Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is de beste grootste SUV voor 4 knapen in LA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ovide
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Wat is de beste grootste SUV voor 4 knapen in LA

Bericht door ovide »

Nog 4 weekjes en dan gaat onze "Hangover" trip van start.
We gaan met 4 kerels naar LA en vanuit daar 2 weken een route maken in deze vorm:

Los Angeles
Riverside
Palm Springs
Phoenix, Arizona
Grand Canyon
Page, Arizona
Bryce Canyon
Las Vegas
Death Valley
Beatty
Bishop
Yosemite
San Francisco
Monterey
San Luis Obispo
Los Angeles

We willen hiervoor de grootst mogelijk SUV huren, maar hoe groter is niet altijd beter.
Vandaar ook de vraag, wat is de beste?

We zijn met 2x 1.80mtr en 2x 1.98mtr op pad, en qua breedte redelijk gemiddeld, maar dus wel 2 lange knapen.
Ook slepen we best wel veel zooi mee.

Dus we willen iets met 4 riante zitplaatsen, 4x4 indien gewenst en mooi wat laadruimte.
Verder moet het iets stoers zijn! Dus geen Minivan of busje.

Wie heeft hier goeie ervaringen?

Is b.v. de Gmc Yukon Slt iets?
Of is een Navigator beter, of een Ford?

Thanks voor alle tips
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Hockey
Amerika-expert

Re: Wat is de beste grootste SUV voor 4 knapen in LA

Bericht door Hockey »

Vertaal beste eens naar een concrete maatstaf?
De grootste SUV's zijn een Chevy Suburban en een GMC Yukon XL. Ik weet niet of Ford en Chrysler vergelijkbare modellen hebben.

Of, als je nog een tijdje wil wachten kan je een Bentley SUV huren. Qua stoerheid zijn een Range Rover of een Cadillac Escalade ook goed. maar die zijn ook erg prijzig.
ovide
Amerikafan

Bericht door ovide »

Beste is natuurlijk lastig te beoordelen, maar ik bedoel het gebaseerd op ervaring van anderen.
De Range Rover is erg stoer, maar die zie ik ook nooit staan bij de verhuurbedrijven, of zoek ik verkeerd? (tip?)
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je huurt sowieso een klasse, geen merk. Dus ik zou in jullie geval gewoon voor een Full Size SUV gaan.
Of een Premium/Luxury SUV
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Kijk eens hier. Hoeveel was je van plan uit te geven aan je auto.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Huur bij Car Hire Agency een Full-Size SUV. Heb je voor (vaak) de scherpste prijs een Full-Size SUV en zal je dus een Tahoe/Suburban krijgen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Een Suburban wil nogal eens als premium verhuurd worden. Tevens is een tahoe kleiner dan een Suburban.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie Bishop en Yosemite staan; hou er rekening mee dat je niet via de Tioga Pass kunt rijden. En willen jullie zowel in Beatty als in Death Valley overnachten?
Wij hadden de laatste keer met z'n vieren een standaard suv, lijkt me voldoende. Sleep niet te veel mee, zoveel heb je toch niet nodig?

Marianne
jaspernts
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jaspernts »

Wij (4 knapen) zijn 16 dagen op pad geweest met een GMC Yukon XL.

We hadden Full-size SUV gereserveerd, maar kregen dus een Premium SUV mee.
We mochten er zelf eentje uitzoeken, gelukkig stond de witte GMC erbij, dat was ook veruit de grootste. We noemde d'r liefkozend: 'The White Pearl' :twisted:

Zee van ruimte, hoefde niet eens de koffers te stapelen en toch kon er ook nog een grote koelbox bij.
Zie hier een aant. foto's in een ander topic:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 34#p691734
RR2USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door RR2USA »

Heb nu 2 keer een Ford Explorer gehuurd.
Heerlijke luxe auto en mega groot. Zeker aan te raden voor 4 man. Veel plezier!
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
RobbertM
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door RobbertM »

Een Licoln Navigator, GMC Yukon,Cadillac Escalade en Chevrolet Suburban zijn beesten van auto's maar ook sedan's uit de full-size of luxe klasse volstaan waarschijnlijk prima. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld een Mercury Grand Marquis, Ford Crown Victoria of Licoln Town Car in de luxe klasse.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@RobbertM, een GMC Yukon is kleiner dan een Chevy Suburban. Een GMC Yukon XL is wel gelijkwaardig aan een Suburban. Een GMC Yukon komt overeen met een Chevy Tahoe, nog steeds een joekel van een auto, maar wel net iets kleiner dan een Suburban.
En een Crown Victoria raad ik sterk af. Het reservewiel zit zeer onhandig, waardoor de kofferruimte beperkt is. Een Grand Marquis ken ik de kofferbak niet van, maar vond deze minder prettig qua zitten, dus gekozen voor de Crown Vic.
RobbertM
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door RobbertM »

Ik heb afgelopen zomer ruim 3 weken rondgetoerd in een Crown Victoria met 4 personen en behoorlijke koffers en dat ging prima. De Grand Marquis is nagenoeg dezelfde auto als de Crown Victoria. Het reservewiel neemt inderdaad behoorlijk wat plaats in maar er blijft ook nog een hele hoop over!

Er gaat echter natuurlijk weinig op tegen de bagage ruimte van de grotere SUV's!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Eens een full size of premium SUV biedt meer ruimte. Een minivan is ook qua ruimte absoluut aan te raden.
ovide
Amerikafan

Bericht door ovide »

Bedankt voor alle tips.

Ik vind zelf de Ford Explorer een mooie auto om te zien.
We willen wel iets wat op een zandpad niet gelijk vastloopt, dus een sedan wordt hem dan niet.
Minivan is absoluut praktisch, maar niet stoer.
We hebben zo'n 1000,- te besteden, dus daar moet toch iets knaps voor te huren zijn?

Als we via Alamo op LAX huren in de SUV klasse kunnen we toch gewoon uitzoeken?
En als we dan besluiten een slag groter te nemen dok je aan het eind gewoon bij volgens mij?
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

ovide schreef:We willen wel iets wat op een zandpad niet gelijk vastloopt, dus een sedan wordt hem dan niet.
Ik heb afgelopen zomer met een Crown Vic op een zandpad gereden en die loopt niet gelijk vast. Maar een SUV was wel prettiger geweest.
ovide schreef:We hebben zo'n 1000,- te besteden, dus daar moet toch iets knaps voor te huren zijn?
Voor 2 weken zeker prima, mist je goed rondshopt.
ovide schreef:Als we via Alamo op LAX huren in de SUV klasse kunnen we toch gewoon uitzoeken?
Bedoel je direct bij Alamo huren, of Alamo waar je uiteindelijk de auto ophaalt. In geval 1 dan weet ik niet of je niet ergens voordeliger kan huren, zoals usareisen.de
Maar ja, bij Alamo mag je op LAX gewoon de auto uitkiezen.
ovide schreef:En als we dan besluiten een slag groter te nemen dok je aan het eind gewoon bij volgens mij?
Nee, zo werkt het niet. Je mag uitkiezen uit de categorie die jij gekozen hebt. Wil je een grotere auto dan dien je dit bij de balie aan te geven en dan bij te betalen.
Er zijn mensen die een gratis upgrade hebben weten te regelen, maar dat wil niet zeggen dat het jou ook gaat lukken.
ovide
Amerikafan

Bericht door ovide »

OK, ik heb direct bij Alamo gekeken, en krijg dan een Chevrolet Tahoe of soortgelijk voor $1020 in de Fullsize SUV klasse.
Maar als ik bij Ebookers kijk (heb ik goeie ervaringen mee van vorig jaar) dan kost hij €591 dat is zo'n $780

Ik vond Ebookers destijds ook al scherp, en als ik even verder kijk kan ik voor €835 via Avis een Full Size SUV = GMC Yukon of gelijkwaardig huren.
Of zelfs als Premium voor €890 de Chevy Suburban of gelijkwaardig.

Is het bij Avis op LAX ook zo dat ze de klasse in rijen hebben staan en je daar vervolgens uit kunt kiezen? Ik had dat inderdaad op Orlando en koos toen i.p.v. de Hyunday uit de budget klasse een Corolla uit een klasse hoger en reed naar de poort, werd niets gevraagd en aan het eind werd er 30,- meer berekend, maar wij waren er erg blij mee, maar dit even terzijde.

Als ik kij naar de Yukon of Suburban, gaat op het gevoel mijn voorkeur naar de Yukon uit. En de prijs is prima.
Maar voor die 55,- euro meer zit je wel een klasse hoger, en als er nu in die rij net een staat die we nog leuker vinden, dan lijkt me dat wel de meest slimme zet...of heeft iemand een andere tip voor me?

Thanks!
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dus je hebt nu de keuze om voor €55 euro meer een grotere auto dan een Yukon te huren of straks wellicht te upgraden, maar dan weet je de prijs niet, en moet je maar hopen dat je kan upgraden?

En die upgrade kan dus een Yukon XL worden, maar ook een Suburban. Een Cadillac Escalade al het echter niet worden, dat is nog weer een klasse boven premium.
Mijn tip zou zijn om niet af te wachten en dan maar te hopen dat de kosten mee zullen vallen. Dus als je wil upgraden doe het hier, maar neem daar niet een auto uit een hogere klasse mee, want dan bepalen zijn wat dit extra gaat kosten, en kan je niet meer onderhandelen. De eerste keer dat ik bij Alamo op LAX huurde heb ik uiteindelijk een upgrade genomen. Maar wel nadat de prijs die zij ervoor wilden vragen al 3x verlaagd was. Als jij een auto meeneemt en dan achteraf de kosten doorberekend krijgt heb je de kans niet meer om nee te zeggen zodat ze de prijs voor je verlagen.
ovide
Amerikafan

Bericht door ovide »

Misschien heb ik het verkeerd neergezet, maar dat van een andere klasse meenemen dan geboekt was (nu) niet mijn bedoeling!

het leek mij ook verstandig om nu 55,- euro meer uit te geven omdat het maar een erg klein verschil is.

Dus ik denk dat ik er uit ben. Via ebookers boeken bij Avis in de premium klasse
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
jaspernts
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jaspernts »

ovide schreef: Als ik kij naar de Yukon of Suburban, gaat op het gevoel mijn voorkeur naar de Yukon uit. En de prijs is prima.
Yukon XL en Suburban zijn eigenlijk precies dezelfde auto's, alleen zien ze er van de buitenkant wat anders uit met andere merknamen erop.
Dat geldt dus ook voor de Yukon en Tahoe.

Voor 55 euro meer zou ik ook voor de Premium gaan. Wij hadden de full-size geboekt en hadden het geluk dat we een premium meekregen.
Al zouden we met een full-size ook best tevreden zijn geweest, die zijn ook groot genoeg voor 4 kerels.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer