Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

L.A. -> San Francisco met de trein

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
sander164
Amerika-newbie

L.A. -> San Francisco met de trein

Bericht door sander164 »

Ik was van plan te gaan reizen van L.A. naar San Francisco met de trein en was benieuwd naar jullie ervaringen en tips op dit gebied?

Welk station vertrekken aankomen, is het een mooie trip, of beter toch met de auto etc?

Dank!
mtl
Amerika-expert

Re: L.A. -> San Francisco met de trein

Bericht door mtl »

Er gaat in beide richtingen maar 1 trein per dag en voor San Francisco zul je het laatste stukje vanaf Emeryville met de bus moeten doen.
coralie1976
Amerika-ontdekker

Re: L.A. -> San Francisco met de trein

Bericht door coralie1976 »

ik heb dit stuk in 2003 afgelegd. Station (Union Station) in LA is echt prachtig, spaans-achtig gebouw, grote hal, leren stoelen. Ik vond de rit ook erg mooi, je rijdt ook echt een stuk langs de kust, waar je de oceaan kunt zien.
Nadeel van Amtrak (in 2003 in ieder geval, toen heb ik LA-SF-Salt Lake-Chicago-Boston-NY per trein afgelegd) zijn de vertragingen. Amtrak (personenvervoer) heeft geen voorrang op goederenvervoer, ik heb regelmatig meegemaakt dat we een hele tijd stil stonden en dat je geen idee had waarom.
Maar op dat stuk viel het volgens mij nog wel mee. En die treinen hebben een hele mooie wagon waarin de bankjes paralel aan de ramen staan en de zijkanten en soms ook het dak van glas zijn, waardoor je dus een geweldig uitzicht op de omgeving hebt. Je zit dus met je gezicht naar het glas, in plaats van haaks erop.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer