naar de latere vlucht zodat je geen enkele stress hebt als je hier wat te laat vertrekt of er een file bij de douane staat of je koffer wat lang wegblijft.
NAAR de VS zou ik het juist omgeleerd doen: dus kiezen voor de korste overstaptijd (in de VS, niet in Londen of zo). Als je je aansluiting mist dan zijn er in de VS genoeg alternatieven waardoor je enkele uren later toch in Vegas bent. Het ergste dat in dit scenario kan gebeuren is dat je enkele uren later in Las Vegas bent
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht