Pagina 1 van 1

Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 11 jan 2012, 17:46
door Harry
Vandaag een artikel over het feit dat de Boeing 757 regelmatig een tankstop moet maken tussen Europa en de VS vanwege de tegenwind op de route, als je daarmee vliegt is het misschien iets om rekening mee te houden i.v.m. een eventuele overstap, je komt met een tussenstop om te tanken toch zeker een uur later op de bestemming aan.
Het toestel is ook eigenlijk helemaal niet bedoelt om zulke lange afstanden mee te vliegen.
Hier http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... r_tankstop kun je er meer over lezen.

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 11 jan 2012, 17:50
door Ta2 Gerrit
Mee eens, bij tegenwind zeker niet geschikt.
Zo hebben wij Bangor, Maine een keer moeten aandoen, met US Airways, omdat de tank leeg was.
En daardoor dus de aansluitende vlucht gemist (overigens wel prima opgelost door US).

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 11 jan 2012, 18:19
door Dento
Ta2 Gerrit schreef:Zo hebben wij Bangor, Maine een keer moeten aandoen, met US Airways, omdat de tank leeg was.
Wij hebben afgelopen september precies hetzelfde meegemaakt, ook met US Airways. Doordat we echter meer dan 5 uur tussen de twee vluchten hadden kwam het niet eens zo slecht uit, want nu hoefden we maar 2 uur te wachten voor de aansluitende vlucht.

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 11 jan 2012, 18:45
door goldenhills
De tegenwind is blijkbaar wel fors momenteel. AMS-SFO met een KLM MD-11 (KL605) was vorige week 10 uur en 50 minuten. Moet er niet aan denken dat je dan ook nog een tankstop moet maken. Wel iets om rekening mee te houden...

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 11 jan 2012, 22:26
door PSVwally
Het is al een paar weken flink aan het waaien, dus dat zou zomaar kunnen

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 11 jan 2012, 22:43
door Dude
er lijkt me trouwens ook een fout te staan in het artikel:

De meeste tankstops van vliegtuigen tussen Europa en de VS worden gemaakt op de Canadese vliegvelden Gander en Goose Bay. Ook worden stops gemaakt in IJsland, Ierland en het noordwesten van de VS.

Dat zal wel noordOOSTEN moeten zijn vermoed ik ??

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 12 jan 2012, 09:15
door Ta2 Gerrit
Dude schreef:er lijkt me trouwens ook een fout te staan in het artikel:

De meeste tankstops van vliegtuigen tussen Europa en de VS worden gemaakt op de Canadese vliegvelden Gander en Goose Bay. Ook worden stops gemaakt in IJsland, Ierland en het noordwesten van de VS.

Dat zal wel noordOOSTEN moeten zijn vermoed ik ??
Ik hoop het wel, want anders moeten ze minsten NOG een keer tanken :mrgreen:

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 12 jan 2012, 18:44
door RuudB
Afgelopen oktober vanaf JFK naar Brussel met een 757 van AA gegaan. Met extra tankstop! Door een technisch mankement moesten we naar de onderhoudshangar taxiën en daardoor ook weer bijtanken :lol:

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 12 jan 2012, 20:16
door Ruud2004
Altijd nog beter als zwemmen :wink:

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 12 jan 2012, 20:38
door renejansen111
RuudB schreef:Afgelopen oktober vanaf JFK naar Brussel met een 757 van AA gegaan. Met extra tankstop! Door een technisch mankement moesten we naar de onderhoudshangar taxiën en daardoor ook weer bijtanken :lol:
Ach ja, dan weet je ook gelijk hoe die er uit zien van dichtbij :mrgreen:

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 12 jan 2012, 21:17
door markgoestoamerica
Dude schreef:er lijkt me trouwens ook een fout te staan in het artikel:

De meeste tankstops van vliegtuigen tussen Europa en de VS worden gemaakt op de Canadese vliegvelden Gander en Goose Bay. Ook worden stops gemaakt in IJsland, Ierland en het noordwesten van de VS.

Dat zal wel noordOOSTEN moeten zijn vermoed ik ??
hoeft niet perce fout te zijn... de wereld is een bolletje.. pak eens een touwtje hou die op nederland en kijk eens of je met de afstand van bij voorbeeld naar chicago, ook in het Noord westen kunt komen door over de noordpool te vliegen...
maar ik denk wel dat het fout zou kunnen zijn :thumbup:

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 15 jan 2012, 11:35
door Fly Fort
Inderdaad ook meegmaakt in 2009.

Extra tankstop moeten maken en op een haartje na onze verbinding gemist naar San Francisco.
Lekker op Hilton mogen gaan slapen op de kosten van de luchtvaartmaatschappij, 's anderendaags vlucht gehad (met 1u vertraging wegens technisch mankement) naar San Francisco.

Nadeel was dan wel dat we met BART naar het verhuurkantoor van El Monte mochten rijden omdat ze ons niet meer wilde komen afhalen op de luchthaven.
Wel hebben ze de BART netjes terugbetaald

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 15 jan 2012, 14:35
door ina
Volgens mij vliegt Icelandair ook met 757 :shock:

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 15 jan 2012, 14:54
door Ebelix
Icelandair heeft altijd een fuelstop op IJsland :thumbup:

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 15 jan 2012, 18:57
door Joke
In het verleden met Martinair van Denver naar Amsterdam tijdens een hete zomerdag. Moesten toen een tank stop maken in Quebec City omdat door de hitte/hoogte niet genoeg kon worden getankt om Amsterdam te halen. Als het vliegtuig te zwaar was kwam het niet van de grond in Denver.

Re: Tankstop met Boeing 757

Geplaatst: 20 jan 2012, 01:49
door Loek
Klopt Joke, mijn schoonmoeder vloog in die tijd ook regelmatig met Martinair van Schiphol naar Denver en heeft verschillende malen op de terugweg naar A'dam in Canada een fuelstop moeten maken. Martinair vloog in die tijd met Boeing 767 en af en toe een MD-11 op die route.