Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Slechte ervaring met air berlin
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 07 mar 2007, 23:16
Slechte ervaring met air berlin
Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om een ieder te waarschuwen voor de schandalige customer service die Air Berlin 'biedt'
Afgelopen november hebben wij voor ons gezin geboekt om in oktober 2012 vanaf Dusseldorf naar Fort Myers te vliegen. Aangezien ons zoontje op dat moment nog geen twee jaar oud is biedt het online systeem niet de mogelijkheid om een stoel voor hem te boeken. Na telefonisch contact gehad te hebben met de Nederlandse helpdesk hebben wij hem als baby geboekt waarna wij telefonisch contact dienden te hebben om de boeking voor hem om te zetten naar een stoel.
Na de internetboeking gemaakt te hebben lukte het niet dezelfde dag telefonisch contact te krijgen met de helpdesk. Na twee(!!) dagen proberen kregen wij uiteindelijk een slecht Nederlands sprekende dame aan de lijn die aangaf dat er problemen waren met het systeem vanwege een omzetting waardoor zij niet de mogelijkheid had om de boeking te upgraden naar een stoel Wij mochten een telefoontje ontvangen zodra dit wel mogelijk was. Na twee dagen vergeefs gewacht te hebben is er van onze kant maar gebeld.
Deze keer werd ons verteld dat wij contact op dienden te nemen met de Duitse customer service om de stoel te boeken.
Na twee dagen bellen lukte het om de reservering om te zetten echter de prijzen waren inmiddels sterk gestegen voor een stoel wat ervoor zorgt dat wij extra kosten dienden te maken door een probleem dat door Air Berlin werd veroorzaakt.
Wij gaven aan dat wij verwachten dat deze kosten niet voor onze rekeing zouden komen en dat wij tevens verwachten dat wij de 35 euro baby boekingskosten geretourneerd zouden krijgen zoals ook door de Nederlandse customer service was aangegeven.
De persoon aan de lijn gaf aan dat hij daartoe niet bevoegd was en dat ik dan een ander nummer diende te contacten waar het allemaal geregeld zou worden.
Uiteraard werd niet opgenomen en na enkele dagen proberen hebben wij via de email contact gezocht. Uiteraard ontvangt een Air Berlin klant na de eerste email keurig een bevestigingsemail waarin aangegeven wordt dat binnen 5 dagen contact opgenomen zou worden.
Dit is na bijna 4 maanden nog niet gebeurt en een uitgebreid dossier hebben wij inmiddels samen kunnen stellen met emails die wij verstuurd hebben. Let wel; die WIJ verstuurd hebben want nadat wij eind december nog een email hebben mogen ontvangen waarin aangegeven wordt dat er gereageerd zal worden binnen een 'timely manner' is nog steeds niks ontvangen door ons.
Diverse telefoontjes naar de Nederlandse helpdesk levert niks op aangezien zij geen bevoegdheden hebben en uiteraard ook geen mogelijkheid hebben om de telefoon door te verbinden naar de helpdesk die hierover gaat.
Het nummer dat in Duitsland gebeld dient te worden (0049 3034341919) is onbereikbaar. Er wordt via een standaardbericht gemeld dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn en dat bij vragen een email of fax gestuurd dient te worden.
De tussenstand is dat wij bijna 3000 euro betalen voor 4 tickets waarvan wij nog circa 160 euro terug dienen te krijgen waar nog de nodige belkosten overheen komen aangezien het bellen ook 20 cent per minuut kost. Dit laatste is per 1 januari 2012 verdubbeld per minuut.
Dit hele verhaal vergalt onze voorpret en laat mij geen andere keus dan anderen te waarschuwen voor deze airline.
Zolang alles soepel verloopt waarschijnlijk geen probleem maar zodra er iets gebeurt reken aub nergens meer op van deze organisatie. U loopt tegen een muur op.
Mocht iemand nog tips hebben dan zou ik dat zeer graag vernemen.
Afgelopen november hebben wij voor ons gezin geboekt om in oktober 2012 vanaf Dusseldorf naar Fort Myers te vliegen. Aangezien ons zoontje op dat moment nog geen twee jaar oud is biedt het online systeem niet de mogelijkheid om een stoel voor hem te boeken. Na telefonisch contact gehad te hebben met de Nederlandse helpdesk hebben wij hem als baby geboekt waarna wij telefonisch contact dienden te hebben om de boeking voor hem om te zetten naar een stoel.
Na de internetboeking gemaakt te hebben lukte het niet dezelfde dag telefonisch contact te krijgen met de helpdesk. Na twee(!!) dagen proberen kregen wij uiteindelijk een slecht Nederlands sprekende dame aan de lijn die aangaf dat er problemen waren met het systeem vanwege een omzetting waardoor zij niet de mogelijkheid had om de boeking te upgraden naar een stoel Wij mochten een telefoontje ontvangen zodra dit wel mogelijk was. Na twee dagen vergeefs gewacht te hebben is er van onze kant maar gebeld.
Deze keer werd ons verteld dat wij contact op dienden te nemen met de Duitse customer service om de stoel te boeken.
Na twee dagen bellen lukte het om de reservering om te zetten echter de prijzen waren inmiddels sterk gestegen voor een stoel wat ervoor zorgt dat wij extra kosten dienden te maken door een probleem dat door Air Berlin werd veroorzaakt.
Wij gaven aan dat wij verwachten dat deze kosten niet voor onze rekeing zouden komen en dat wij tevens verwachten dat wij de 35 euro baby boekingskosten geretourneerd zouden krijgen zoals ook door de Nederlandse customer service was aangegeven.
De persoon aan de lijn gaf aan dat hij daartoe niet bevoegd was en dat ik dan een ander nummer diende te contacten waar het allemaal geregeld zou worden.
Uiteraard werd niet opgenomen en na enkele dagen proberen hebben wij via de email contact gezocht. Uiteraard ontvangt een Air Berlin klant na de eerste email keurig een bevestigingsemail waarin aangegeven wordt dat binnen 5 dagen contact opgenomen zou worden.
Dit is na bijna 4 maanden nog niet gebeurt en een uitgebreid dossier hebben wij inmiddels samen kunnen stellen met emails die wij verstuurd hebben. Let wel; die WIJ verstuurd hebben want nadat wij eind december nog een email hebben mogen ontvangen waarin aangegeven wordt dat er gereageerd zal worden binnen een 'timely manner' is nog steeds niks ontvangen door ons.
Diverse telefoontjes naar de Nederlandse helpdesk levert niks op aangezien zij geen bevoegdheden hebben en uiteraard ook geen mogelijkheid hebben om de telefoon door te verbinden naar de helpdesk die hierover gaat.
Het nummer dat in Duitsland gebeld dient te worden (0049 3034341919) is onbereikbaar. Er wordt via een standaardbericht gemeld dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn en dat bij vragen een email of fax gestuurd dient te worden.
De tussenstand is dat wij bijna 3000 euro betalen voor 4 tickets waarvan wij nog circa 160 euro terug dienen te krijgen waar nog de nodige belkosten overheen komen aangezien het bellen ook 20 cent per minuut kost. Dit laatste is per 1 januari 2012 verdubbeld per minuut.
Dit hele verhaal vergalt onze voorpret en laat mij geen andere keus dan anderen te waarschuwen voor deze airline.
Zolang alles soepel verloopt waarschijnlijk geen probleem maar zodra er iets gebeurt reken aub nergens meer op van deze organisatie. U loopt tegen een muur op.
Mocht iemand nog tips hebben dan zou ik dat zeer graag vernemen.
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 12581
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: WAARSCHUWING!! Air Berlin Customer Service! Stay Clear!
En wat schiet je daarmee op, behalve dat je het van je afgeschreven hebt.Marco Tiel schreef:Dit hele verhaal vergalt onze voorpret en laat mij geen andere keus dan anderen te waarschuwen voor deze airline.
Buiten dat heb je natuurlijk gewoon volledig gelijk dat je zo niet behandeld dient te worden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- pumi1000
- Amerika-expert
- Berichten: 1567
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Slechte ervaring met air berlin
Wie weet is er een ander forumlid die Marco tips kan geven of is er iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt. Lijkt mij erg vervelend als een klantenservice niet bereikbaar is.......heb zelf geen ervaring met Air Berlin
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Re: Slechte ervaring met air berlin
Ik heb geen ervaring met Air berlin, maar even over het boeken van een stoel voor een nog-niet-2-jarige. Wij hebben ook wel een paar keer gehad dat dat niet kon, maar gaven dan altijd een andere geboortedatum in, zodat je de boeking gewoon kon maken. Dan hoef je later alleen nog de geboortedatum in het systeem te laten aanpassen. Wij hebben dit bij verschillende maatschappijen gedaan, nooit een problem.
Terug in Texas!
Re: Slechte ervaring met air berlin
Ik ben met AirBerlin naar Thailand gevlogen, een paar jaar terug. Totaal geen problemen gehad met deze airline, ik vond het keurig en ik zou ze zeker opnieuw boeken.
AirBerlin is natuurlijk wel een prijsvechter: hun prijzen zijn lager maar het serviceniveau en flexibiliteit zijn niet zoals bij andere airlines (KLM, BA, etc), maar dat weet je als je boekt.
AirBerlin is natuurlijk wel een prijsvechter: hun prijzen zijn lager maar het serviceniveau en flexibiliteit zijn niet zoals bij andere airlines (KLM, BA, etc), maar dat weet je als je boekt.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Re: Slechte ervaring met air berlin
Mijn ervaringen met AirBerlin zijn tot nu toe vrij goed.
Oké, Dusseldorf is hier twee uurtjes vandaan, maar dan vlieg je wel rechtstreeks naar Las Vegas met gunstige tijden.
Vertrek Dusseldorf: 14.00 uur, aankomst Las Vegas: 16.00 uur.
Vertrek Las Vegas: 18.00 uur, aankomst Dusseldorf: 13.30 uur (+1).
Op het moment dat ik boekte was het niet echt goedkoop, maar wel ruim honderdvijftig euro minder dan de 'grote' maatschappijen die allemaal minimaal één tussenstop hadden.
En voor hun 'goedkope' vluchten betekende dat een tussenstop van ruim vier uur met uitschieters tot wel achttien uur en meer.
De dag nadat ik geboekt had kwam ik erachter dat mijn creditcard niet voldoende ruimte meer had.
Direkt heb ik het aanvullende bedrag overgemaakt zodat mijn saldo weer toereikend was.
Een dag later kreeg ik i.p.v. de bevestiging een mailtje dat er wat problemen waren met de betaling.
Of ik even contact wilde opnemen en er werd een Duits telefoonnummer vermeld.
In correct Engels werd ik te woord gestaan en na mijn uitleg moest ik even wachten.
Na een minuut of twee kreeg ik te horen dat alles in orde was en terwijl we nog aan het praten waren, kwam een mailtje met de bevestiging binnen.
Dus tot nu toe zijn mijn ervaringen met AirBerlin vrij goed, alleen het vliegen nog...
En dat hoor ik dan wel weer van de kinderen, want zij gaan die vluchten meemaken om een week met ons Las Vegas te beleven en het is hun keuze om rechtstreeks te vliegen.
Groetjes,
Paul
Oké, Dusseldorf is hier twee uurtjes vandaan, maar dan vlieg je wel rechtstreeks naar Las Vegas met gunstige tijden.
Vertrek Dusseldorf: 14.00 uur, aankomst Las Vegas: 16.00 uur.
Vertrek Las Vegas: 18.00 uur, aankomst Dusseldorf: 13.30 uur (+1).
Op het moment dat ik boekte was het niet echt goedkoop, maar wel ruim honderdvijftig euro minder dan de 'grote' maatschappijen die allemaal minimaal één tussenstop hadden.
En voor hun 'goedkope' vluchten betekende dat een tussenstop van ruim vier uur met uitschieters tot wel achttien uur en meer.
De dag nadat ik geboekt had kwam ik erachter dat mijn creditcard niet voldoende ruimte meer had.
Direkt heb ik het aanvullende bedrag overgemaakt zodat mijn saldo weer toereikend was.
Een dag later kreeg ik i.p.v. de bevestiging een mailtje dat er wat problemen waren met de betaling.
Of ik even contact wilde opnemen en er werd een Duits telefoonnummer vermeld.
In correct Engels werd ik te woord gestaan en na mijn uitleg moest ik even wachten.
Na een minuut of twee kreeg ik te horen dat alles in orde was en terwijl we nog aan het praten waren, kwam een mailtje met de bevestiging binnen.
Dus tot nu toe zijn mijn ervaringen met AirBerlin vrij goed, alleen het vliegen nog...
En dat hoor ik dan wel weer van de kinderen, want zij gaan die vluchten meemaken om een week met ons Las Vegas te beleven en het is hun keuze om rechtstreeks te vliegen.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Harry
- Amerika-expert
- Berichten: 5899
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Slechte ervaring met air berlin
Mijn man vliegt binnen Europa heel veel met Air Berlin en is daar zeer tevreden over, eigenlijk altijd mooi op tijd, en Düsseldorf is voor ons 40 minuten rijden en Schiphol bijna anderhalf uur.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1565 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 6 Reacties
- 1870 Weergaves
-
Laatste bericht door covri
-
- 4 Reacties
- 1177 Weergaves
-
Laatste bericht door ChantalVW